strzałka do góry
28.01.2016 15:47:58
region

Radni zgadzają się z pomysłem likwidacji szkół

Na dzisiejszej sesji w Błaszkach radni przyjęli uchwały o zamiarze likwidacji pięciu szkół podstawowych na terenie gminy. Podczas obrad nie zabrakło emocji.

(fot. nasze.fm)

W programie dzisiejszej sesji w Błaszkach znalazły się uchwały o zamiarze likwidacji szkół podstawowych w Domaniewie, Łubnej Jakusach, Kwaskowie, Włocinie i Sędzimirowicach, a także utworzenia zespołów szkół w Gruszczycach, Kalinowej i Błaszkach.
Przed głosowaniem jednak głos zabrał burmistrz Karol Rajewski, który odniósł się m.in. do protestujących podczas ostatniej pikiety przed Urzędem Gminy w Błaszkach.
- Pikietujący pokazali oczywiście swoje niezadowolenie wobec działań burmistrza, który podjął próbę reorganizacji oświaty w gminie Błaszki. Wyniki audytu zszokowały nawet mnie, nauczyciela z 15-letnim stażem. Gdybym nie był burmistrzem, nad pikietującymi na zdjęciu zrobiłbym takie chmurki, w których bym wpisał różne ciekawe informacje. Od osób, które wynajmują firmy, by pozywały gminę o zwrot pieniędzy czy od osób, które nie płaciły przez wiele lat gminie za wynajem budynków. Wszyscy doskonale wiemy, że w urzędzie ginęły dokumenty, niektórzy mają za to wyroki. Powiedzmy prawdę ludziom i nie manipulujmy rodzicami. Gdybyśmy nawet usunęli z porządku obrad te punkty o zamiarze likwidacji, to to nic nie da. Gdybyśmy podarli te uchwały to szkoły i tak nie wypełnią się dziećmi. Dlatego wspólnie musimy rozmawiać. A państwa radnych proszę o podjęcie decyzji zgodnie z własnym sumieniem, bo to najtrudniejszy dzień w tej kadencji. Dzisiaj nie chciałbym być radnym i podejmować tej decyzji - mówił do zebranych Karol Rajewski.

Następnie przyszedł czas na głosowanie. Większość radnych głosowała za zamiarem zamknięcia pięciu szkół z terenu gminy. Przyjęto zatem wszystkie uchwały o zamiarze likwidacji tych placówek.
- Chciałbym, żebyśmy mieli przeświadczenie, że zrobiliśmy do tej pory wszystko co możliwe, by tą oświatę uzdrowić. Zamiar likwidacji szkoły to jest taki nekrolog zamówiony w zakładzie pogrzebowym i powieszony w sypialni, który tylko czeka na wpisanie daty. Oświata to wyzwanie, a nie problem. Trzeba nadać nowy kształt, ale te decyzje powinny być konsekwencją rozmowy. My zaczynamy od innej strony - najpierw wydajemy wyrok - mówił radny Krzysztof Konewka.

Licznie zebrali się również rodzice i nauczyciele, którzy byli bardzo zbulwersowani pomysłem.
- Jestem przeciwna likwidacji szkoły, ponieważ u nas w Kwaskowie są dzieci niepełnosprawne. Moja siostra chodzi do szkoły i przez pół roku przystosowywała się, nauczyciele nie mogli nawiązać z nią kontaktu, bo była wycofanym dzieckiem. Pół roku ciężkiej pracy doprowadziło do tego, że dziecko funkcjonuje, nie wstydzi się swojej choroby, jest koleżeńska i nie boi się chodzić do szkoły. Natomiast mam 4-letnią córeczkę w przedszkolu i nie wyobrażam sobie, żeby moje dziecko wsadzić w autobus w Orzeżynie, żeby jechało do Błaszek - mówiła jedna z mam obecnych na sali w błaszkowskim Centrum Kultury.

Po przyjęciu uchwał z zamiarem likwidacji szkół zawiadomieni zostaną wszyscy rodzice dzieci, a także kuratorium, bez którego decyzji placówki nie mogą zostać rozwiązane.

hk
Komentarzy: 185

Komentarze

informator 15.02.2016 15:17:52
A może zainteresujcie się sprawą jak to firma, która robiła audyt oświatowy nagle okazało się, że dostarcza pełen pakiet programów do obsługi szkół (e-biblioteka, e-sekretariat, e-dziennik itp itd) do wszystkich szkół w gminie oraz pakiet szkoleń za mega grubą kasę. Na to są pieniądze? To jest mega niezbędne?
do Romana ze wsi 14.02.2016 08:02:26
Romanie ze wsi tutaj juz nic nie pomoze ani Walczakowi ani Rajewskiemu, wszedł na stołek w pełnej euforii w swietle fleszów, jupiterów i kamer TVN24 i od początku strzela sobie w stopę i kazda decyzja to porażka. Np. duża suma dotacji na tynkowanie 200 - leniego kościoła w Błaszkach upadła by przypodobac się dziekanowi i została przez radnych odrzucona. Bo przeciez w gminie sa starsze kościoły które wymagają renowacji jak np. 550 letni kościół w Kalinowej czy 500 letni drewniany kościółek w Kamiennej... Miała byc pomoc na stadiony sportowe m.in w Gruszczycach, , okazuje sie ze burmistrz mówi ze nie ma kasy w gminie, więc trzeba zamknąc pięć szkół i znowu klapa bo tym razem weszło w spór Ministerstwo i Kuratorium które wydało negatywną opinię i znowu tym razem zabraknie kasy na II edycję bimbrowych nocy w sierpniu. No bo bo tym razem mozna byłoby radnych omamic ze rozbiór starej synagogi w którym miesciła sie za komuny mleczarnia była taka kosztowną inwestycją a nadwyższkę z rozbiórki synagogi przelać na bimbrową reklamę gminy, no tak też można. No ale teraz burmistrz przeszedł samego siebie więc jak dotrwa do 2018 roku do konca swojej kadencji to odejdzie w niesławie jak kiedyś odszedł niesławie burmistrz z PPS - Leon Sulwiński. Mimo ze to prawie 90 lat temu ale historia zatoczyła krąg i wróćiła na swe pierwotne miejsce... Honorem dla Rajewskiego byłoby złożyć dymisję i po prostu powiedzieć pomyliłęm się, przepraszam. Kazdemu zdarza się mylić. A nie trwać w uporze przy swoim i na dno ciągnąć cała gminę.
Roman ze wsi 13.02.2016 22:23:24
Słyszę, ze kuratorium powiedziało nie. Tak jak mówiłem.
Zosia 12.02.2016 13:37:56
Popieram_Normalnego
roman ze wsi 11.02.2016 16:57:49
Sprawa jest prosta. Jacuś wyleci, to burmistrz będzie OK.:)))
czlowiek roku 06.02.2016 15:45:07
Panu Burmistrzowi przez ostatnia noc przybylo ponad 300 glosow w plebiscycie na czlowieka roku dziennika lodzkiego. Skoczyl z 4 na 2 miejsce. Mieszkancy naszej gminy sa dziwnie bardzo aktywni noca. A moze to nietoperze smsy wysylaja?
YYY 05.02.2016 20:04:35
Jak będzie trzeba to my rodzice w obronie swoich dzieci całą Polskę postawimy na nogi i ustawimy w pionie Karolka i jego kolegę Jacka!!!
do gość z brończyna 05.02.2016 19:11:14
Nie 6 osób tylko 4 i ewentualnie piąty w kolejce to pies
gość z Brończyna 05.02.2016 13:52:00
doradco, ciekawe jak byś głosował,gdyby 6 osób z twojej rodziny pracowało w gminie i siódmy pies czekał na wakat!
on 05.02.2016 13:38:04
Wszyscy wiedza, ze Burmistrz Błaszek to król internetu. Gdyby był konkurs na samorządowca, który spędza najwięcej czasu na facebooku, z pewnością ten Pan by wygrał. Prowadzi kilka profilu na Facebooku, ma swoja strone internetowa- strona gminy to tez jakby strona tego Pana. Wystarczy wejsc by sie przekonac... Nie sposób, by człowiek pisząc tyle rzeczy w sieci mógł zajmować się solidnie pracą. Gdyby Pan Rajewski chciał dobrych rozwiązań DLA LUDZI a nie dla kolesi, to by wyszedł do dyskusji i rozmów. Nie zrobił tego i oczywiste, ze nie ma dobrych intencji.
dziwne... 05.02.2016 12:49:16
Tak swoją drogą, to Błaszki to chyba najdziwniejszy układ polityczny w Polsce. Burmistrz z PIS-u (był przynajmniej), człowiek nr. 2 z PO, radni w większości z PSL popierają burmistrza a radni z PIS- u są jego największymi przeciwnikami . Widać, że Błaszki to politycznie inna planeta, która żyje swoim życiem. Widać Panom partyjne barwy w niczym nie przeszkadzają.
doradca 05.02.2016 12:12:38
a moze tak naprawdę radni wszyscy zajęłi by sie naprawą gminy a nie tylko bezwonnie wykonywaniem poleceń Karollka R. Chyba radni nnaprawdę maja swoją wole i swoj rozum jak mniemam, może sie mylę to sorry, rozumiem.
xxx2 05.02.2016 08:39:00
ja nie wierzę w zbiegi okoliczności.
sss 05.02.2016 08:13:53
do xxx naprawdę jest lepszy i dużo wiesz bo nie jesteś sam! Przez to masz kompetencje w każdej dziedzinie. myślenie z okresu średniowiecza, może jeszcze urodziłeś dziecko? wtedy to już naprawdę miałbyś zasługi, mógłbyś zostać jak nie burmistrzem to chociaż sołtysem!
mnbvcxz 05.02.2016 01:18:26
Karol najgorszy wódz gminy
XXX2 05.02.2016 01:18:02
Ta pani nigdzie szkoły nie zamknie to jest najlepsza pani dyrektor o jakiej słyszałem po prostu zbieg okoliczności a burmistrz niech się zastanowi nad swoim postępowanie bo nic z bud zetem ani nasz a wiar a nie ma nic wspólnego . on się zachowuje jak zwykłe dziecko które próbuję swoje dziecięce realizacje zastosować w realnym życiu a tak się nie da . co on może wiedzieć o życiu jak jest sam . Dla mnie zwykły pajasc celebryta kóry zmienia zdanie co 5 minut . Zwykły DZIAD .
do sss 04.02.2016 07:45:20
Jakie pytanie taka odpowiedz
sss 03.02.2016 23:43:17
odpowiedź mówi sama za siebie
qwerty 03.02.2016 19:38:52
do qwerty. nie mam linku do video z sesji ale jest on dostępny na profilu marka szczurka na facebooku
qwerty 03.02.2016 19:37:28
Pani dyr M zamknęła szkołę w Morawkach, Brończynie a teraz we Włocinie? Gdzie zamknie kolejną, po Włocinie?
