strzałka do góry
06.02.2019 11:57:42 (Aktualizacja: 11.02.2019 09:39:23)
Sieradz

Co z transportem publicznym w gminie Sieradz?

Gmina Sieradz wypowiedziała umowę, która dotyczyła zapewnienia przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji publicznego transportu zbiorowego na terenie gminy. Autobusy MPK będą wyjeżdżać poza granice miasta do końca lipca. A co potem? Urząd szuka nowego przewoźnika.Aktualizacja: komentarz prezydenta Sieradza.

(fot. nasze.fm)

Wójt Gminy Sieradz rozwiązał umowę zawartą z Urzędem Miasta we wrześniu 2011 r., na mocy której to właśnie miejskiemu przewoźnikowi powierzono zapewnienie lokalnego transportu zbiorowego na obszarze gminy. Jak tłumaczy zastępca wójta Jan Serafiński przyczyna jest jedna - finansowa, chodzi o zaproponowaną 15 proc. podwyżkę stawek.

- Taką decyzję podjęliśmy po analizie kosztów, są one bardzo duże. Prowadzimy w tej sprawie rozmowy z innymi przewoźnikami, a czas pokaże, który z nich przedstawi najkorzystniejszą ofertę. Gmina na ten cel przeznacza bardzo duże środki w porównaniu z innymi samorządami i jeśli tak dalej będziemy robić, pozwalać na takie rozwiązania, to niebawem braknie środków na jakiekolwiek inwestycje. Te koszty są zbyt wysokie - wyjaśnia Jan Serafiński.

W skali roku koszty transportu osobowego, które ponosi Gmina Sieradz (na rzecz MPK Sieradz) wynoszą ok. 700 tys. zł.

Umowa wypowiedziana została 31 stycznia, co znaczy, że mieszkańcy gminy miejskimi autobusami będą mogli podróżować do końca lipca, tyle bowiem wynosi czas jej wypowiedzenia.

Aktualizacja:
O komentarz do sprawy zwróciliśmy się do prezydenta Sieradza Pawła Osiewały, któremu podlega miejska spółka:
- Trudno mówić o podwyżce, ponieważ umowa, do której podpisania wójt został zobowiązany przez Radę Gminy w 2011 roku zakładała pewne obciążenia. Składały się z trzech elementów: ceny paliwa, ilości sprzedanych biletów na terenie gminy i ilości osób, które korzystają z ulg przewidzianych dla transportu zbiorowego. Co najmniej dziwna jest dla mnie decyzja pana wójta, że przysyła wypowiedzenie nie podejmując rozmów - mówi prezydent Osiewała i dodaje, że wzrost kosztów to ok. 10 proc., a nie 15. - W 2015 roku gmina ponosiła na transport publiczny koszty rzędu 520 - 530 tys. zł. W tym roku były one szacowane na poziomie 620-630 tys. zł.

Jak będzie wyglądał transport publiczny w gminie Sieradz od 1 sierpnia? Decyzja leży po stronie wójta.

