strzałka do góry
26.10.2016 16:10:00
region

Podstawówka w gimnazjum?

Dziś odbyła się kolejna sesja Rady Gminy Sieradz. Podczas obrad poruszono sprawę pomysłu podziału szkół podstawowych w gminie i przeniesienia klas 5-8 do budynku Gminnego Gimnazjum w Sieradzu. Z tym pomysłem nie zgadzają się dyrektorzy placówek oraz rodzice uczniów, którzy do nich uczęszczają. Wszystko miałoby się odbyć po wejściu w życie ustawy o wygaśnięciu gimnazjów.

(fot. nasze.fm)

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Charłupi Małej, Wanda Bartosińska otrzymała informację o pomyśle rozdzielenia szkół podstawowych z terenu sieradzkich gmin i przeniesieniu klas 5-8 do budynku Gminnego Gimnazjum w Sieradzu.

- Informację podał nam pan kierownik do spraw obywatelskich Włodzimierz Miłek. Przekazał osobiście mnie jako dyrektor szkoły, że od piątej do ósmej klasy dzieci będą wożone do budynku gimnazjum. Na co ja odpowiedziałam : Tego na pewno nie możecie zrobić, bo rodzice Wam tego nie dadzą uczynić. Stwierdził: A co rodzice mają do powiedzenia? No właśnie teraz widzimy co rodzice mają do powiedzenia, jak pod petycją podpisało się ponad 3 tys mieszkańców - mówiła dyrektor, Wanda Bartosińska.

Rodzice mają nadzieję, że Rada Gminy Sieradz podejmie odpowiednią decyzję, mając na względzie dobro dzieci i przyszłość szkół podstawowych. Uważają, że gmina nie będzie w stanie utrzymać 6 szkół, co doprowadzi do zamknięcia szkół w rodzimych miejscowościach.

- Jest projekt ustawy, który mówi że 6-letnie szkoły podstawowe są przekształcane w ośmioletnie. Dlatego oczekujemy tej zwrotnej odpowiedzi i chcemy otrzymać taką pewność ze strony gminy,że tak się właśnie stanie. Jednak tej odpowiedzi cały czas nie otrzymujemy. Jest to odwlekane do momentu wejścia w życie ustawy - mówiła Anna Płaszczyk, dyrektor Szkoły Podstawowej w Chojnem.

W związku z zaistniałą sytuacją, z zapytaniem czy Rada Gminy może postąpić w planowany sposób, kontaktowano się z Ministerstwem Edukacji.

- Odpowiedziano nam, że tak nie można zrobić. Kolejnym krokiem było to, że powiedziano nam że to nie ten departament odpowiedział na to pismo. Jest jedno Ministerstwo Edukacji, jeden projekt ustawy, ale kolejny raz napisałyśmy do ministerstwa, już do tego konkretnego departamentu i czekam w tej chwili na odpowiedź.

Podczas sesji Rady Gminy sprawę skomentował wójt Gminy Sieradz, Jarosław Kaźmierczak:

- Szanowni państwo to była koncepcja pana kierownika Miłka, nie moja. Wiem, że jest niezadowolenie wśród społeczeństwa. Jeżeli będziemy mieli jakiekolwiek wytyczne, to my jako gmina musimy się dostosować do wytycznych, do ustaw które będą obowiązywały i będziemy je wdrażać. Na razie nie mamy żadnych ustaleń i dyrektyw, które możemy tutaj wdrażać. Chciałbym poinformować i prosić o spokój, rozwagę żeby nie podchodzić za bardzo z emocjami. To jest na pewno bardzo ważna sprawa, ale to nie jest reforma Urzędu Gminy, wójta, tylko to jest reforma Rządu.

Całej rozmowy można posłuchać w playerze.