Wij 03.02.2016 17:48:33
Szanowny Panie burmistrzu "mężczyznę poznaje się po tym jak kończy, nie jak zaczyna" to cytat z Pana "expose" zaczerpnięty zresztą od innego polityka o moralności podobnej do Pana.Ale nie o tym chciałem, otóż mam prośbę czy mógłby Pan zdefiniować co dla Pana oznacza termin MĘŻCZYZNA? A jeśli traktują Pana jak psa to informuję,że ta buchta w komunalce jest chyba wolna, żreć Panu będę nosił.
do sss 03.02.2016 16:48:36
A co Cie tak bardzo interesuje kim jestem? Chcesz mnie na kawe zaprosic czy co?
ssss 03.02.2016 16:40:05
jesteś prawnikiem po PWSZ w Kaliszu? Wychowankiem niejakiego"prawnika" PO D.....a?
do wróblewianka 03.02.2016 15:53:13
Czy to, że jest od roku zwalnia go z bycia kompetentnym i ze statutowych obowiązków nadzoru organu prowadzącego? Nie jestem dyrektorem ale prawnikiem i "zjadam" go na pierwszej takiej sprawie. Niekompetencji nie zakrzyczysz! Nie jestem przeciw robieniu porządku ale rozmową i racjonalnymi krokami a nie wojną wszystkich ze wszystkimi. Na takim czymś jeszcze nikt daleko nie zajechał.
wróblewianka 03.02.2016 15:00:50
??? co jesteś dyrektorem z rozbuchanym ego wpisującym głupoty do budżetu szkoły i oczekujesz korekty burmistrza? Burmistrz jest dopiero rok i szybko poznał się na waszych "dyrektorskich" budżetach i dlatego proponuje razem radnymi zrobić z waszymi wyimaginowanymi budżetami porządek!
??? 03.02.2016 11:32:31
Patrzę i oczom nie wierzę. Nie macie pojęcia o finansach publicznych i finansowym zarządzaniu oświatą a się wypowiadacie. Jest w administracji jednostka podlegająca burmistrzowi i zajmująca się zarządzaniem finansami szkół i przedszkoli i to ona rozpisuje wydatki na poszczególne dziedziny dla poszczególnych szkół i przedszkoli. Te dokumenty zatwierdza i osobiście podpisuje burmistrz, miejmy nadzieję po zapoznaniu i analizie. Dokumenty dokładnie opisują ilość uczniów, klas, nauczycieli, etatów w szkołach, opału, materiałów i wszystkich innych potrzeb szkoły. W jaki sposób dyrektor może tutaj działać samowolnie? Dyrektor może proponować i określać potrzeby ale od sprawdzenia tego, nadzoru, wniesienia poprawek lub braku akceptacji jest Burmistrz, który otrzymuje czytelny obraz budżetu przed akceptacją i może nakazać każdą zmianę. Jeśli podpisuje to znaczy, że się zapoznał, akceptuje i nie wnosi poprawek. To czyni jego w pierwszej kolejności odpowiedzialnym. Jeśli Izba Obrachunkowa znajduje nieprawidłowości to karany jest burmistrz a nie dyrektor. Proszę Was nie piszcie jak nie wiecie bo przedstawiacie kłamliwy obraz Świętego Burmistrza i wielkich spisków wszystkich innych za jego plecami.
J23 03.02.2016 10:21:06
kolec, twój nick jest adekwatny do twojego charakteru. Umiesz tylko ukłuć. Zazdrościsz Panu Radnemu niezależności?
kolec 03.02.2016 07:23:13
J23 żal mi Ciebie. Albo jesteś radnym z kapeluszem albo jego rodziną. Zresztą w tym programie TVP info niemal wyłącznie występowali z jednej rodziny o kapelusza. Ten radny jest typowym populista i pieniaczem, który tylko podburza i sieje zament.
J23 03.02.2016 03:31:51
do sąsiada... "radny w kapeluszu" jest niezależnym od apanaży gminnych więc ma odwagę przedstawić swoje zdanie w odróżnieniu od radnego, który na pytanie dziennikarza jak głosował opowiadał farmazony, a nie odpowiedział na zadane pytanie
warta sieradz 03.02.2016 03:22:45
chyba nigdy nie byłeś w kierownictwie i nie masz pojęcia jak wygląda praca zwierzchnika. dyrektorowi za podłożenie świni burmistrzowi należy się wylanie na zbity r.j
do "do "do rodzic"" 02.02.2016 23:02:34
Dyrektor szkoły przedstawia burmistrzowi projekt organizacyjny na każdy rok szkolny, w którym wyraźnie jest napisane jakie klasy, ilu uczniów, ile etatów itp. A burmistrz zatwierdza... lub każe poprawić. Więc nie piszcie, że to wina dyrektorów bo burmistrz na taką sytuację pozwolił.
do "do rodzic" 02.02.2016 22:22:18
Próbujesz wmówić ludziom że gmina odpowiada za ustalanie planów lekcji w szkołach ? Czy to gmina mówi dyrektorowi że mając 24 dzieci z czego spokojnie można zrobić 1 klasę, w szkole tworzone są 2 klasy po 12 osób aby "dwóch kolesi" miało etat ? CZY NIE LEPIEJ PRZEZNACZYĆ TĄ KASĘ NA ZAJĘCIA DODATKOWE DLA UCZNIÓW, GDZIE TU LOGIKA I DOBRO DZIECKA !!!
sąsiad z Wróblewa 02.02.2016 21:48:35
tylko Kwasków powinien zostać,reszta szkół do wygaszenia to powoduje niż demograficzny ,nie może być tak,że 60%budżetu Gminy idzie na oświatę ponieważ przyczepi się Regionalna Izba Obrachunkowa.Radni głosując za likwidacją wiedzą,że muszą być pieniądze na remont dróg,oświetlenie,spłacanie kredytów itp.Gmina musi zachować płynność finansową ,chyba że weźmie następny kredyt i koło się zamyka. Radny w kapeluszu i muszce tego nie rozumie ale najlepszy jest lans w TVP INFO.
do qwerty 02.02.2016 21:27:56
A może link do video z sesji?
olo 02.02.2016 21:27:30
Rajewski wyrzucony z PiS http://www.tvp.info/23543266/01022016-1732
gość 2 02.02.2016 21:08:51
fajne myślenie , dyrektor tworzy fikcyjne etaty , a odpowiada Burmistrz! HA haha! Złodziej kradnie, a odpowiada ten kto go złapał! Super !
qwerty 02.02.2016 20:38:50
Na facebooku jest osoba Mariusza Szczurka. Jest video z ostatniej sesji. Zobaczcie
gość 02.02.2016 19:32:52
Właśnie nasz burmistrz na facebooku poinformował, że przedstawił katastrofalną sytuację finansową naszej gminy w Ministerstwie Oświaty i tam zrobił sobie zdjęcie. Dobrze się jeździ służbowym autem po stolicy przy takiej biedzie w gminie - korespondencję można było wysłać pocztą. Dobrze, że o wszystkim informuje na facebooku, jest tchórzem żeby wyjść do ludzi i porozmawiać
do rodzic 02.02.2016 19:27:34
Jesli znasz sytuacje administracyjna naszej gminy to wiesz, ze nadzorem budzetowym szkol nie zajmuja sie dyrektorzy a jednostka administracyjna kontrolowana przez Burmistrza. To oni zatwierdzaja wszystkie wydatki,zatwierdzaja plany itd itp. Jesli sa tworzone fikcyjne etaty to odpowiedzialnosc prawna ponosi za to burmistrz. Dyrektor wykonuje budzet a nie go tworzy i nadzoruje. Doucz sie.
obserwator 02.02.2016 17:39:26
Wczoraj mogliśmy się przekonać, że cała sprawa jest sztucznie rozdmuchiwana przez błaszkowski KOD. Przedstawie kilka faktów: na proteście wczoraj było ok 50 osób dorosłych głównie rodzina K :) Do likwidowanych szkół uczęszcza około 200 dzieci + jest też kilkanaście etatów nauczycieli + administracja (pewnie uzbierałoby się kolejne 50 osób) Gdzie są niby Ci główni zainteresowani ? Dlaczego nie przychodzą na te protesty nauczyciele i rodzice ? Ano ... bo w przeciwieństwie do KOD-owców rozumieją sytuacje a nie próbują grać dziećmi. Wcześniej czy później ktoś musiał zająć się reformą szkół- nawet kosztem tego że ta decyzja nie jest popularna !!!
