strzałka do góry
06.04.2017 13:47:27
Sieradz

"PRL" znika z chodnika?

Dwóch uczniów z Gimnazjum nr 3 im. Unii Europejskiej w Sieradzu startuje do Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach pierwszego etapu rekrutacji przygotowali projekt dotyczący eliminacji ze środowiska miasta symboli systemów totalitarnych. Konkretnie chcą zmienić napis na schodach, prowadzących do sieradzkiego Parku Staromiejskiego, nad rzeką Wartą.

(fot. nasze.fm)

Chcemy poprzez nasz projekt wypromować znane postacie naszego miasta. Sieradzanie brali udział w Bitwie pod Grunwaldem oraz we wszystkich powstaniach i chcemy to jakoś zaznaczyć, bo o tym się już nie mówi - mówił Jakub Pietrus, jeden z pomysłodawców projektu.

Chłopcy planują również zmienić wygląd schodów prowadzących do Parku Staromiejskiego w Sieradzu.

- Chcemy zamienić napis „XX-lecie PRL” na datę pierwszej wzmianki o Sieradzu czyli 1136 rok. Zostawimy istniejący herb miasta i dodamy jeszcze tabliczki, na których umieścimy nazwiska sławnych Sieradzan z krótką notatką o ich zasługach dla miasta. Myślimy tu o Teofilu Jurku, Antonim Cierplikowskim czy Stefanie Zamoyskim – dodaje Patryk Raźny, również pomysłodawca projektu.

Ich pomysł został już przedstawiony na komisji oświatowej. Teraz realizacja projektu będzie zależała od decyzji sieradzkiej Rady Miasta.

- Zdajemy sobie sprawę, że to nie jest tani pomysł, ale liczymy na pomoc radnych. Nawet jak nie uda nam się dostać do Sejmu Dzieci i Młodzieży to i tak będziemy chcieli wprowadzić ten projekt w życie – dodają chłopcy.

Wcześniej uczniowie przeprowadzili wśród mieszkańców Sieradza ankietę dotyczącą ich projektu. Połowa badanych poparła ich pomysł.