pb
Komentarzy: 109

Komentarze

Małgosia 11.02.2017 23:14:57
Jestem mamą uczennicy tej Szkoły. Moja córka kończy GG i jako mieszkanka Sieradza nie znalazlabym tak wspaniałej szkoły z mądrymi i wykształconymi nauczycielami, Czystymi i dobrze wyposażonymi klasami, wspaniałą salą gimnastyczną i nowiutkim Orlikiem. Szkoła jest na tak wysokim poziomie, źadna szkoła wiejska nie dorównuje jej do pięt. Pani dyrektor dba również o bezpieczeństwo dzieci. Mam nadzieję, że szkoła nie zostanie zlikwidowana, bo mam zamiar zapisać moje następne dzieci. Sprzedać taką szkołę to grzech!!!
nsdbje 29.10.2016 17:44:19
Panie Miłek nic się nie martw prawda i tak na wierzch wypłynie, przecież to pomysł wójta, by przenieść szkoły ze wsi do miasta ty tylko byłeś narzędziem w jego ręku. Włodek głowa do góry i pamiętaj, że dobro zwycięża zawsze nad złem.
mieszkaniec k 29.10.2016 17:38:44
Kochani radni na nic nie macie pieniędzy? Obniżcie wójtowi pensie i sobie diety. To śmiech, że przewodniczący rady bierze 1300zł, a nie umie przeczytać uchwały, nie umie prowadzić sesji i chce głosować nad odwołaniem wójta. Jasek do szkoły, bo podstawówka to za mało!
jadzia 29.10.2016 05:14:11
ale nie wszystkie matki chcą by ich dzieci o świcie zimą stały na przystanku i dojeżdżały 50 minut do szkoły, za nim PKS pozbiera po drodze wszystkie dzieci, a tu będą szkoły świeciły pustkami.Jak ktoś chce zawsze może dziecko dać do sieradzkiego molocha
rodzic 29.10.2016 00:56:16
moja trójka dzieci też musiała stać na przystanku w deszcz ,śnieg,mróz gdy zaczynały edukację i miały po sześć lat a teraz jest problem bo 13letnie dzieci trzeba dowozić niech się uczą samodzielności
ktos 28.10.2016 16:03:39
Widocznie ma lepsze wtyki u miłka i w...
ty 28.10.2016 16:02:49
Pani dyr Gimnazjum- p.Daniszewska wypowiada się jakby była lepsza od wszystkich. Porównuje się do Chrystusa. Czy to nie śmieszne- żenada.
ja 28.10.2016 16:01:14
Popieram
KTOS 28.10.2016 15:59:02
Zgadzam się z poprzednim rozmówcą. Ludzie wybierając Wójta liczą na to, że będzie ich słuchał. A Pan co, nic...Udaje że go to nie dotyczy.
RODZIC 28.10.2016 15:57:29
Jedno jest pewne. Jeśli pan W,.. sprzeciwi się woli rodziców ze szkół gminnych to może się pożegnać z ciepłą posadką. Z tego co słyszę to już nie zagłosują na niego, jeśli będzie postępował wbrew woli wyborców. Panie Wójcie to my na Pana głosowaliśmy. Powinien się pan liczyć z naszym zdaniem, a nie dbać o interesy uczniów sieradzkich.
sm 28.10.2016 12:44:30
jeszcze nie mam w planach stołka pani dyrektor w RZ a jako rodzic i PRR walcze o dobro dzieci wiec prosze bez takich komentarzy!!!
Obserwator 28.10.2016 11:10:04
Takie sytuacje jak ta wyraźnie pokazują stan inteligencji rządzących w samorządach. Czy w GS nie ma żadnego umiejącego czytać ze zrozumieniem urzędnika? Brak rozeznania w okolicy( patrz Błaszki) i wyciągania wniosków? Przecież reforma jest po to, by dzieci były jak najdłużej w swoich szkołach! Reforma jest dla dzieci! To dzięki dzieciom nauczyciel ma pracę. Wyraźnie pokazuje, że dla rządzących samorządowców liczy się ciepła posadka i BRAK PROBLEMÓW. A rządzenie to nieustanne problemy i TRZEBA je rozwiązywać. Życie to nieustanne zmiany, życie nie jest statyczne! Jak ktoś tego nie wie, nie powinien być samorządowcem, politykiem. Nielubiący ZMIAN zawsze powie, że "SIĘ NIE DA"! Zastanówcie się mieszkańcy GS na kogo głosować w następnych samorządowych.
ja 28.10.2016 09:41:20
jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo że o kasę budynek po gimnazjum co z nim zrobić nauczyciele no oni mogą uczyć w podstawówkach chemi fizyki itp, zapewne się przydadzą sprzęt też sie przyda w starych szkołach ,,,,,,,,,,,,,,,tylko gdzie te dzieci pomieszczą szkoły bo jak wiemy w RZ już brakuje klas bo pani dyrektor rozwija przedszkola i zabrała piękne pomieszczenia dla maluszków a dzieci szkolne nie mają swych klas ,,,,,wszystko ok przedszkola też są potrzebne i kiedyś było a teraz cicho w szkole ma być bo 3 latki śpią dzwonek ma nie dzwonić na przerwy bo je obudzi dzieci mają szeptać i chodzić na palcach bo włąsnie przedszkolaki śpią ,,,,,,,,,,,paranoja albo jest szkołą i ma klasy i wyposażenie albo przedszkola,,,,,,,,,,,,i jeszcze pytanie kto jest dyrektorem szkoły w RZ pani Pawłat czy p.MATUSJAK SYLWIA bo ta druga wszędzie jest a ta pierwsza milczy może się zamienią będzie z korzyścią dla dzieci
nauczyciel 28.10.2016 09:19:49
tak jest pięciu dyrektorów a tak by był jeden i czterech wice dyrektorów
nauczyciel 28.10.2016 09:18:29
Dyrektorzy bronią stołków bo nam nauczycielom to rybka czy tu czy tu będzie praca????
mądry Polak po szkodzie 28.10.2016 09:00:20
mieszkańcy gminy a na kogo to oddaliście swe głosy w wyborach 2015 nie czasem na PIS ,który was tak chce urzadzić z gimnazjami
Edek 28.10.2016 07:05:21
To mieszkańcy wybrali Wójta i radnych, i mają prawo żądać spełniania ich oczekiwań. Dyrektorzy i rodzice bronią głupich pomysłów kilku osób. Zastanawiam się co planują z budynkami po wiejskich szkołach?. Może trzeba wybrać do rady i zarządu młodych takich co mają dzieci, co rozumieją przemiany.
Odbiorca 28.10.2016 07:03:13
Tu o stolki idzie a nie o dobro dzieci a w ogole to jest cos takiego jak etyka zawodu nauczyciela? Wstyd zamiast sie dogadac to nie lepiej do rady i wojta a po podwyzki do ministra
Nauczyciel 50+ 28.10.2016 06:03:35
Do dupy z takimi rządami które wprowadzają tylko zamęt i rozdają (nie swoje)pieniądze zamiast dać wętdkę dają rybę ucząc nieróbstwa (500+). Przyznaję głosowałem na Pis ale jak tu ktoś wpisał Misiewicze, Macierewicze itd. dyskredytują tą partię. Jestem zawiedziony. Za dobre zmiany w oświacie Pis beknie i to boleśnie.
Życzliwy 27.10.2016 22:28:39
Jarek za długo tolerowałeś te swoje dyrektoreczki. A może jeszcze orlika a może kolejną salę gimnastyczną. To jest towarzystwo egoistyczne i tylko "bat" je utemperuje i mądrość rady. Jak się poddacie to nauczyciele będą rządzić każdym wójtem w naszej gminie. Oby nie.
ANtek i Anka 27.10.2016 22:20:15