rodzic 02.02.2016 17:27:12
Ten audyt to ciekawa lektura... wynika z niego, że np. dyrektorzy szkół lekką ręką wydają 780 tys. złotych otwierając dodatkowe klasy aby ich koledzy "po fachu" i być może z partii mieli przyjemny i dobrze płatny etacik. W gminie funkcjonuje 8 takich klas. Tacy dyrektorzy też do wymiany "za niegospodarność"- jak część szkół zostanie zlikwidowana to będzie z czego wybierać!
gość 02.02.2016 17:10:27
W Błaszkach trwa aktualnie przedstawienie, którego reżyserami są zwykli durnie... którzy w ostatnich wyborach zostali odrzuceni przez społeczeństwo z kretesem /większość organizatorów tych pikiet to osoby, które startowały z list PIS z p.Rajewskim w ubiegłorocznych wyborach/. Gdyby coś znaczyli to po pierwsze ludzi z ich okręgów, sąsiedzi by ich wybrali do rady a po drugie na ich pikiety nie przychodziło by po 30-40 osób. Szkołami rządzi demografia, niestety zamiast wziąć się do roboty oni pikietują/ babka od 1000 szkół na 1000 lat miała 10 dzieci a WY/. Czynniki ekonomiczne również należy brać pod uwagę- ale co o nich może wiedzieć gwiazda telewizji "super radny K", trzeba zejść z pola, skończyć jakiekolwiek szkoły aby się o tym dowiedzieć!!!
miś 02.02.2016 16:06:10
http://www.tvp.info/17648907/04122014-1732 ten sam redaktor ci sami ludzie i Pan Burmistrz
Do nick 02.02.2016 15:36:38
Ale nie zaprzeczysz ze burmistrz wygrał tylko dlatego ze obiecał ocalenie szkół,domaniew,włocin itd.sprawdz w pkw...a różnica przeciez to kilkadziesiąt głosow,bądzmy uczciwi w komentarzach,nie neguję tego że ktos też liczył na jakies stanowiska ale znając życie to przecież u nas patologiczne ale normalne...niestety...
Nick 02.02.2016 14:43:33
Radni pokazali nam wszystkim kto chciał zamknąć te szkoły to wymaginowane ego Burmistrza i Sekretarza który uważa się za Pana na wlosciach. Oni nie zagłosowali jeszcze by zamknąć te szkoły i niemozem dać się zmanipulować tym którzy tak wiernie stali za burmistrzem gdy kandydował a jak nie osiagneli korzyści w postaci( wiemy czego) to wypłyneli jak Zbawiciele tej ziemi i chcą zgonić wszystko na radnych winny jest tylko burmistrz to on zamówił audyt to on przygotował projekt uchwały oni pokazali głosując w taki sposób by mieszkańcy ich obwodu wiedzieli że nie są za zamknięciem szkół. Nasz "Korwin z PiS" kreuje się na nowego kandydata na burmistrza nawet jak ktoś oglądał reportaż z Kwaskowa to widział że cała jego rodzina tam była by manipulowac wypowiedziami innych, wyreżyserowane zachowania przy wypowiedzi Hendrysiaka, a on sam kręcił się by być widoczny przed kamerą. Jeszcze raz apeluje nie dajcie się zmanipulować św. Jadwidze i całej reszcie to oni chcą się dorwać do koryt tak jak pisał to przez was wybrany koleś "-przez kolesiowy i kolesiów." pozdrawiam i czekam na mądre komentarze
ja43 02.02.2016 14:39:57
do wyborca teorie spiskowe maja się dobrze :D
wyborca 02.02.2016 12:59:26
O likwidacji szkół decydują radni/oni reprezentują mieszkańców miasta i gminy/,i do nich trzeba mieć uwagi.Burmistrz jest wynajęty do roboty i to radni powinni go rozliczać,skoro tak się nie dzieje no to rade trzeba zmienić.Radni w każdej sprawie czekają na wytyczne prezesa/12 radnych z komitetu Świderskiego/.Pan Rajewski jest manipulowany przez swojego mentora a jednocześnie znajomego byłego burmistrza.Realizowana jest polityka "im gorzej tym lepiej"- przygotowanie gruntu dla Świderskiego/podobno skończyły mu się pieniądze z podwójnej odprawy a w urzędzie jest "niezastąpiony"/.
obserwator II 02.02.2016 10:57:57
Dla nieznajacych sprawę to wasz ukochany Karolek juz dawno miał byc odwołany czy wyrzucony z PiS-u ale jeszcze PiS nie była tak silna w Sieradzkim i czekała na odpowiedni moment ktory teraz nadszedł. A ze to troche potrwało to i wiadomo ze decyzja nastąpiła to sie o to prosił jako o wyrzuecnie z PiS bardzo postarał, osmieszajac PiS z zamykaniem m.in szkół i wiele innych spraw które sie wspolnie nalozyły na siebie
wyborca 02.02.2016 10:51:57
Najwazniejsze ze Karolka PiS wyrzucił ze swych struktur PiS-u, nie bedzie te partie na dno polityki sciągał. Jakim torem teraz pójdzie PiS to jej sprawa ale bez oszołómów i to im sie chwali ze zmądrzeli na czas, może wreszcie szefem powiatowych struktur z powrotem będzie Matysiak i to bedzie najlepsza opcja.
do antypis 02.02.2016 09:47:20
Mylisz się ludzie głosowali na człowieka... gdyby kierowali się tym co mówią regionalne władze PIS z amorkiem na czele oddaliby swój głos na Świderskiego. Macie po roku zbiorową amnezję !!! Zastanawiam się czy ten szef PIS który dał się wkręcić w ten cyrk z publicznym odwołaniem był kiedykolwiek wcześniej w Błaszkach i cokolwiek zrobił dla Błaszek i z czego wynika to nagłe zainteresowanie ha ha. Potrzeba czasu abyście zrozumieli kto w Błaszkach pociąga za sznurki członków KOD i jaki jest prawdziwy cel tych działań.
taaaaa 02.02.2016 09:01:58
Gmina jest w zapaści finansowej. To jest fakt. Ale czy nie najłatwiejszą i najprostszą drogą jest zabić szkoły, które kosztują. Taka to jest filozofia, że po co kreatywnie szukać pieniędzy skoro w prosty sposób można je zabrać szkołom. Najłatwiej wyciągnąć rękę po coś co już jest. A po co na wsiach szkoły? Bez znaczenia, że są centrum życia społecznego, że służą ludziom. A gdzie przyciąganie inwestorów do gminy, tworzenie miejsc pracy, ulgi dla biznesu? Nie ma, są za to podniesione podatki. A gdzie efektywne pozyskiwanie środków z funduszy europejskich? Nie ma, są wnioski pisanie poniewczasie na kolanie bez większych szans. Czemu gminy takie jak Warta mają gotowe wnioski i czekają tylko na ogłoszenie a u nas nic? Co z obiecaną optymalizacją funkcjonowania administracji i Urzędu? Nie ma, jest zmiana na ziomków z Sieradza. Po co Błaszkom noce z nalewkami w tle i inne denne imprezy? Czemu nie można się dowiedzieć ile one kosztowały? Myślę, że każdy w Błaszkach oddał by te imprezy, żeby uratować choć jedną szkołę na rok. Czy Pan Burmistrz słyszał kiedyś o zarządzaniu kreatywnym? Czy przedstawił konkretny plan ile będzie oszczędności i w jaki sposób zostaną one zainwestowane by pomóc Gminie? Jakie będą długofalowe efekty tych działań? Czy przedstawiono także bilans strat i kosztów spowodowanych zamknięciem szkół, plan zagospodarowania budynków? Nie, najłatwiej zabrać zwykłym ludziom i zniszczyć bez względu na powody dla których wygrało się wybory:(
antypis 02.02.2016 07:02:34
Rajewskiemu PiS był potrzebny by dojść do stołka burmistrza, ludzie nie głosowali osobiscie na Rajewskiego bo wiedzą ze jest słaby jako nauczyciel i słaby bedzie jako władza wykonawcza ale głososwali na PiS jako nadzieja i wybawienie a co się okazało. Skoro zarząd partii PiS nie chciało go poprzec tylko poparcia szukał w pośle Polaku i pośle Tomczyku licząc na cud bo im dziękował po wyborach osobiscie to czego teraz oczekiwac po PiS w całęj Polsce, hasło 'Polska w ruinie' własnie odnosi się do rządzących z PiS bo sami widzimy jak teraz gmina cała idzie na dno. To co mówiono o PO okazuje sie ze robi PiS. Obecny burmistrz zawiódł ludzi którzy pokładali w nim nadzieje... Więc jak by miał honor osobiście poddał by się do dymisji...
