"> Kolej Dużych Prędkości oprotestowana - www.nasze.fm - regionalny portal informacyjny
strzałka do góry
02.08.2011 14:19:09 (Aktualizacja: 02.08.2011 14:19:09)
region

Kolej Dużych Prędkości oprotestowana

"NIE" dla Kolei Dużych Prędkości. Swój ostry sprzeciw przedstawili wczoraj na konsultacjach społecznych mieszkańcy gmin Błaszki i Wróblew. Były groźby, apele i cała lawina krytyki, a do Sejmu ma trafić list protestacyjny.

(fot. nasze.fm)

Mieszkańcy gmin Błaszki i Wróblew, którzy pojawili się na wczorajszym spotkaniu konsultacyjnym mieli wiele oczekiwań i równie dużo pytań. Spodziewali się, że specjaliści, którzy przyjechali do Błaszek z Warszawy powiedzą im kiedy rozpocznie się wysiedlanie, w jakiej wysokości będą przyznawane odszkodowania i gdzie będą mieszkać, gdy koparki zaczną zrównywać ich domy z powierzchnią ziemi. Tak się jednak nie stało, a rolnicy dali upust swojej złości:

%relacja01%


"Analizowaliśmy wiele wariantów"

Na nic zdały się prośby włodarzy gmin, a także przedstawicieli Kolei Dużych Prędkości. Mieszkańcy nie chcieli słuchać argumentów specjalistów, którzy nie potrafili z kolei odpowiedzieć na zadane przez nich pytania. Hiszpan Enrique Rico, dyrektor ds. Projektów Kolejowych, który odpowiada za przebieg trasy, zapewnił jednak, że wszystkie głosy zostaną wysłuchane, a każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie:

- Tu nie chodzi o to, że ten wariant czwarty nie może być analizowany. W ramach analizy trasowania przeanalizowano dziesięć wariantów. Analizowaliśmy te dziesięć wariantów z punktu widzenia wielokryterialnego i wybrane zostały te trzy, które mieszkańcom zaprezentowaliśmy. Staraliśmy się wybrać te warianty, które z technicznego punktu widzenia, a także z ekonomicznego i ochrony środowiska były najbardziej wykonalne. Rozumiem, że będą ludzie, przez których działki będzie trasa przechodzić i będą oni niezadowoleni. Było jednak wiele terenów rolniczych i niemożliwością było ominięcie wszystkich tych terenów.

Nie wiadomo jednak, czy oznacza to utworzenie kolejnego, czwartego już wariantu, którym miałyby przebiec tory kolei. Zgodnie z trzema zaprojektowanymi trasami miałyby one przeciąć gminię Błaszki i Wróblew pozbawiając ludzi gospodarstw, z których czerpali do tej pory dochody. Z pisma przesłanego przez UG Błaszki wynika, że linia KDP ma przeciąć m.in. Zawady, Kwasków, Smaszków, Felinka, Kokoszki, Maciszewice, Wójcice Małe, Wójcice, Kamienna - Kolonia i Józefka.


Włodarze gmin popierają mieszkańców

Było to pierwsze tak duże i tak poważne spotkanie przedstawicieli Kolei Dużych Prędkości z mieszkańcami gmin Błaszki i Wróblew. Na konsultacje przyszło ponad 300 osób, a za mieszkańcami murem stanęli również gospodarze gmin i zapowiedzieli walkę z projektantami:

- Wiem, że wątpliwości ludzie mają, ale myślę, że głównym takim przesłaniem tego spotkania, tych konsultacji jest jednak twarde stanowisko na "nie", prosimy tutaj o konkretne przeanalizowanie jeszcze raz wszystkich tych trzech wariantów. Myślę, że jeżeli ktoś będzie chciał wybudować tę linię Kolei Dużych Prędkości, to musi zakładać wykup przymusowy, wręcz wywłaszczeniowy, bo dobrowolności tutaj nie będzie. - mówi burmistrz Błaszek, Piotr Świderski.

Podobne stanowisko przyjął również wójt Wróblewa, Tomasz Woźniak:

- Będziemy walczyć, tylko czy to coś da? Będziemy czekać, może rzeczywiście jakiś czwarty wariant specjaliści wymyślą. Oby tak. Cieszę się, że to walka wspólna z gminą Błaszki, bo to zawsze razem raźniej. Myślę, że to nasze stanowisko, które razem roześlemy i do parlamentarzystów, i do samorządowców, którzy mogliby nam w tym temacie pomóc czymś zaowocuje.


Zbyt wiele niejasności

Jak przekonywali wczoraj rolnicy, to właśnie w tych rejonach, które mają być przecięte KDP znajdują się najlepsze ziemie uprawne w regionie, a ziemniaki tam wyhodowane są transportowane na teren całego kraju. Ponadto podczas spotkania konsultacyjnego okazało się, że bufor, który poprzednio miał mieć szerokość 400 m, teraz będzie miał aż 800. W dalszym ciągu nie wiadomo, które konkretnie gospodarstwa zostaną przecięte przez KDP. Specjaliści wciąż podkreślają, że trasa jest planowana, a więcej szczegółów być może uda się udzielić pod koniec sierpnia. To właśnie na ten okres zaplanowano kolejne spotkania z mieszkańcami. Na wczorajszym spotkaniu nikt z gości z Warszawy nie potrafił również wyjaśnić, skąd państwo zamierza pozyskać pieniądze na wykup wszystkich gruntów i czy w ramach tworzenia KDP zostaną wybudowane również nowe drogi.


Z Łodzi do Warszawy w 30 minut

Projektanci podkreślali wczoraj - Kolej Dużych Prędkości to skok cywilizacyjny. W Hiszpanii inwestycja ta, według zapewnień Enrique Rico, zrewolucjonizowała infrastrukturę w kraju. Pociągi mają rozwijać prędkość nawet do 360 km/h. I tak dla przykładu, podróż z Warszawy do Łodzi wyniesie zaledwie 30 min. Budowa KDP ma się rozpocząć w 2014 r. i potrwać do 2020. Koszt realizacji całego zadania to blisko 26 mld zł.