No to się temat rozkręca. JArosław pomyśli i policzy i powie Anka wycofujemy się. TRacimy elektorat. Nauczyciele nas nie lubią rodzice też. Samorząd na nas pluje. Dam ci inną posadkę i zwijamy ten pomysł. Zamienię cię z antonim ty kupisz helikoptery a antek ustawi oświatę. On da radę. I tak by można i można i ..... O opamiętanie wnoszę.
Takie tam 27.10.2016 22:09:11
Głosowaliśmy to mamy. MLEKO SIĘ ROZLEWA. A może księża poprowadzą te szkoły. Jak trzeba ich głosu z ambony to milczą. O uchodźcach o Ukraińcach którzy zalewają nasz kraj o oświacie o Misiewiczach o zakale macierewiczu o kurskim o nepotyźmie w spółkach sp i agencjach krusie zusie itp itd. Ludzie pobudka bo za moment w bankomacie będzie error. Wszędzie będzie ERROR. TA reforma ma dobić samorząd i zastąpić ważne problemy. Przestroga dla kościoła. Pis zniknie a ludzie nie wrócą do kościoła.
Pis = ZALEWSKA = CHAOS 27.10.2016 21:27:49
Ludzie wylewacie pomyje na wójta na Miłka. Wylejcie swoją żółć na zalewską i na rząd na który głosowaliście. Wieś po dupie dostanie właśnie przez dobre zmiany Jurgielem i Zalewską. Jak Polska sięgnie Grecji to otworzycie oczy.
Przyszłość 27.10.2016 21:06:15
5 szkól, 32 oddziały, 580 dzieci - tyle można wyczytać z BIP gminy Sieradz. Ponadto jest tam mowa, że szkoły są dobrze wyposażone, mają sale gimnastyczne i boiska. Nic nie stoi na przeszkodzie aby powstały tam ośmioklasowe szkoły podstawowe. 18 dzieci w klasie x 8 oddziałów to 144 dzieci - zmieszczą się bez problemu. Odpadnie dojazd, a atmosfera w swojej szkole jest zdecydowanie lepsza. Proces wychowawczy nie ulegnie przerwaniu. To są plusy i to bardzo istotne. Budynek gimnazjum to problem władz gminy, aczkolwiek powstał z funduszy gminnych. Problem tkwi gdzie indziej. 1 godzina fizyki, 1 chemii, 1 biologii i 1 geografii . W tych szkołach to odpowiednio 3 godziny fizyki, 2 godziny chemii, 6 godzin biologii i 6 godzin geografii. Kto i jak ma tych przedmiotów uczyć ? Jeżeli chcemy aby dziecko zdało dobrze egzamin na koniec szkoły podstawowej , o którym nikt nie mówi i dostało się do przyzwoitego liceum i na wymarzone studia np lekarskie, to jak wyobrażamy sobie naukę biologii w takiej szkole ? To jest problem - co bardziej istotne ? Bezpieczeństwo, wygoda i wychowanie czy edukacja dla przyszłości ? Dobrze byłoby połączyć oba aspekty, ale czy jest to możliwe w tego typu szkołach ? Czasami tak, częściej nie. A większość komentujących w ogóle nie myśli o przyszłości dzieci. Toczą walki o miejsca pracy i dysputy polityczne, a żyjemy w XXI w. i świat ucieka. Jeśli chcemy aby było tak , jak 20-30 lat temu to ok, tylko, że nie ma dziś pracy dla osób z niskimi kwalifikacjami. Tylko wysokie i specjalistyczne wykształcenie daje przyszłość. A ono zaczyna się od biologii i chemii w szkole podstawowej.
asd 27.10.2016 20:13:38
W Błaszkach w gimnazjum będzie podstawówka?
Jaś Fasola 27.10.2016 19:05:35
A ja proponuję przenieść Urząd Gminy do budynku gimnazjum, a w budynku urzędu zrobić samodzielny referat d.s przekrętów platformy. Na kierownika wójt może oddelegować panią Beatę Walczak.
do Rodzic 27.10.2016 17:43:24
Mam nadzieje, ze Twoje dzieci podzielaja Twoj optymizm i ciesza sie z nauki na dwie zmiany? bo wtedy to faktycznie koniec wstawania rano:)
dorota czy 27.10.2016 17:41:34
nauczyciel nie popuści jako nauczyciel wnioskuję o likwidacje karty nauczyciela i wtedy będziemy pracowały w szkole 40 godzin nikt nie będzie wyrzucał przywilejów głupich tzw 14 stek będzie trochę mniej kasy ale będę mogła wszystkim spojrzeć prosto w oczy i nie będę musiała się wstydzić za głup[ie przywileje typu urlop bezpłatny, dodatek wiejski w dzisiejszej dobie ludzie !!!! KTO JEST ZA TYM ----WYKRZYCZMY NA MANIFESTACJI KONIEC KARTY NAUCZYCIELA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ewq 27.10.2016 16:08:14
w małej szkole gdzie wszyscy się znają niema takich sytuacji gimnazja to porażka
Dorota 27.10.2016 16:00:41
jako nauczyciel wnioskuję o likwidacje karty nauczyciela i wtedy będziemy pracowały w szkole 40 godzin nikt nie będzie wyrzucał przywilejów głupich tzw 14 stek będzie trochę mniej kasy ale będę mogła wszystkim spojrzeć prosto w oczy i nie będę musiała się wstydzić za głup[ie przywileje typu urlop bezpłatny, dodatek wiejski w dzisiejszej dobie ludzie !!!! KTO JEST ZA TYM ----WYKRZYCZMY NA MANIFESTACJI KONIEC KARTY NAUCZYCIELA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rodzic 27.10.2016 15:10:33
koniec wożenia dzieci, wstawania rano, marznięcia w oczekiwaniu na PKS mamy swoje,piękne szkoły. Jestem za reformą
zalewska = chaos 27.10.2016 14:59:58
Te zmiany są następstwem PIS - owskich głupich pomysłów. Jestem pewien że ta reforma ogromnej grupie z elektoratu PIS się nie spodoba. Zadzierać z oświatą na taką skalę to samobójstwo. Winy proszę nie szukać u wójtów czy burmistrzów a w rządzie i najgorszej minister oświaty jaka mogła się przyśnić.
Do ewq 27.10.2016 14:59:15
Wolisz, żeby 14latek skatował 7latka?
Rodzic 27.10.2016 14:50:05
Utworzcie w budynku gimnazjum Szkole Podstawowa od klasy 1-8 niech rodzice maja wybor Ci ktorzy chca dowozic dzieci niech ida do Sieradza reszta zostanie w swoich Szkolach Wiejskich bedzie tak duzo dzieci ze Szkoly w miastach rowniez ich nie pomieszcza. Czy tu dalej widzicie problem bo tak wysoko wykwalifikowana kadra jak w budynku gimnazjum nie bedzie sie przeksztalcac zeby uczyc tak male dzieci. Tylko Gmina Sieradz ma taki problen
Hyhy 27.10.2016 14:49:40
Do rodziców dzieciaków z gminy: ludzie, one kiedyś będą musiały ruszyć ze wsi na naukę do miasta. Rozumiem, że 11 lat to jest wcześnie, ale z tego, co wiem, pggs jest w stanie zapewnić im rewelacyjną opiekę.
Rodzic2 27.10.2016 14:45:34
Moze tak gdyby zaproponowac pani Dyrektor z Gimnazjum stanowisko dyrektora w tych Pipidowkach wiejskich jak to nazwaliscie to rowniez nastala by cisza . To wlasnie z tych malych wiejskivh szkol wyszly dzieci ktore maja osiagniecia. Nauczyciel w miescie nie jest lepszy od nauczyciela pracujacego na wsi te same szkoly konczyli. I zrozumcie wkoncu ze my jako rodzice walczymy o swoje dzieci nie chcemy zeby 10 letnie dziecko stalo na przystanku i jechalo do Sieradza majac Szkole pod nosem. Jestem rodzicen z tej wlasnie trojki klasowej i nikogo do podpisow nikt nie zmuszal kto bronil swoich dzieci podpisywal kto nie mial ochoty to nie . Po to jestesmy w trojkach klasowych zebysmy reprezentowali swoje klasy i jestesmy rodzicami ktorzy walcza o dobro swoich dzieci.