Normalny 02.02.2016 00:38:29
Nikt tego nie powie głośno ale wystarczy zlikwidować religie ze szkół .Niech będzie jak dawniej w salkach przy kościołach.I oszczedności bedą i nie trzeba będzie zamykać szkół
aaa 02.02.2016 00:03:15
BURMISTRZ zostawi wszystkie szkoły,by je utrzymać wprowadzi podatek od nieruchomości,będzie wspaniale dla gromadki mieszkańców a co z resztą społeczeństwa-bez inwestycji ,z droższymi podatkami ,z zadowolonymi paniami dyrektorkami szkół,które corocznie podnosiły zapotrzebowanie na utrzymanie szkoły-z tego takie skoki w zmianach dofinansowania do oświaty
do antypis 01.02.2016 22:38:15
A na co Rajewskiemu ten cały PIS ha ha ha. Czy sytuacja po dzisiejszym wiecu coś zmienia?
gość 01.02.2016 22:36:18
SZKOŁA W KAŻDYM SOŁECTWIE !!! 1000 SZKÓŁ NA 1000 LAT ha ha ha. GMINA NIECH SIĘ NADAL ZADŁUŻA i TAK WSZYSTKIEMU WINIEN JEST RAJEWSKI! W tym dzisiejszym zbiegowisku błaszkowskiego KOD-u to najrozsądniej wypowiadała się ta Pani z Warty- było widać że intencje ma czyste i chodzi jej o dobro dziecka ... a większość przyszła się chyba zobaczyć w telewizji i odreagować osobiste urazy.
antypis 01.02.2016 21:57:03
No wreszcie nie bedzie powoływał sie ze PiS go obroni, teraz jedynie teraz pozostał mu proboszcz z Błaszek i wikary z Gruszczyc, jedynie oni go do pracy przyjmą jako katechete bo nikt wiecej go juz nie przyjmnie, chyba ze PO bo Jacek były prezydent wszystko załatwi
qwerty 01.02.2016 20:47:51
http://www.tvp.info/23543266/01022016-1732 Dzisiejszy ,,To jest temat" na TVP INFO o godz. 17.32
gosc 01.02.2016 19:12:12
Coś mi się wydaje, że Karolek powinien już się szykować do tego, że wyjedzie z Błaszek na taczce... Władza tak mu uderzyła do głowy, że nie zauważa nawet, że pozamykał sobie wszystkie furtki w gminie (i w partii też - właśnie go z hukiem wyrzucili). Nie skończy się to dla niego dobrze, oj nie...
ja 01.02.2016 18:48:51
KAROL RAJEWSKI BURMISTRZ GMINY I MIASTA BŁASZKI WYRZUCONY Z PIS!!!!!
KOD2 01.02.2016 15:01:34
Gimnazjów PSL nie zamknął bo musiałby ich dwóch dyrektorów z PSL w Gruszczycach narazić a konkurs
KOD 01.02.2016 14:00:03
NIE DAMY ZLIKWIDOWAĆ SZKÓŁ... " w interesie klasy robotniczej, w interesie chłopstwa pracującego i inteligencji, w interesie walki o podwyższenie stopy życiowej ludności, w interesie dalszej demokratyzacji naszego życia, w interesie naszej Ojczyzny" (Józef Cyrankiewicz)
do qwerty 01.02.2016 13:50:56
A jak rodzice dadzą dzieci do szkól w sąsiednich gminach to i straty spodziewać się trzeba. To jest robione tylko po to aby podnieść legalnie podatki, kurator odwali lipną likwidacje i będzie powód do drenażu
ja43 01.02.2016 13:24:44
Ciekawe czy burmistrz przybędzie....
zwolenniczka likwidacji szkół 01.02.2016 13:07:33
do telewidza, a jak ktoś źle wypada bo jest niefotogeniczny to też może przyjść? mogę pomachać do kamery? to jest marzenie mojego życia żeby mnie widzieli tv
kaliszanka 01.02.2016 13:02:48
wy błaszkowski KOD powinniście powołać szkółki w każdej wiosce. Macie poparcie jak w banku!!!
to na tyle 01.02.2016 12:40:40
Pozyskiwać środki z zewnątrz tak jak to robią inne samorządy ,przyciągać inwestorów, mądrze gospodarzyć, wykorzystać potencjał społeczny a nie skłócać wszystkich i siać nienawiść. Wizjonera nam nie potrzeba tylko prawdziwego gospodarza, Tu potrzebny rozum, a nie różaniec.
telewidz 01.02.2016 12:14:59
dzisiaj o 17.00 pod szkołą w Kwaskowie bedzie telewizja progam pierwszy wiec kto zyw niechaj przyjdzie, przyjedzie do Kwaskowa bedzie mógł przed kamerą wylac swoj ból i niezadowolenie, czekamy na liczny udział widzow, gapiów i wszystkich chętnych.
błaszkowski KOD 01.02.2016 12:01:46
MY błaszkowski KOD stawiamy na rozwój mieszkańców... Gmina musi wziąć kolejny kredyt i pieniędzy na małe szkółki nie może zabraknąć...Dwu osobowe klasy to nasza przyszłość. RÓWNY DOSTĘP DO EDUKACJI!!! SZKOŁA W KAŻDYM SOŁECTWIE !!! To warunek konieczny inaczej MY błaszkowski KOD zrobimy referendum !!!
blaszkowianka 01.02.2016 11:40:26
rozumiem, że wy KOD będziecie finansować ich funkcjonowanie? A co? staćwas!
Anna Danuta Aleksander 01.02.2016 10:28:37
NATYCHMIAST TRZEBA OTWORZYĆ TE SZKOŁY W GMINIE BŁASZKI, KTÓRE ZOSTAŁY ZAMKNIĘTE W OSTATNICH LATACH !!! To warunek konieczny inaczej MY błaszkowski KOD zrobimy referendum !!!
qwerty 01.02.2016 09:01:28
,,Reasumując: Likwidacja pięciu szkół podstawowych: w Domaniewie, Kwaskowie, Sędzimirowicach, Łubnej Jakusy i Włocinie oraz Gimnazjum w Kalinowej przełożyłaby się na zmniejszenie wydatków oświatowych o około 3,21 mln zł średniorocznie" - źródło audyt oświatowy. Koszt gimnazjum w kalinowej to 1 174 422. Gimnazjum nie zostanie zamknięte, czyli oszczędności wyniosą 3210000 minus 1174422 równa się 2035578 zł. Czyli nieco ponad 2 mln zł. zadłużenie naszej gminy na koniec roku 2015 wyniosło 15 mln zł to w 2016r powinno po zakładanych oszczędnościach wynieść poniżej 13mln złotych. Zobaczymy, bo stawiam połowę pensji że zadłużenie nie zmaleje. pozdrawiam
obserwator 31.01.2016 22:04:12
jak pięknie teraz umiecie się wypowiadać, dlaczego nie było was na sesji jak wasi towarzysze z PSL -U podnosili łapki do góry za likwidacja szkółek
blaszkowianka 31.01.2016 20:05:29
do audyt z PSL - u cudotwórcy znajdowali pieniądze w BS w formie kredytów i dzisiaj takie zadłużenie. Nie odprowadzali podatków od nieruchomości i dzisiaj to trzeba oddać za kilka lat do tyłu.
do audyt 31.01.2016 20:05:09
Przecież to PSL swoimi głosami zagłosowało za likwidacją.... już wam się wszystko pomieszało towarzyszu., jeszcze troche to na mszę dasz w intencji diabła, bo o modlitwach twych to nawet myśleć nie chcę.
@@ 31.01.2016 19:59:55
Dlaczego w polikwidowanych szkołach mają być zamurowane okna? - Bo burmistrz będzie robił wieczorówkę...
SMW do TT 31.01.2016 19:17:51
to jest zwyczajny "skok na kasę" a likwidacja szkól to tylko pretekst .... to tylko show .... żadnej likwidacji, czy poważnej reformy oświaty nie będzie i koniec dyskusji ... idzie wyż demograficzny...... jutro na 17 do Kwaskowa jedźcie będzie tv i cd. show ...
audyt 31.01.2016 18:54:12
jakby był burmistrz z PSL-u znalazłby pieniądze ze nie było by zamykania szkół przeciez niby zamkniecie tych szkół była mowa juz od wielu lat i nie zamknęli bo zawsze kase gdzies znalezli, umieli rządzic a co potrafi PiS jak potrafi rżądzic potrafi , dawac peniadze Rydzykowi potrafi ale na utrzymanie małych szkół nie potrafi znalesc pieniedzy więc zobacz co zrobił burmistrz z PiS-u przez rok a jak postawiło na nogi gminę PSL jak rzadziło miastem i gminą, wtedy sie zachwycaj a nie protestuj.
TT 31.01.2016 16:17:54
ludzie o co wam chodzi? Dzieci będą dowożone do szkół! Będziecie zadowoleni1
Do ewy 31.01.2016 15:44:30
Zastanawiam się czy Ty się nigdy nie pomylilas. Psl chciał zamknąć szkoły wiec trzeba było popierać kogoś kto obiecał ze ich nie zamknie. A tu mamy oszusta. Zwyczajnego oszusta.