Przebieg trasy dla gminy Błaszki można znaleźć tutaj:
http://www.blaszki.pl

Przebieg trasy dla gminy Wróblew można znaleźć tutaj:
http://www.wroblew.pl

mksz
Komentarzy: 104

Komentarze

Piotrek K. 01.09.2011 08:24:12
Oczywiście masz rację! Ktoś szykuje nam kolejny przekręt na miliardy złotych, ale po ostatniej wypowiedzi premiera Tuska w Brukseli, widmo KDP wyraźnie się oddaliło, w tym zwłaszcza słynny przystanek w Ciortkach.
Jacek Z 31.08.2011 23:59:07
KDP to poroniony pomysł w polskich warunkach, najpierw należy doprowadzić sieć podstawowych linii kolejowy w Polsce do prędkości 160 km/h. Kolejowy transport pasażerski zawsze jest deficytowy, a coś takiego jak KDP w szczególności - przynosi tylko zysk producentom taboru. Dwukrotny wzrost prędkości to czterokrotny wzrost zapotrzebowania na energię. Co do trasowania linii kolejowych to tylko bodajże w 3 wypadkach ludność nie protestowała - kolej transsyberyjska, BAM i linia do Churchil w Kanadzie.
Ta trasa przetnie powiat sieradzki na pół a rzekoma stacja Sieradz Północny nic nie da, czas dojazdu do stacji z Sieradza zje skrócenie czasu podróży pociągiem. Ponadto czy ceny biletów będą w zasięgu zwykłego człowieka? Jeśli kolej ma coś znaczyć w transporcie pasażerskim to przez stworzenie sieci połączeń w całym kraju a nie pomiędzy wybranymi wielkimi miastami. Jeśli podniesie się prędkość do 160 km/h to bez problemu można zapewnić transport mieszkańcom mniejszych ośrodków takich jak Błaszki czy Łask. Lobby KDP usiłuje wcisnąć ten kit nie tylko w Polsce, plany takie odrzuciła Norwegia, w Szwajcarii która ma największy udział transportu kolejowego w Europie KDP nie ma - pociągi jeżdżą max 160 km/h ale sieć połączeń jest gęsta.
APEL 14.08.2011 21:02:08
ZAŁOŻE SIĘ ŻE ZNAJDĄ SIĘ TACY KTÓRZY MAJA KAWAŁEK ZIEMI PO KTÓRYM MA IŚĆ kdp I MYŚLĄ SOBIE ŻE ZAROBIĄ NA TYM KOKOSY hehe JESTEŚCIE W BŁĘDZIE, POMNOŻĄ ŚREDNIĄ KRAJOWĄ (TO JEST 16 TYŚ ZA HEKTAR) PRZEZ 2 I TYLE WAM WYSRAJĄ
trele 14.08.2011 20:56:57
Idioto ! jak pociąg poruszający się z prędkością 350 km/h może zatrzymywać się w każdej wiosce.??? Człowieku myśl logicznie !!!
jozef 11.08.2011 11:32:34
z tego co wiem po 2020 r beda budowac elektrownie atomowa miedzy błaszkami a wróblewem.......
niestety 10.08.2011 11:02:51
tylko i wyłącznie sama prawda
przyszłość 08.08.2011 20:53:14
oj ciemnota ciemnota. Dzisiaj dworzec w Błaszkach jest 4 km od miasta bo się bali diabła na szynach. To samo teraz. Ale przyszłość nas czeka. Wyprowadzam się stad.
wojtek 07.08.2011 19:18:11
Ta kolej zadłuży nasz biedny kraj na kilkadziesiąt lat. Do tej pory nie możemy spłacić wszystkich zaciągniętych kredytów a już pakujemy się w kolejne
ja 07.08.2011 17:46:40
były sobie trzy warianty: pierwszy taranował mi dopiero co pobudowany dom, drugi przesunięty jest za moją działką styka się z płotem, trzeci jedzie trochę dalej. Mi wystarczy jak przebudują krajówkę między Sieradzem a Mokrym Słomkowem. Mam jeszcze sporo do emerytury, dzieci na utrzymaniu i lubię swoją pracę rolnika chociaż edukację kończyłam w całkiem innej dziedzinie. Nie jestem zacofana ale nie pozwolę odebrać mi tego co kosztowało mnie tyle wyrzeczeń. Nawet wyprowadziłam się z maista Sieradza żeby na wsi być "wolną". Ja żyję w wolnej i demokratycznej Polsce i nikt mi niczego nie będzie narzucał, zabraniał a tym bardziej za mnie decydował.
A teraz do tych wszystkich WYGADANYCH I NOWOCZESNYCH Z MIAST:
a Wasi dziadkowie i rodzice skąd pochodzą bo chyba każdy ma jakieś korzenie na wsi? Wam młodym się robić nie chciało i pouciekaliście do miast!!! robić za najniższą krajową a my rolnicy po uczelniach państwowych (nie po licencjatach) stramy się gonić gospodarkę Europy a nie być jak nas pokazują w filmach jako Wilkowyje czy Złotopolice.
Jola 05.08.2011 00:32:20
Pewnie coś o tym wiesz, ale nasze komisy, mechanicy, stacje benzynowe też. A pozostali mogą dzięki temu nowe samochody z salonu kupić taniej, bo spada popyt. To prawie, jakby każdy dostał dopłatę.
A wiesz chociaż jakie to są duże te dopłaty?
sz 04.08.2011 22:32:31
Dzięki temu, że są dopłaty dla naszych rolników to szroty w Zachodniej Europie notują fantastyczne zyski.
ania 04.08.2011 21:14:28
tak naprawdę z uni dostajemy niewiele pieniędzy bo nawozy, paliwo itp cały czas drożeją, a dotacje nie są wystarczająco wysokie by mogły nam pomóc w czymkolwiek - za nie naprawdę niewiele można kupić by uprawić ziemie, ale, tu trzeba przyznać, zawsze są jakąś wspomogą. Ludzie się denerwują, ponieważ, ziemię którą mamy, inwestorzy, z tego co powiedzieli na zebraniu, chcą od nas odkupić za niewielkie pieniądze, które nie odwierciedlają jej prawdziwej wartości. Mieszkańcy gmin, przez którą ma przechodzić KDP ( w tym i ja) przez wiele lat ciężko pracowali by wyciągnąć jakiekolwiek zyski z ziemii, którą uprawiają, wiekszość z nas wkładała je w dom, który wykańczali przez wiele - a przecież wykańczanie nowego budynku wcale nie jest tanie z czego ludzie, którzy nie mieszkają w blokach, świetnie zdają sobie z tego sprawę. Teraz mają nam to wszystko zabrać i zapłacić niewiele - wyobrażacie sobie państwo zostać pozbawieni miejsca zamieszkania i pracy za jednym razem? więc proszę nas nie obrażać, wyzywając od "zacofanych wieśniaków", tylko postawić się w naszej sytuacji i spróbować zrozumieć to, co teraz przeżywamy...
gospodarz 04.08.2011 19:25:09
Jeżeli teraz ktoś decyduje się, że swoja rodzinę będzie utrzymywał z rolnictwa, to nie ma zamiaru gospodarować tak jak jego ojciec czy dziadek.
Ludzie na wsi bardzo dobrze potrafią liczyć i bardzo dobrze wiedzą, że mogą liczyć tylko na siebie. Może na naszych terenach tego nie widać, ale proszę pojechać w lubuskie
Kiedy w końcu dotrze (chociaż wcale nie musi), że produkcja rolna nie ma nic wspólnego z sielanką. A bieda na wsi będzie, dopóki będzie takie rozdrobnienie ziemi i tak duża liczba ludzi będzie chciała na rolnictwie zarobić.
Piszecie, że są dopłaty, ale dzięki temu, że są dopłaty napędzany jest przemysł dla rolnictwa, podnoszone są ceny i tak to się kręci. Rolnik i tak musi za to wszystko zapłacić
ktoś 04.08.2011 17:49:48
Popieram biednych rolników którzy przez kolej dużych prędkości mogą stracić cały swój dorobek życia , a ludzie z miasta niech nie wypisują takich głupot że wieś jest taka zacofana bo to żal czytać ...
Heniu 04.08.2011 14:54:30
Na jednym poście, chyba jaro, nazwał rolników mendami, bo nie chcą oddać ziemi. Otóż wyobraź sobie, że niektórych internet tak pochłania jak alkoholików wódka i z czasem staje się najważniejszą rzeczą w życiu, tak ważną, że nie oddaliby tego za nic. Dla rolników za to ważna jest ziemia bo z niej żyją. Oddałbyś jaro internet? A co byś wtedy robił, za pomocą czego byś ludzi obrażał? Toż to cały sens twojego zycia!
Często piszecie że korzyść, stacje, nowoczesność itd. Ludzie! Zejdźcie na ziemię, Jakie stacje? Pociąg który jedzie 300 km/h będzie się zatrzymywał może co poł godz czyli co jakieś 150 km albo rzadziej. Czyli w Łodzi i może, powtażam może w Ostrowie Wlkp. O STACJI W SIERADZU ZAPOMNIJCIE! Pozostanie nam tylko kupa hałasu i masę problemów. KORZYŚCI Z TEGO RZADNYCH NIE BĘDZIE.
Najgorsze jest to że jak zwykle paru chłopów zgodzi się na sprzedaż kawałka ziemi i nie będzie jednomyślności. A później będą objeżdżać po 5 km żeby się na własne pole dostać, bo przecież takiej kolei nie będzie można przejechać byle gdzie.
chłop 04.08.2011 08:01:26
Ty widzę w internecie spędzasz swoje życie.
Kup sobie jeszcze szybszy, to jeszcze szybciej będziesz je spędzał.
Gdzie w tych planach masz zwykłych ludzi, ich "z dnia na dzień", gdzie dzieci, szkoły, spacery?
Program lotów kosmicznych też jest w internecie.
Na czymś muszą zarabiać
tim 04.08.2011 03:10:15
Ludzie ! Na następnym spotkaniu należy się domagać stacji postojowej w każdej wsi. Może w końcu doczekamy się szybkiego skomunikowania Wróblewa ze Słomkowem i Błaszkami, bo te autobusy z PKS to ślimoczą się strasznie. A te stare pierniki co są przeciw KDP, to niech sobie pierdzą w stołek , bo to lubią najbardziej, a nam młodym niech nie przeszkadzają w spełnianiu naszych marzeń. My chcemy Polski nowoczesnej. Nie będzie nam taka swołocz uwsteczniać naszego kraju ! !
jaro 04.08.2011 03:02:03
A ty jesteś chyba zwykłym przygłupem . Jak można pisać takie bzdury , że z tej kolei będą korzystać tylko decydenci! Trzeba mieć nieźle wyprany mózg, żeby tak myśleć. Takie mendy jak ty i tobie podobne powinny wrócić do kołchozów i tam doczekać końca swoich dni. Myślicie tylko o sobie, a o przyszłości swoich dzieci i kraju ani trochę.
miniscule 04.08.2011 02:57:31
Po twojej wypowiedzi sądzę koleś, że jesteś tak głupi, że aż przykro to czytać. Poczytaj sobie o koncepcji budowy KDP i w ogóle o planach dotyczących kolei w Polsce . Jest tego dużo w internecie. I nie wypisuj bzdur.
rolnik 03.08.2011 22:01:37
Mówisz że Unia to takie dobrodziejstwo??? Idea wspólnej europy to jak najbardziej tak, ale nie kosztem poszczególnych miejscowości. Widzę że niektórzy zapominają o histori naszego państwa i widocznie chcą aby przyszłe pokolenia mówiły po niemiecku a nie polsku!!! Władek widzę że jesteś zwolennikiem Uni. Mówisz jak to ceny podskoczyły plonów i zwierząt a tak naprawde utrzymują się na tym samym poziomie!!! Jedyne co się zmieniło to podrożały nawozy,środki ochrony roślin no paliwo ale to każdemu no i te zwiększone koszty produkcji rekompensują dopłaty a tak naprawde jest tak samo jak było!!!
żal 03.08.2011 21:30:00
Marter kto Ci powiedział że będą trzy stacje w sieradzu??? Ta kolej nie może się zatrzymywać co 10 km bo tak często to nawet pociągi pospieszne się nie zatrzymują!!! Przystanki będą co 50 km albo rzadziej.
Romcio 03.08.2011 18:48:37
Pani Poseł przyjedzie do Błaszek za kolejne 6 lat, była ostatnio 3 tygodnie temu i wogule nie przygotowana do dyskusji, siedziała jak świeta dziewica orleanska i ani me ani be ani kukuryku nie powiedziała a poseł z PiSu z Kalisza ktory przybył z nią nadawał jak Wolna Europa a podpierał się tym że pochodził z Gorzałowa, wiec jest w Błaszkach sorry a kiedy to było skoro zapomniał że w jego parafii obchodzi sie odpust na św.Rocha. Zamiast powiedzieć co zrobia dla gminy tylko utyskiwali. No i może pojawi sie jak ją Radio Maryja zaprosi tak jak teraz i przyjdzie znowu z 10 osob, a drugie tyle pani poseł przywiezie z Sieradza na czele z szefem swego biura by był więcej na sali. No jeszcze nie wiadomo czy Pani poseł bedzie pierwsza na liscie więc niewie czy sie angazowac bo i po co. Pani poseł nie robi nic za nic za darmo, musi miec cos z tego.
abc 03.08.2011 18:19:35
żadne partie, żadne układy, taka jest konieczność.czytam to i szlak mnie trafia. byłem na tym spotkaniu i wśród tych wielu niezadowolonych byli w dużej ilości ci co pytlu po cichu po ile będą płacić. kolej musi gdzieś iść. nie blokujmy tego. jeśli dzisiaj ktoś z was jedzie do Warszawy jest to horror. to należy zmienić. więcej optymizmu
Anna 03.08.2011 17:59:06
po pierwsze- polecam pożadny słownik języka polskiego.
po drugie- proponuje powrót do szkoły podstawowej, gdzie uczą czytania ze zrozumieniem.
po trzecie- nie zabieraj głosu w sprawie o której nie masz pojęcia. Z tego co napisałeś, nie jesteś z Błaszek, więc nie powinny Cię interesować nasze sprawy.