mr
Komentarzy: 130

Komentarze

oto Polska ! 02.05.2017 11:18:13
oszołomów w normalnym sejmie nie brakuje to w sejmie dzieci i młodziezy jak widac tezz jest miejsce
katastrofa 02.05.2017 11:16:23
Widać kto i czego uczy w 3 im., uni europejskiej młodych europejczyków
GOŁOWĄS 02.05.2017 11:13:34
PRL znika z chodnika PROPONUJĘ PRYSZCZATYM ROZEBRAĆ WSZYSTKIE CHODNIKI ZROBIONE WAPRL-U
stas 01.05.2017 17:31:42
hej młodzi jak nie macie co robić to może posprzątajcie po pieskach w parkach a nie kostki wymieniac ! rozumy powymieniajcie!
JAS 30.04.2017 09:59:05
CHYBA SAMI ZNAJOMI POPARLI POMYSŁ HEJ MŁODZI WEZCIE SIĘ DO ROBOTY I ZOSTAWCIE HISTORĘ W SPOKOJU TO TEŻ BYŁY DOBRE CZASY A TE SCHODY TO MOJA CUDOWNA MŁODOŚĆ I WARA OD NIEJ
DO CIEKAWEGO 27.04.2017 21:53:13
radna miejska Pietrus ma ciepłą fuchę w jednej z miejskich spólek-dobrze glosujesz fuchę fasujesz
Jarek 25.04.2017 23:16:45
Co wam się w schodach nie podoba. Te schody przypominają mi młodość i tamte czasy. Zjeżdżalnie, rzekę z bardzo czystą wodą, i rakietę w parku.
Helmut von Dupensztain 18.04.2017 15:54:19
PRL znika z chodnika ale nie z mentalności ludzi.
ciekawy 10.04.2017 22:48:11
a gdzie obecnie pracuje radna Pietrus?
kaka 10.04.2017 19:30:02
Wara od schodów
do knc 10.04.2017 14:33:52
Gdzie ty widzisz tych komunistcznych wyjadaczy.Tobie albo sie lata pomylily albo mozg z lasowal.Jak ja sie urodzilem to juz pzpr nie bylo do sld tez nie naleze,rodzice tez nie nalezeli.Najlepiej zeby na Bialorus i Ukraine wyjeczali tacy jak ty.Mniej byloby nienawisci.,a wiecej pracy.Zauwazylem ,ze od komuny najbardziej sie odcinaja ci,ktorzy z niej koprzystali,tak robil midzy innymi Kwasniwski,czy czasem ty tej grupy nie reprezentujesz /
KNC 09.04.2017 20:19:27
Stach... wara gówniarzom... wara starym kacapom! Polska sie zmieni na lepsze dopiero gdy si starzy komunistyczni wyjadacze odejda... a jak tak bardzo sie podoba komuna to jedzcie na Bialorus albo Ukraine tam sie bedziecie swietnie bawic! brawo chlopaki
sieradzanin, 09.04.2017 13:52:59
dzieci odróbcie dobrze lekcje i spać, zajmijcie sie może tym żeby w czynie społecznym pozamiatac ulice , lub posprzątać parki. pozdr
Jarek 09.04.2017 13:02:36
Kolejni młodzi którzy marzą o przysiadach w szambie czyli działalności politycznej. A nie lepiej wziąć się za pracę. Politycy macie godnych następców o zgrozo !!!
Stary Fazi 08.04.2017 23:38:21
Toż to szjok!!!!!!!
Siej i radź 08.04.2017 21:54:26
Wara gówniarzom od tych schodów, oni zadnych wspomnien z tym miejscem nie mają. ...... PRL to tez kawał historii....
stach 08.04.2017 09:14:24
Rozumiem, że młodzi panowie mają własne fundusze na swoje pomysły, czy też, wzorem polityków, chcą się lansować sięgając do naszych kieszeni?
Sieradzanka 1986 07.04.2017 23:36:17
Data jest ważna i powinna być zaznaczona osobno a nie poprzez niszczenie historii. Te schody, dla mnie, osoby jeszcze młodej nie są gloryfikacją, ale zwróceniem uwagi. Nie da się wymazać PRL z przeszłości Polski i należy o nim pamiętać jako część naszej kultury i historii. Pamiętam jeszcze ze szkoły, że lekcje historii nie były specjalne ciekawe i głównie się na nich przysypiało, niezależnie od tematu. Jeśli ktoś na swojej drodze życia spotyka realne pamiątki czasu przeszłego, to spotyka się z czymś namacalnym, a takie rzeczy wzbudzają ciekawość. Tak jak omawia się w szkole II WŚ i nie robi to wrażenia, tak wizyta w Oświęcimiu zmienia nasze myślenie. Mam nadzieję, że będę mogła w przyszłości wspinać się po tych schodach z własnym dzieckiem, i tak jak moi rodzice, opowiem mu jeśli zapyta, czym był PRL.
SMW 07.04.2017 23:33:53
Proponuję obrońcom prl-u zapisać się do kod i walczyć o ten napis, będzie z was polewka, bo młodzi myślą racjonalnie , wiedzą że bronić zbrodniczego ustroju się nie da i nie będą smar fonów zamieniać na sierp i młot...
wyborca 07.04.2017 22:27:25
niedaleko padają jabłka od jabłoni-osiedle na Mickiewicza juz wie o kogo chodzi
Do do braku umiejętności czytania 07.04.2017 21:45:43
"Gratuluje" wyrafinowanych pomysłów z młotkiem. Szkoda, że SSM docieplala bloki, bo to przecież ruszyć nie wolno, bo to w PRL powstało i trzeba czcić... Szkół też nie wolno doposazac i zmieniac bo to tysiaclatki itd. Ale to widać taki sposób myślenia niektórych. Sieradzanie zamek sami rozebrali ale starych schodów ruszyć nie wolno bo to "świętość". Przy wymianie tych paru.kostek można byłoby wyremontować schody bo pierwszej jakości już nie są, ale po co. Szkoda pieniędzy. Może na liste UNESCO je wpiszmy.I na koniec, już bez ironii... mentalnosci części sieradzan niestey się nie zmieni.
kris79 07.04.2017 21:43:20
