strzałka do góry
14.11.2017 17:30:22
region

O pieniądzach w Błaszkach

Radni z Błaszek odrzucili dziś wszystkie uchwały podatkowe, które zaproponował burmistrz Karol Rajewski. Jednak jak mówią nie treść zaważyła o ich odrzuceniu, a sposób wydawania pieniędzy przez włodarzy.

(fot. nasze.fm)

Najpierw jednak uchwała w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków oraz ustalenia dopłat do taryfowych grup odbiorców usług w zakresie odprowadzenia ścieków. Tutaj radni większością głosów uchwałę odrzucili. Sugerowali, a nawet domagali się, by stawki pozostały na poziomie z roku bieżącego.

Uchwały, które wywołały najwięcej emocji na sali, to te dotyczące podatku od nieruchomości oraz od środków transportowych. Ponadto zmiana uchwały z 2005 roku. Tutaj także radni zagłosowali przeciw.

- Atmosfera gorąca, temat gorący i nie ma się co dziwić. Zdania różne, ale bardziej niż wysokość podatków ludzi w Błaszkach interesuje sposób wydawania ich pieniędzy. Nie zawsze się z tym zgadzają, a dziś radni zasygnalizowali odmienne zdanie względem burmistrza. Dziwi mnie jedynie, że do tej pory sposób wydawania pieniędzy nie wzbudził ich podejrzeń i zgadzali się na wszystko - komentował radny Michał Kołodziejczak.

Burmistrza Rajewskiego nie zdążyliśmy zapytać o komentarz. Na stronie internetowej Urzędu Miejskiego pojawił się komunikat:


Radni nie zgodzili się dziś także na zniesienie opłat dla sprzedających na miejskim targowisku.

Do dzisiejszej sesji w Błaszkach wrócimy szerzej jutro na antenie Naszego Radia.