Po czwarte- sam piszesz ze pijaki są pod każdym sklepem i znakiem tak? To dlaczego idioto nie potrafisz mnie zrozumieć? Chciałam tylko dać szanse tym ludziom, na poprawę swojej sytuacji.
A po piąte- myślę, że nie dorosłeś jeszcze do rozmowy ze mną.
Jaro 03.08.2011 17:07:50
A czy te kmiotki z Warszawy nie mogą odbudować starą linię kolejową na trasie WrocŁĄW-WARSZAWA, przecież do niedawna na tej trasie kursowało 8 lini z Wrocławia, Zielonej Góry Legnicy do Warszawy, jak zapomnieli kmiotki z Warszawy niechaj przypomną ze tą trasą kursował też express ODRA i pociągi międzynarodowe do PRAGI ''BOHEMIA'', do LEIPZIG, a nawet do PARYŻA. PO co robią coś nowego jak tą szybką koleją pojedzie jeden pociąg na dzień. Nie lepiej odbudować stare dworce, wyremontować starą linię i resztę pieniędzy wydać na autostrady. A jak ktoś chce szybko podróżować niechaj wybudują lotnisko. Kiedyś istniał taki pas lotniska na trasie Warta-Szadek. Po co niszczyć naszą polską ziemię. chłopy niedajcie się masonom i żydom bo was rozkradną. Bądżcie jak Drzymała. Niedajcie rozkradać Polskioej ziemi, tylko w polskiej wsi nadzieja na wolnosc
bezpartyjny. 03.08.2011 15:15:12
.....,która rządzi całym powiatem(tym się chwali i szczyci)pozostawili rolników i wójtów(PSL).Schowali się jak zając po miedzą(od władz powiatowych do naczelnych)i czeka aż chłop wywalczy to wtedy uszy wystawi,będzie zwycięzcom.Obłuda!
almi 03.08.2011 14:45:00
przeczytałam komentarze, zgadzam się z tymi którzy są przeciw tej inwestycji. żadne pieniądze nie sa w stanie pocieszyć (a tak niektórzy myślą) za stratę ziemi i to takiej na której wszystko urośnie .ani rolnik ani gmina nie zyska bo KDP zajmie tereny co są miejscem pracy i utrzymania dla wielu ludzi co z nimi w takiej sytuacji? Polscy decydenci nie myślą o tych maluczkich bo po co .Oni chcą mieć tę kolej tylko po to by wygodnie i szybko przejechać z Warszawy do Wrocławia, Poznania,czy do Brukseli. SZARY POLAK nigdy się nie liczy (a takich dotknie to najbardziej bo on nie skorzysta z tej kolei nigdy) a rolnik tym bardziej , jego można wywłaszczyć nawet pod przymusem .Pozbawić ziemi i to tej najlepszej bo mógłby za dużo wyprodukować. Nawet przy tak marnych dopłatach unijnych. Nie zarzucajcie że rolnicy i ludzie na wsi są zacofani bo dziś na pewno tacy już nie są.Chcą tylko robić to co robią najlepiej i tam gdzie ich praca daje największe plony, a jest to ich ziemia .Nie jestem mieszkańcem żadnej z tych gmin ale wiem co jest ważne dla tych ludzi. U nas (w Polsce) idzie się zawsze po najmniejszej linii oporu , rolnik jest zacofany i nie będzie protestował .A więc powinien zawalczyć o swoje. Zgadzam się z wieloma tu zamieszczonymi komentarzami .
wrólewiak 03.08.2011 14:25:53
Gminy powinny walczyć razem z wójtem o swoje ziemie
marter 03.08.2011 13:48:15
A ja myślę, że chłopi powinni pójść na ustępstwa w zamian za obietnicę wybudowania trzech stacji w Sieradzu i po jednej we Wróblewie , Słomkowie i Błaszkach.
a 03.08.2011 11:53:14
A gdzie jest Pani Poseł Grabicka , przecież zamieszkuje gminę błaszki?????
rolniczka 03.08.2011 11:28:00
ale mi zysk, 2 lub 3 zł za 15 kg worek ziemniaków
Seba 03.08.2011 10:51:16
Chyba Niemcom... Trzymaj dalej poziom:)
wsiowy 03.08.2011 10:28:41
Przecież to było zagranie propagandowe(wybory).Czy rząd bierze odpowiedziałność na siebie?Jak przyjdzie do realizacji to ręce umyje:konsultacje były,szanowni zainteresowani nie protestowali(rząd nie wie bo nie był nikogo z władz państwowych tylko Hiszpan a on nie nasz),czyli "nikt nic nie wie"a wszystko zaklepane!
Janek z S. 03.08.2011 09:53:13
Lepiej żeby Czaruś sie w to nie mieszał bo jeszcze kupi jakieś hamerykańskie superparowozy z lat 30 ub. wieku.
lak 03.08.2011 09:51:44
Tak, tak, stacje byndom w Zopuście, w Mynce, w Ciortkach
kołtun 03.08.2011 09:45:54
.....tam by trzeba odpowiadać na poważne pytania i się jakoś zdeklarować,widać,że go na to nie stać(jak całe PO)a jak nawet są jakieś deklaracje, to póżniej wychodzi pustosłowie.
Adi 03.08.2011 09:23:29
Kolej i tak będzie tu gdzie zaznaczone więc może chociaż gmina Wróblew i Sieradz wynegocjuje stacje po zachodniej stronie Sieradza w okolicach Zapusty?
Czaruś 03.08.2011 09:13:51
Zaraz zaraz... A gdzie jest pan Tomczyk? No przecież dwoił się i troił ostatnio żeby być tak bardzo widocznym! Na wszystkich "ważnych" imprezach bywał, pucharki wręczał, dyplomy i inne takie tam, uśmiechał się i w ogóle sprawiał wrażenie że żyje się lepiej, wszystkim. A tu go nie było, nie stanął w obronie ludzi? Czyżby nadawał się tylko do pajacowania, tak jak cały ten rząd?
bzs 03.08.2011 09:09:45
A czy w powiecie jest w ogóle jakieś SLD? A czy można w ogóle sobie wyobrazić niejakiego nijakiego Krasińskiego (poz. nr 2) interweniującego w sprawie przebiegu KDP? To jest tak nierealne jak wyobrażenie sobie odległości do gwiazdozbioru Kalsantego
S. 03.08.2011 09:05:23
1. Wielu wskazuje na to że jak jest ogłoszenie w gminie albo na stronie internetowej to już można to traktować jako należyte poinformowanie o spotkaniu. Rozumiem, że takie osoby uważają że rolnik nie ma co robić tylko codziennie sprawdzać czy aby przypadkiem jakiegoś ogłoszenia wójt nie szykuje. Rozumiem też że takie osoby swoim umysłem nie są w stanie wyjść poza granice swojej gminy i zrozumieć że ktoś może mieć np. kilkanaście działek w różnych gminach i nie jest w stanie ciągle wszystkich ogłoszeń śledzić z różnych gmin. Jeśli Pan Wójt dostał polecenie z Warszawy zorganizować spotkanie to powinien upomnieć się o środki na to spoitkanie i powiadomić wszystkich zainteresowanych pisemnie. Inwestycja za grube miliony a nie stać ich na kilkaset złotych na znaczki lub opłacenie gońca.
2. Do wszystkich entuzjastów szybkiej kolei i zarzucających innym zacofanie. Nie myślcie sobie nawet że taka szybka kolej będzie się zatrzymywać w takim, nazwijmy to delikatnie, Sieradzowie. Trzeba się wykazać najwyższym stopniem naiwności aby w to wierzyć. Więc my z tego i tak żadnych korzyści mieć nie będziemy poza hałasem i masą problemów.
3. Co robił na spotkaniu ten Hiszpan i jakim prawem on w ogóle zabierał głos? Czy on w ogóle miał legitymację do tego aby w tej sprawie rozmawiać i kto mu jej udzielił? Grunty będzie wykupywać Skarb Państwa i to przedstawiciel rządu, wojewody powinien przedstawiać sprawę a nie jakiś cudzoziemiec !!! Co się w tym kraju dzieje ??? Normalnie to polska władza powinna rozmawiać o wykupie/wywłaszczaniu ziemi a kwestia komu przekaże realizację inwestycji (Hiszpanowi, Chińczykowi czy komu tam jeszcze) to sprawa wtórna, dla nas bez znaczenia. No wyobraźmy sobie, że jakiś Polak jedzie do Niemiec czy do Francji i przedstawia tamtejszym lokalnym społecznościom które ziemie zabiera. Pewnie skończyłby w kajdankach jako podejrzany o poważne nadużycia a i władzy by się dostało za brak kontroli. Ale u nas przy obecnym rządzie "fachowców", szczególnie Grabarczyka, wszystko jest możliwe. Dziwię się że przedstawiciel władz lokalnych nie protestowali przeciwko obecności cudzoziemca na zebraniu polskiej lokalnej społeczności i swoją postawą de facto "zalegalizowali" obecność Hiszpana.
4. Dla tego Hiszpana i reszty urzędasków z Warszawy to pewnie jedno z kilkudziesięciu spotkań z ludźmi z terenów po których ma przebiegać kolej. Kwestię protestów zna na pamięć bo wszędzie pewnie jest podobnie. Zdążyli się już uodpornić. Mają przyjechać, przedstawić projekt, posłuchać pyskówek i narzekań myśląc sobie w tym czasie o czymś miłym i tyle. Ich to nie ruszy. Oni mają robić swoje i szkoda czasu na utarczki słowne z nimi.
Tak ! Młodzi są lepsi zwłaszcza 03.08.2011 08:07:13
Byłego kandydata to sejmu z UW i na radnego z PO. Ma chłop kwalifikacje bo dla obecnego ministra od kolenictwa też pracował.
Nie Chłop 03.08.2011 08:03:56
gospodarstwa przynosza dochody. Zawsze tylko jęki ,że dokładają do interesu.........................
MrPopper 03.08.2011 07:56:23
Z tej kolei i tak nic nie będzie! Przykład budowy autostrady z Łodzi do Warszawy dokładnie to pokazuje. Mówi się że szybka kolej będzie jeździć w 2020 roku, g.. prawda! 3 lata temu wmawiano nam że będziemy gotowi do EURO 2012 i co? Jesteśmy? Gdzie te nowe dworce kolejowe i autostrady o stadionach nie mówiąc? Mały przykład z prasy dot Dworca Centralnego w Warszawie, pierwotnie miał być wyburzony, potem mówiono o przebudowie a na koniec postanowiono że wystarczy go umyć... Oto Polska właśnie! Powiadam Wam, że w 2020 roku to może i wątek szybkiej kolei będzie obecny w mediach, ale za sprawą kolejnej wielkiej afery korupcyjnej przy przetargach na rozpoczęcie jej budowy!! Może i taka kolej w Polsce powstanie, ale za 100-150 lat, nie za życia tych skorumpowanych pokoleń wywodzących się z komuny i postkomuny. Widzieliście ile lat miał ten stary dyrektor z PLK? Ze 60 z dobrym hakiem.. I co taki dziadek wie o szybkiej kolei skoro ma problem z wejściem na 2 piętro? Wychowany w komunizmie chce budować kolej nie bacząc na prywatną własność i społeczne przeznaczenie takiej inwestycji. Jedna fala nacjonalizacji już była w 1945 roku, kolejne w następnych latach. teraz czeka nas nacjonalizacja w celu oddania gruntów w ręce wielkich spółek które za nic mają pojedynczego człowieka. A najbardziej ubodło mnie to że na spotkanie nie pofatygował się nikt z przedstawicieli powiatu PSL - SLD, którzy to ze wszystkich stron pieją przy każdych wyborach jak to są blisko ludzi. Kolejnym akcentem świadczącym o instrumentalnym traktowaniu tego spotkania przez zaproszonych były wystąpienia Pani Radnej Ireny N. (SLD), która to uprawiała pełną gębą kampanie wyborczą, włącznie z populistycznym podawaniem prywatnego telefonu i obiecywaniem czego to ona w każdej sprawie nie załatwi... A co ma załatwić? Co radna wojewódzka może załatwić w ramach przyziemnych problemów mieszkańca na poziomie gminy czy powiatu? Otóż NIC! Więcej: w ogóle nic nie może załatwić bo nie talka rola radnego. No ale gdzie bym się z tą Panią nie spotykał - wszędzie ta sama śpiewka, ile można mamić ludzi i żyć z diet na koszt podatnika zamiast wsiąść się za uczciwą pracę?? Żeby osłodzić tą beczkę dziegciu, na koniec słowa pochwały dla Burmistrza Świderskiego - energiczne, konkretne wypowiedzi, przejmowanie inicjatywy, odważne riposty, znajomość tematu spotkania - życzyłbym sobie aby i w mojej gminie był taki włodarz! Podsumowując spotkanie powiem: wiemy że nic nie wiemy, a raczej: wiemy, że nic nam nie chcą powiedzieć!
Neo 03.08.2011 07:47:05
bardzo trafny post.
mitrea 03.08.2011 04:25:00
Jasne , oni tylko potrafią drzeć mordy. Poszukać coś w internecie to dla nich wyższa szkoła jazdy.
normalny 03.08.2011 04:22:18
tak, tak, walczcie dalej i obnażajcie się ze swoją głupotą w 300 osobowej grupie dewiantów. NIkt was i tak o zdanie nie będzie pytał.
mania 03.08.2011 04:19:16
a tobie wyprostować mózg ! !
michaś 03.08.2011 04:17:48
Widać koleś po twojej wypowiedzi jakie mendy mieszkają na podsieradzkiej wsi. Nikt się nie będzie liczył z takim elementem. Was jest może 300 wsioków a zwolenników inwestycji są miliony.
Maryan 03.08.2011 01:09:04
Noo, nie róbmy kolei, nie róbmy dróg, niech nasze dzieci i wnuki na nogach zasuwają w śniegu w świat. Niech żyją jak nasi pradziadkowie, co to Sieradz nawet raz na rok widzieli. A razem z nimi cała Polska, której inwestycje zablokujemy.