Ek 31.01.2016 15:28:24
Wszystkie je z tego Domaniewa w pole, lale malowane!
gość 2 31.01.2016 14:37:28
szkoła w każdej wsi , przysiółku ....przecież płacimy podatki
Ewa 31.01.2016 14:33:01
Ha ha śmieszne to wszystko,p.Ala z Domaniewa chciała się postać tak namawiała ludzi żeby głosowali na obecnego burmistrza a teraz przedstawienia urządza przed gminą? WSTYD!!!
gość 31.01.2016 13:50:41
SZKOŁA W KAŻDYM SOŁECTWIE W GMINIE BŁASZKI !!! Przecież płacimy podatki
do blaszkowianka 31.01.2016 13:21:37
Wskaz jedna osobe w gminie blaszki, ktora pracuje w szkole jako nauczyciel po polrocznym kursie? Konkretnie
błaszkowianka 31.01.2016 12:57:34
esi masz rację, nauczycielami zostali ci co mieli kłopoty z maturą lub nie zadali egzaminów wstępnych (w dawnych latach) w dużych, starych ośrodkach akademickich tj. Poznań, W-wa, Łódź, Wrocław itd.potem trzeba było mieć studia to był Łowicz, Opole i Częstochowa itp. W ostatnim dziesięcioleciu półroczne kursy, np. w Turku i kwalifikacje gotowe. Na ustach delikwenta slogan o wysokich kwalifikacjach i wysokie mniemanie o sobie. Nie wspomnę o prywatnych, płatnych szkółkach.
do domaniew 31.01.2016 12:43:05
To moze Twoje dzieci niech ida od razu do warzyw a nie do szkoly. Po co im nauczyciele. Po co lata edukacji, staran i wyrzeczen. Po co nauka, studia,praktyki, kursy. Po co odpowiedzialnosc i poczucie misji, zeby je ktos na koncu wyslal do takiej pracy nie zastanawiajac sie co mowi i jak latwo wladza w zlych rekach moze niszczyc ludzi ot tak
do asd 31.01.2016 12:37:29
To jak wytlumaczysz fakt, ze wyniki egzaminow gimnazjalnych z jezyka angielskiego w gruszczyckim gimnazjum w ostatnich latach byly jednymi z najgorszych. O takich miernotach mowisz?
asd 31.01.2016 11:39:14
Trzeba się przyjrzeć kwalifikacjom nauczycieli i zatrudnić najlepszych. Są bardzo dobrzy nauczyciele w naszej gminie i są miernoty, którzy tylko udają że coś robią a robią to na pokaz. Znam ludzi, którzy uczą dzieci a nie mogli zdać matury. Weryfikacja konieczna!
do Domaniew 31.01.2016 11:35:34
Plantator niech sam sobie pracuje za 6 zł/h. Żaden szanujący się nauczyciel nie pójdzie do takiej pracy. A wiem że zatrudniają ludzi ze wschodu, którzy w nocy z latarkami na czołach pracują i nie odprowadzają podatku. Dlatego nasza gmina jest zadłużona a nie dlatego że oświata nie przynosi zysku. Żądacie dochodu od dzieci? Wstyd państwo plantatorzy!
Ja 31.01.2016 09:30:18
Ciekawe czy burmistrz składał zapytania ofertowe do innych firm w sprawie audytu. Czy może to firma kogoś z Sieradza?
gaj 31.01.2016 09:29:12
Wydaje mi się, że można opisać tych ludzi słowami: poważnie chorzy. Nikt przy zdrowych zmysłach bez wcześniejszej konsultacji z rodzicami, nauczycielami, dyrektorami placowek nie powinien dawać pod głosowanie uchwały intencyjnej o likwidacji szkól.
Szkoda... 31.01.2016 00:10:46
Czy dobrym gospodarzem moze nazywac siebie ktos kto podejmuje decyzje pod wplywem emocji nie biorac pod uwage i nie analizujac konsekwencji swoich decyzji, kto nie liczy sie z nikim i niczym, dla kogo wybujale ego ma wieksze znaczenie niz racjonalna analiza faktow, kto udziela wyssanych z palca informacji medialnych stosujac pomowienia i znieslawienia kwalifikujace sie z miejsca pod paragraf karny, kto wystawia dokumenty bedace bublami z ktorych smieja sie prawnicy. Obudzcie sie Blaszkowiacy. Przestancie ogladac rezyserowanego facebooka i przyjrzyjcie sie faktom. Szkoda bo Blaszki zasluguja na cos lepszego.
do Rady dla wyborców 30.01.2016 23:53:44
drogo obywatelu ja juz dzisiaj sie boje co zrobi, co pokaze obecny burmistrz jak przegra wybory a napewno przegra jakimi epitetami bedzie obrzucał wszystkich za swoja porazke wyborczą obarczał... Juz w gminie sie słyszy ze nie dobrze sie dzieje z obecną włądzą w miescie a co bedzie po wyborach za 3 lata to strach pomyslec.
ja 30.01.2016 23:19:35
Błaszki są jedynym miejscem w Powiecie Sieradzkim w którym Prawo i Sprawiedliwość ma swojego Burmistrza.PIS Błaszki 31 lipiec 2015
Szkoda mi Blaszek 30.01.2016 23:07:48
Czy dobrym gospodarzem moze nazywac siebie ktos kto podejmuje decyzje pod wplywem emocji nie biorac pod uwage i nie analizujac konsekwencji swoich decyzji, kto nie liczy sie z nikim i niczym, dla kogo wybujale ego ma wieksze znaczenie niz racjonalna analiza faktow, kto udziela wyssanych z palca informacji medialnych stosujac pomowienia i znieslawienia kwalifikujace sie z miejsca pod paragraf karny, kto wystawia dokumenty bedace bublami z ktorych smieja sie prawnicy. Obudzcie sie Blaszkowiacy! Przestancie ogladac rezyserowanego facebooka i przyjrzyjcie sie faktom. Szkoda bo Blaszki zasluguja na cos lepszego.
Rada dla wyborcow 30.01.2016 22:07:48
Osoby niestabilne emocjonalnie nie powinny uczestniczyc w sprawowaniu władzy,,,,,są narażone na stres i po utracie stanowiska sami dla siebie stanowią zagrożenie...
esi 30.01.2016 19:42:11
Pani Błaszczykowa podniosła rękę na likwidację wszystkich szkół? Powinna się wstydzić, bo jak była nauczycielką w LO to udzielała korepetycji swoim uczniom, A po pisemnym egzaminie z j.polskiego /stara matura/ do późnych godzin w jej domu przebywali rodzice z uczniami i poprawiali prace pisemne. Dyrektorzy szkół powinni zweryfikować swoich nauczycieli - zobaczyć oceny na świadectwach maturalnych/ bo w dużych przypadkach uczą słabeusze, co niektórzy po kursach półrocznych.
SMW 30.01.2016 18:55:00
Dla gminy najgorszym wyjściem w tej sytuacji będzie likwidacja wszystkich pięciu szkól, najprawdopodobniej finansowo będzie to strata jesli dzieci pójdą do sąsiednich gmin bo tam mają najbliżej. Sędzimirowice do Stawu, Włocin do Pipia, Kwasków do Raczkowa, Łubna do Wągłczewa..... Audyt zakładał oszczędności przy założeniu że dzieci pozostaną w gminie a jak nie? a dojazdy i tak do jednego dziecka trzeba będzie zrobić? Ja tu widzę dużą stratę plus miejsca pracy i katastrofa gotowa....... w sąsiedniej Warcie na dowóz tylko dwóch dzieci niepełnosprawnych gmina wydaje blisko 20tys rocznie, jest tam 8 podstawówek przy mniejszej ilości ludności........ ...... To są kombinacje na podwyżki podatku itp dla wszystkich bez względu na wynik kryzysu jaki wywołała PSL-owska rada na spółkę z "Karolem Walczakiem"...
do mieszkańców gminy 30.01.2016 18:49:28
Przecież szkoły zamykają koledzy z PSL kolegom i koleżankom z tej partii. Żal. Ciekawe czy ludzie otworzą oczy i przestaną na nich głosować
ja 30.01.2016 18:21:33
Mi osobiście się on nie podoba - jest za niski - wypada żeby to facet był wyższy od swojej dziewczyny, co nie - ale to tylko jeden z wielu argumentów który jest na nie. W sumie to chyba nie ma żadnego za. :) pozdrawiam wielbicielki KR :)
Domaniew 30.01.2016 18:06:09
o co kruszycie kopię. Plantatorzy warzyw potrzebują do pracy, więc zwolnione wysoko kwalifikowane nauczycielki znajdą u nich pracę bez problemu! Dzisiaj bezrobocie dzięki PO spadło poniżej 10%.
obserwator 30.01.2016 17:53:23
Oglądając zdjęcia z manifestacji tego błaszkowskiego KOD-u można zauważyć że działaniami organizatorek Pani DB i AS mogą kierować osobiste urazy do burmistrza . Protestu nie zorganizowali rodzice i nauczyciele ze szkół, które mają zostać zlikwidowane i którym to powinno najbardziej zależeć na utrzymaniu tych szkół. Panie przegrały wybory a teraz promują się przed następnymi... o radnym szczęce już nie wspomnę. Ci ludzi są jak chorągiewki... raz Karol dobry za pół roku jest zły. Żenada!
do esi 30.01.2016 14:31:00
esi jak widzisz kto nami rzadzi, kto nami steruje to wystarczy spytac czy mamusia co dziennie prasuj mu koszule i dobiera krawat do tego samego garnituru. Juz dośc mamy co ludzie ludziom zgotowali za los... Może ty te mamisynki wyprowadzisz na prawdziwych mężczyzn.... Prosimy cie o to.
gość 30.01.2016 14:28:52
ha ha ha nie wyszło jej Karolem to go teraz atakuje....a taki cudowny był jeszcze rok temu :)
iii 30.01.2016 14:22:42
To wstyd zeby nauczycielki wtracaly sie w sprawy polityczne.WSTYD.Waszym zasranym obowiazkiem jest uczyc dzieci.Myslaly ze dzieci beda mialy posady
z Lubanowa 30.01.2016 14:07:50
A czego ci nauczyciele sie martwia o prace..przeciez cale blaszki widzialy gdzie banery wisialy.do wycinania kapusty podobno albo zielarstwo z lubczykiem na potencje
do goscia 30.01.2016 13:52:05
no co ty piszesz tesc.Ania to fajna dziewczyna .tylko bron Boze czerwony kapturek
Do esi 30.01.2016 13:43:02
Ty miałas na mysli Karolka,,,,jemu mamusia do dzisiaj ...dokoncz...