hk
Komentarzy: 70

Komentarze

Do Mieszko 18.11.2017 20:00:18
Mieszko z tekstu wynika, że kto się nie nadaje do niczego to jedynie na burmistrza powinien startować
oooooooooooooooooooo 18.11.2017 19:48:26
W moim komentarzu chodziło o to, że jak ktoś jest zakręcony na kasę i zawsze mu mało, to może za byle robotę za granicą dostać szmal, jaki u nas wypracowuje mało który przedsiębiorca. Nie wierzę że na burmistrza idą dla pieniędzy, bo takie znieważanie nie jest warte żadnych pieniędzy. Aktualnie 12 lat pracuję w kraju i nikt mi nie zagląda do talerza a burmistrzom zaglądają. Nie optuję za żadnym burmistrzem, bo osobiście nic mi nie dadzą. Nie chodzę do nich, nie mam roszczeń. Obserwuję tylko jak ludzie patrzą im na ręce, obgadują, źle życzą. Ludzie co robicie dla swoich okolic z wyjątkiem swoich obejść? Nikt nie podniesie śmiecia z rowu jak nie jest przy jego domu. Ciągle oczekujecie by ktoś za Was zrobił,zarządził i oczywiście po Waszej myśli, bo inaczej to niezrównoważony.
Mieszko 18.11.2017 14:48:08
oooooo, ty masz rozeznanie. "Prułeś" norki w Norwegii (tak się to pisze poprawnie , być może nie wiesz bo doisz krowy w Anglii)? Tu jest natomiast Polska, Błaszki. 7 tys. wynagrodzenia jest kwotą niebagatelną .Poza tym nie każdy może "pruć" norki bądź krowy doić.
masa 18.11.2017 14:39:19
do oooooo nie jedni byli tacy co to z 600 zł 1000 zrobili, ale wiesz , często w kryminale kończyli
do Jontka 18.11.2017 14:08:19
Jontku nasz racje ze każdy idący do władzy, startujący w wyborach powinie wykazac się swiadectwem całego zdrowia i w tym zdrowia psychicznego byśmy mogli go swiadomie rozliczyc po wyborach gdy przegra a nie bedzie taki jeden z drugim nam kit wciskał.
oooooooooooooooooooooo 18.11.2017 13:21:25
Widzę, że tak na prawdę wszystkim nie tak chodzi jakie decyzje są podejmowane w gminie, jak to ile kto za to dostaje. Wiem że 7000zł to dużo dla wielu w tej okolicy. Jak ktoś chce tyle to w Norwegi za prucie norek dostanie, lub w Anglii za dojenie krów. A co do niezaradnych życiowo to nawet jak by mieli 2000 zasiłku to i tak nie będą zadowoleni. Zaradni z kolei z 600zł zrobią 1000zł. Niezaradni z 2000 zrobią 300zł długu
BBC 18.11.2017 12:03:21
dlaczego nie chcecie Stefka Burczymuchy
Jontek 18.11.2017 11:59:49
do oooooooooo skąd będziesz wiedział, że uczciwy? Dobrze i dużo gada, obiecuje gruszki na wierzbie? Władca na tronie w Błaszkach musi być zdrowy na umyśle i ciele. reszta jakoś poleci. Rozumiem, że każdy chce pracować, ale każdy też musi przedstawić świadectwo o stanie zdrowia, tym bardziej kandydat na możnowładcę. Prośba do lekarzy nie fałszujcie tych dokumentów, piszcie prawdę o przydatności do pracy.
TuITeraz do - do wszystkich oooooooooooooooooooooooo 18.11.2017 09:42:19
Dobrze, że ktoś pamięta niespełnione obietnice - to jest bardzo dobra lekcja dla nas wszystkich. Czego powinniśmy się nauczyć: 1 - Nie ma wy i my - bo kiedy zaczynamy tak myśleć to skupiamy się na tym jak wygrać z "tamtymi" - a powinniśmy myśleć o tym jak może być lepiej nam wszystkim. 2 - Wymiana jednego człowieka nawet na stanowisku burmistrza nic nie da - konieczne jest przyjrzenie się wszystkim ludziom, którzy chcą nas reprezentować - czyli radnym też (a może przede wszystkim radnym). A zasada "dziel i rządź" opisywana była już w starożytnym Rzymie jako metoda panowania nad bezwolnym tłumem....
do wszystkich oooooooooooooooooooooooo 18.11.2017 07:59:41
witamz rana widze z wielu jest zarówno zwolenników jak i przeciwnikow i dobrze na tym polega demokracja musi byc białe i musi byc czarne. Jednak ci zwolennicy Karolka zapominają jakie to to cuda niewida obiecywał wasz rządzacy czego to miało nie być, tylko sie mówiło ze jest dla ludzi i nie bedzie poswiecał czyichs korzysci kosztem ludu. Wiec czy zapomnieliscie juz jak było mowione po wyborach ze swiatła na slupach na wsi dla dobra ludu bedą sie palic do 1.00 w nocy a od ponad dwoch lat palą sie tylko do 23.30 czyli tak jak za Swiderskiego tak przez waszego pana i wladcę opluwanego. Miano robic bepieczne przejscie na Borysławicach ale kiedy powiat i wojewodztwo nie zgodziło sie na poroniony pomysł z rondem ktrego pewnie chciał mu nadac imie kogos bliskiego z rodziny a powiat sie zgodził na rozjazd i swiatłą w czterech miejscach skrzyzowania to burmistrzowi nie pasuje wiec juz nie walczy rozjazd, a przy tym nalezało by zrobic chodnik i sciezke rowerowa co najnej do Stusia bo DK-12 jest bardzo ruchliwa i niebezpieczna droga ale to za wiele dla burmistrza wiec sami widzice ze wiele obecywał ze zrobi a tak naprawde nic nie zrobił i juz nie zrobi wiec po co proszę was bic pianę to bez sensu.... Wiele innych obietnic obiecywano a kadencje sprowadzono do kadencji zabawy a nie pracy tak jak disco-polo czy Blaszkowskie Noce. Tyle zostało z obietnic. Zabawa a nie na tym polega władza...
Do oooooooo i do do oooooooo 17.11.2017 23:47:56
Ale co Wy tu mówicie o zarobkach. Przecież burmistrzowi (poprawcie mnie o ile się nie mylę) wg ustawy należy się jedynie 3500 na łapę. Cała górka ponad 3500 (około) to tylko rozrzutność radnych, którzy zabrali z naszych podatków nam i naszym dzieciom, żeby mieć lepsze układy z burmistrzem.
do oooooooooooooooo 17.11.2017 22:46:18