A najgorsze to to, że sąsiad ma ziemię na trasie tych kolei, a ja nie. I on kasę dostanie, więcej niż to warte! Jak tak może być?! Protestuję!!
ueee 03.08.2011 01:04:54
W takich dniach naprawdę nie wypada wypisywać takich rzeczy, podpisując się "powstaniec". Chyba że Ty z tych, co tam tak buczeli i krzyczeli "hańba!"
Piotrek Tomek 03.08.2011 01:02:05
Sobie PSL do rządzenia gminami wybraliście to macie, NIC Wam nie załatwią. Gratulacje
ehh 03.08.2011 00:58:29
Jaki Ty poziom prezentujesz... ehh... "POLAK"...
Władek 03.08.2011 00:57:29
No tak jest niestety... Co do UE, to też byłem przeciwko, a teraz żałuję że tak głosowałem, bo opłacalność produkcji lepsza dzięki dopłatom, ceny wyższe, bo jest eksport bez łaski sąsiednich państw, dzieci mogą studiować w nowoczesnych budynkach i bezpiecznie mogą tam dotrzeć dobrymi drogami z weekendu w domu.
I tak samo z tą koleją będzie, przyda się wszystkim. Za parę lat każdy będzie zadowolony. Coraz więcej młodych studiuje i nie będzie pracować w gospodarstwach, a taka kolej to idealny transport do pracy do miast.
Trzeba patrzeć trochę w przód.
ixi 03.08.2011 00:52:23
Osobiście popieram wasze wypowiedzi a szczególnie co do gości z "zalewu" ale to nie ta baja... chłop ma zawsze pod górę. Nie uważam tez ludzi ze wsi za ciemnotę o której to się tak ostatnio pisze. Zastanawiam się dlaczego fajfus z miasta (nie Sieradza) potrafi ubliżać ludziom którzy tak ciężko pracowali aby dojść do czegoś. Słuchajcie, nie sugerujcie się wypowiedziami ludzi którzy mieszkają w (...) ktoś kto układa kostkę i w przerwie pędzi do sklepu po wino, nie jest wiarygodny. W obecnej wersji linia kolejowa nie przebiega przez moją posesję, ale rozumiem waszą frustrację i zapowiadam osobistą pomoc, jeśli chodzi o "pójście na noże". Poczekajmy co zrobi Wójt-człowiek młody. Pewnie też go ta cała sytuacja przeraża. Góra musi się złamać.
zażenowany 03.08.2011 00:01:16
Jestem zażenowany poziomem przygotowania oraz godzinnym spóźnieniem warszawiaków. Okazuje się że wiceburmistrz Krzysztof Stępiński wiedział więcej w sensie był bardziej zorientowany w tym co się dzieje i gdzie ma się budować KDP od samego projektanta. Jak się okazało stacja odgałęźna według hiszpana miała być w kołdowie przez który póki co nie przebiega żaden tor a jedynie ta miejscowość graniczy z wsią wójcice przez który ma przebiegać!!! Warszawiaki myśleli po prostu że powtórzą te bajki które mówią w warszawie, poznaniu, łodzi i wrocławi i że tu w Błaszkach nas tak samo oczarują. żenada Ps. My widocznie w przeciwieństwie do mieszkańców ww. miast wiemy gdzie leżą te miasta!!! Hiszpan myślał że wystarczy pokazać "ciemnocie wiejskiej" na mapie schemat połączenia tych miast i bedziemy oczarowani. Tak się nie stało.
nie jest dobrze 02.08.2011 23:46:39
Ludzie musimy się jednoczyć!!! Całe 2 gminy powinny pokazać sprzeciw!!! Nie możemy walczyć tylko o swoje bo pas buforowy jak się wczoraj okazało ma 800 metrów i nikt w tym pasie nie jest bezpieczny bo na nim ewentualnie może jeszcze kolej manewrować. Wiec jeżeli uda się nam odsunąć tor od siebie to wówczas możemy zniszczyć sąsiada. Musimy mówić jednym ale donośnym głosem NIE dla Kdp w naszych gminach. W sumie w naszych gminach jest ponad 5000 osób a nie tylko 300 jak było na zebraniu!!!
mieszkaniec 02.08.2011 23:38:31
Wolnej Polski już nie ma!!! Polska jest sprzedana w całości Niemcą a my jesteśmy tylko i wyłącznie tanią siłą roboczą!!!
patriota 02.08.2011 23:34:02
Byłem wczoraj na spotkaniu i z wypowiadających się najbardziej utkwiły mi słowa tej starszej pani która mówiła między innymi że było tylko 19 lat wolnej Polski. Ta pani pomimo wieku potrafiła dokładnie wymienić wszystkie argumenty na NIE dla tej koleji, nie tylko w tych 2 gminach ale w całej Polsce. Ale niestety ta wypowiedź była wysłuchana, ale na zbyt niskim szczeblu. Żałuje że nie mam nagrania z przemówienia tej pani. Jej wypowiedź powinno rozgłośnić się na całą Polskę!!!
polak?Błąd_critical! 02.08.2011 23:33:22
w gnojówkę???? jaki mówca, taka wypowiedz...
takisobiegosc 02.08.2011 23:31:50
Często jeżdze koleja. Często też słyszę komentarze podroznych: co za debil wyznaczał tą trasę, nie mogli tej lini puscic blizej miasta, wioski, osiedla..... Zapewne mogli, tylko w tamtych czasach tez projektanci trafili na taki ,,beton" jak poniższe nicki.... Co zrobić? Kazdy ząda rozwoju, edukacji i pracy dla siebie lub swoich dzieci. Kazdy chce by było lepiej.... ale.... własnie to cholerne ,,ale". Zycze wam duzo szczescia i obfitych plonów. I nie płaczcie ze drogi są dziurawe i nie ma jak do cywilizacji dojechac. Kolej to przyszłosc, Europa to juz zauwazyła i inwestuje w drogi zelazne od kilku lat. Ale u nas..... jak by co to na rządy zgonicie, no nie? Rolnicy są ,,cacy", miastowe to samo zło. Amen. (mam nadzieję, że co niektórzy czytają pomiędzy wierszami...)
gospodarz 02.08.2011 23:27:35
Ja akurat miaszkam w miare daleko od przebiegu tej lini ale wiem że dla nas ludzi mieszkających w małych miejscowościach to nic dobrego, co więcej to całe KDP to przekleństwo dla wszystkich Polaków!!! Tymi pociągami będą jeżdzić tylko posłowie z warszawy do brukseli i nieraz na jakiś wiec do innego miasta.
adam 02.08.2011 23:16:30
LUDZIE NIE DLA KDP ALBO POWSTANIE !!!!!!! Broń trzeba brać do ręki i bronić swego!!! Słyszeliście przyjdzie rzeczoznawca a więc nie będzie KOKOSÓW jak wielu myśli a jeśli chodzi o odszkodowania to na oficialnej stronie ministerstwa jest napisane że przyjęto nową ustawę dotyczącą odszkodowań w której nikt nie dostanie więcej niż 50% ceny. Tzn. jeśli rzeczoznawca wyceni za hektar 50 tys. to wtedy otrzymamy od 50 tys. czyli 0% odszkodowania do 75 tys. jeśli odszkodowanie wyniesie 50% co zdarza się rzadko!!!
Zdesperowany 02.08.2011 23:02:43
Widze że nie tylko ja zrobił bym coś złego temu hiszpankowi i temu dyrektorowi. Zero jakiego kolwiek przygotowania!!! Oni myśleli że przedstawią nam wszystkie niby zalety KDP ( bo jak powiedzieli o pracy to wybuchłem śmiechem, nam dadza prace w skalmierzycach bo tam nie ma ludzi do pracy, my bedziemy przy budowie robić jeżeli jakaś firma wygra przetarg????????? no może jakiś młody chłopak sie załapie ale nie my!!!!) Ja proponuje następnym razem tych dziadów na rozrzutnik pełen gnoju i dać tyle czasu do namysłu dopóki nie dojdą do adaptera.
wtajemniczony 02.08.2011 22:48:03
Ten dyrektorek od 40 lat zajmuje się koleją a dlaczego wozi sie po kraju supersamochodem??????? Powinien przyjechać koleją o którą tak wspaniele dba od 40 lat. Komuch piepszony!!!!
POLAK 02.08.2011 22:43:29
Ludzie nie sprzedawajcie się. Trzeba gościa za chachły i w gnojówke. Nas było ponad 300 i wszyscy o spotkaniu nie wiedzieli. Byśmy go troszke postraszyli to na piechote do warszawy by leciał po tej trasie i był by szybciej od tego siwego dyrektorka a tym samym od tego ekskluzywnego pociągu. Trzeba się brać w garść bo skoro z tyloma niemcami daliśmy sobie rade to czemu mamy sobie nie dać rady z jednym kudłatym hiszpanem.
PS. Tak bardzo go suszyło po ostatnim chlańsku że wypił wszystkie butle i trzeba bylo sprawdzić czy tam pod stołem nie popuścił bo się dziwnie zachowywał.
Adam 02.08.2011 22:22:36
Może użytkownik trochę przesadził obrażając Hiszpana, ale prawda jest tak że na tym spotkaniu nic nie można było się dowiedzieć. Oni przedstawili swój projekt, a jak ktoś spytał gdzie prawdopodobnie to on nic nie wiedzieli. Ja się pytam to po co to spotkanie, jak oni nic nie wiedzą. Jak będą wiedzieć więcej to niech zrobią takie spotkanie i odpowiedzą na pytania mieszkańców.
powstaniec 02.08.2011 22:11:35
Proponuje żeby "włochaczowi" wyprostować kłaki!!!!!!!!!!!!!!
zdesperowany 02.08.2011 22:10:14
Tego kudłatego to najlepiej na tzw małą pentelke do sześćdziesiatki i po tej trasie którą sobie wyznaczył, żeby dokładnie wszystko obejrzał. Ludzie to jest tylko inżynier w obecnych czasach to co 5 osoba ma taki stopień.
I 02.08.2011 21:57:36
O właśnie - szczegółowych - jak kiedyś takie będą to z pewnością je poda (jak będą), na ten moment wiemy, że 400 m w tą, albo 800 w tamtą - od torów czy jakoś tak. Paranoja. Ze spotkania tyle wiemy co z mapek prezentowanych nie wiadomo przez kogo- no.
gospodarz 02.08.2011 21:50:37
walczmy razem z wójtem bo w grupie SIŁA. Im nas więcej tym lepiej
gospodarz 02.08.2011 21:49:15
narzekać każdy może a może byśmy dowiedzieli się co my możemy i jak byśmy razem z wójtem naszej gminy pomóc, by tej kolei nie było i tyle
gospdyni 02.08.2011 21:35:38
Gospodarzu ja widziałam na stronie gminy mapki już w poprzednim tygodniu a ty pewnie nie potrafisz z internetu korzystać, a jak byś bardzo potrzebował informacji to i w gminie można było mapki dostać i informacje odpowiednie, trzeba było tylko troszkę chcieć a nie tylko oczerniać nie winnych ludzi
ciemnota 02.08.2011 21:31:37
kolego chyba ktoś ci jakąś ciemnotę wciska a ty wierzysz w takie bzdury.
ziomek 02.08.2011 21:29:24
a ja widziałem na spotkaniu Wójta z Wróblewa.
gospodarz 02.08.2011 21:16:51
Gina Wróblew jak i sam Wójt też nie chce tej kolei i stara się tego unikąć ale Wy tylko widzicie swój czubek nosa i nic poza tym. Zastanówcie się co piszecie i po co oczerniacie kogoś. Nie wiecie pewnych rzeczy a tylko narzekacie i narzekacie. Zastanówcie się na tym co robicie.
wróblewianin 02.08.2011 21:14:58
Ludzie, ludzie kto z Was nie widział o spotkaniu w Błaszkach? Wójt umieścił informację o tym na stronie www swojej gminy jak i również informacje można było zasięgnąć w samej Gminie. Sam się tam wszystkiego dowiedziałem i dziwie się Wam. Kto szuka /informacji/ ten znajdzie, a kto nie szuka ten nie wie i nie będzie wiedział, będzie tylko narzekał i narzekał.
gospodarz 02.08.2011 21:12:17
Krytykować to każdy umie a tu zaskoczenie bo Wójt Gminy Wróblew był w Błaszkach wczoraj, potrafił przejechać setki kilometrów by walczyć o gminę a WY tylko narzekać potraficie. a informacje na temat Szybkiej Kolei są na stronie gminy Wróblew, wystarczyło tam wejść i zobaczyć mapki i nie tylko
gospodyni 02.08.2011 21:09:51
na stronie giny Wróblew są mapki i nie wiem jak możecie nie wiedzieć o tym. Szczegółowe informacje są na stronie www
gospodARZ 02.08.2011 21:08:14
wójt potrafi przyjechać na spotkanie i przerwać swoje wakacje a Wy tylko narzekacie. Ja go tam widziałem w Błaszkach.
info z gminy 02.08.2011 21:06:15
wszystkie szczegółowe informacje zostały umieszczone na stronie gminy Wróblew, jak ktoś chce to potrafi znaleźć. Szukajcie a znajdziecie. Z tego co ja widziałem to wójt z wakacji przyjechał i był na spotkaniu w poniedziałek w Błaszkach.
gospodarz 02.08.2011 21:05:57
wszystkie szczegółowe informacje zostały umieszczone na stronie gminy Wróblew, jak ktoś chce to potrafi znaleźć. Szukajcie a znajdziecie. Z tego co ja widziałem to wójt z wakacji przyjechał i był na spotkaniu w poniedziałek w Błaszkach.
)) 02.08.2011 20:40:39
Pitagoras nie męcz się bo się spocisz.
Ważne 02.08.2011 20:25:02
Proszę wszystkich zainteresowanych, przez których działki ma przebiegać kolei by spisali numery swoich działek i napisali że nie zgadzają się na sprzedaż działek i wysłali to stosowne pisma do KDP. Prawo nie działa wstecz, nie ma jeszcze odpowiedniej ustawy wywłaszczeniowej więc jest jeszcze nadzieja !!!
Fazi 02.08.2011 19:14:51
Oczywiście masz rację .Użyłem przenośni nie każdy chłop-rolnik jest takim jalk napisałem. Jednak niestety wszelkiego rodzaju nowości , innowacje, a nie daj boże częściowym kosztem wsi to bij - zabij. Tak samo było przed przystąpieniem do Uni. Po co , na co ograbią nsa, ziemię wykupią itp. bzdety.Teraz-łapki wyciągają po dopłaty i jakoś unia im nie przeszkadza wręcz przeciwnie. Oczywiście też nie byłbym zachwycony gdyby kolej miała przebiegać przez moją ziemię ale to tylko kwestia kasy.Oczywiście rozsądnej , a nie takie jak trych dwóch znad zalewu:)
alrm 02.08.2011 18:13:07
Wojewoda zarządził na wczoraj na 17.oo kontrolę systemu ostrzegania, obowiązku wstawania bądź klękania nie zarządził.
Władek 02.08.2011 17:01:41
Ja też jestem "chłopem" - rolnikiem, mieszkającym na wsi i utrzymującym się z gospodarstwa rolnego. Ale popieram Twoje stanowisko - niektórzy są zacofani i uparci.