Jasne pozmieniać nazwy ulic powymieniać kostki zerwać z dawnym systemem postawić pomniki cierplikowskiemu i innym "sławnym" sieradzanom, którzy tyle "dobrego" zrobili dla naszej ojczyzny. A może zastanowić się nad tym, że to fragment historii naszego kraju i dać sobie spokój z tą szaloną dekomunizacją żeby młode pokolenie wiedziało że taki ustrój panował w naszym kraju a czy był dobry czy zły nie nam młodym to oceniać. Dlaczego napis nad bramą w Oświęcimiu wisi do dzisiaj może też go zerwać bo tam ginęli niewinni ludzie, nie on tam wisi żeby o tym nie zapomnieć i ku przestrodze. Także młodzi "działacze" zastanówcie się troszkę nad tym co robicie bo to właśnie w tym "parszywym" ustroju pobudowano większość szkół, szpitali bloków itp. na które teraz brakuje pieniędzy aby je utrzymać. A co takiego pozostawił po sobie wielki Antoni któremu stawia się pomniki. Śmiać mi się z was chce.
do BRAK UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA 07.04.2017 20:44:05
Wymiana tak jak piszesz "paru kostek" wiąże się z wydatkami z naszych pieniędzy. To weź jeszcze i wymień parę kostek (czytaj cegły i inne elementy budowlane) z budynków które powstały w tamtych czasach. Ciekawe gdzie byś mieszkał, uczył się i korzystał z innych obiektów które powstały w tamtych czasach. Mam dla Ciebie propozycję - idź do sklepu w którym sprzedają młotki kup największy i zanim zaczniesz pisać że to tylko parę kostek - walnij się nim w głowę i może zaczniesz myśleć co piszesz.
mamusia radna 07.04.2017 19:30:41
jak mieszkancy zgłaszają Radzie Miasta powazne problemy to komisje nie maja czasu je rozpatrzyć a jak małolaty cos wymysla to jest sprawa
Jan 07.04.2017 17:34:40
I wyszło ze sieradzanom blizej do PRL niz do czasów gdy miasto miało najwieksze znaczenie w swojej historii.
Brak umiejętność czytania 07.04.2017 17:28:58
Ludzie... ani chłopaki, ani nikt inny nie chce niczego burzyć. Ich idea to wymiana paru kostek i nowy napis... ideologicznie neutralny a wy ich z blotem mieszacie. Znacie ich? Wypisujecie bzdury jakbyście wiedzieli o nich wszystko. Przypisujecie łatki i obrażacie. Latwo być madrym siedząc przed komputerem.
Historyk 07.04.2017 17:02:05
Za PRL-u Sieradz był województwem a teraz jest gminą wiejską. Co obecne władze miasta o tym sądzą ?
do !!! 07.04.2017 16:51:46
Wg twojej logiki tam gdzie w Europie nie było demoludów (prl) jest bieda i zacofanie ....mentalność sierot postperlowskich
Ja 07.04.2017 16:37:06
Bloki tez powinno sie zburzyc, ja pietam jak te schody zakladal moj sasiad ile Ci brukarze sie narobili wszystko sila rak a teraz SIUSIU MAJTKI, chca zeby to zdewastowac, atak naarginesie te schody bedaiLy okolo 50 lat i.
44 07.04.2017 16:25:36
tyle wiedza o prlu co wygooglali...do ksiazek
do !!! 07.04.2017 15:10:44
Wg twojej logiki tam gdzie w Europie nie było demoludów jest bieda i zacofanie
ja 07.04.2017 14:40:17
madre gimbusy(gimnazjalisci)ale nie w tym kierunku .nos w ksiazke wsadzic i uczyc sie
!!!! 07.04.2017 14:23:31
Gdyby nie było PRL - to nadal pradziadkowie, dziadkowie, rodzice i wy młodzi siedzielibyście cicho i pracowali u dziedzica albo innego fabrykanta. PRL wykształcił za darmo, dał pracę.... Aaa - nie chce mi się z wami gadać
Do do parafianin 07.04.2017 13:45:24
Projekt z ktorym wyszła ŁKA bo miasto nie chce zorganizować połączenia mpk na dworzec pkp :)
belfer z 3 07.04.2017 13:16:31
gimnazjalnl mądrusie mleko pod nosem a lekcje już odrobili przeczytali chociażby całego Pana Tadeusza????
suweren 07.04.2017 13:08:43
chlocy mnie przeko9nal8i, trzeba zlikwidowac gimnazja jesli tam ksztalca takich myslicieli
klon 07.04.2017 12:52:38
Pozostawianie takich napisów i bronienie ich bardzo źle świadczy o Sieradzu
do Parafianin 07.04.2017 12:39:35
A Ty może czytaj o tym, co się dzieje w Sieradzu. Projekt stworzenia roweru miejskiego już funkcjonuje. Inwestycja ma być realizowana razem z ŁKA
parafianin 07.04.2017 11:27:55
Miasto ma większe zmartwienia niż napis na schodach w parku. Może lepiej gdybyście pomyśleli o stworzeniu rowerów miejskich na wzór dużych miast
Raczkowski 07.04.2017 11:22:58
Prawda o ładnych jest taka, że urodę zawdzięczają rodzicom, którzy byli ładni za komuny!!!
KU ROZWADZE 07.04.2017 11:22:31
Takie będą Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie-J.ZAMOJSKI
Do Sieradzanka1986 07.04.2017 10:46:47
Argumentacja nie do konca słuszna. Mur berliński czy Auschwitz nie były budowane jako obiekty oddania hołdu określonemu systemowi. Napis na sieradzkich schodach odbierać należy jako wyraz uznania dla systemu autorytarnego. Pozostawiając napis godzimy się na to że system był super. Data proponowana przez chłopaków jest dla sieradzan ważna i jednocześnie światopoglądowo neutralna. O to chyba w tym.chodzi...
Stary Fazi 07.04.2017 10:25:36
Trzeba dać napis na chodniku , żeby wpuszczać tylko w krawatach. Klient w krawacie jest mniej awanturący się!
aaa 07.04.2017 10:02:07
Młodzi ludzie wymyślili - starzy zapłacą. Zadam tylko jedno pytanie tym co to wymyślili - co wiedzą o Teofilu Jurku i o Stefanie Zamojskim i Antonim Cierplikowskim, czy znają inne postacie historyczne związane z naszym miastem.