dorota 27.10.2016 14:35:04
jako nauczyciel wnioskuję o likwidacje karty nauczyciela i wtedy będziemy pracowały w szkole 40 godzin nikt nie będzie wyrzucał przywilejów głupich tzw 14 stek będzie trochę mniej kasy ale będę mogła wszystkim spojrzeć prosto w oczy i nie będę musiała się wstydzić za głup[ie przywileje typu urlop bezpłatny, dodatek wiejski w dzisiejszej dobie ludzie !!!! KTO JEST ZA TYM ----WYKRZYCZMY NA MANIFESTACJI KONIEC KARTY NAUCZYCIELA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@nauczyciel 27.10.2016 14:10:03
Założenia reformy - to nie jest prawo stanowione. Będzie ustawa z rozporządzeniami - to będzie wiadomo o co chodzi rządzącym.
Do la 27.10.2016 13:54:59
Kłopot w tym że według MEN zarówno przeniesienie klas 5-8 ani 7-8 nie jest możliwe. Dobra zmiana każe by wszystkie 8 klas było w jednej szkole co skonczy sie przepelnieniem i pracą na zmiany i balaganem z podrecznikami i programami nauczania.
nauczyciel 27.10.2016 13:46:19
Oto odpowiedź Ministerstwa Edukacji Narodowej - Chyba napisano czarno na białym i powinno to dotrzeć do świadomości Radnych, Pana Wójta, Nauczycieli i Dyrekcji Gimnazjum. Szanowna Pani ! Odpowiadając na Pani pismo z dnia 22 września br. uprzejmie informuje, że rozwiązanie organizacyjne polegające na docelowym umieszczeniu w jednym budynku dotychczasowego gimnazjum oddziałów klas VI-VIII różnych szkół podstawowych jest rozwiązaniem sprzecznym z założeniami zmian ustawowych dotyczących ustroju szkolnego. Założeniem reformy jest powstawanie z dniem 1 września 2017 r. z mocy prawa 8-letniej szkoły podstawowej. Jedynie w okresie przejściowym możliwe jest funkcjonowanie szkół podstawowych w dwóch odrębnych budynkach, niemniej jednak szkoła taka działa w oparciu o ten sam statut, a zadania dydaktyczno–wychowawcze i opiekuńcze realizuje w niej ta sama rada pedagogiczna. Uczniowie od klasy I do VIII pozostają uczniami tej samej szkoły Z poważaniem Katarzyna Koszewska Dyrektor Departament Kształcenia Ogólnego / – podpisany cyfrowo/
ewq 27.10.2016 13:42:35
Mamy przykład z konina jakie są super gimnazja skatowany 14-latek walczy o życie aż żal serce ściska czy tego chcemy? :(
ra..... 27.10.2016 13:40:43
Utworzyć GMINNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE lub Innego rodzaju szkołę średnią.
Monika 27.10.2016 13:40:32
Ta chora walka toczy się o budynki a nie o dzieci. A to o nie chodzi najbardziej o to na jakich ludzi w przyszłości wyrosną. Nikt nie liczy się z aspektem społecznym. Te dzieci będą przerzucane z miejsca na miejsce. Nikt tak naprawdę nie będzie miał w pełni wpływu na ich kształtowanie. Klasa 1-3 jeden nauczyciel, później przez rok kolejny nowy KTOŚ kto w żaden sposób nie jest w stanie w pełni poznać ucznia i go prawidłowo kierunkować, a później 5-8 kolejne wyzwania w postaci: nowa szkoła, następny nauczyciel, nowe środowisko. I tak w rezultacie brak swojego miejsca i trwałego środowiska społecznego dobrego do wychowania dzieci.A TO JEST BARDZO WAŻNE!!! Jeśli chodzi o nauczycieli to za bardzo przywykli do przywilejów jakie mają z racji swojej pracy. Niech zarejestrują swoją działalność gospodarczą, udzielają korepetycji na legalu - odprowadzą podatki i wszelkie opłaty wynikające z tego tytułu, zarobią na wakacje i ferie i wszystko będzie cudownie i super :) przecież nie ma dziś dzieci, które by nie korzystały z korepetycji i to nie tylko z jednego przedmiotu.( od taki cudowny system edukacji i tak dobrzy nauczyciele). WIEM ZŁOŚLIWA JESTEM ALE CZAS NAZWAĆ RZECZY PO IMIENIU?
la 27.10.2016 13:34:27
przecież mogą chodzić jak teraz 6 lat szkoły te co są czyli podstawowe a 7 8 klasy przenieść do gimnazjum i już jest rozwjązanie i wilk syty i owca cała i budynek gimnazjum też wykorzystany i super i szkoły zostaja bez likwidacji czegokolwiek ,,,,,,,,,,,,,,,,,,myślcie urzędnicy myślcie za to wam płacą i po to was wybiera społeczeństwo rozwiązania jakieś przyjdą i pomysły trochę rozumu i dobrej woli ze strony tych za stołem i nie zwalać jedni na drugich ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ktos 27.10.2016 13:18:07
Najważniejsza jest wola rodziców dzieci, a nie budynek gimnazjum cz stołek dyrektor z gimnazjum
jedyne wyjście 27.10.2016 13:17:43
Kochani , jest proste wyjście - zlikwidować gminę wiejską Sieradz i przyłączyć wszystko do Miasta Sieradz. Wariant 2 - wprowadzić w gminie wiejskiej - normalne podatki od nieruchomości , dla sfinansowania likwidacji obecnego PGGS i przeróbki na coś sensownego. Chyba ,że ktoś kupi ten budynek - projektowany jako szkolny.
pani 27.10.2016 13:15:51
A dlaczego nauczyciele podstawówek mają po kilka kierunków. Dlatego, że w klasach 1-6 jest mało godzin. A chcąc mieć etat muszą kończyć po kilka kierunków. A w Gimnazjach mają po 1,5 lub 2 etaty. Dlatego jeśli będą w podstawówkach klasy 1-8, jak kiedyś było, to ten problem się rozwiąże. Nauczyciele podstawówek będą mieli w końcu godziny , a co za tym idzie nie będą musieli kończyć kilka kierunków.
ja 27.10.2016 13:09:13
A jeśli Gimnazjum Gminne jest tak świetnie wyposażone to można z niego zrobić inny użytek. pzekazać pomoce do szkół podstawowych i bez problemu.
@kl 27.10.2016 12:41:17
niezależnie kto będzie wójtem i tak będzie trzeba dokonać likwidacji co najmniej dwóch szkół a może i trzech w gminie Sieradz bo klasy liczące poniżej 10 uczniów nikt nie będzie w stanie finansować a koszty są ogromne chodziarz by ogrzewania i tu protesty rodziców nic nie dadzą a wręcz działają na niekorzyść swych dzieci i to dlatego kupujecie papier i nie tylko bo pewne koszty są stale i ekonomia bezwzględna w Niemczech tak małych szkół nie ma są szkoły dobrze wyposażone posiadające baseny boiska a dzieci są dowożone
sss 27.10.2016 12:26:06
a może otworzyć przedszkole gminne w budynku o gimnazjum...
Adi 27.10.2016 12:17:58