Jednakże nie generalizuj.
trelele 02.08.2011 16:57:47
A ty podła kreaturo, jesteś zwykła wiejską mendą społeczną. Jak śmiesz wyzywać tak ludzi? Hiszpan ci się nie spodobał? Jakbyś choć raz na 5 lat wyjechała dalej niż poza obręb swojej gminy, to byłabyś bardziej tolerancyjna.
Ciemnoto jedna, postaraj się najpierw coś zmienić w sobie i swoim otoczeniu, zanim zaczniesz krytykować innych ludzi. Jak się wjeżdża do tych twoich Błaszek to zaczyna mdlić człowieka, taki tam syf macie. Brud, smród, chamstwo i ubóstwo i pijaki pod każdym znakiem drogowym. Wziąć się za coś pożytecznego, iść do przodu a nie uwsteczniać się. ! !
gospodarz 02.08.2011 16:30:10
Sprawa wygląda tak, że nawet jak zabiorą rolnikom kawałek ziemi pod kolej to i tak cała reszta ziemi w okolicy straci na wartości a tym samym wszyscy okoliczni rolnicy dostaną po kieszeni. Kto się będzie chciał pobudować w sąsiedztwie kolei? Nikt już nie kupi tam nawet metra ziemi, chyba że za bezcen. Widocznie warszawka uznała że w sieradzkiem ludzie najgłupsi i jakoś się ich urobi.
p.s. Dziękujemy wójtowi wróblewa za "należyte" poinformowanie właścicieli działek, tak że połowy nie było na zebraniu.
Kolej, wiatraki, drogi, co jeszcze? Lepiej od razu aglomerację założyć a rolników przegonić. Już widzę ile to gospodarz będzie musiał nadrobić drogi i napalić paliwa za każdym razem żeby dojechać do swojego pola jak nie będzie można przeciąć linii kolejowej.
rolnik 02.08.2011 15:54:33
Macie rację ludzie, jak zwykle paru cwaniaków z Warszawy chce się nakraść, a was po malutku, jeden po drugim będą urabiać. Aż w końcu wykiwają bo nie starczy wam cierpliwości na protesty. Lepiej od razu było siłą przepędzić tego "włochatego" i całą resztę bandy. Żeby się bali. W Polsce tylko tak można się obronić. Największy błąd mieszkańców to taki że w ogóle z takimi cwaniakami rozmawiają, później będzie - no przecież informowaliśmy, były konsultacje itd. Takie dyrektorki szanują tylko tych, których się boją.
fazi 02.08.2011 15:24:28
chłopy jak to chłopy tam kurka tam krówka tam prosiaczek i to cały ich świat. jak za dzida i pradziada ale za to wiecznie im mało. Przykład dwóch rolników na budowanym zalewie. Mają mkradła a kasę wołają jak za tereny roponośne. Chyba prawdziwe jest powiedzenie "pies ogrodnika"
Tak samo tutaj nie bo nie bo pyrki sadzę ehhhh. parodia.
Poza tym od planów do realizacji to jeszcze lata świetlne
kolej 02.08.2011 14:46:02
A gdzie są Nasi wybrańcy do rad miasta , powiatu , sejmu itd, dlaczegio nie pomagają mieszkańcom, odnajdą się przed wyborami?
Na stronach internetowych tak pięknie wypisują jakie funkcje piastują, a kiedy są potrzebni to gdzie są?
anna 02.08.2011 12:09:46
na wczorajszym spotkaniu jakiś dyrektorek z Warszawy obiecywał miejsca pracy-zapomniał biedak ze to nie on będzie zatrudniał..śliczny dupek z
Hiszpanii co to ani me ani ce po polsku nie potrafił powiedzieć przedstawił mgliste plany budowy.zastanawiające jest to dlaczego żaden polak się do tego nie nadawał?????????? tylko jakiś hiszpański dupek????????musi mieć mocne układy!wiadomo tez ze budować będzie jakaś hiszpańska firma-jedna chińska już nam wybudowała autostradę i wszyscy wiedzą jak się to skończyło.Do tych ważniaków nic nie docierało ludzie swoje a oni swoje zastanawiam się po co w takim razie przyjechali????????????