kulawe schody 07.04.2017 09:44:18
Nie niszczcie tych schodów i napisu PRL - schody są beznadziejne , chodzi się ciągle na "tą samą nogę" , jakby się było kulawym , więc nich zostaną symbolem kulawego systemu z czasów PRL.
SMW 07.04.2017 09:43:37
Bardzo dobrze, sfastyki jak usuwano to nikt nie argumentował, że to część histirii itp.
wieprz 07.04.2017 09:36:22
A moze ktos by zrobil porzadek z tym dziadostwem co nie sprząta po swoim psie...osiedlowe trawniki wygladaja jak jeden wielki kibel...Kupa na kupie///
kasia 07.04.2017 09:16:49
nagrody stypendia chca odbierac i chca czyms zaswitac.zaniast chodnikiem sie ciekawic by sie zaciewkawily jak ludzie biednie i skromnie mieszkaja ze nie ktore rodziny nie maja co jesc.grupe opieki nad dziecmi niech zaloza albo pomoc dziecia z szkol podstawowych przy odrabianiu lekcji
oooo 07.04.2017 09:14:29
najlepiej niech u siebie pod domem na chodniku napis sami zrobia madrusie z gimnazjum
Pamas 07.04.2017 08:39:53
Może Panowie zajęliby się lepiej zmianą pewnego osobnika na pewnym stanowisku w pewnym miejscu służącym do modlitwy? Bo to już się żałosne robi...
Anna 07.04.2017 08:29:11
PS. A swoją drogą to tyle lat minęło a napis ma się całkiem nieźle. Sieradzkie chodniki w wielu miejscach są stratowane, a kostka brukowa trzyma się nienajgorzej mimo upływu lat. I komu to przeszkadza?
Anna 07.04.2017 08:26:54
Tworzenie nowych napisów na bazie istniejących to nic innego jak (w pewnym sensie) to sponiewieranie elementów już istniejących, które bardzo mocno wtopiły się w naszą rzeczywistość.
propozycja..... 07.04.2017 08:22:30
Nie trzeba zmieniać napisu - niech sobie będzie !!!. Tak ważną datę jaką jest data pierwszej wzmianki o Sieradzu czyli 1136 rok należy umieścić w miejscu, które jest najstarszym miejscem w Sieradzu. Jak myślicie gdzie?
Magda 07.04.2017 07:34:11
Zostawcie te schody o napis w spokoju, tyle lat wytrzymały, mnie ten napis nie przeszkadza, nawet jeżeli to przeszłość. Inicjatywa chłopców dobra, tylko wybierzcie sobie na to inne miejsce......mało to innego terenu. Jak tak każde nowe pokolenie będzie burzyć to co zrobiło poprzednie, nie nie tędy droga.
Sieradzanka1986 07.04.2017 07:31:02
Nie rozumiem sensu zmieniania w tych schodach napisu. Rozumiem, że PRL był zły, ale czy właśnie dlatego nie powinniśmy zostawić po nim pamiątek ? Idąc tropem myślenia tych chłopców należałoby zrównywać z ziemią pozostałości po obozie koncentracyjnym w Oświęcimiu, bo przecież II Wojna Światowa też była zła. W Berlinie nadal stoi długi Mur Berliński, a przecież tam też ginęli ludzi. Jednak te miejsca pozostały, żeby pamiętać nawet o tym co było złe i uczyć się na nich. Jako dziecko wracając znad rzeki, pytałam rodziców co oznacza ten napis, a oni opowiadali mi o naszej historii. Czy właśnie tak, takie miejsca nie powinny działać? Czy nie powinny wzbudzać ciekawości? Moim skromnym zdaniem powinniśmy pozostawić te schody w stanie nienaruszonym i zająć się odświeżeniem reszty parku, jeśli już coś w tej przestrzeni chcą zrobić.
przyszły radny 07.04.2017 07:27:30
tych chłopców wysłać na pole niech popracują fizycznie to głupoty im miną, nauczycieli pozbawić prawa wykonywania zawodu bo wykształcili sie za komuny a rodziców pozbawić mieszkania
Ciekawy 07.04.2017 03:37:41
Panowie Gimnazjaliści. Proszę powiedzcie, kto Was zainspirował za zmianą? Bo historia jest jedna, tylko czasami inaczej interpretowana, ale jej się ani nie zmieni, ani wymaże... A warto chyba żeby została, ale co ja tam stary wiem, ale... odpowiedzi oczekuje... Pozdrawiam.
Modniś 07.04.2017 01:05:20
Niebieskie adidasy do sporni moro.
Kolombo 07.04.2017 01:03:32
Ja tez doszedłem do wniosku że zapisuję dzieci do młodzieżówki. Nie wazne jakiej. jaka by nie była jej czas nadejdzie.
Do jpp 07.04.2017 00:29:52
Chłopcy juz istnieli poprzez swoje inne działania...I osiągnięcia ...
Bbb 06.04.2017 23:35:04
Chyba co niektórzy mają problem z czytaniem ze zrozumieniem To jest projekt ogólnopolski i młodzież ma narzucony temat.I nie wiem czy ktos się tym interesował ale akurat w tym gimnazjum w w "niby" wyborach PIS miażdząco prrzegrał....Najlepiej siedzieç za monitorem i hejtować...
jpp 06.04.2017 23:09:49
Chcieli chłopcy zaistnieć to im się udało!!!
Hmmmmmm 06.04.2017 22:53:47
Źle sprzedaliście produkt. Więcej dyplomacji, mniej szczeniackich odzywek na facebooku. Każdy wiek ma swoje prawa, ale zachować się też trzeba umieć. Powodzenia.
suweren 06.04.2017 22:25:58
trzeba z lustrowac ich rodzicow i dziadkow ,co robili w prl
ludek 06.04.2017 22:08:07
Ciekawe czy ktoś ze znanych sieradzan pamięta o Janie Matusiaku, który z tymi schodami też miał coś wspólnego, z tego co mi wiadomo..
Moro 06.04.2017 21:57:35