Ja rozumiem, że wypłata na poziomie 150 000 zł + diety, delegacje, telefon i wszelakie inne uciechy są dla ciebie jakby na waciki. Masz rację, że nikt nie lubi podatków lecz wprowadzanie ich w ostatnim roku to mocno nie trafiony pomysł. Można było je co roku na bardzo niskim poziomie podnosić a nie nagle na hurra. Pomyśl żołądki wszyscy mają takie same, a gdzie jest miejsce dla ludzi biednych, schorowanych i nieporadnych życiowo, widać pewne oderwanie od rzeczywistości. Przemyśl to, a jak wydaje ci się to fikcją to PRZEŻYJ PRZEZ MIESIĄC ZA 500600 złotych.
oooooooooooo 17.11.2017 22:02:06
Szum jakby wybory miały być za miesiąc. Ja poprę każdego uczciwego. Nie lubię jak wypominane są komuś zarobki. Nie róbcie tego ludzie!! Sam zarabiam więcej niż dał bym komuś za tę robotę co robię. Burmistrz to nie władca absolutny, to tylko urzędnik. Ludzie nie chcą podwyżki podatku a od gminy chcieli by na już wszystkie drogi, chodniki,remizy, podwozy spod domu. Naprawdę pchanie się do tej roboty i narażanie się na takie oblewanie pomyjami jest dla nienormal....
BBC 17.11.2017 21:06:17
wydaje się , ze najlepszy będzie Stefek Burczymucha
BBC 17.11.2017 21:06:09
wydaje się , ze najlepszy będzie Stefek Burczymucha
Mieszkaniec 17.11.2017 20:46:42
Głosowanie na burmistrz gminy i miasta Blaszek ; p.Świderski- zielona, p.Rajewski- czerwona. Zaczynamy.
X 17.11.2017 19:54:51
Pitu pitu piszecie wszyscy glupoty. Idzcie sie wyspac
Ryba 17.11.2017 18:16:23
A może p. Dyrektor Marek Król?
wasal 17.11.2017 16:07:23
a może by tak sałatę
w odp TuITeraz 17.11.2017 12:53:42
masz racje ze nie mozna mocnego kandydata na burmistrza wybierac z pośród byłych burmistrzów bo słychac ze oni obaj chcą kandydowac ale przeciez w miescie są inni zapalency ktorzy do dzisiaj pracują dla idei i zyją tym co robią nie myślą o kasie, tylko trzeba ich znalesc i zapytc czy chca tego bo skoro wielu z ich nawet na radnego nie chce startowac co dopiero burmistrza.. Jest troche czasu by się rozejrzec i wybrac godnego człowieka ktory nas bedze reprezentował. Tak, gdyby wystartowal Swiderski wielu postawi w głębokm zakłopotaniu ale wszystko co tamta włądza i tamten komitet samotnego kawalera wynalazł na przeciwnika swego spowodowalo przegraną Swiderskiego, a szkoda ze komitet samotnego kawalera nie znał i nie zna wszystkiego o swoim guru moze wtedy nawet owa pani Bączkowska by wystrtowała a żeby przegrałaby to juz jej zmartwienie a dzisiaj nie było by jej nazwisko pojawiało się w kontekscie potencjalnej kandydatki na burmistrza.. Teraz dobrze pomyslec i dobrze sie zastanowic kto bedze najlepszym kandydatem na burmistrza, jak rowniez czy warto ponownie oddac głos na tych samych radnych ktorzy przez ostatne 3 lata poklepywali burmistrza po plecach i podnosili łąpki jak on chciał. Z tego co widzę moze jeden kandydat powinien wejsc do kolejnej rady a pozostali sa raczej do wymiany.. Bo co najmniej 5 było z komitetu wyborczego Swiderskiego i go zdradzili poparli burmistrza ktorego wczesniej nie lubili ale jednak honor to 700PLN diety wiec mamy co mamy. Dodajmy 5 z PSL wiec obraz jak najbardzej trafny. Pozostale 5 rozeszło sie po kosciach i casami sie wyłamało wiec niestety pomyslmy teraz dobrze i tresciwie komu powierzyc nasz gminę by potem nie płakac przez kolejne 4 lata ze zle wybralismy
TuITeraz 17.11.2017 11:54:51
A może zastanówmy się tu i teraz nad nazwiskami przyszłych radnych np. z okręgu Błaszki? Wiem - pytanie jest tak trudne, że można je wręcz uznać z prowokację ale... jeśli będziemy uciekali od trudnych pytań - to ktoś inny za nas udzieli odpowiedzi - tylko, że ta odpowiedź pewnie dla nas najlepsza nie będzie...
jA 17.11.2017 11:48:31
A ja uważam ,że podawanie nazwisk kandydatów na nowego burmistrza jest teraz niewłaściwe.Wiemy doskonale jak działa teraz władza.Najpierw opluwano jednego "grajka" teraz "byłego funkcjonariusza".A wy to jest my pozwalamy na to i zajmujemy się nimi a nie działaniami naszego włodarza.Proszę więc o niepodawanie nazwisk bo wiemy doskonale jak to się skończy.Znów będzie opluwanie albo bezpodstawne wnioski do prokuratury.Tak działa niestety nasz "jedyny niezastąpiony. Dziwi mnie jeszcze to ,że nie ogłosił jeszcze ,swojego patronatu pod apelem żeby zburzyć Pałac Kultury w Warszawie.
TuITeraz 17.11.2017 11:24:12
Przeczytałem komentarze i cieszę się, że udało mi się znaleźć konstruktywną dyskusję na temat naszej gminy. Pozwolę więc sobie również dodać tu swoje refleksje. 1. Twierdzenie, że w następnych wyborach powinien być jeden silny kontrkandydat na stanowisko burmistrza i najlepiej żeby to był jeden z poprzednich burmistrzów - jest bardzo NIEBEZPIECZNE. No bo pomyślmy - to właśnie poprzednia władaza spowodowała sukces wyborczy obecnego burmistrza. Gdyby mieli mniej przeciwników - stary kawaler, nie zarządzający nigdy żadnymi pieniędzmi nie miałby szans. A jednak poziom zniechęcenia mieszkańców był tak wielki, że najważniejszą rzeczą dla mieszkańców było to aby stara władza odeszła... Mój wniosek nr 1 - Poprzednia władza wyczerpała swój limi zaufania i postawienie tylko np. pana Świderskiego jako kontrkandydata dla obecnego burmistrza postawi mieszkańców w bardzo trudnej sytuacji - a wynik jest nieprzewidywalny. Czyli złe rowziązanie. Mój wniosek nr 2 - Kandydatów powinno być wielu - im więcej tym lepiej, bo tylko wtedy w pierwszej turze nie będzie głosowania przeciw komuś tylko głosowanie za wizją którą dany kandydat przedstawi. A takie swoje wyobrażenia o przyszłości kandydaci przedstawić będą musieli - bo argumenty typy "jestem najlepszy bo jestem najlepszy" nie znajdą poklasku. I chyba w sumie o to chodzi - aby wybory samorządowe były czasem w którym decydujemy o przyszłości naszej gminy a nie o tym kto będzie brał wypłatę z naszych pieniędzy. 