żałosne 02.08.2011 12:05:17
Burmistrz Błaszek już od dawna informował ludzi i broni swoją gminę przed wysiedleniem zabraniem ziem i utrudnieniem przejazdu. We Wróblewie mieszkańcy nie dostali do tej pory żadnych szczegółowych informacji od włodarzy, a wójt wyjechał na wakacje... Wszyscy siedzą cicho i myślą, mogą nas pominąć, a to jest nasza ziemia i własność!!! Czy ktoś może nam w końcu pomóc i potraktować jak człowieka? Bo na naszych Włodarzy liczyć nie możemy...
zainteresowana 02.08.2011 09:42:18
Zgadzam sie z przedmówcą, jednakże nie bądzmy RASISTAMI, ten Hiszpan nazywa się Enrico Rico a nie jak Go nazywał pan "kudłaty" w swojej wypowiedzi. Moze ludzie na wsi sa troszeczke zacofani i nie widzieli na co dzień człowieka innej rasy, ale żeby od razu go wyzywac. Nietolerancja wobec człowieka budzi nietolerancje wobec samego siebie.
ja 02.08.2011 09:26:47
Mapa przywieziona na spotkanie miała odwrotnie kierunki swiata północ na południu , a czy ta na stronie urzędu gminy błaszki załącznik nr 1 jest poprawna bo jakoś dziwnie te kierunki, chyba coś jest nie tak.
tysia 02.08.2011 08:38:02
Wczorajsze spotkanie było naprawdę nie dograne były burmistrz pan Krzysztof w nie których sytuacjach przejmował inicjatywę za obecnego zadając istotne pytania na które i tak nie otrzymywaliśmy konkretnych odpowiedzi , na pytanie z kim z władz wcześniej rozmawiano o tej sprawie też wszyscy nabrali wody w usta goście jak i nasi przedstawiciele . Po 2,5 godziny ludzie w końcu zaczęli wychodzić bo w sumie i tak nic konkretnego nie dowiedzieliśmy się . Wiemy tylko ,że za nie długi czas mają przeprowadzać z nami rozmowy dotyczące sprzedaży naszych dóbr majątkowych . T o jestem ciekawa jak to będzie , czy jeden jak się zgodzi dostanie tyle ile ma dostać , a drugi jeżeli nie to tylko żeby kupić dadzą mu trzy razy tyle . Bo w tym przypadku jeśli tak będzie zrobi wielki kocioł . NIE GÓDŹCIE SIĘ NA KOLEJ!!!!!!
Błaszki 02.08.2011 08:27:01
Co do syreny o godzinie 17, która tak bardzo wystraszyła hiszpańskiego projektanta, to wydaje mi się, że to chodziło o rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego i powinniśmy to godnie uczcić, ale Pan zastępca burmistrza Błaszek K.Stępiński stwierdził, że to jakiś alarm próbny czy coś w tym rodzaju zarządzony porzez wojewodę i nie trzeba wstać. Może ktoś wie z jakiego powodu wyła ta syrena?
iza 02.08.2011 08:17:57
Prośba do Pana Redaktora może zainteresuje się wczorajszym spotkaniem w Błaszkach na temat KDP, jak ono przebiegało i jak mieszkańcy nie dowiedzieli się nic konkretnego na interesujący ich temat, jak się traktuje "szarych obywateli", podobno były wcześniej prowadzone konsultacje społeczne, może Panu się uda dotrzeć jak one przebiegały skoro dla wszystkich były one zaskoczeniem.
Goście, którzy przyjechali do Błaszek aby rozwiać wątpliwości mieszkańców gmin Błaszki i Wróblew narozwieszali plakatów unijnych i narozkładali chorągiewek ( oczywiście wykonana była dokumentacja fotograficzna jak to odbywają się spotkania), ale nic więcej z tego nie wyniknęło. Pan Dyrektor nie umiał powiedzieć ludziom na jakich zasadach będzie od nich odkupowana ziemia, podobno z każdym osobno ma być konsultacja społeczna, przecież to jakaś bzdura tutaj zadziała specustawa.Mam nadzieję, że Pan Redaktor zajmie się tematem.
Zajkas 02.08.2011 08:03:20
Uczestnicząc we wczorajszym spotkaniu w Błaszkach mogę je podsumować w następujący sposób:
- brak szacunku inwestora, jego przedstawicieli i władz UM dla mieszkańców gm. Wróblew i Błaszki, godzinne spóźnienie na to spotkanie pokazało jak traktuje się ludzi, których dorobek całego życia będzie przeznaczony pod szybką kolej,
- brak przygotowania merytorycznego, przedstawiciele inwestora nie potrafili odpowiedzieć praktycznie na żadne z postawionych pytań
- brak umiejętności prowadzenia konsultacji społecznych i odnalezienia się w tym gąszczu pytań ludzi, których inwestycja ta będzie bezpośrednio dotyczyła.