Chłopcy (adekwatnie dobrany wyraz) nie wiedzą o czym mówią, bo wiadomo gdzie byli i co widzieli..... A może powinno się spojrzeć na to z innej strony...zostawić na pamiątkę i mieć świadomość, że w sumie to nawet wskazane by po tym deptać? Przecież to nie pomnik tylko bruk! Depczmy po tym PRL-u jak po śmieciach......
Racjonalny 06.04.2017 21:44:40
Niektórzy piszą, że "chodzi przecież tylko o zmianę napisu, a nie wyburzanie" Wszyscy jesteśmy tego świadomi i to nas wystarczająco bulwersuje. Niszczenie historii swojego miasta, które jednak temu nieudanemu systemowi zawdzięcza rozwój to bardzo zły pomysł, będący efektem obecnej propagandy antykomunistycznej. Komuna była zła, ale zamiast niszczyć wszystkie jej pozostałości i wypierać ją ze świadomości, lepiej uczyć się na tamtych błędach, wyciągać wnioski. Czy kiedyś w Polsce się tego nauczymy?
do antywariata 06.04.2017 21:30:07
Ktoś kto był beneficjentem tamtego systemu, siedział cicho, czerpał profity złego słowa na PRL nie powie. Ale jak się chciało zachowac niezależność, to mu władza kręgosłup moralny łamała. I w tym sensie, opresyjności systemu - nie będę przywoływał ofiar - jeszcze pod koniec lat 80 ginęli ludzie bp. księża Zych i Niedzielak - hitleryzm od komunizmu się nie różni. Coraz więcej tych Mazgułów co chwalą stan wojenny i mówią że byl wydarzeniem kulturalnym
kuba 06.04.2017 21:27:32
Wyburzyc wszystko co powstalo w PRL, nastawiac pomnikow Kaczynskiemu i Zolnierzom Przekletym,postawic ze dwa koscioly, szkoly parafialne, sady ludowe. Skad sie te dzieciaki wziely
antywariat 06.04.2017 21:03:30
Porównywanie okupacji niemieckiej i hitleryzmu do PRL , zwłaszcza do XX letniego PRL to już gruba przesada.
Historyk 06.04.2017 20:57:15
Wymazywanie historii nie zmieni faktu, że PRL był rzeczywistością. Inicjatywa chłopców nie tworzy nowej wartości i ma charakter wyłącznie propagandowy. Niszczenie czegoś co ludziom służyło przez dziesiątki lat wcale nie jest twórcze. Kłuje w oczy tych, którzy szukają łatwego sposobu na zaistnienie. Dążąc tym tropem, należałoby zaorać pół miasta.
tak jak jan 06.04.2017 20:50:31
Jan równa się głos rozsądku - nie chodzi o niszczenie ale eliminację symboli i emblematów gloryfikujących poprzedni system. Przepraszam, a nic nie mielibysmy przeciw obecności w przestrzenie publicznej swastyk albo np. niemieckich nazw z okresu okupacji?
Zen 06.04.2017 20:21:28
Oj, namieszano młodym ludziom w głowach. Żyłem w PRL, co też mnie dyskwalifikuje jako pełnoprawnego obywatela. Jestem za dekomunizacją, ale również za zdrowym rozsądkiem. W polityce chciałbym widzieć ludzi, którzy osiągnęli sukces zawodowy, rodzinny, i chcą dać coś innym z wartosci ktore reprezentują. Niestety polityka dzis stała sie dla wielu sposobem na życie.
ja 06.04.2017 20:15:31
zamiast PRL wstawią PiS młokosom w głowach się przewraca
jeszcze raz Jan 06.04.2017 20:11:40
większość piszących ma kłopoty ze zrozumieniem intencji chłopaków. Zachowujecie się jakby chcieli oni te schody zrównać z ziemią. Chodzi tylko o zmianę napisu. Ludzie ogarnijcie się.
Jan 06.04.2017 19:55:47
Jak zwykle najlatwiej hejtowac. Bazarku przy Bartku też nie ruszajmy bo to relkit przeszłości. Ważniejsze dla niektórych jest pamiętanie o XXleciu PRL niż o 1136 r. dla naszej lokalnej historii wiadomo co jest ważniejsze.
komuno wroc 06.04.2017 19:53:04
Bardzo ladnie popieram was. Poseł XXII sesji Sejmu Dzieci i mlodzieży z dolnego slaska ;)
Nocna Mara 06.04.2017 19:52:49
Chłopaki, jak już wspominacie o Bitwie pod Grunwaldem, to radzę zająć się najpierw Leszkiem Czarnym - twórcą średniowiecznej potęgi naszego pięknego miasta (jedynego okresu w historii, gdy było ono rzeczywiście wielkie). W każdym razie, to, że janusze i grażyny nie rozumieją sytuacji i wyzywają od gówniarzy, to normalna sytuacja w tak podzielonym narodzie jak nasz, w dodatku manipulowanym z każdej strony.
ja 06.04.2017 19:50:27
proponowalabym zajac sie pozostaloscia po SIRZE i tam zainwestować pieniadze uzyskane od radnych.. stworzyc nowe miejsca pracy i możliwości rozwoju i wyboru dla mlodych i nie tylko mlodych osob. coraz wiecej ludzi ucieka z miasta bo nie ma dla nich nic do zaoferowania ale najwazniejsze sa schody w parku, no przeciez :) jacys ci radni niezaradni...
Szalony264@ 06.04.2017 19:49:13
Dobry pomysł. W nas młodych należy ten świat i zmiany. I dobrze wykształceni. Jacek Walczak powinien znów wrócić na stanowisko prezydenta a Osiewala to dno co zrobił i zrobi
jestem za.... 06.04.2017 19:33:39
"Na początek unieważnić świadectwa szkolne ich rodziców i dziadków" i niech oddadzą pieniądze za naukę
ha 06.04.2017 19:11:31
Do modernizacji to się nadaje klepisko ZA schodami. Tego nie widzą.
Jeszcze raz... 06.04.2017 19:06:47