2. Radość z faktu, że radni się obudzili. Jak najbardziej podzielam - też się cieszę. Jednak tu rodzi się pytanie: dlaczego dopiero teraz? Mój wniosek nr 1 - Ludzie piastujący stanowiska radnych (oczywiście nie wszyscy) nie rozumieli jak wielką władzę posiadają jako radni. Zamiast pomiędzy sobą podejmować merytoryczne dyskusje na temat uchwał i sposobów ich przegłosowania - skupiali się na burmistrzu. Początkowo przegłosowywali wszystko co im podsunął. A kiedy zrozumieli, że działając w ten sposób krzywdzą swoich wyborców (czego pewnie im nie zapomną) - to odważyli się sprzeciwić. Mój wniosek nr 2 - Ostatni sprzeciw Rady wobec pomysłów burmistrza nie zmiania faktu, że w dalszym ciągu nie ma ona pomysłu na naszą gminę. Mój wniosek nr 3 - Działania przedwyborcze powinny się skupić się bardziej na kandydatach na radnych niż na kandydacie na burmistrza. Podsumowując - jeśli skupimy się na przyszłości naszej gminy, na tym jak chcemy tu żyć i co jest nam do tego potrzebne - nie będziemy mieli problemów z władzami samorządowymi. Jeśli damy się wciągnąć w dyskusję typu jestem "lepszy bo on jest gorszy" - będziemy mieli to samo co teraz.
do mieszkanca 17.11.2017 09:09:36
Mieszkancu masz racje Swiderski był dobrym burmistrzem, jest dobrym człowiekiem ale jest za miekki do tego chamstwa co się rozpanoszyło w miescie, w gminie nic tylko walnąc w stół puscic wiazankę paru niecenzuralnych zdan i moze sie opanują bo do tej pory to tylko lans ostatnio znowu był w TVN tzn 12 listopada a napewno bedzie wiecej bo wybory blisko wiec powinnismy znalesc takiego dobrego kandydata i silnego kandydata co Swiderski by pokonac to zło co sie zapanoszyło w naszych Błaszkach. Wedle słow ksiedza Robaka jak mowił na kartach narodowej epopei ' OCZYSCIE DOM DZIECI,OCZYSCIE TEN DOM ZE SMIECI' Jakze te słowa narodowego wieszcza sa u nas aktualne
obserwator 17.11.2017 00:04:52
Zastanawiam się gdzie byli radni przez minione trzy lata.To oni powinni kontrolować na bieżąco poczynania burmistrza.Obudzili się bo wybory tuż.Gdzie byli radni jak rządzący kupił stary autobus na 50 osób do przewozu dzieci za1,5 miliona zł/ciekawe czy był przetarg/,gdzie byli radni jak "wybitny samorządowiec"robił reorganizację urzędu/w urzędzie "pracują"sami naczelnicy i kierownicy z astronomicznym wynagrodzeniem/.Przyjęcie do pracy 15 zbędnych ludzi z Sieradza to też wydatek milionowy,ciągłe wyjazdy burmistrza i jego idola po całej Polsce też kosztują/patrz delegacje/ ,gdzie byli radni kiedy tych dwóch niepozornych ludzi urządzali bal w krzakach parku miejskiego/do dzisiaj nie mogą policzyć kosztów/.Zakup drugiego samochodu osobowego też jest wątpliwy.Takich zbędnych wydatków było wiele.Nad finansami gminy nikt nie panuje,a radni to zbędny balast finansowy gminy,ich interesują tylko diety.Naczelnym księgowym w urzędzie jest działacz PO i on decyduje o losach naszej gminy.Radni powinni to towarzystwo pogonić po pierwszym roku nie udzielając absolutorium,ale jak słuchali swojego wodza to mamy teraz ładny "bigos".Rajewski już może pakować manele i do przeprowadzania dzieci przez ulice się szykować.Dobry ściemniacz przez 4 lata "zarobi"pół miliona za komediowe numery-to się nazywa mieć szczęście.Jeden tylko poznał się na tym "artyście"wyrzucając go z PiS,a taki był zasłużony.Brakuje wam pieniędzy to do banku i zadłużajcie gminę/mieszkańców/.Błaszki nadal nie mają szczęścia do włodarzy,co wybory to gorzej się dzieje w gminie/o Błaszkach nie wspominam bo tu jest zupełne dno/.Pilnie poszukiwany jest kandydat który będzie posiadał kompetencje/nie legitymacje partyjną/i będzie chciał pracować a nie" piastować" urząd.
ej mieszkaniec 16.11.2017 21:24:21
teraz popytaj ludzi o swojego idola. Wiadomo gdzie pracuje, niektórzy wiedzą więcej.
do miezkańca 16.11.2017 20:47:27
A mnie odpowiadał Świderski. Zgubiło go to że był za dobry dla ludzi. Tak mu podziękowali.Jak tylko będzie startował to ma mój głos.
do lolo 16.11.2017 19:55:49
Klimaszewski stoi murem za każdym burmiszczem
Wróblew Zofija 16.11.2017 18:59:34
Wy tam macie wesoło w tych Błaszkach. U nas we Wróblewie tylko coś budują coś oddają coś chwalą coś nagradzają i się nie la.ncsują . Przenoście się do Nas do Wróblewa.(żart) Mamy świetnego Wójta. Lista Schetynówek pokazuje możliwości Gminy Wróblew. Wam też życzymy dobrego Burmistrza. Poproście Pana Piotra Świderskiego żeby wrócił. Doświadczenie kontakty możliwości itd itp. ale coś w kontaktach ze zwykłymi ludźmi trzeba zmienić. Postawcie na jednego mocnego kandydata.
lolo 16.11.2017 18:38:18
Hm. Aż dziwne że Klimaszewski też był przeciwny, przecież do tej pory z całą rodziną bardzo sprzyjali obecnemu burmistrzowi, zresztą tak jak i poprzednikom. Czyżby chodzi o nowe wybory
Mieszkaniec 16.11.2017 16:25:33