Cieszy mnie to, że w spotkaniu wzięła udział tak duża liczba osób. Świadczy to bowiem o wadze tej "problemowej" inwestycji. Miejmy nadzieje, że na kolejnym spotkaniu przedstawiciele inwestora przygotują się do konsultacji i będą udzielali konkretnych odpowiedzi, a nie wymijających opowiastek jak to szybka kolej "poprawi" jakość życia mieszkańców obu gmin.
Smakosz 02.08.2011 06:45:35
że na wczorajszym spotkaniu w Błaszkach dot. tzw. Kolei Dużych Prędkości nie było ani jednego dziennikarza, dzisiaj na ten temat nie zająknie się żadne 'medio' . A szkoda, gdybyście Państwo byli na miejscu zobaczylibyście co oznacza budowa tej kolei dla normalnych ludzi, mieszkańców gmin Wróblew i Błaszki którym odbiera się dorobek 3 czy 4 pokoleń. Na spotkanie wczoraj nie przybył żaden poważny przedstawiciel władzy szczebla wojewódzkiego czy powiatowego. Jedynie pani zastępca dyrektora departamentu w urzędzie marszałkowskim przywiozła gadających po hiszpańsku projektantów którzy przez tłumaczkę (nie umiejącą wymówić słowa Błaszki - gadała Błaszczki) pokazywali plany wiaduktów a nie umieli odpowiedzieć na pytania o ograniczenia w używaniu ziemi w tzw. buforze przy torowisku (notabene ku zaskoczeniu władz gminy wszyscy dowiedzieliśmy się, że ów bufor ma mieć 800 m zamiast 400..), zasadach wykupu ziemi, możliwości protestu itd. Pogarda władzy dla obywatela jest wielka. I czemu nie było mediów???? Kto bał się upublicznienia przebiegu spotkania?? (info dla dziennikarzy: przebieg spotkania nagrywały władze gminne - proszę dotrzeć do nagrania). Jednym słowem wielki skandal!
ps. Jedynym zabawnym elementem spotkania była reakcja Hiszpanów na syrenę, która włączyła się o 17.00 (spotkanie było w budynku OSP), ogromnie się wystraszyli a ten włochaty nawet aż przysiadł, myśleliśmy że pod stół wlezie... pewno myśleli że to nalot.. hehe...
f 01.08.2011 20:27:49
Kolei ma nie być niech lepiej drogi remitują
zainteresowana 01.08.2011 19:07:10
spotkanie na którym przedstawiciele z warszawy na czele z hiszpańskim projektantem nic nie wiedzą( ludzie słów brak
seba 01.08.2011 14:04:51
To tak, jakby zapytać czy budowa drogi S-8 spowoduje likwidację starej "czternastki"... Przykro jest czytać, jakie brednie wygadują wybrańcy narodu. Rozumiem, że facet broni swojego ludu, swoich wyborców ale niech może ktoś wcześniej przygotuje mu wystąpienie.
Nawiązując do poprzednich artykułów, nikt nie zmienił przebiegu linii, projektanci nie dokonali żadnych zmian specjalnie dla Wróblewa, czy Błaszek. Zwyczajnie z projektu wypadło rozgałęzienie w kierunku Wrocławia, które jednak będzie w okolicach Kalisza. Linia do wspomnianego miasta pójdzie tak jak w projekcie i przetnie sam Sieradz (w okolicach Wojska Polskiego, Zakładników, POW, Zapusty) oraz wspomniane, protestujące gminy. Wszystkim niedowiarkom i malkontentom polecam Rynek Kolejowy, dokładnie ich jego stronę internetową.
pitagoras 01.08.2011 13:33:00
Jak przeczytałem, że wójt Wróblewa się zastanawia , czy budowa KDP spowoduje likwidacje starej , tradycyjnej linii, to mi szczęka opadła. Albo ktoś wójta wrabia , albo wójt nie potrafi logicznie myśleć.