Jestem za zmianami ,uwazam ze krzywda dzieciom by sie nie dziala...Wiecej szumu robi pani dyrektor i garstka rodzicow.A te podpisy?Zenada..jedna mamusia miala nawet liste w kosciele i chodzila z lawki do lawki aby podpisywac.
mieznajomy 27.10.2016 12:16:14
My jako rodzice wolimy,żeby nasze dzieci uczyły się w szkołach gminnych - mniejszych i bezpieczniejszych, bez żadnych dowozów, stania na przystankach, bez lekcji popołudniami. Już nie mówiąc o tym, że klasy w Gimnazjum byłyby liczniejsze , co nie jest dobre dla naszych dzieci. Apelujemy do wójta o rozsądną decyzje, zgodną z wolą rodziców, która jest za klasami 1-8 w jednym budynku.
kruszynka 27.10.2016 12:07:32
POSTĄPCIE ZGODNIE Z WOLĄ RODZICÓW TYCH DZIECI, O KTÓRE CHODZI, CZYLI Z POBLISKICH WIOSEK GMINY SIERADZ. A ONI CHCĄ KLAS 1-8 W SZKOŁACH NA WSIACH, KTÓRZY SĄ WYBORCAMI PANA WÓJTA::-)
GOŚĆ 27.10.2016 12:05:04
Dbajmy o dzieci i ich bezpieczeństwo. NIE POWINNO LICZYĆ SIĘ TYLKO BUDYNEK GIMNAZJUM.- CO SŁYSZYMY. ZAWSZE MOŻNA GO ZAADOPTOWAĆ NA COŚ INNEGO. A nauczyciele GIMNAZJUM znajdą zatrudnienie w technikach i liceach, tam dochodzą godziny.
ktoś 27.10.2016 11:59:48
My jako rodzice wolimy,żeby nasze dzieci uczyły się w szkołach gminnych - mniejszych i bezpieczniejszych, bez żadnych dowozów, stania na przystankach, bez lekcji popołudniami. Już nie mówiąc o tym, że będą liczniejsze klasy, co nie koniecznie będzie dobre dla naszych dzieci. Apelujemy o rozsądną decyzje, ZGODNĄ Z WOLĄ RODZICÓW, TO DO NICH NALEŻY NAJWAŻNIEJSZE ZDANIE. A OKOŁO 4000 rodziców Z MIEJSCOWOŚCI GMINNYCH podpisało się, że chcą, aby ich pociechy chodziły do szkół na wsiach od klasy 1 DO 8, bez żadnych podziałów na klasy.
rodzic2 27.10.2016 11:55:13
Po co te dyskusje. W projekcie ustawy wyraźnie pisze,że szkoły 6 letnie z dniem 1 września przekształcają się w 8- letnie. Jeśli zrobią inaczej, będzie to niezgodne z prawem.
Ala 27.10.2016 11:53:22
Gimnazjum gminne to nowy, świetnie wyposazony budynek z zapleczem. Uczenie tam byłoby z pewnościa korzyścią dla dzieci. Ale... Pani Zalewska likwiduje gimnazja, żeby "nie wyrywać tak szybko ucznia z jego środowiska, nie wtłaczać je w inne". A czym będzie przeniesienie klas 5-8 do innej miejscowości? Zebranie uczniów z kilku różnych szkół w jednym miejscu? Tylko nazwa się zmieni w tym przypadku i wiek "przesiedlanych" dzieci...
mama 27.10.2016 11:47:58
Jak to pan wójt zwala wszystko na innych to co z niego za szef albo się ma ja,,a albo nie jest wójtem i powinien wiedzieć o wszystkim co się dzieje w jego gminie i szkołach też . Nie ma kasy ,fakt już w szkołach rodzice robią bardzo dużo na papier do ksero nie ma na środki czystości brak no chyba coś nie tak w tych rządach ..PODSTAWÓWKI SĄ OK. czemu nikt z was nie pomyślał o tym aby się przeiść po klasach w szkołach i zobaczyć jak są wyposażone itp ,pyta się panie wójcie nie tylko dyrektorów szkół ale rodziców też bo dyrektor panu tylko przyklaśnie bo się boi o swój stołek a rodzic powie jak jest naprawdę bo mu zależ na dobru dzieciaków. A JEŚLI CHODZI O KOMPETENCJE NAUCZYCIELI to najlepiej sprawdzić i popytać dzieci i rodziców jak nauczyciele uczą ,dobry nauczyciel zawsze się obroni bo dzieci wiedzą jak uczy ,kiepski niczego nie nauczy.
ewq 27.10.2016 11:37:15
Po co te dzieci wozić do miasta skoro mają szkoły na miejscu jakie to są koszty?!a te dzieci wiecznie są spóźnione kto płaci za dowóz gmina czy rodzice? CO JEST NAJWAŻNIEJSZE niech każdy sobie odpowie
nik 27.10.2016 11:36:20
A może by tak ktoś przedstawił koszty na jednego ucznia w szkole w Dąbrowie czy Rzechcie czy warto utrzymywać takie szkoły w których niedługo będzie więcej pracowników niż uczniów szkoły w których już rodzice kupują papier toaletowy i nie tylko .
zorientowany 27.10.2016 11:16:40
Miłek na "zwolnieniu lekarskim" , ma chyba jakiś problem
Zebik111 27.10.2016 11:13:18
Teraz straszne awantury rodziców że dzieci mają się uczyć w tych szkołach do 8 klasy a później będą kolejne awantury, że ich dziecko musi chodzić na popołudnie do 17-18 godz bo większość tych szkół przy pomocy obecnej ilości dzieci nie są wstanie ich pomieścić.
@gość 27.10.2016 10:50:47
Za komuny , do której wracamy , nauczyciel po studium nauczycielskim uczył 5-6 przedmiotów. I znał się na swojej pracy.
rodzic 27.10.2016 10:47:24
A co z tym Miłkiem? Może mi ktoś wyjaśnic?
rodzic 27.10.2016 10:46:19
Dyrektorka z Charłupi wybiera się w następnym roku na wcześniejszą emeryturę, więc stanowisko dyrektora gimnazjum jej nie interesuje, tak nas poinformowała na zebraniu. Najważniejsze jest dobro dzieci, ich poziom wykształcenia i bezpieczeństwo. W szkole w Charłupi mamy bardzo dużo laureatów konkursów ogólnopolskich i wysokie wyniki sprawdzianu. Uczą tutaj nauczyciele z kwalifikacjami, a nie po studiach rolniczych i nauczaniu początkowym.
do ewka 27.10.2016 10:34:39
młodych i ambitnych nie mniej wykształconych z ochotą do pracy bez tych przywilejów karcianych jest dużo, tylko jak się chwycili stołków to się nie puszczą jak im się nie podoba bycie nauczycielem w dwóch szkołach to niech zmienią zawód, przyjdą nowi i dają radę . RODZICE nie dajcie robić sobie mętliku w głowie to chodzi o to żeby Pani nie musiała ruszyć d........... bo tak jest jej dobrze lecz czasy są mobilne kreatywne i należy iść do przodu.....
realista 27.10.2016 10:26:30
Dajcie dyrektorce ze szkoły w Charłupi fotel dyrektorski w obecnym gimnazjum gminnym i zobaczycie, że będzie po sprawie.
<> 27.10.2016 10:00:56
Proponuję przerobić gimnazjum na więzienie dla "wrogów ludu" Boisko się przyda jako plac apelowy.
PIS 27.10.2016 09:51:32
Zgodnie z reformą podstawówki mają być blisko dziecka - w małych obwodach. Decyzję podejmują radni. A co z budynkiem gimnazjum? Może gminny ośrodek kultury? Biblioteka?
ONA 27.10.2016 09:29:13
czas na zmiany w Gminie Sieradz
gość 27.10.2016 09:05:34
Jaki będzie poziom nauczania w takich szkołach, następne studia podyplomowe i jeden nauczyciel będzie :specjalistą" i będzie uczył kilku przedmiotów...???? Jak te dzieci będą wykształcone? Nauczyciel, który uczy matematyki, techniki i zajęć komputerowych - albo ktoś jest specjalistą w danej dziedzinie albo nie. Może jeszcze po znajomości dostanie kulka godzin fizyki? W innych zawodach to nie do pomyślenia. Ludzie opamiętajcie się, pozwólcie dzieciom wyrównać poziom szkół w mieście. Myślę, że wiele rozsądniejszych rodziców zdecyduje się posłać dzieci do sieradzkich szkół zamiast zostawić w "pipidówkach" :-((