ONA 30.01.2016 12:23:18
Pani Profesor Błaszczyk głosowała za zamknięciem wszystkich pięciu szkół, nauczycielka.... i w tym wieku powinna wykazać się rozsądkiem,a co pokazała?WSTYD!!!JAK PANI SPOJRZY TYM LUDZIOM W OCZY.???
gość 30.01.2016 12:13:57
Anka brakuje mi Ciebie... mam nadzieje że obecny godnie mnie zastępuje. /Były teść/
XYZ 30.01.2016 11:36:13
Do kwalifikacje...Na pewno nauczyciele ze szkoły integracyjnej mają większe doświadczenie do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi niż nauczyciele z innych szkół w naszej gminie. Zaraz powstanie dyskusja kto powinien uczyć w tej szkole. A tak naprawdę proszę porozmawiać z rodzicami na ten temat. Co oni sądzą o prowadzonych terapiach. Bo taka szkoła musi pracować z dzieckiem na podstawie orzeczenia wydanego przez poradnie. A taka poradnia po pierwsze sama ocenia dziecko, a po drugie bierze pod uwagę dokumenty i zaświadczenia od lekarzy, szpitali, fundacji i innych specjalistów. W szoku jestem ilu znawców problemu się nagle znalazło. Radzę dać spokój nauczycielom tam pracującym i pozwolić im spokojnie robić to co do tej pory robili.
kwalifikacje 30.01.2016 11:13:09
Miejmy nadzieje ze i w szkole integracyjnej zatrudniani sa specjalisci po studiach np.z zakresu pedagogiki specjalnej, a nie nauczyciele po podyplomowkach, ktorzy zlapali sie tego fachu po to aby miec godziny i etat. W tak powazniej kwestii jak chore dzieci nie powinno byc mowy o prowadzeniu doswiadzen i wlasnie nabywajac doswiadczenia jednie po odbyciu kilkumiesiecznego kursu/szkolenia.
esi .... 30.01.2016 11:09:40
pozamykać szkoły jak najbardziej. Dzieci nauczą się samodzielności, a nie wyrosną na maminsynków. W innych gminach dzieci dojeżdżają autobusem i jest ok. Samo życie ...
qwerty 30.01.2016 09:51:39
W naszej gminie powinni zostać tylko najlepsi nauczyciele, po studiach a nie po półrocznych kursach. Bo będzie tak że ci najlepsi wyjadą z gminy a uczyć nasze dzieci będą miernoty, które miały problem ze zdaniem matury.
zzz 30.01.2016 09:47:56
Zlikwidowano połowę szkół - teraz do likwidacji połowę urzędników i radnych. Będzie za co robić imprezy.
zasmucony 30.01.2016 08:42:41
to smutne jAk ci radni daja soba manipulowac,za co , za ile, za pare srebrników jałowego spokoju i moze stanowisko w gminie dla syna czy kogos rodziny, a gdzie te dzieci maja sie podziac??? A gdzie honor, ambicja, tak przed wyborami i zaraz po wyborach mówiło PSL ze my KAROLOWI pokazemy i co pokazali?????? Okazuje sie ze jego koledzy partyjni z PiS-u sa przeciwko jego glupim decyzjom, a dawni przeciwnicy z PSL sa jego przyjaciółmi w głosowaniu, pytam sie za co, z ile, jak tak można sie dać omamić, gdzie godnosc człowieka???? Jak mozna nie zachowac godnosc człowieka. osoby ludzkiej... Przeciez homo sapiens to człowie rozumny więc gdzie rozum naszej rady miasta????????? Co mają zrobic te dzieci nie pełnosprawne i ich rodzice???????????To naprawde smutne to boli ze głosowalismy na ludzi a kto nami kieruje w radzie gminy????????????? WSTYD RADO MIASTA I GMINY, PODWOJNY WSTYD
do m 30.01.2016 01:28:37
tyle ze sobie anonimowo popiszesz.nie masz pojecia ile Ci ludzie serca oddaja dla dzieci.taki maja zawod.to nie fabryka to szkola.a juz dzieci niepelnosprawne ktorym trzeba i serce i czulosc i czas oddac.Ja podziwiam tych nauczycieli.
zosia do mieszkanki Maciszewic 30.01.2016 01:03:56
no jakby nie liczyl to nawet w Łubnej jest 25 dzieci a w pozostalych ponad 40 To jak ty liczysz.mieszkanko Maciszewic.Moze na matematyce nie bywalas
SOS 29.01.2016 22:23:11
Jak przyglądam się temu co dzieje się w tej gminie to krew mnie zalewa, burmistrz zachowuje się jak obrażone i rozkapryszone dziecko, które jak nie dostanie czego chce, to strzela focha!!! ludzie obudzcie się, bo to dopiero początek jego nieobliczalnych poczynań!!!!!
gość 29.01.2016 22:22:00
Pozdrowienia od teścia ...dla przykładnej żony i matki z Morawek :) Anka dasz rade!
mozgi 29.01.2016 21:44:05
A maja mozgi?
Lucyna 29.01.2016 21:32:17
Do AAA( dobrze ci się kojarzy?) Radny KK to akurat i jeden z najmądrzejszych radnych. Mówi co myśli, nie kręci,nie manipuluje. Po prostu szczery i otwarty.I najważniejsze, nie musi się nikogo pytać jak głosować.I patrząc na ostatnią sesje, bardzo ważne jest to że umie liczyć.A zaradność to nie wada tylko jedna z najcenniejszych w dzisiejszych czasach zalet!
do kpa 29.01.2016 21:02:09
zobacz chlopie jak grali.radny H.za Domaniewm.za Kwaskowem sie wstrzymuje.Pozostale do likwidacji..Szkoda gadac
m 29.01.2016 20:53:48
Czy ktoś płakał jak rujnowały się takie duże zakłady nie a teraz szkoły to wszyscy na pana burmistrza że likwiduje i bardzo dobrze koniec z ciepłymi posadami
mieszkanka Maciszewic 29.01.2016 20:38:58
zosia, jak każda zosia rozumkiem sadzi. Jeśli ci chodzi o wykształcenie to zapewniam, że nie jestem po WUML-u ani też prywatnych "sorbonach"
aaa 29.01.2016 20:08:30
Dawnymi czasy Psl-owcy byli bardzo potrzebni nauczycielom i dyrektorom szkół,jak zgadzali się na ich niezaspokojone wiecznie wydawanie kasy na nieprzemyślane inwestycje i potrzeby,wciąż budżet był skubany,aż wreszcie miarka się przebrała,,,,,,i teraz PSL niedobry,bo nie mógł opanować zarządających oświatą,teraz słowa rzucane na nich z ust osób,które najbardziej korzystały .
kowal 29.01.2016 19:41:50
boerzemy sie za abstynenta z Maciszewic.
kpa 29.01.2016 19:25:44
Nazwiska radnych głosujących tak jakby mieli wyprane mózgi,,,, przecież to sami psl-owce plus toksyczny magistrat i wszystko jasne, czy ktoś prócz rodziny na nich jeszcze zagłosuje? nie sądzę....
aaa 29.01.2016 19:08:51
Radny KK musi myśleć o sobie,praca w kilku szkołach,poza pracą sobota,niedziela też zapełnione,trzeba jakoś zadbać o publicznośc ,a może za 3 lata będzie szansa,trzeba umieć pracować ,poniżając innych i łapać głosy poparcia wśród niedoinformowanej o swoich poczynaniach publiczności
karolek 29.01.2016 17:47:14
Co alkohol potrafi z ludzikm zyciem zrobic.?pozdro dla mieszkanciw Maciszewic
KARINA 29.01.2016 17:36:51
A to ten przykladny tatus i maz z Maciszewic.Zreszta abstynent
KARINA 29.01.2016 17:20:40
A to ten przykladny tatus i maz z Maciszewic.Zreszta abstynent
zosia 29.01.2016 17:03:31
w Maciszewicach to tylko jeden wierny pozostal.Ale on podobno nic nie wie.i chyba nie nalezy sie dziwic
zosia 29.01.2016 16:58:11
w Maciszewicach to tylko jeden wierny pozostal.Ale on podobno nic nie wie.i chyba nie nalezy sie dziwic
kasia ze sedzimirowic 29.01.2016 16:50:55
A jak nasz pan Jaworski glosowal.Bo jesli przeciw likwidacji wszystkim szkola to wielki szacun
rocky 29.01.2016 16:47:41
Cyba nie ma w calym kraju sytuacji ze radni Psl ukladaja sie z pis.Tak niestety jest w naszej gminie.Wlaczcie telewizory i zobaczcie co zrobili pis w glosowaniu za poprawka PO
zosia do mieszkanki Maciszewic 29.01.2016 16:39:16
sloneczko tak umiesz liczyc jak nasi radni.Ciekawe kto ciebie ksztalcil.Do jakiej szkoly chodzilas?co ty za liczby podajesz.
rzeczoznawca 29.01.2016 15:18:12
jak nie bedzie referendum to niestety społeczenstwo bedzie sie jeszcze musiało męczyć z tym kimś kto sie nazywa burmistrzem jeszcze az 2 lata i 10 miesiecy. No ale to szybko minie tylko ze jest obawa iz przez ten czas nawywija tyle numerów ze za te niespełna 3 lata następca bedzie miał zbankrutowaną gminę i jak on to udziwgnie??? Nie bedzie co zbierac by odbudować wszystko bedzie w ruinie, tyle potrafią rżadcy z PIS. To takie smutne.