hk
Komentarzy: 80

Komentarze

mieszkaniec gminy 16.02.2019 16:14:52
No to się dzieje. MPK zakupi nowe autobusy ale dlaczego nie elektryczne? A odnośnie transportu w gminie to powinien być bo to ekologia. A co do decyzji to trzeba ratować tonącą gminę. Ludzie wybraliście wójta na kolejną kadencję to teraz musicie cierpieć. Ciekawe ile kontrowersyjnych uchwał zapadnie. A może pan Serafinski ma uklady z inną firmą transportową?
obserwator gmina sieradz 12.02.2019 13:09:13
czas na zmiany ,dlaczego tak późno nastąpiło przebudzenie. 1. kosztem gminy utrzymuje się przewozy 2. zbyt mało pasażerów korzysta z komunikacji, widzę i o pomstę do nieba wołać,przecież wozimy powietrze, nareszcie trzeba ruszyć głową 3. oszczędzają bogaci więc nam też się opłaci. Pozdrawiam
olewka 12.02.2019 08:14:09
i tak mieszkańców gminy wójt zrobił w przysłowiowego konia m.in. biorąc sobie na wicewójta p,Serafinskiego z Warty -a co to w gminie niema osób na to stanowisko
Może warto 11.02.2019 21:24:56
To bardzo interesujące. Ciekawe dlaczego Męka i Woźniki chciały się przyłączyć do Gminy. A najlepiej to wypisywać rożne opinie nie znając się na sprawie. Może lepiej dać tym władzom spokojnie załatwić sprawę.
Zenek 11.02.2019 19:44:51
Panie Serafinski chyba za długo był pan w Warcie i czymś się zarazil
gmina sieradz 11.02.2019 19:02:10
Prezydent zapewni darmowe kursy na Chojne i umowę się podpiszę i wszyscy będą zadowoleni.
Waz 11.02.2019 18:40:20
Proszę aby osoby które twierdzą że MPK zarabia na gminę nie wprowadzały ludzi w błąd i spróbują znaleźć komunikację publiczną gdziekolwiek na świecie która nie jest dofinansowywana, oczywiście na poziomie śradnim europejskim nie jak PKS
Trzeba poczekać na koniec tego balu 11.02.2019 18:12:51
A potem będzie okazja podłączyć niektóre regiony gminy do miasta.
tyle 11.02.2019 16:50:08
hahaha taaa niedoczekanie żeby mieszkańcy Sieradza ze swoich podatków sponsorowali cokolwiek mieszkańcom gminy, chcecie coś, to się przyłączcie do miasta i płaćcie tu podatki albo wara.
kqwert 11.02.2019 15:55:16
Nie rozumiem, dlaczego Gmina ma dopłacać do MPK. Przecież MPK zarabia na pasażerach z Gminy. To raczej MPK powinno płacić Gminie za to, że może zarabiać na jej terenie. Popieram Pana Wójta!
Oksi 11.02.2019 15:54:52
Nie rozumiem jednej rzeczy, dlaczego były Burmistrz Gminy i Miasta Warta, jest zastępcą Wójta Gminy Sieradz. Ten człowiek nie jest związany z naszą gminą w żaden sposób (pomijając wspólne suto zakrapiane imprezy w/w), chyba za wyjątkiem wydanych pieniędzy publicznych (czytaj - naszych),na fikcyjny pomysł zagospodarowania rzeki Warty. O ile faktycznie w gm. Warta zainwestowano w przystań w Ostrowie, to gmina Sieradz wydała kilkadziesiąt, bądź kilkaset tysięcy złotych na projekt pod nazwą "zagospodarowanie rzeki Warty i zbiornika Jeziorsko", ale jak to bywa pod nadzorem obecnego Wójta, nawet 1 (słownie : jedna) złotówka nie wróciła do gminy. Gdzie CBA, gdzie CBŚ, gdzie prokuratura? Pozdrawiam wszystkich mieszkańców gminy Sieradz trzymajmy się razem i w następnych wyborach głosujmy mądrzej.
brawo 11.02.2019 15:49:09
Prawda jest tak, że mieszkańcy Sieradza nie korzystają z MPK, jeżeli zostaną zlikwidowane kursy na teren gminy Sieradz to MPK nie ma racji bytu w Sieradzu można zrezygnować z darmowych przejazdów i funkcjonować jak PKS zmniejszyć ilość kursów a nie wozić 2 lub 3 osoby z terenu gminy ograniczyć się do kursów, które są ekonomiczne.
Do obserwator 11.02.2019 15:37:04
Tak celnego i dobitnego komentarza nie czytałem dawno, ale jednak uważam, że Nikodem,czy to z filmu, czy z książki, i tak nie dorasta naszemu Wójtowi do pięt. Pozdrawiam serdecznie, ha ha ha ha, dawno się tak nie uśmiałem.
Abc 11.02.2019 15:32:49