Kris 27.10.2016 08:57:45
Płaczemy nad rozlanym mlekiem i myślimy że huragan o nazwie PiS zatrzyma się na biednych ludziach.. Zapomnijcie. Przeraża mnie tylko brak brania na siebie odpowiedzialności przez Pana Wójta.. To nie gospodarz a tchórz zasłaniający się Miłkiem żeby tylko on nie oberwał.
ja 27.10.2016 08:54:25
Te podpisy w Charłupi były w większości zbierane "na siłę" - listy dostały osoby z trójek klasowych i zbierały podpisy wśród rodziców.....Pani Bartosińska dba o własny tyłek wiadomo.... Gimnazjum Gminne jest świetnie wyposażone i ma bardzo dobrą kadrę nauczycieli. W Charłupi szkoła jest niedostosowana do przyjęcia tylu uczniów, o poziomie nauczania nie wspomnę :-( a rodzice, którzy twierdzą, że oni chodzili na dwie zmiany i było dobrze niech się ockną, mamy inne czasy XXI wiek - nie cofajmy się. Uważam, że przeniesienie klas V-VIII do Sieradza do świetny pomysł - dowóz dzieci odbywa się autobusami, które gmina zapewnia. Nie panikujcie i pamiętajcie, że żyjemy już w XXI wieku ....
obserwator 27.10.2016 08:44:46
No i już wiadomo o co chodzi, w gimnazjum utworzy się dużą szkołę podstawową (w gimnazjum może uczyć się ponad 500 dzieci), na dyrektora wsadzi się swojego człowieka i swoi pracę będą mieli, a pozostali do zwolnienia. Wtedy przynajmniej dwie małe szkoły podstawowe będą do likwidacji. Ciekawe na które padnie. Ja typuję Dąbrowę i .....??? To jest szatański pomysł wójta!!!
Abc 27.10.2016 08:28:42
Jedynie kto na takim ksztalcie podstawowek wygra to panie Dyrektor. Szkoly w wiekszosci nie maja miejsca na dwa dodatkowe roczniki. Rodzice za dwa trzy lata tylko nie narzekac ze dzieci maja problem z dostaniem sie do wymarzonych szkol czy klas co obecnie po skonczonym gimnazjum jest norma!!! Czy gmine bedzie stac na utrzymywanie kilku malych szkol? Czy ktos w gminie policzyl ile dzieci odejdzie do szkol na terenie Sieradza? Najlepszym rozwiazaniem byloby stworzenie 3 lat przejsciowych, tzn na terenie gimnazjum utworzyc rowniez szkole podstawowa, a przez wspomniane 3 lata dzieci z klas 7 i 8 "jeszcze" przewozic do gimnazjum. Szkoly podstawowe maja czas na realne przygotowanie sie do kolejnych rocznikow a gmina nie traci duzej szkoly ktora zapewne finansuje wszystkie mniejsze w gminie.
? 27.10.2016 08:10:35
Nie po to likwidowane są gimnazja (wg mnie niepotrzebnie), żeby przyszłe szkoły podstawowe w sztuczny sposób dzielić, jak chce tego p. dyrektor. Od początku krytykowałem pomysł budowy gimnazjum gminnego w Sieradzu. Tak jakby dzieci z gminy nie mogły uczęszczać do gimnazjów miejskich, w których było wystarczająco miejsca.
pol 27.10.2016 08:08:06
bardzo dobra zmiana bo którą gminę będzie stać na utrzymanie i wyposażenie klas dla 10 czy nawet 20 uczniów w danej szkole a takie mamy realia jaki będzie poziom nauczania gdzie nauczyciel historii będzie uczyć chemii czy fizyki jeżeli w obronie miejsc pracy dla kilku nauczycieli poświęcamy nasze dzieci to odbije się wam bo kto ma pieniądze to za sponsoruje dziecku korepetycje i będzie miał to w nosie a większość jak nie natrafi na dobrego nauczyciela to będzie miała kłopoty i dobre szkoły średnie przed nimi będą zamknięte
proboszcz 27.10.2016 07:46:43
w gminie głosowaliście na PIS to macie o co Wam chodzi
józek 27.10.2016 07:00:34
teraz placz i zgrzytanie zębów trzeba było myslec przy urnie wyborczej a nie słuchac apeli proboszczów na kogo glosować
adr 27.10.2016 06:45:58
Do 500+ przypominam że 500+dostali tylko najbiedniejsi ty rozumiem nie dostałeś bo masz dobrą posadkę od 8 do 15 i trójka na rękę najmniej to można żyć
Ewka 27.10.2016 06:33:23
Trzeba było uczyć się i iść na nauczyciela, zobaczyłbyś jak wygląda praca a nie pisać o przywilejach.
Kuba 27.10.2016 06:16:03
Dobra zmiana jest ok. Mieszkańcy chcieli jej i są za szkołami 8 klasowymi w swoich miejscowościach. Trzeba wymienić tych co nie rozumieją dobrej zmiany, czas najwyższy!
nauczycieli 26.10.2016 23:29:45
Nauczyciele ze swoimi przywilejami mysla tylko o wlasnych d.... tylko 13 stki tzw 14 wyrownanie ,dwa miechy wakacji farie itd. A teraz laza po domach i naklaniaja rodziców a co oni mają profesora olac a dzieci ???? Nikt profesorą nie odmowi strach
500+ 26.10.2016 23:12:32
500 + dali to siedzieć i przytakiwać, a nie podskakiwać
lepszo zmiana 26.10.2016 23:10:07
głosowaliśta na dobrą zmianę to mota dobrą zmianę :D , a jak głupie byliśta tak głupie będzieta tero wójt winny albo miłek :DDD idźta to jarka lepiej się poskarżta albo do andrzeja na pewno coś wom obieca, a beata to wam nawet te szkołe odmaluje . ta dyrektorka z charłupii to zamieszanie robi bo o własny tyłek się boi. chcieli byśta klas po pinć osób ino kto za to będzie płacił??? jo tam lepszy zmiany chce
gienek 26.10.2016 22:56:33
Nie kombinować, nie wymyślać, ma być 8-latka i już. Taka szkoła podoba się naczelnemu Jarkowi, bo on do takiej chodził i koniec.
Qwa 26.10.2016 22:45:32
I dobrze. Niech zlikwidują to gimnazjum. Niby gminne a połowa dzieci z miasta przy których dzieci ze wsi czują się niezbyt dobrze. Dzieci z miasta stać na drogie wycieczki do Londynu, dzieci ze wsi w większości nie za bardzo. Niby nie ma pieniędzy ale nauczyciele jeżdżą sobie co rusz na wycieczki do jednego z najdroższych hoteli w Polsce (Gołębiewski) fundowane przez szkołę. Zamknąć tę całą budę w diabły razem z Daniszewską, wójtem i nie wiem kim tam jeszcze.
nie dla chaosu 26.10.2016 22:24:47
Trzeba razem protestować przeciwko planom MEN bo to właśnie pomysł tzw. reformy doprowadza do takich sytuacji. Powrót do systemu z czasów PRL to nie rozwiązanie. Należy ulepszyć to co jest a nie rozwalać bo ktoś ma sentyment do czasów słusznie minionych. Młodzież jest inna niż 20 czy 30 lat temu.
qwe 26.10.2016 22:18:23
a co wójt ma do tych szkół on ich nie budował tylko ludzie sami w czynie społecznym dla dobra ogólnego starsi ludzie mogą się wypowiedzieć niektórzy do dziś mają rachunki za poniesione koszty