Pani Danuta B. na burmistrza ? A kto nam podsunął Rajewskiego właśnie ona. Ta sama klika i to samo w głowie co u Rajewskiego. Sklepu dobrze prowadzić nie potrafi, rozliczyć się z pieniędzy stowarzyszenia też, a gminą pokieruje, nie róbcie sobie żartów. Zastanówmy się za czyich rządów działo się najlepiej, kto był otwarty na potrzeby społeczeństwa i potrafił rozmawiać z wykształconymi i prostymi ludźmi, jeździł po wsiach i patrzył co się dzieje, reagował kiedy trzeba i przyjemnością było pójść do urzędu gminy, zawsze miał czas na rozmowę i nigdy nie mówił, że czegoś nie da się zrobić- siadało się i dyskutowało, szanował rolników i przedsiębiorców, a i inwestycji gminnych było sporo - jak wyraził to z sarkazmem obecny burmistrz technik obróbki skrawaniem Krzysztof Stępiński. Prawda jest taka, że Stępiński owszem skończył technikum w tym zakresie, ale później przecież skończył administrację. Takich ludzi nam trzeba, a nie kolejnego nauczyciela, który dużo mówi i wszyscy mają go słuchać. Gmina to nie szkoła, a pracownicy i społeczeństwo nie są uczniami.
do Wija 16.11.2017 10:44:00
Tak tutaj sie rozmieniacie na drobne ale nie wierzcie prosze ze Rajewski nie bedzie kandydował w kolejnych wyborach napewno będzie i to niedobrze wiec przestancie proszę licytowac mało znanymi nazwiskami ktorzy spoowduja tylko to ze Karolek wejdzie po raz drugi na stanowisko a Drzazga na zastepce Walczak sekretarz i bedzie wszystko pozamiatane kolejne 4 lata kabaretu wiec znajdzie proszę jedego madrego silnego kandydata ktory pokona Karolka a nie 10 ktorzy tylko pomoga Karolkowi wygrac. Pamietacie wybory jak startował Swiderskii 3 innych tamci mieli od 18 do 10procent głosow czyli 45 procent pozostale 55 procent zebrał Swiderski bo był znany i cos robił tak moze byc i teraz wiec opanujcie sie proszę i zadna pani Bąćzkowska zaden pan Konewka zaden pan Bitner zaden ten czy inny pan czy pani poprostu potrzebny jest jeden silny kandydat nie wazne jak sie bedzie nazywał to nie wazne, nie ma znaczenia znaczenie nazwisko wazna jest madrosc kandydata i rozum kandydata by tylko zeby udało się pokonac Karola i tyle
Jaś Fasola 16.11.2017 10:07:38
do Urszuli, a kto to Bączyńska, jakie ma kwalifikacje, studia, kompetencje do zarządzania, doświadczenie w pracy w administracji,dotychczasowe osiągnięcia? Nie interesuje mnie słowotok!
ZNALAZŁEM PIENIĄDZE - BEZ PODWYŻEK 15.11.2017 23:13:05
- Najpierw Rankingi np WSPÓLNOTY - Następnie SZEROKO ROZUMIANA REORGANIZACJA (z uwzględnieniem ostatniej sesji) PS . Proszę od kilku lat uzupełnić rejestr umów
miro 15.11.2017 22:58:54
a Drzazga jakieś szanse na burmistrza Złoczewa ma więc niech Rajewskiego zabiera.
Olo 15.11.2017 22:51:28
Taki kraj praworządny a jeden stary kawaler zaadoptował sobie młodego zloczewiaka. Jednak zaadoptowany po wychowaniu odwdzięczy się dobroczyńcy posadka u siebie w razie czego niewygranego.
Olo 15.11.2017 22:51:05
Taki kraj praworządny a jeden stary kawaler zaadoptował sobie młodego zloczewiaka. Jednak zaadoptowany po wychowaniu odwdzięczy się dobroczyńcy posadka u siebie w razie czego niewygranego.
dowijadowija 15.11.2017 22:31:37
dyskusja nad tym kto bedzie startował bardzo słaba na ten moment i nic nie wnosi. Żaden Burmistrz nam nigdy nie odpowiadał, ja juz mam tego dosyć. Opłata targowa to sprawa kontrowersyjna ale tutaj burmistrz się obroni mógł mieć rację. Zresztą Rajewski zmienił zachowanie, nie komentuje na goraco na facebooku, daje sie wystrzelac hendrysiakowi i innym, którzy plują na siebie nawzajem, przecież jemu to obojętne czy podatki beda przyjete czy nie. Jak Rajewski pozbedzie się walczaka, wstawi na stanowisko kogo trzeba to te wybory wygra w cuglach a Walczak na pewno gdzieś pójdzie i da sobie radę w życiu, Drzazge kojarze z 500+ i robił lepsze wrażenie jako urzędnik niż ten obecny dyrektor czegoś tam, patrzac w jego oświadczenie majątkowe to ciekawe czy karolek mu nie daje pół pensji burmistrza bo nie wierze ze pracuje za takie pienaidze jak wykazuje. Za to taki Walczak z oświadczenia ma miesiecznie średnio 7 tysiecy.,
do Wija 15.11.2017 21:30:59
masz racje Kaol jak daleko mowi ze nie bedzie kandydował ale teraz gdy przegrał głosowanie na sesji jutro ochłonie weznie cos na uspokojenie i powie ze 'nie chcem ale muszem' jak juz to kiedys mowił no bo powie ze nie spełnił poprzednich wyborow jak poł hajsu burmistrz dla młodych miałą byc fundacja gdzie by deponowal te poł hajsu i co powiedział ze nie ma do nikogo zaufania a kota do ktorego ma zaufanie nie moze osadzic bo nie ma prawa głosu, a po drugie gdzie Walcz i Drzazga beda pracowac tutaj jest wszystko dla nich
Bezstronny 15.11.2017 21:13:59
Czas aby osoby, które chcą kandydować na burmistrza już miały odwagę ujawnić swoje zamiary. Taka deklaracja już teraz to byłby dowód odwagi i znak, że mamy do czynienia z kimś konkretnym. Ten burmistrz mimo ludzkiego gadania jest dobrym włodarzem a nie dorobkiewiczem. Wszyscy, którzy wejdą z nim w konkury liczą się że lekko nie będzie, bo on ma się czym pochwalić.
pa pa 15.11.2017 21:02:39
Oczekują państwo powrotu byłych burmistrzów. Niech mi ktoś powie co dobrego dla gminy zrobił w tej kadencji obecny sekretarz powiatu? Czy jemu zależy na mieszkańcach, czy tylko na piastowaniu urzędu? Jak by robił coś dla ludzi z przekonania jako lokalny patriota, to ściągałby maksymalnie dużo środków powiatowych a ile ściągnął? Drogi powiatowe są u nas gorsze od gminnych.