Piętnujecie młodych chłopaków, podając absurdalne argumenty (wyburzyć wszystko, co było zrobione w PRL). Równie dobrze można argumentować, że źle się stało, że stadion X-lecia w Warszawie zburzono i zrobiono nowy obiekt. Temat wywołał sporą dyskusję (niestety nie zawsze merytoryczną). Schody nadają się do modernizacji. Akcja chłopaków o tym przypomniała. Fajnie, że na siłę nie szukają "nowego bohatera" tylko myślą o lokalnym patriotyzmie. Ironizuje wiele osób, by wysadzić bloki z wielkiej płyty w powietrze... pewnie byłoby dobrze, bo z jednej strony fajnie, że są, ale funkcjonalnością nie grzeszą i wielkością również. Z wykonaniem też jest różnie. Idąc dalej tym tokiem rozumowania, to Rynku też nie należało ruszać, bo pomijając układ urbanistyczny i kamienice, to przecież nawierzchnia sprzed rewitalizacji była zrobiona w PRL i była fantastyczna. Zmiany są potrzebne, a chłopcy rewolucji nie proponują.
Racjonalny 06.04.2017 18:53:58
Chłopcy są młodzi, nie mieszajmy ich z błotem. Ale faktem jest, że pomysł jest bardzo zły. Na zmianę słynnych schodów zgody od Sieradzan nie będzie!
przedszkole 06.04.2017 18:47:38
Dzieci sie za polityke biora a na świecie ich jeszcze nie bylo
Sieradzak 06.04.2017 18:46:27
Nie przejmujcie się komentarzami. Zbierajcie doświadczenie, działajcie i miejcie swoje zdanie.
ja 06.04.2017 18:36:45
PRL to nie totalitaryzm a autorytaryzm - w totalitaryzmie nie ma opozycji a w PRL był Kościół była Solidarność.... ale inicjatywa dobra i to się chwali
misio 06.04.2017 18:22:11
Najpierw niech gołowąsy szkołę średnią skończą, by nauczyli się jako tako myśleć, a nie zajmować się niszczeniem historii. Idąc tropem ich płytkiego rozumowania należałoby cały kraj zniszczyć, bo jest on - jakby nie patrzeć - wytworem i potomkiem komuny .
lukasz40 06.04.2017 17:46:36
"Ale nie depczcie przeszłości ołtarzy choć macie nawet doskonalsze wznieść" -chciałoby się powiedzieć. Młodzi posłowie (OBY) twórzcie coś ale ne przesadzajcie my tam w klasy graliśmy i skakaliśmy potym są lepsze rzeczy do zrobienia w Sieradzu
Kudłaty 06.04.2017 17:44:13
To wszystkie komunistyczne bloki z wielkiej płyty wysadźcie w powietrze!
ohhohoho 06.04.2017 17:41:58
Może zmiana nazwy ronda sieradzkiego będzie pomysłem bardziej "na czasie?
Jacek Bartnik. 06.04.2017 17:41:13
Inicjatywa jak najbardziej potrzebna i zasadna. Bez dwóch zdań. Trzecim zdaniem, skoro już mowa o systemach totalitarnych, proponuję Wam, młodzieży, likwidację wszystkich tablic i emblematów właściwych obecnemu totalitaryzmowi, bowiem zamierzchły PRL zamieniono nam na równie marksistowską Unię Europejską.
z 06.04.2017 17:27:56
Do mieszkanki Sieradza, cytat "w godzinach wieczornych kobieta wpadła w dziure" z Mopsu szła biedaczka a może była "wczorajsza" ?
hmhm 06.04.2017 17:25:28
no i prawidlowo :)
blokowiec 06.04.2017 17:09:26
Szkoda młodych. Pisowska indoktrynacja świeci triumfy. Wszystko zniszczyć, zmienić... Następną będzie ulica dworcowa, spacerowa, tulipanowa bo też brzmi komunistycznie.
lock 06.04.2017 16:47:40
poczytajcie sobie chlopcy wpisy ,moze cos zrozumiecie.Jesli juz likwidowac to proponuje wpisac Lecha Kaczynskiego albo sieradzkiego samorzadowca mao
suweren 06.04.2017 16:41:40
widzicie co potrafi propaganda
jeszcze z umiarem 06.04.2017 16:38:32
Panowie, dobrze tylko - Jurek pochodził spod Rzgowa a Antoine ma piękny nagrobek a poza tym jest patronem Open Hair.
nie bylem w pzpr 06.04.2017 16:37:18
Proponuje tym mlodym ludziom zniszcazyc wszystko to co powstalo za komuny,pewno niewiele z Sieradza zostanie.
Majk 06.04.2017 16:34:31
To chlopcy ściągać te rurki ubrac ciuchy robocze i w czynie społecznym do roboty ! A nie nie nie... czyn spoleczny też kojarzy się z PRLem ;-)
Ale szopka 06.04.2017 16:31:31
Ci lalusie są z gimnazjum takiego imienia że już samo to mówi za siebie. Kiedyś takich młokosów co to chcieli być "politykami" nazywano pryszczatymi. A nie zaproponują przypadkiem obniżenia wieku wyborczego do 12 lat? A swoją drogą ciekawe kto im załatwił tę ustawkę medialną.
Agnieszka 06.04.2017 16:25:54
Też jestem zdania, że powinni to zostawić. To jest historia i pamiątka. Mogą np. w innym miejscu wprowadzić datę pierwszej wzmianki o Sieradzu. A nie usuwać istniejący. On nie szpeci, nie przeszkadza.
mimi 06.04.2017 16:14:24
PRL to część historii również miasta Sieradza. Czy trzeba ją niszczyć, na siłę zapominać? O zaproponowanych przez młodych ludzi faktach można społeczeństwo lokalne poinformować niekoniecznie niszcząc część historii...
z umiarem 06.04.2017 16:13:35
Jakże dużo jest wokół nas sierot po PRL-u, wciąż opłakujących ten reżim!
Max 06.04.2017 16:10:11
Tabliczki na które pójdzie kasa z budżetu miasta a wasi koledzy po dopalaczach je wszystkie roz....ola...
W 06.04.2017 15:57:49
Jestem za! Wszystko co wybudowane w PRL wyburzyć! Wyburzyć starostwo, urząd miasta, szkoły (na czele z gimnazjum nr 3) i cały okręg wyborczy pani radnej Pietrus, czyli tzw. Tajwan.
asi 06.04.2017 15:44:06