qwe 26.10.2016 22:12:20
panie wójcie niech pan nie liczy na wyborców tylko szykuje taczkę podwójną dla miłka też.Szkoły w gminie są przygotowane na dwie klasy więcej a gimnazjum może przejąć miasto przecież u siebie mają nadmiar uczniów
do fazi 26.10.2016 21:47:14
Wieś głosowała za "dobrą zmianą", więc niech pozwolą ją wprowadzić: podstawówki 1-8. Tego chcemy.
Asia 26.10.2016 21:45:36
Obniżenie pensji wójta to BARDZO DOBRY POMYSŁ i oszczędności dla gminy !!!!
persica 26.10.2016 21:32:32
Jak zwał, tak zwał, ale podział na przedmioty ma być od IV klasy. Kto będzie uczył matematyki, przyrody, historii? A tak w ogóle to gdzie wożą 9-letnie dzieci?
M37 26.10.2016 21:15:43
Budynek Publicznego Gimnazjum Gminy Sieradz jest bardzo nowoczesny. Szkoda, gdyby miałoby to się zmarnować. Szczególnie, że tylko rok temu stworzono nowe boisko. Uważam, że z ta placówka musi pozostać szkolą. A jeśli ma to być szkoła dla klas 5-8 niech tak będzie ☺
edi 26.10.2016 21:12:28
bardzo dobry pomysł i oszczędności dla gminy
Spectator (WOK) 26.10.2016 21:07:35
Sposób w jaki będą funkcjonować szkoły w danej gminie zależy od rady gminy. Pan kierownik ma rację, a wójt ... może lepiej nie komentować takiego zachowania. W bardzo wielu gminach wozi się dzieci 7-9 letnie do jednej szkoły w gminie i nikt nie robi problemu. Gimnazjum gminne jest dostosowane do wdrożenia nauczania fizyki, chemii i geografii, a szkoły podstawowe nie. Reforma może i przywraca poprzednią strukturę, ale nie zmieni w sposób istotny podstawy programowej. To nie będzie taka podstawówka jaką znają rodzice ze swojej historii i o tym mówiła pani Minister. Każdy jednak słyszy to co chce słyszeć. Szkoła podstawowa będzie mieć etap podstawowy w klasach I-IV i etap gimnazjalny w klasach V-VIII. Aż się prosi aby taki etap był w doskonale przygotowanym budynku gimnazjum gminnego. A że reforma niczego nie zmienia to już zupełnie inna sprawa. No może faktycznie zmieni dyrektorów :-).
Sieradz 26.10.2016 21:01:34
To WY wybraliście wójta więc się nie dziwcie... Przecież on manipuluje całą gminą... Kiedy to do Was dotrze ?? To Wy Mieszkańcy Gminy Sieradz zróbcie z wójtem porządek.
1111 26.10.2016 20:15:42
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Powszechnie wiadomo, kto ma ochotę na nowy dyrektorski stołek. A wtedy w cudowny sposób głosy sprzeciwu rodziców i "dobro" dzieci nie będą już ważne. Budynek PGGS jest nowoczesny, przestronny i świetnie wyposażony. Żadna podstawówka w gminie nie może się z nim równać. Brawo Panie Miłek - dzieci są dla Pana najważniejsze.
fazi 26.10.2016 20:00:14
Większość wsi głosowała za "dobrą zmianą" więc czego płaczą??? Mają to co chcieli - wręcz/ cudowną / zmianę dla swoich dzieci, hehhee
Rodzic 26.10.2016 19:48:41
Janusz Korczak kiedyś powiedział, że: "Wychowanie dziecka to nie miła zabawa, a zadanie, w które trzeba włożyć wysiłek bezsennych nocy, kapitał ciężkich przeżyć i wiele myśli… Obserwowałam dzisiejszą sesję Rady Gminy Sieradz albowiem jestem zainteresowana dalszym funkcjonowaniem naszej szkoły podstawowej w .... Liczyłam!!!! że wójt przedstawi wizję dalszego rozwoju i funkcjonowania placówek oświatowych w gminie i zarówno Dyrektorzy szkół jak i my rodzice będziemy spokojniejsi o dalszy los naszych dzieci. Ale to co zobaczyłam i usłyszałam na dzisiejszej sesji jest dla mnie porażające. Wójt nie tylko nie ma żadnej wizji ale nie ma w ogóle pojęcia o funkcjonowaniu placówek oświatowych którymi kieruje. Na większość zadawanych pytań nie tylko nie potrafił merytorycznie odpowiedzieć i się ustosunkować ale nawet nie potrafił po polsku sie wypowiedzieć. Wójt wkoło powtarza jak mantrę, że gmina nie ma pieniędzy, rada nic nie może, wójt nic nie może. Nie pisze się wniosków o środki finansowe z unii, to nie wina wójta a pracowników, nie składa się wniosku o dofinansowanie na drogi, to nie wina wójta a pracownika i tak w kółko....To ja się retorycznie pytam, po co jest ta rada i po co jest ten wójt. Z informacji od pracownika gminy dowiedziałam sie, że wójt ma jedną z najwyższych pensji w powiecie i zarabia prawie 12.000 zł. A ja sie pytam Panie i Panowie radni skoro wójt nic nie może to za co ta pensja???
ardo 26.10.2016 19:15:24
czyli system dwuzmianowy !!!!
witek580 26.10.2016 18:34:28
Ciekawe dlaczego Pana miłka nie ma w pracy, czyżby kolejny urlop na rządanie? Panie wójcie zrób pan z nim wreszcie porządek i wywal na zbity pysk
Ass 26.10.2016 18:33:56
A czemu nikt nie porozmawia z dyrektorem gimnazjum, może też ma jakiś pomysł, to jest najlepsze gimnazjum w Sieradzu.
ewtrfds 26.10.2016 18:24:36
Jeżeli nie będą protestować teraz ,to w przyszłym roku będzie za póżno .
gosciu 26.10.2016 18:22:09
Logicznie myśląc kto buduje gminne gimnazium na terenie miasta wcześniej lub później czeka go los jak szkoły podstawowej nr3 która należy już do miasta wystarczyło by . rozbudować którąś z podstawówek np. w Kłocku i po sprawie
pp 26.10.2016 18:11:28
Niestety nikt sobie nie zdaje sprawy jak bardzo ucierpi na tym poziom edukacji w szkołach. Nagle okaże się, że nie będzie wystarczająco dużo klas. Dzieciaki będą chodziły do szkół na dwie zmiany i kończyły lekcje właściwie wieczorami. Ponadto nauczyciele przedmiotowi (biologia, chemia) będą musieli dojeżdżać do wielu szkół co również nie wpłynie korzystnie na poziom edukacji.
A 26.10.2016 17:55:36
"NIE" dla takiej zmiany!!! Absolutnie. Ani teraz ani za jakiś czas. Niech ministerstwo oświaty zajmie się pracą nad programem nauczania, który jest kiepski, a nie nad zmianą struktury! Jedyną wskazaną zmianą jest wydłużenie okresu nauki w liceum do 4 lat - obecnie jest za krótki. Nauczyciele i rodzice - walczcie!!!
qwe 26.10.2016 16:41:46
po to jest na stanowisku żeby dbać o dobro obywateli a szczególnie dzieci a nie dobro i wygodę urzędu jeśli to nie jest właściwy człowiek na tym stanowisku to dowidzenia panu trzeba powiedzieć
qwe 26.10.2016 16:36:36
jak to pan miłek może sobie decydować w takich sprawach bez konsultacji z rodzicami niech gimnazjum wydzierżawią miastu i po sprawie