A gdzie Panie Wójcie wózki dziecięce i osoby niepałnosprawne. Teraz już w autobusach musi być miejsce specjalne do ich przewozu i mocowania nie tak jak kiedyś, a w autobusach PKS ich nie ma a jak zresztą tam wejdą nie ma podjazdów . Jak będzie pan starszy i nie będzie pan mógł sam prowadzić samochodu to pojedjedzie po pana taki autobus ze stopnia mi do Chojnego właśnie.
zaz 11.02.2019 14:55:23
nie od dzisiaj wiadomo, że że prezydent z nikim nie potrafi się poukładać ani z powiatem ani z gminą!
Abc 11.02.2019 14:41:20
Już widzę matki z wózkami dziecięcymi starszych i osoby niepełnosprawne jak się wspinają po stopniach starych mercedes i autosanów ja ich wózki nie mieszczą się w przejściach między fotelami a z resztą przepisy nie pozwalają przewozić wózków w autobusach jeśli nie ma miejsca z mocowania na nie . W autobusach PKS ich brak . Brawo za równe traktowanie wszystkich.
wyborca 11.02.2019 14:36:50
do obserwatora -- jak można traktować Ciebie poważnie jak tylko obrażać innych potrafisz. Ja popieram działania Pana Wojta
Dumny Kołtun z urodzenia :-) 11.02.2019 12:36:10
specjalne podziękowania dla użytkownika SIERADZANKA za poprawienie mi złego nastroju. W sumie to czarny humor ale jednak humor …. "SAMOCHUT" :-))) !
Tak to się skończy 11.02.2019 12:32:54
Nie będzie żaden Pks tylko prywatna firma która przypadkowo wygra przetarg a potem przyjdzie CBA.
obserwator 11.02.2019 11:29:52
Zapewne wszyscy oglądali filmy kariera Nikodema Dyzmy z Cezarym Pazurą,wypisz wymaluj Jarosław Kaźmierczak. Pozdrawiam ciemny lud Chojnego
Oświadczam 11.02.2019 11:02:46
Ktoś wreszcie wyrzuci ta gminą szkole z Armii Krajowej ?! Po co ona istnieje?
Z gminy 11.02.2019 10:26:57
A może Pan Serafinski bardzo chce nowego przewoźnika wpuścić na gm. Sieradz, ani MPK, ani PKS tylko może Wicherek? Wszak Warte już obsługuje, do Sieradza dojeżdża to co to za problem wydłużyć kurs do Chojnego? a na dobry początek bileciki po 1 zł, a potem podwyżki o 100%. Były burmistrz myśli co by tu zmalowac..
niecny_zloczynca 11.02.2019 09:58:33
Chojne i Bogumiłów wybrało sobie wójta przez duże "W" i teraz piechotą do miasta będą chodzić.
greg 11.02.2019 09:51:38
miasto te nowe autobusy sobie będą jeździć w okół ronda
dex 11.02.2019 09:47:12
PKS ogarnie wszystko za pół ceny?
Mieszkaniec Sieradza 08.02.2019 14:44:35
Serafiński do Warty i tam niech rządzi. Ręce precz od Gminy Sieradz. Kamierczak na emeryturę a nie do władzy. Każdemu forsa pasuje za nic nie robienia.
Do P KS 08.02.2019 00:05:48
Narazie PKS Sieradz zabiera kursy...O ile w okresie szkolnym jak Cìę mogę o tyle w weekendy to makabra...Okolice Warty,Dąbrowy Wielkiej Zapola- trzeci świat ani dojechać ani wyjechać!
Do sieradzanki. 08.02.2019 00:00:44
Może i Ty masz" samochut" - o zgrozo!Ale są starsi, młodzież oraz szerokie grono niepełnosprawnych,którzy już i tak są ogromnie dyskryminowani i niestety uziemieni w domach bo niestety w gminie Sieradz poruszać się komunikacją to jakiś horror!!!
Adam 07.02.2019 13:48:04
tu nie chodzi o autobusy ale o stołek w urzędzie gminy. Sprawa komunikacji to najlepszy pretekst aby pozbyć się obecnego Wójta ale kij ma dwa końce.
Leszek P. 07.02.2019 12:39:03
To, co przedstawiam poniżej, to tylko zarys mojej koncepcji zmian. Podane przykłady służą wyłącznie zilustrowaniu pomysłu. Ale uważam, że jest to temat do dyskusji. Dotychczasowy układ linii autobusowych nie sprawdza się Ukształtowanie granic Miasta Sieradz rozciągniętego na linii wschód-zachód, jego zabudowa sprawia, iż bardzo trudno jest stworzyć logiczny układ linii autobusowych, przynajmniej w obecnych oczekiwaniach pasażerów. A kto powiedział, że miasto musi zapewnić transport kilku osób jednym autobusem od krańca do krańca miasta, czasem wioząc zaledwie kilka osób jak to jest dotychczas? Tego nie wytrzyma budżet żadnego przewoźnika. Poddaję pod rozwagę opracowanie