ja proponuję przekonać kanał dla rzeki na łęgach. płynącą woda tworzyć bedzie serpentyny z napisem JAROSŁAW ! a dotychczasowe koryto jako alegoria tupolewa wykorzysta sie na marsze 10 kwietnia.
Marek 06.04.2017 15:41:11
Jeżeli herb zostanie to wszystko ok, dobra inicjatywa i powinno się wspierać młodych ludzi.
mały drobiazg 06.04.2017 15:40:26
Proponuję temu orłu dorobić koronę - koniecznie z krzyżem.
Konrad P 06.04.2017 15:39:03
Mi tam nie przeszkadza. Do tego napisu nie mam nic nawet szacunku
lel 06.04.2017 15:36:01
"w ramach pierwszego etapu rekrutacji przygotowali projekt dotyczący eliminacji ze środowiska miasta symboli systemów totalitarnych" Na miejscu uczniów poświęciłbym swój cenny czas na dokształcenie się w temacie ustrojów państwowych. Nazywanie PRL "systemem totalitarnym" to zbrodnia na umyśle.
Roman 06.04.2017 15:32:44
PiS-Jugend ma się lepiej niż sądziłem
Mieszkanka Sieradza 06.04.2017 15:25:45
W poniedziałek przy ulicy Tysiąclecia w godzinach wieczornych kobieta wpadła w dziure uderzając głową o krawężnik z obrażeniami głowę zabrano kobietę do szpitala może ktos poszuka ośrodków na ta dziurę zanim dojdzie do nieszczęścia. Dla przypomnienia posesja jest pod nadzorem UM
rozumiem 06.04.2017 15:23:29
Rozumiem ,że ktoś potrzebuje solidną kostkę granitową. W zamian wyda się pieniądze na mało trwały polbruk.
NIE 06.04.2017 15:21:33
Zaraz zaraz .... jak to likwidować ? ZOSTAWIĆ na pamiątkę dobrze wykonanej roboty! Te schody 50 lat wytrzymały!!
ha 06.04.2017 15:17:47
Faktycznie "chłopcy" by nie powiedzieć dzieciaki. Na początek unieważnić świadectwa szkolne ich rodziców i dziadków.
Roztropny 06.04.2017 15:12:11
Pomysł dobry, bo do daty 1136 r. żaden system się nie przyczepi... czy to będzie rządzić PiS, PO, PSL czy SLD. Właśnie fajnie wymyślili, a nie poszli totalnie za wytycznymi, szukając konkretnego nazwiska, które za parę lat mogłoby się stać "złym" nazwiskiem. Brawo chłopaki!
Starowka 06.04.2017 14:59:04
Lalusie bierzcie sie do roboty taczki lopaty w dlonie i do dziela wymaslac to kazdy potrafi robic projekty to jest bardzo latwa sprawa tylko kto ma za to zaplacic zrobcie to sami albo za wlasne pieniadze albo za pieniadze swoich rodzicow
kasia 06.04.2017 14:52:34
a ja tez dam pomysl na broniewskiego wieksze chodniki zrobic i parkingi i niech ssm i um zrobia bo to jest wazniejsze niz jakis chodnik ktory przeszkadza chlopca.a mlodzi do roboty i pokazac na co was stac
piotr 06.04.2017 14:50:27
pomysly to kazdy umie dawac tylko.musza byc srodki pieniezne na to a gopsy i mopsy nie maja kasy dla ludzi bo um nie przydziela a tu na takie mlodocianych widzi mi sie przeznaczy.otoz te chlopcy niech wezma lopaty i do roboty i niech pokaza na co ich stac;lub niech wyloza srodki z swojej kieszeni.
fazi 06.04.2017 14:49:29
idealny przykład pisowskiej indoktrynacji młodych ludzi. Z drugiej strony sami na ten kretyński pomysł nie wpadli. No i życiorysy swoich rodziców też powinni wymazać bo żyli w PRL.
Z 06.04.2017 14:41:48
Dzieci w rurkach :( do wojska z nimi !!!
NIE 06.04.2017 14:41:16
Przecież to część historii miasta, to zabytek. Nie zgadzam się.
foch 06.04.2017 14:20:38
To niech młodzi ludzie biorą się za łopaty i do roboty jak się nie podoba! za pieniądze podatników każdy mądry. Pomysłów to ci u nas niemiara tylko kto za nie zapłaci?
prl 06.04.2017 14:15:45
jakby nie PRL to nie byłoby Sieradza na mapie.
ona 06.04.2017 14:13:04
a co komu przeszkadza ten chodnik a wogole ta mlodziez to ma pieniadze na usuniecie z chodnika napisu?przeciez miasto i prezydent w takie duperele nie bendzie inwestowac jak sa wazniejsze inwestycje na terenie miasta
zła zmiana 06.04.2017 14:12:19
niech rodzice tych młodych ludzi wyłożą kasę i za swoje zlikwidują tą pozostałość PRL
Olo 06.04.2017 14:11:05
Chlopcy poczytajcie trochę o historii miasta a nie łykajcie tylko tej pseudo prawicowej papki medialnej. Okres PRLu to rozwój Sieradza. Miasto się rozrastało, powstawały zakłady pracy, osiedla, szkoły. Niestety następne 20 lat to zapaść miasta. Sira, Chemitex, SKB, Terpol i inne zakłady to już wspomnienie. Trochę pomogły fundusze europejskie ale i tak Sieradz jest miastem bez perspektyw dla młodych. Za 20-30 lat to będzie umieralnia starych ludzi.
brr 06.04.2017 14:08:03
,,,a nie lepiej rozebrać schody, wyciąć drzewa, zburzyć budynek i ......śmiało gimnazjaliści, dodajcie do swojego projektu budynek swojej szkoły, 3/4 Sieradza a potem na ruinach tego, co było sieradzkim PRL świętujcie zwycięstwo totalnego oszołomstwa i głupoty. "Gratulacje" dla nauczycieli i rodziców
olo 06.04.2017 14:04:06
Młodzi ludzie aby dostać się do Sejmu Dzieci i Młodzieży powinni pójść dalej w swych pomysłach - drzewa wzdłuż tej alejki to też pozostałość "zgniłego i podłego komunizmu" należy wyciąć w pień i pozostawić pustą przestrzeń.A staw z wyspąi zakopać i postawić na środku pomnik ku chwale IV RP.