orbit 15.11.2017 20:53:14
Rajewski będzie kandydował. Powie, że musi, że urząd to służba, że lud go potrzebuje. I wiecie co Wam powiem? Dojdzie do drugiej tury i ma duże szanse wygrać. Kandydatów się szykuje sporo, głosy się rozdrobnią i bęc. I nic złego się nie stanie. Po wyborach odsunął od siebie tych co go wpychali i dobrze, bo nie robili tego bezinteresownie. Po tych wyborach niech podziękuje sekretarzowi i jeszcze kilku osobą i nie będzie źle.
Urszula 15.11.2017 20:45:59
BĄCZYŃSKA NA BURMISTRZA. ODPOWIEDNI CZŁOWIEK DO UZDROWIENIA NASZEJ GMINY.
Halo halo 15.11.2017 20:01:12
My tu pitu pitu o podatkach, a jutro 16 listopada kolejna rocznica Bitwy pod Wrzącą. Na jedynej słusznej stronie urzędu miejskiego czy CKB ani widu ani słychu o planowanych uroczystościach. Czyżby zapomnieli? A może nikt o patronat burmistrza się nie upomniał, co jest przecież ważniejsze niż pamieć o Powstańcach Styczniowych...
Matrix 15.11.2017 18:56:11
Ten błaszkowski szkodnik drapie się po łysinie i myśli jak tu oszukać radnych i wpędzić ich w kozi róg. A w razie czego to powie że to radni zdecydowali. Ludzie nie dajcie się zwieźć on potrzebuje kasy na wybory plakaty i imprezki, a nie na inwestycje.
Wij 15.11.2017 17:57:13
"do mieszkańca" jeżeli chcesz to wierz że Rajewski nie będzie kandydował na burmistrza na następną kadencję, to puste słowa dorosłego dziecka porównywalne z tym, że połowę wynagrodzenia będzie oddawał na młodzież i co oddaje? O bezsensie takiej obietnicy pisałem już na samym początku jego kadencji i wyszło na moje.Dzisiaj jak chce być wiarygodny to na potwierdzenie swoich słów niech wystawi weksel własny,niezupełny, płatny bez protestu i zdeponuje go u p. Świderskiego lub Stępińskiego, Kuświka, Nowety zobaczysz że tego nie zrobi,nawet w protokole z sesji tego nie będzie, to dzieciak.
SMW 15.11.2017 16:32:38
Krytyk i eunuch z jednej są parafii, obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi.""
Kali 15.11.2017 16:14:09
Zrozumiał, że na II kadencję nie ma szans. Wreszcie dotarło? Co teraz powie w TVN -ie? Polska utraci wzór samorządowca?
błaszkowiak zatrudniony w Kaliszu 15.11.2017 16:11:24
Brawo, brawo Radni. Nareszcie! To dzieciątko chciało z klocków budować, ale najpierw pieniążki nie ze świnki bo skarbonka pusta, ale zabrać mieszkańcom i dopiero zabawa na całego?
zenuś 15.11.2017 15:45:29
bardzo bym prosił o udostępnienie programu wyborczego k rajewskiego z 2015 r to porównamy co spełnił z tych obietnic, ano wyjdzie że jest totalnym populistą i kłamcą i idio...ą burmistrz chwaląc się w kurierze( którego oczywiście chciał zlikwidować} w 50 ciu punktach wypisuje dokonania tj zlikwidowałem udzieliłem byłem przeczytałem podałem do prokuratury x30 i cba i podpisałem itp ale nic namacalnego nie zrobił . no i po ostatniej sesji zakpił po raz kolejny ze wszystkich . Moja płenta jest taka on ma wszystkich w du...e
informator 15.11.2017 14:32:05
Na błaszkowskie noce pieniądze są,na donosy do prokuratury ,wyjazdy byle gdzie, na dojazdy sekretarza do Błaszek i nie tylko sekretarza ale i dyrektoaa CUW
wwwww 15.11.2017 11:53:03
Podatki podatki podatki a na co są wydawane nasz pan burmistrz poprostu umie sie bawic
Zgrywus 15.11.2017 11:31:20
No dobra może macie i racje ale nie widzicie w tym wszystkim gry? Z opłata targowa myrek ma trochę racji bądźmy obiektywni to nie był zły pomysł. Co przeszkadzało radnym? Nie byłem na Sesji wiec nie wiem.
egz 15.11.2017 11:25:51
"DOBRA ŚCIEMA" ,to Rajewski, Walczak, Matysiak i Osiewała.
Myrek 15.11.2017 10:47:31
Wywalić wszystkich błaszkowian którzy pracują w Sieradzu! Jestem z Blaszek ale nadal uważam, że żyjemy w średniowieczu. Radnym ciezko dogodzić! Konsultacje w sprawie opłaty targowej chcą robic? Macie wszystkie dane! Ile jest z opłaty 15 tys!?? Szopkę zrobiliście i pokaz swojej arogancji. Jestem rolnikiem i dziękuje za „obniżkę 15gr” na 1hektarze! Mam 3 hektary czyli „zaoszczędziłem 50gr” !!! A tutaj mogłem zaoszczędzić znacznie więcej!! Te pieniądze wysłałbym w naszej gminie!!!
obserwator 15.11.2017 10:20:57
Zauważcie, że w Błaszkach mają jakąś dziwną tendencje do wytykania miejsca zamieszkania każdemu kto nie jest z Błaszek. Taka lokalna odmiana "rasizmu". Obserwuje wasze wpisy bo zawsze ciekawie tutaj jest. Zatrudnieni są z Sieradza - źle, handlują na targowisku z innych miejscowości - źle. Strasznie zamknięte środowisko. Ile osób z Błaszek pracuje w Sieradzu lub innych miejscowościach?
Mieszkaniec 15.11.2017 10:20:17
Na sesji burmistrz nazwał wszystkich przedsiębiorców gminy Błaszki oszustami, sekretarz stwierdził, że nie odpowiadają przed radą i społeczeństwem tylko przed Bogiem i historią, a radzie spadły z oczu klapki i co trzeba podkreślić wreszcie wnieśli o rozliczenie burmistrza z wyjazdów służbowym samochodem np. na wywiad do znanej telewizji oraz wnieśli o przedstawienie wydatków na błaszkowskie noce. Najważniejsze burmistrz zdeklarował, że nie będzie kandydował na kolejną kadencję. No tak, po co, doprowadził gminę do ruiny (z ogromną zasługą naszych radnych), niech teraz martwią się inni.
z Błaszek 15.11.2017 09:17:40