układu linii transportu wg koncepcji zadaszonych 2 -3 punktów przesiadkowych i do nich gwiaździście dochodzących kilka linii zbiorczych. Dla przykładu zarysuję moją koncepcję; A – zachodnia część miasta, punkt przesiadkowy Dworzec PKP ( a może rejon Ronda lub Dworca PKS?) a do niego dobiegające 2 linie zbiorcze, pierwsza, np. Charłupia – dworzec – Monice – dworzec i od nowa, Charłupia. Druga; Smardzew – dworzec PKP – Kłocko - Jeziory, Armii Krajowej, dworzec i od nowa, Smardzew. B – wschodnia część miasta; punkt przesiadkowy Woźniki. Jedna linia kursująca wahadłowo; koniec Uniejowskiej – Woźniki – Widawska do granic miasta. Jak połączyć te dwa punkty? Może linia wahadłowa a może jedna z linii zachodnich wcześniej wymienionych dojeżdża do Woźnik?. Co z tego mają pasażerowie i budżet? Każda z takich zbiorczych linii obsługiwana jednym lub dwoma autobusami pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursów. Do zapewnienia obsługi komunikacji potrzeba mniejszej ilości pojazdów. Jest i mankament; nikt dobrowolnie nie zechce przesiadać się, skoro dotychczas wygodnie był wieziony przez dużym autobusem przez pół miasta w towarzystwie pięciu pasażerów. Wydaje mi się, że jeśli nie starcza pieniędzy na dotychczasowy komfort o może trzeba zmienić nawyki? Mieszkańcy dużych miast muszą do tramwaju czy autobusu pokonywać o wiele większe dystanse niż zapewnia to nasze MPK i jakoś godzą się z tym, da się i w Sieradzu dojść kawałek dalej, skoro budżet nie pozwala na przystanek przed domem.
Pio 07.02.2019 12:11:22
Jaki związek na decyzję ma to że żony Pana Waludy i dyrektora P.K.S. Sieradz są siostrami
PKS 07.02.2019 10:23:54
Sieradzki PKS jest elastyczny, dobrze zarządzany i dostosuje kursy autobusów pod faktyczne potrzeby mieszkańców, a nie pod pensje swoich kierowców. Kupi nowy tabor i za mniejsze pieniądze będzie wozić mieszkańców Gminy.
Brawo Wójt 07.02.2019 10:20:27
A to już nie ma innych przewoźników z małymi autobusikami które nie będą wozić powietrza tylko ludzi?
:( 07.02.2019 10:11:50
MPK to następna spółka miejska bez porządnego, rzetelnego nadzoru właścicielskiego. Gdzie jest Prezydent Miasta, że pozwala na samowolkę w spółkach które są tak żądaniowe, że przerażenie ogarnia. Zobaczymy gdzie będą jeździć tymi nowymi autobusami za miliony jak Gmina definitywnie powie STOP wysokim kosztom przewozu i znajdzie nowego przewoźnika za niższe pieniądze, a mieszkańcy Sieradza będą korzystać z miejskiego roweru. Może wtedy pójdą po rozum do głowy i przestaną wozić POWIETRZE.
Wstyt 06.02.2019 23:40:53
Po 40 latach cofamy się do średniowiecza,głosowaliście na Kaźmierczaka to teraz wam podziękował
Marcin 06.02.2019 23:20:33
Już widzę jak starsze osoby bezproblemowo wsiadają do autobusów PKS. Chyba najpierw musieliby perony zrobić koło przystanków. PKS nie ma autobusów niskopodłogowych aby starsze osoby mogły z nich korzystać.Mamy powtórkę z rozrywki sprzed kilku lat
Gość 06.02.2019 22:39:46
W wielu Polskich miastach pksy są zamykane bo mają coraz mniej osób do przewożenia a to z tego wynika, że coraz więcej osób posiada samochody. Także nie wiem czy ekonomicznie patrząc opłaci się wstawić autobusy pksu do kilku osób. Jedynie uczniowie będą mieli nieciekawie.
do ABC 06.02.2019 20:43:33
MPK ma taką ofertę jaką Gminą zamówi. Przecież autobusy mogą co godzinę jeździć tylko to kosztuje a z biletów to nawet na połowę kosztów nie ma, tym bardziej że czasem dwie, trzy osoby na kurs.
wiesniak gminny 06.02.2019 20:40:45
przyłączyć te wianuszkową gminę do miasta i będzie ok!
heh 06.02.2019 20:36:20
pks to moze zrobic sobie kursy swoimi smierdzielami, to jest sredniowiecze
august 06.02.2019 20:20:15
tylko spróbujcie zlikwidować komunikacje to na taczkach wyjedziecie z gminy-WÓJT i cała ta rada
Mieszkanka gminy 06.02.2019 19:48:40