M 29.01.2016 13:44:41
Na szkoły nie ma, ale na festiwal nalewki, na pseudokoncerty, na tablety dla radnych, na audyt za 80 tysięcy, na pensje dla Walczaka i na desant sieradzki jest !!! A pomyślał geniusz, że dowóz dzieci do szkół to obowiązek gminy i nowe koszty? SKANDAL P.S. Jeszcze niedawno geniusz straszył prokuraturą za rzekome pomówienia, że chce likwidować szkoły !!! Proszę, kto tu kłamie? Byle się dorwać do koryta
mieszkanka Maciszewic 29.01.2016 13:37:42
nareszcie rozsądne decyzje! Szkoła dla 20 uczniów i 10 "przepracowanych" nauczycieli. Zawsze mało zarabiają więc będą się wykazać w lepiej płatnych zawodach!!
cuk 29.01.2016 13:16:18
Panie Rajewski jak był pan radnym powiatowym to pan zaciekle bronił szkoły w Męckiej Woli a co pan wyprawia jak to pan nazywa w "swojej małej ojczyźnie"? Niech pan zlikwiduje Centrum Kultury bo nic nie widać żeby tam się coś działo.
słuchacz 29.01.2016 11:54:57
Panie Burmistrzu po raz kolejny rzuca Pan oskarżenia, które maja wywrzeć presje. Jeśli Pan mówi cytuję "Wszyscy doskonale wiemy, że w urzędzie ginęły dokumenty" to oczekuję zawiadomienia Prokuratury, jak ma to Pan w zwyczaju. W przeciwnym razie po raz kolejny pan nie mówi prawdy.
rodzic 29.01.2016 10:22:26
Podajcie nazwiska radnych, którzy podnieśli rękę za likwidacją aż tylu szkół. To się w głowie nie mieści żeby aż tyle szkół zlikwidowano jednocześnie. Niektórych radnych trzeba wysłać na dokształcanie żeby umieli obsługiwać te tablety - wiem że niektóre tablety są wykorzystywane w domach do zabawy - to była wielka oszczędność. Wielka rada - zacznijcie oszczędzać od siebie. Chylę czoła przed radnym Konewką bo to jeden z najlepszych radnych, umie się wysłowić i zna się na rzeczy i nie jest stronniczy.
aaa 29.01.2016 08:44:39
Teraz administracja do przeprowadzenia reform. Do zwolnienia wszyscy co byli zatrudnieni w okresie ostatnich 4 lat. Nie ma ok 100 pracowników szkół to po co tylu pracowników w administracji? Będą siedzieć w pracy na facebooku bo nie będę mieć komu naliczać pensję. Panie W. oszczędności trzeba zacząć od siebie. Pozdrawiam
as 29.01.2016 08:35:58
macie jedyne wyjście: http://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/artykuly/920007,likwidacja-szkoly-przedszkola-co-moga-zrobic-rodzice.html
mieszkaniec. 29.01.2016 08:10:28
Mam prosbę podajcie wszystkie nazwiska tych którzy głosowali za wnioskiem Rajewskiego o zamknieciu szkół, bedziemy wiedziec czy oddac czy nie oddac na nich głos w następnych wyborach, a raczej odrzucimy ich i bedziemy mieli czyste sumienie ze sami wbili sobie gwozdz do trumny ich kariery politycznej. Co zas idzie do wypowiedzi kaliszanki to znam pewną osobę ktora płacze ze L.O. w Błąszkach ma taki slaby nabór a sama wyslala swoja corke do Asnyka bo to najlepsze Liceum w regionie i z niego bez problemu mozna dostac sie na wysokie studia a ona ma wysokie mniemanie o swojej corce skoro jej matka chodziła do L.O. Anny Jagiellonki to jej córka nie może byc gorsza musi chodzic do Asnyka. Wiec nie mow kaliszanko ze Asnyk taki zly na swa opinie najlepszego Liceum pracował latami a ze ma chwile słąbosci to kazdy je kiedys ma to z powodu znurzenia materiału. Ale z tego Liceum wyszlo wielu zacnych ludzi jak generałowie którzy zginęłi w Katyniu więc musi byc najlepsze...
jak to jest? 29.01.2016 06:23:25
dlaczego burmistrz mając w kampanii wyborczej propozycje korupcyjne nie powiadomił prokuratury, sam w ten sposób łamiąc prawo? osiągnął w ten sposób osobistą korzyść,przecież pomawiane osoby na dobrą sprawę wygrały mu wybory, Koryto było ważniejsze? sam oficjalnie mówi że takie fakty miały miejsce.....dziwne,,,
ja43 29.01.2016 04:54:13
przykro.... szkoda ludzi związanych z tymi szkołami :( P. Walczak nie rozumie emocjonalnego podejścia do tych małych szkół bo nie jest "nasz". i to przyjmuję do wiadomości ale Rajewski??? Człowiek stąd? Nie widział jak rodzice pomagali w utrzymaniu tych szkół? Jak zbierano pieniądze na salę gimnastyczną w Sędzimirowicach? A teraz co? w każdej zlikwidowanej szkole zrobią mieszkania komunalne? Czy może pójdzie to wszystko w rozsypkę? Ile autokarów gmina zakupi żeby dzieci nie musiały od wczesnego ranka sterczeć na drodze w oczekiwaniu na dowóz? Ilu dzieciom przysługuje miejsce w autobusie? Jeśli nie przysługuje dowóz dzieciom z Góry i z Głaniszewa to w porządku ale czemu burmistrz nic nie robi żeby pomóc rodzicom i dzieciom i nie dogada się z włodarzem Warty? A od tego jest przecież władza wykonawcza? ŻEBY POMAGAĆ Czemu tak wielu mieszkańców gminy Błaszki tej pomocy nie widzi i nie odczuwa?
Mieszkaniec Włocina 29.01.2016 01:41:27
Teraz żałuje że oddałem głos na pana Rajewskiego . Mówił coś innego i robi co innego . Naszą wieś podzielił i skłócił . Skączyła się klika Błaszkowska a zaczeła się klika Rajewskiego ze spółka z Walczakiem .
rodzic 29.01.2016 00:56:53
Kiedyś były spędy na które wożono bydło teraz to zanika ale za to rodzą się spędy w szkołach i zamiast miłych, słodkich dzieci mamy bydło. Małoletnie dzieci palące papierosy, pijące alkohol i inne używki. Nikt nie jest w stanie upilnować w tych dużych szkołach Waszych dzieci. Później się dziwimy że młodzież jest zdemoralizowana jak sami do tego doprowadzamy.
paweł 29.01.2016 00:10:53
. W procesie uczestniczy też rada gminy, która godzi się albo jest przeciw. Była za i tyle. Mniejsza o to, nie mój problem, ale rozumiem. Wiecie dlaczego w szkołach, oprócz niżu, jest mało dzieci? Dzieci z terenu tych 5 szkół są zapisane do pozostałych. To tym bardziej zaniża. . Rodzic ma wybór....:) Nie zmusi się rodzica. Trudne to wszystko.
kaliszanka 28.01.2016 23:52:26
nie powołuj się na Asnyka bo od 5 lat jak trwa tam wojna o stołek dyrektorski to poziom tam zleciał, to nie ta sama szkoła co chociażby 10 lat temu!
do mieszkaniec 28.01.2016 23:45:25
A masz zdjęcia ? Byśmy chmurki pododawali.
Rolnik 28.01.2016 23:39:04
Rodzice skrajnych szkół zapowiadają wysłanie dzieci do ościennych gmin na co liczą burmistrzowie z warty, stawu, brzezin i wroblewa, może się okazać że nie będzie oszczędności ale i zwykła strata plus blisko 100 etatów w gminie mniej. Niektórzy z tych burmistrzów już obiecali dowóz do swoich szkól. Widzę tu zwykły brak wyobraźni. Jedna z likwidowanych szkól to szkoła integracyjna do której w dużych miastach każdy chciałby dać swoje dziecko a tu do likwidacji .... W liczbach bezwzględnych zaproponowane szkoły nie są aż takim obciążeniem jak wskazuje rada z burmistrzem, a jesli rodzice namówieni przez burmistrzów sąsiednich gmin zapiszą w nich swoje dzieci to będzie strata wieksza jak obiecywane oszczędności, a szkól już nikt nie odtworzy .
mieszkaniec... 28.01.2016 23:05:58
Współczuję tym co w dniu głosowania namawiali wyborców na X przy "rajewski", wydzwaniali, a nawet wizytowali posesje ludzi którzy nie głosowali jeszcze w tym dniu. Burmistrz mówił , że zadowolony jest z pierwszej pikiety i z drugiej pod urzędem, a czy nie pierwsza była w nocy wyborczej? Przecież nawet była głośniejsza bo leciały petardy i policja dokonywała zatrzymań.
do ziomal 28.01.2016 23:05:19
I tu się mylisz, sprawdź listę uczniów np I LO w Sieradzu ale i Asnyka w Kaliszu a szybko załapiesz że duży procent dzieci z tych małych szkół właśnie tam się uczy.
jacek 28.01.2016 22:00:28
Teraz w nagrode niech burmistrz swoim lizydupom radnym kupi laptopy a wszystkim urzędnikom tablety i więcej nagród przyzna za nicnierobienie
niv 28.01.2016 21:49:27
Radni burmistrza sluchaja i go popieraja. Tylko oby obietnice, plany i zamierzenia nie okazaly sie takie jak jego kampania wyborcza. Wielkie nic.
as 28.01.2016 21:47:44
jak wam sie podobają wasi wybrani radni, to jest jedno wyjście - REFERENDUM!