Jak można prowadzić działalność w naszej gminie skoro podatki płacimy takie jak w mieście???Burmistrz tylko podnosi stawki i organizuje imprezy i lans za nasze!
do myrek 15.11.2017 08:44:20
Nie mówię że nie masz racji. Chcę tylko zwrócić uwagę że na tej samej sesji burmistrz chce podnieść wszystkie podatki dla wszystkich , a jednocześnie chcąc jak zawsze skłócić wszystkich proponuje dla innych zniesienie opłat. Piszesz że nikt nie pytał. Właśnie o to chodzi że nikt. Dlaczego nie było konsultacji, propozycji rozmowy tylko od razu podrzucenie tematu. To są bardzo delikatne kwestie i wymagają rozwagi.
niesioł 15.11.2017 08:13:51
Burmistrz " Dobra Ściema " ( jak sam o sobie mówi ) ani razu na swoim profilu nie zająknął się, że ten wzrost inwestycji w gminie będzie realizowany poprzez zwiększenie wszystkich podatków. Brawo radni, że uchroniliście mieszkańców gminy przed skokiem Burmistrza na kasę. Niech lepiej Burmistrz ograniczy w gminie "Igrzyska", na które nie małe pieniądze wydaje.
Płatnik 14.11.2017 23:56:38
Podatki można było odrobinę zwiększyć np. o 3% dla każdego wpłacającego do gminy. Ustalić taką sekwencję żeby co drugi rok o tyle podnosić. A budżet na straż zweryfikować i inwestować w prężnie działające, skończyć opłacać nieratujace wraki a przeznaczyć na 8-10 OSP, które w liczbie 50-60 chłopa będą w stanie w tej gminie w razie kataklizmu iść ludziom z pomocą.
myrek 14.11.2017 23:37:42
Ile osób handluje z innych gmin? wiesz o czym Ty piszesz? Chyba właśnie nie, czasami ledwo mi się opłaca handlować i szczerze wolę jechać na inny rynek niż handlować tutaj w Błaszkach. Jakiś sklepik to przedsiębiorca? Nie ośmieszaj się. Mnie Urząd skarbowy potrafi o 80 zł ścigać. Handluje raz w tygodniu, opłatę targową muszę ponieść, podatki i inne opłaty również a Ty mi mówisz o sprawiedliwości? Dlaczego przychodzi jakiś sklepikarz i mówi o "niesprawiedliwości?! a co ja nie jestem mieszkańcem Błaszek i nie płace tutaj podatku?! Ktoś rozmawiał z osobami, które handlują na rynku? Gdzie byliście radni?!!?!!! Przychodzicie i po plecach klepiecie - taka jest prawda! Podjeliscie taka decyzje bo burmistrz to zaproponował a nie żaden z Was. Ja Burmistrza nie popieram w jego działaniach ale to była słuszna decyzja, ile zysku macie z tej oplaty ?! 15 tysiecy?! Gmina bez tego upadnie? śmiech na sali. W budżecie zachowaliście 15 tysięcy a stawek podatkowych wyższych pewnie o ułamki % nie przyjeliscie dla dobra kogo? Sklepikarze tej gminy nie utrzymują, nie utrzymują jej również handlowcy którzy targują, ale skoro padła propozycja, żeby zlikwidować opłatę to mogliście się do tego przychylić bo nic byście nie stracili, ci ludzie ze sklepów również nie bo rynek napędza im ludzi!!
Gtrsaw 14.11.2017 23:33:10
Dobrze że nie znieśli opłat targowych. A opłaty na targowisku w Boryslawicach powinny być ustalone na 5zl od każdego dostawcy i kupującego. Opłaty skromne, ale zetelnie uiszczane. Obecnie tak nie jest. Uszczelnić inkasowanie!!
Mieszkaniec 14.11.2017 23:30:57
Na błaszkowskie noce pieniądze są, na dojazdy sekretarza do Błaszek też, na "promocję" władz gminy we wszystkich mediach oczywiście też, na duże premie dla pracowników gminy by siedzieli cicho znalały się, na utworzenie CUW kasa jest, na zmianę urzędu gminy w urząd miejski, na system do obsługi szkół, na wynagrodzenie dla dyrektora błaszkowskich nocy, wszystkich nowo przyjętych pracowników w gminie to skąd ma być na inwestycje, skoro w świetle prawa nasi włodarze bawią za nasze inwestycje.
ja 14.11.2017 23:17:13
brawo radni nareszcie zaczynacie myśleć nie można dalej na te szopki pozwalać
ja 14.11.2017 23:16:50
brawo radni nareszcie zaczynacie myśleć nie można dalej na te szopki pozwalać
yt 14.11.2017 22:24:14
Nieważne jak ale zniszczyć Błaszki. Zniszczyć przedsiębiorców bo oni przecież maja wiec niech płaca. Nie tedy droga Panowie. Błaszkowski rynek zbytu jest ograniczony tu już sie nie da zarobić bo ludzie biedni sa. Najlepiej żeby zamknąć wszystkie działalności chyba o to chodzi w tej Gminie.
mnms 14.11.2017 22:15:33
Dzisiaj pani zalewska mówiła, że w 99,7% w Polsce gimnazja zostały przekształcone lub włączone w szkoły podstawowe. Te brakujące 0,3 to Błaszki, Gruszczyce i Kalinowa. Wszędzie się dało wdrożyć reformę tylko nie tutaj. Dzięki radnym mamy nauczycieli pracujących w kilku szkołach i nie mających pełnych etatów.
do myrek 14.11.2017 21:38:08
Pytam dlaczego mieli znieść opłatę targowa dla handlujących z innych gmin. Burmistrz chciał podnieść podatki swoim prowadzącym działalność gospodarczą, w tym handlujących tymi samymi towarami we własnych sklepach ale płacących podatki. gdzie tu sprawiedliwość.A obcych na targowisku zwolnić z opłat-chore. Brawo Radni(nie radny Urban)
myrek 14.11.2017 19:16:45
Ci sami radni od statutu, stanowiska i wiatraków? Pozdrawiam Serdecznie, robicie szopki bardzo podobne do tych burmistrza, dzisiaj daliście kolejny występ nie podejmując likwidacji opłaty targowej. Panie Burmistrzu, źle Pan zrobił trzeba było radnych zaprosić na rynek, żeby porozmawiali z tymi ludzmi tam, bo na sesji widzę sami "prominenci". A podatki? Ja bym się nie przejmował, zrobili tylko na złośc następnemu burmistrzowi, bo jak kasy nie będzie to nic nie zrobią.