Panie wóicie jeszcze czas zmienić tą godną poźałowania decyzje! Zawiódł nas pan wszystkich wstyd ze na Pana głosowali my ! ! !
Rysio 06.02.2019 19:46:45
Tylko czekać jak PKS zrobi kursy ,
Cienko to widzę 06.02.2019 18:24:24
Ciekawe który prywatny przewoźnik pojedzie w niedzielę ?
Petycja 06.02.2019 18:06:18
Wstrzymac remont Dzigorzewskiej ! Monice i Woźniki czekają na ulice !
Edek z krainy kredek 06.02.2019 18:05:41
Panie Wojcie Pan teraz kupi za te 700 tys konie i bryczki i cofnieny się do średniowiecza a na pod urzędem zrobimy stajnie i powozownie. Żenada i chciwość.
ABC 06.02.2019 18:00:15
A jaką to dopiero MPK ma ofertę dla Gminy? Czy to w ogóle można nazwać komunikacją? Jak potrzeba to i tak jest się zdanym na siebie i swój samochód bo oferta dwóch kursów dziennie, a w weekendy często jeszcze mniej, to przepraszam - to jest żenada a nie oferta! Popieram Wójta, może w MPK i UM komuś zrodzi się w głowach jakaś refleksja.
tomas 06.02.2019 17:36:26
A może jest nie potrzebny zastępca pan Serafiński to będą większe oszczędności bo do tej pory nie było chyba że pan wójt musi mieć zastępce bo jak wiemy wszyscy ma inne problemy...
Wreszcie !!! 06.02.2019 17:26:09
MPK w Sieradzu bedzie można zrobić darmowa bo odejdą niepotrzebne kilometry a miasto za male na tyle linii. Może przy okazji uda się zmienić siatkę połączeń i rozkład.
Zen 06.02.2019 17:06:05
Korzyści z Sieradza to gmina chętnie czerpie. Utrzymuje swoją niepotrzebną szkołę w centrum miasta dzięki miejskim dzieciom, kosztem miejskich nauczycieli komplikując system szkolnictwa podstawowego w mieście. Dogadać z miastem się nie można w sprawie komunikacji? Czy raczej jest to brak dobrej woli którejś ze stron? Kolejny problem, który generuje fatalna struktura administracyjna. Miasto i jego obwarzanek.
Mieszkania Gminy 06.02.2019 16:55:11
Tylko MPK. To najlepszy przewiznik!!! No cóż nie spodziewaliśmy się takiej niespodziannki tuż po wyborach....
esi 06.02.2019 16:50:48
Mpk daje radę ponad 40 lat da sobie radę i teraz,szkoda tylko że gmina na własne życzenie izoluje sporą część mieszkańców
Do Marcela 06.02.2019 16:39:43
Marcela to właśnie pan Henryk chciał w budżecie zabrać 200tys ale mu się nie udało dlatego cała ta awantura jak mpk nie będzie obsługiwać gminy to może już zacząć swoją likwidacje bo po Sieradzu kogo będzie wozić pomyślcie starsze osoby które nie płacą za bilety i poco te nowe autobusy.I Sieradz i gmina mają problem
twarz 06.02.2019 16:33:10
No to widac prawdziwe oblicze wójta i jego prawej ręki - czy w kampanii mówił o czymś taki jak pozbawienie gminy komunikacji ..?
x 06.02.2019 16:22:17
Propozycja moja jest taka niech auta nauki jazdy robią te kursy po gminie a nie zapychają Sieradz a przy okazji ludzi z przystanków zabiorą
triw 06.02.2019 16:19:28
Widzę jak zwolennicy MPK aktywnie i agresywnie działają na rzecz MPK. Boją się o swoją przyszłość. Odpadnie spora sumka pieniędzy. Na MPK Sieradz się nie kończy. Popieram wójta.
abcd 06.02.2019 15:37:17
jeśli Wójt szuka przewoźnika, który będzie jeździł z taką intensywnością i taborem co MPK za mniej niż 700 tys. rocznie to gratuluję wyobraźni. Może najlepiej niech każdemu mieszkańcowi Gminy Wiejskiej kupi rower, przynajmniej środowisko odetchnie :)
Marecla 06.02.2019 15:37:01
Mówili głosujcie na Henryka
Sieradzanka 06.02.2019 15:34:17
I dobrze bo 8 lat temu były inne stawki i teraz się po prostu nie oplaca. 15 procent naturalnie jest do przyjęcia bo czemu miasto ma sponsorować gmine ?
Sieradzanka 06.02.2019 15:25:59
A komu potrzebny transport publiczny w gminie jak każdy ma samochut
Niestety to prawda 06.02.2019 15:22:16
PKS ma stare graty które palą jak smoki. Koszty będą wielki. Prywatny przewoźnik pojedzie tylko jak mu się to wróci. Czyli faktycznie góra 5 kursów na dzień jak dobrze pójdzie. Dwa rano, raz popołudniu i dwa wieczor. CHOĆBY NIE WIEM JAK KOMBINOWAĆ TO INACZEJ SIE NIE DA.