Więcej informacji

Materiał wyborczy

Solidarnie i wytrwale zmieniamy Sieradz

Wczoraj, 17:52:14
region

9 ostatnich lat w Sieradzu to dynamiczny rozwój, spadek bezrobocia o 10%, dziesiątki milionów pozyskanych środków i systematyczne zaspokajanie potrzeb lokalnej społeczności - Te zmiany sprawiają, że Sieradz w ogólnopolskich rankingach z każdym rokiem plasowany jest coraz wyżej. Z czystym sumieniem, pokaźną listą zrealizowanych działań oraz ambitnym planem projektowym i finansowym, poddaję się kolejny raz ocenie wyborców - mówi Paweł Osiewała, kandydujący na stanowisko prezydenta miasta Sieradza.

Sieradz

Cztery jednostki straży pożarnej gasiły dziś, 18 marca, pożar, który wybuchł na składzie materiałów budowlanym przy ul. Podmiejskiej w Sieradzu. Palące się tam materiały spowodowały spore zadymienie.

9

Sieradz

Takie wydarzenie odbyło się w sobotę w Centrum Informacji Kulturalnej w Sieradzu. "O związkach i zdrowiu w wiekach dawnych" opowiadali członkowie Bractwa Rycerskiego Ziemi Sieradzkiej oraz Marta Dardzińska z Muzeum Pana Tadeusza we Wrocławiu. Słuchacze mogli dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o życiu kobiet w XVI i XVII wieku.

1

Teraz gra:

Nasze Radio 104,7 FM

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

19.03.2024

Folkowe Łódzkie
Sieradz, ul. Podzamcze 8

23.03.2024

XIV Wystawa Sieradzkich Stołów Wielkanocnych
Sieradz, plac Wojewódzki 3 sala konferencyjna C
Powiatowy Jarmark Wielkanocny - Festiwal Kolorów, Smaków i Zapachów
Powiatowy Międzyszkolny Ośrodek Sportowy w Zduńskiej Woli, ul. Dolna 41
Powiatowy Przegląd Kół Gospodyń Wiejskich
Powiatowy Międzyszkolny Ośrodek Sportowy w Zduńskiej Woli, ul. Dolna 41
Zduńskowolski Festiwal Biegowy
PMOS Zduńska Wola

24.03.2024

Mecz finałowy III ligi łódzkiej w siatkówce kobiet: Akademia Siatkówki Zduńska Wola - MKS Skierniewi
Hala Szkoły Podstawowej nr 5 w Zduńskiej Woli
Więcej...









Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+3Purple Disco Machine & ASDIS
Beat Of Your Heart
2+4Blanka
Cara Mia
3-2Teddy Swims
Lose Control