Więcej informacji

region

Rodzice i opiekunowie z województwa łódzkiego złożyli już ponad 190 tys. wniosków o 800 plus na nowy okres świadczeniowy. Wnioski można składać do końca czerwca, ale kto się pospieszy i zrobi to do końca kwietnia, uniknie przerwy w wypłacie świadczenia między okresami świadczeniowymi.

0

Sieradz

To była wyjątkowa i piękna uroczystość, która nie zdarza się często. 100 lat życia to piękny wiek i tylko nielicznym dane jest doczekać tak zacnego jubileuszu. Dziś wyjątkową rocznicę urodzin obchodzi Pani Józefa Ćwiek.

2

Sieradz

Wczoraj w bibliotece powiatowej w Sieradzu odbyło się spotkanie z psychologiem zdrowia. Wykład Sebastiana Serafickiego "Podwójne standardy starzenia" przerodził się w żywą dyskusję z publicznością na temat różnic w aktywności kobiet i mężczyzn po ukończeniu kariery zawodowej i postrzeganiu siebie w czasie wieku dojrzałego.

0

Nasze Radio 104,7 FM

04:40

Left Outside Alone
Anastacia

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

04:41

Piosenka przypomni Ci
Jerzy Połomski

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

27.04.2024

I Konferencja Edukacyjna "W stronę małego dziecka"
Warckie Centrum Kultury
Akcja ekologiczna "Drzewko za odpad"
Plac Szkoły Podstawowej w Zapolicach

28.04.2024

Gatta Prestige Race
Zduńska Wola, ul. Dolna przy Powiatowym Międzyszkolnym Ośrodku Sportowym
Zbiórka krwi
Ochotnicza Straż Pożarna w Sieradzu, ul. Krakowskie Przedmieście 1

29.04.2024

Dzień otwarty
Ogólnokształcące Liceum Katolickie w Sieradzu
Więcej...









Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1Alan Walker & YUQI & JVKE
Fire!
2+3The Kolors
UN RAGAZZO UNA RAGAZZA
3+9sanah
hip hip hura!