Jeśli nie MPK a inny przewoźnik 06.02.2019 14:55:15
To będzie co najwyżej 4-5 kursów dziennie. Trzeba sobie to uświadomić! TO KONIEC KOMUNIKACJI W GMINE SIERADZ. nic się z tego nie wyczaruje !
ja 06.02.2019 14:45:12
No ale to ja nie rozumiem tego, to za bilety się płaci i jeszcze dodatkowa opłata za samo jeżdżenie? Czyli za przewóz pasażerów to jakby dodatkowa opłata a te 700tys. to jakby abonament za samo kursowanie autobusów czy autobus jeździ pusty czy pełny?
gel 06.02.2019 14:36:35
PKS za pół ceny te parę kilometrów zrobi
Sieradzanin 06.02.2019 14:35:54
Jedna sprawa autobusy a druga to przystanki... nawet jak Gmina znajdzie innego przewoźnika to czy będzie mógł korzystać z przystanków publicznych?
Aga 06.02.2019 14:29:31
I czym będziemy dojeżdżać do pracy do szkół? Wójt fochy strzela, myśli ale o sobie.Pycha i arogancja panie Wojcie...
Esi 06.02.2019 14:28:19
Do chojnego na nogach?
słuchacz 06.02.2019 14:18:24
Brawa dla gminy. Po wyborach można wrócić na właściwy tor po zakończonych obietnicach i kampaniach. Ciekawe co na to mieszkańcy Charłupi Małej, Chojnego, Bogumiłowa, Męckiej Woli, Dzigorzewa. Szkoda dzieci i mieszkańców którzy teraz będą mieli problem z dotarciem do pracy, szkół , przedszkoli itd...
Do tej smutnej 06.02.2019 14:17:13
Zwija to się gmina...
Pasażer 06.02.2019 14:11:00
Mała Charlupia już dawno powinna być wcielona do Sieradza także Dzigorzew.
do Smutnej Sieradzanki 06.02.2019 14:07:26
Zwija się gmina Sieradza a nie Miasto Sieradz
do Piotra Obserwatora 06.02.2019 14:06:39
Pan Wójt z pewnością nikogo nie będzie woził, a problem transportu z pewnością zostanie rozwiązany tj. gmina podpisze z MPK nową umowę
Pasażerka 06.02.2019 13:56:08
To się nazywa "podziękować wyborcom za głosy". Tak zawsze jest - obiecanki żeby tylko wygrać wybory, a potem robią co chcą. A lepszego przewoźnika od MPK Sieradz nie znajdziecie w całym powiecie!!
Oświadczam 06.02.2019 13:53:06
Problem dotyczy tylko 1 i 3 i częściowo 2, kawałek w Męckiej Woli. Jak się Charłupi, Kłocku i Chojnemu Sieradz nie podoba to w sumie droga wolna. Ps. Busiarze to niezbyt dobry pomysł, nawet Zakopane z tego rezygnuje. !!!! i zrobili MPK !! WÓJT OSZALAŁ !!!
Charłupia bMala 06.02.2019 13:48:48
Może czas pomyślec aby przyłączyc się do Miasta !
Smutna Sieradzanka 06.02.2019 12:52:03
Jak widać Sieradz się zwija :) Nie rozwija.
dosyć tego 06.02.2019 12:39:03
Obecna umowa obowiązuje 8 lat, powinni się cieszyć, że podwyżka stawkę wynosi zaledwie 15%. Ile wyniosła inflacja przez ostatnie 8 lat? Żenujące tłumaczenia tym bardziej, że sieradzkie MPK intensywnie inwestuje w nowy tabor, jeśli Panowie Kaźmierczak i Serafiński myślą, że znajdą innego przewoźnika z podobnym taborem to się zdziwią. To co się wyprawia w urzędzie gminy Sieradz to jakaś parodia, powinny tym się zająć odpowiednie służby. Miasto będzie remontować Dzigorzewską, a w zamian taka akcja. Wszyscy dookoła wykorzystują miasto, od gminy przez powiat. Najwyższy czas coś z tym zrobić.
MPK/ MWPK 06.02.2019 12:35:48
Żeby autobusy jeździły po gminie to trzeba zmienić nazwę na Miejsko Wiejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji .
rocky 06.02.2019 12:29:11
Jeszcze raz to napiszę. Problemem jest ustawa o transporcie publicznym, która od lat leży w Sejmie. Samorządowcy powinni zebrać się w kupę, zorganizować spotkanie z posłami senatorami, tworzyć grupę nacisku i przekonywać ich (posłów) żeby zajęli się problemem a nie pierdołami. Projekty ustaw leżą i się kurzą. Kolejna kadencja mija i nikt nie widzi problemu, no ale oni mają kilometrówki.
Piotr Obserwator 06.02.2019 12:21:39
Pan Wójt sam będzie woził służbowym samochodem. A co mu tam.