Więcej informacji

Zduńska Wola

W ramach trwającej przebudowy ul. Łódzkiej w Zduńskiej Woli (DW 482) trwa m.in. budowa ronda na skrzyżowaniu z ul. Getta Żydowskiego. Tymczasem w przygotowaniu jest postępowanie przetargowe na drugi etap tego zadania. To około 4 km odcinek, od ronda Solidarności aż do granicy miasta.

0

Zduńska Wola

Wręczono nagrody laureatom konkursu plastycznego Ekologia na co dzień. Uczestnikami byli uczniowie szkół podstawowych w Zduńskiej Woli.

0

Młodzież na korcie

Dzisiaj, 12:37:56
Sieradz

Na kortach Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Sieradzu odbył się Turniej Otwarcia Sezonu dla dzieci i młodzieży. Wzięło w nim udział 31 zawodników z Sieradza, Zduńskiej Woli i Kutna.

0

Teraz gra:

Nasze Radio 104,7 FM

19:27

Illusion
Dua Lipa

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

19:28

Do Widzenia Profesorze
Filipinki

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

21.05.2024

Stand-up Wiolki Walaszczyk w programie "Mleczarnia z Przecławia"
Teatr Miejski w Sieradzu

24.05.2024

Spektakl "Razem czy osobno?"
Miejski Dom Kultury Ratusz w Zduńskiej Woli

25.05.2024

Międzynarodowy Festiwal Melos - Koncert V
Muzeum Walewskich w Tubądzinie
Clan of Xymox
Miejski Dom Kultury Ratusz w Zduńskiej Woli
32. kolejka III ligi: Warta Sieradz - Broń Radom
MOSiR Sieradz
32. Kościerzyńskie Targi Rolniczo - Ogrodnicze
Kościerzyn (gm. Wróblew)
Więcej...









Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1Daria Zawiałow
Złamane serce jest OK
2+7Artemas
i like the way you kiss me
30Ariana Grande
we cant be friends (wait for your love)