Więcej informacji

Zduńska Wola

Rada Gminy Zduńska Wola zebrała się we wtorek, 7 maja, na pierwszej sesji w kadencji 2024 - 2029. Radni oraz wójt gminy złożyli ślubowanie. Wybrano również prezydium rady.

1

Sieradz - uroczyste obrady

Wczoraj, 16:15:07
region

W Urzędzie Miasta Sieradza odbyła się dziś pierwsza w nowej kadencji (2024 - 2029) sesja Rady Miejskiej. Było uroczyste ślubowanie i pierwsze wybory.

31

Sieradz

Czas na kolejną kadencję. W Urzędzie Gminy Sieradz odbyła się dziś inauguracyjna sesja Rady Gminy Sieradz. Podobnie, jak wójt Jarosław Kaźmierczak ślubowanie składali radni.

7

Nasze Radio 104,7 FM

04:19

Gołębi Puch
Lombard

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

08.05.2024

Tydzień Bibliotek 2024 - wernisaz wystawy Izy Domańskiej
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Żwirki i Wigury 4

09.05.2024

Tydzień Bibliotek 2024 - spotkanie z Michałem Książkiem
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Żwirki i Wigury 4

10.05.2024

Giełda winyli
Teren wokół Ratusza w Zduńskiej Wolo
Wystawa Prac sekcji plastycznej UTW
Miejski Dom Kultury Ratusz w Zduńskie Woli
Marleyki
Miejski Dom Kultury Ratusz w Zduńskiej Woli
"600 Lat Statutu Warckiego- Ochrona Cisa Pospolitego"
Warckie Centrum Kultury
Tydzień Bibliotek 2024 - Urodzeni w radiu
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Żwirki i Wigury 4
Więcej...









Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+8Myles Smith
Solo
2+5Daria Zawiałow
Złamane serce jest OK
3-1Ariana Grande
we cant be friends (wait for your love)