Więcej informacji

Zduńska Wola

Oszuści internetowi nie próżnują. W ciągu kilku dni, do zduńskowolskiej komendy zgłosiło się 10 osób, które dały się oszukać cyberprzestępcom. Zduńskowolanie podawali obcym osobom kody blik, instalowali aplikacje umożliwiające zdalnie sterowanie ich telefonem lub komputerem, chcieli szybko się wzbogacić i wpłacali pieniądze na fałszywe platformy inwestycyjne. Policja apeluje o ostrożność w sieci i rozsądek w kontaktach z osobami z drugiej strony monitora.

1

Zduńska Wola

Na ostatniej w mijającej kadencji sesji spotkała się dziś, 25 kwietnia, Rada Miasta Zduńska Wola. Obrady były okazją do podsumowania kadencji 2018-2024 i podziękowania radnym za ponad pięć lat pracy w miejskim samorządzie.

6

region

Europejski Dzień Praw Pacjenta to dobra okazja, by przypomnieć o prawach pacjenta i o tym, że będąc świadomym i aktywnym pacjentem, możemy mieć wpływ na system opieki zdrowotnej. Pacjenci, którzy mają trudności z realizacją świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych mogą złożyć skargę do NFZ.

1

Nasze Radio 104,7 FM

04:28

She's The One
Robbie Williams

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

04:30

Miasto samotnych serc
Hanna Banaszak

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

26.04.2024

Giełda płyt winylowych
Centrum Informacji Kulturalnej w Sieradzu

27.04.2024

I Konferencja Edukacyjna "W stronę małego dziecka"
Warckie Centrum Kultury

28.04.2024

Gatta Prestige Race
Zduńska Wola, ul. Dolna przy Powiatowym Międzyszkolnym Ośrodku Sportowym
Zbiórka krwi
Ochotnicza Straż Pożarna w Sieradzu, ul. Krakowskie Przedmieście 1
Więcej...









Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1Alan Walker & YUQI & JVKE
Fire!
2+3The Kolors
UN RAGAZZO UNA RAGAZZA
3+9sanah
hip hip hura!