..... 28.01.2016 21:47:30
to dotyczy wójta Brąszewic.........
nick 28.01.2016 21:43:58
Tutaj trzeba zaprosić kogoś z telewizji czy tylko pieniądze są najważniejsze może są jakieś inne rozwiązania tylko trzeba się wziąść do roboty a nie ślepo słuchać pana 'sekretarza'
ziomal 28.01.2016 21:26:38
Panie wójcie !!!! Pan zatrudnia sie jako przełożony u swojej podwładnej??? Zna pan ustawę o samorządzie??? Co komisja rewizyjna rady gminy na to ???? Jest radca prawny w tej gminie????? Co na to prokuratura i ABW oraz PG ??? jeszcze nie podjęła działań z urzędu?
ziomal 28.01.2016 21:15:12
By były burmistrz naszej gminy Pan Swiderski (obecny zwolennik likwidacji powiatu ziemskiego, by skasować Olejnika) pracował uczciwie jak inni szefowie gmin, to dziś by nie było tego problemu. Wójt Wróblewa 3 lata wstecz zlikwidował szkolę w centrum gminy i przeniósł do słomkowa, tez wtedy mieszkańcy nastawieni przez grono pedagogiczne (tak jak u nas) tez protestowali a dziś ci sami mieszkańcy chwalą wójta o super decyzje. Tak będzie za rok u nas w Błaszkach, będą chwalić Rajewskiego. A tak kochani rodzice, skoro nauczyciel uczył po 2 lub 4 dzieci w klasie, to tak jak prawie indywidualne nauczanie, to jakie te dzieci osiągały wyniki w gimnazjum czy szkole ponadgimnazjalnej????? Powinny byc najlepsze i powinny być na pierwszym miejscu na liście przyjęć do I LO w Sieradzu!!!!!!! Kochani rodzice spójrzcie prawdzie w oczy, o tu chodzi w tym sporze????? co i kto???? chce coś osiągnąć. To nie chodzi o nasze dzieci........
siera 28.01.2016 20:59:57
po co likwidować-niech rodzice zapłacą różnice między kosztami utrzymania danej placówki a subwencją oświatową i będą mieć szkołę nawet dla 2 dzieci
XXX 28.01.2016 20:29:26
Walczak niszczył Sieradz ale mu się nie udało to teraz próbuje to samo zrobić z Błaszkami. Idealnie dyryguje śmiesznym Karolkiem który do tej pory nawet finansami we własnym domu nie rządził i jak taki może teraz rządzić Gminą . Ciekawi mnie kto mu się naraził jeszcze kto będzie następny po nauczycielach a lepiej byli się wzięli za tych pseudo bezrobotnych którzy rzeczywiście żyją z nas a są zwykłymi nygusami.
do aaa 28.01.2016 20:21:11
Czy chodzi o tą panią której cała rodzina pracuje w budżetówce ?
niesioł 28.01.2016 20:08:40
Bardzo trudna decyzja dla burmistrza i radnych, ale zachowali się bardzo odpowiedzialnie. Tą decyzją Pan Rajewski pokazał, że jest odpowiedzialnym i wizjonerskim gospodarzem.
niesioł 28.01.2016 20:07:20
Bardzo trudna decyzja dla burmistrza i radnych, ale zachowali się bardzo odpowiedzialnie. Tą decyzją Pan Rajewski pokazał, że jest odpowiedzialnym i wizjonerskim gospodarzem.
na zdrowy rozum 28.01.2016 19:57:25
Jeden radny jest mega "obiektywny" - otóż głosował za likwidacją każdej małej szkoły. A pomyslał o swoje corce? Coz ona i kogo bedzie rozliczac? haaahaha
błaszkowianin 28.01.2016 19:49:35
Co to będą za oszczędności? Przecież ludziom trzeba dać odprawy. Szkoda dzieci, rodziców i nauczycieli. Część może załapie się na emeryturę a co z pozostałymi? Ale skoro likwidujecie 5 szkół to powinno się zmniejszyć zatrudnienie w administracji która rozlicza szkoły - co najmniej 2 do zwolnienia bo i pracy będzie mniej. Zaoszczędzicie również obniżając pensje wszystkim zatrudnionym w Urzędzie, Chyba co niektórzy to nie mają dużo pracy, pani Agnieszka O. bez przerwy się rozpala przed urzędem - gdyby miała pracę to by nie miała czasu na rozrywki - czy burmistrz tego nie widzi czy udaje bo to jego ziomka. Likwiduje się szkoły a przyjmuje się coraz więcej urzędników do gminy i to spoza Błaszek.
do aaa 28.01.2016 19:47:04
Czyżby chodziło o panią A.O.? Też ją widuję, ale czasami się ukrywa koło komisariatu
rodzic 28.01.2016 19:42:40
Brawo dla Pana Burmistrza, sekretarza i radnych nie ma to jak dokopać dzieciom a w szczególności niepełnosprawnym no przecież one w życiu jeszcze mało wycierpiały. Hańba!
do ja 28.01.2016 19:04:28
tak! Ludzie chcieli zmian i co sie okazalo? Nic sie nie zmienilo... Czas najwyzszy wybrac osobe godna reprezentowania obywateli.
Wij 28.01.2016 19:04:18
Wybraliśmy uczciwego, z poza układu, najuczciwszego naj... naj... gorącego katolika więc trzeba ponosić konsekwencje. Domaniew, Włocin, Kwasków sprawdzić w PKW wyniki wyborów. Św. Jadwisiu przypomnij sobie jaką kampanię robiłaś łącznie z TVN a dzisiaj co plujesz na burmistrza? Oddałaś już kasę? Teraz czekam aż zwolni pracownika który to za jego plecami zaopiekował się psem, a ja się pytam kto płacił za karmę, kto płacił za budę, kto za weterynarza? Ale za to będzie się za was modlił.
ONA 28.01.2016 19:03:19
Do tej pory szczyciłam się tym że mieszkam w gminie Błaszki... Ale po dzisiejszej sesji, szczeniackim zachowaniu naszego burmistrza wstyd się przyznać. Przykro.. I Ci radni co nie potrafią do 15 policzyć.PORAŻKA
ja 28.01.2016 18:47:57
To był kabaret jak radny K. mówł burmistrz wychodził jak skończył burmistrz przychodził,Ciekaw jestem jak teraz burmistrz spojrzy w twarz rodzicom dzieci szczególnej troski które się uczą w Kwaskowie,W swojej kompanieiprzed wyborami na burmistrza obiecywał mieszkańcom Włocina że w czasie jego urzędowania nie będzie likwidacji szkół.Cała jego kampania oparta była jak teraz wszyscy widzą na kłamstwie.I te szydercze uśmiechy z jego strony w czasie debaty.Chcieliście zmian to macie ,,,,
aaa 28.01.2016 18:33:46
Teraz trzeba obciąć pensje urzędnikom, burmistrzowi, sekretarzowi i radnym. Odchudzić szkolną administrację i będzie jeszcze więcej oszczędności. Po co tak duża administracja, skoro sama audytu nie potrafiła zrobić, tylko z pieniędzy gminy, czyli naszych, wydano 80 tysięcy zł. na audyt oświatowy. Czy księgowe naprawdę nie potrafiły tego policzyć? Za co biorą pieniądze? Gdy przechodzę obok urzędu gminy to zawsze widzę jedną panią na papierosie. Kiedyś paliła razem z jednym panem, ale ten już odszedł na ,,zasłużoną i ciężko wypracowaną" emeryturę. Dla ścisłości chodzę o różnych porach a ta pani przerwę ma chyba o stałej porze? Niektórzy urzędnicy w godzinach pracy czatują na facebooku. Pozdrawiam
zdziwiony 28.01.2016 18:26:16
Nie rozumiem tych wszystkich malkontentów, którzy tylko marudzą i marudzą. Tyle kasy gmina dokłada do szkół dla raptem 200 dzieci! Marudzicie, że bieda w gminie, drogi dziurawe albo ich nie ma, a jak ktoś chce w końcu gminę wyprowadzić na prostą, żeby w Błaszkach w końcu ruszyły jakieś inwestycje, to wielki lament urządzacie! Sam dowożę dziecko do szkoły i jakiejś wielkiej tragedii z tego nie robię. A poza tym, jako rodzić, nie chciałbym, żeby moje dziecko wyrosło na życiowego fajtłapę, bo uczyło się w klasie gdzie, licząc razem z nim, była dwójka uczniów! To ma być szkoła? 2 osoby w klasie?! Czego takie dziecko się nauczy? Potem będzie w życiu liczył, że wszystko mu trzeba podać na tacy bo przecież w szkole to Pani była taka dobra, że tylko piątki w dzienniku wstawiała!
błaszkowianka 28.01.2016 18:19:50
A co myślicie, że Swiderski jest cudotwórcą i wziąłby kasę z rękawa? Z pustego i Salomon nie naleje. Niestety budżet pusty i to była rozsądna decyzja. Brawo PSL za rozsądek
o.o 28.01.2016 17:32:17
To się nazywa "Zrobić ... Oklamac ludzi zeby zostac burmistrzem"
klon 28.01.2016 17:15:43
Reasumując sesję można powiedzieć krótko... ludzie nie umiejący policzyć do 15 głosowali nad likwidacją szkół ..... 15 radnych, 13 za 12 przeciw, wstyd, PSL-owska bylejakość,.... prawdziwą korzyścią dla ludzi będzie likwidacja struktur psl w gminie, jak wynika z głosowania im szkoła nic nie dała, mieli okazję odegrać się za męczarnie" nauki .... proponuję ponowną edukację dla radnych psl, najlepiej od zerówki, a ten co nimi steruje niech się ujawni i nie robi z tych ludzi większego pośmiewiska..... "Karol Walczak" jak zwykle ,,, deszcz pada.
hanba! 28.01.2016 17:02:37
Panie Rajewski oszukał Pan wszystkich wyborcow! Czas Pana nadchodzi!!!
Zenek 28.01.2016 16:49:13
Brawo Panie Sekretarzu Walczak. Robota "majstersztyk". Powtarzam Pan na burmistrza!
... 28.01.2016 16:38:43
Teraz przyszłość zapewniona przez Karolka -wyjazd do Niemiec ... Było głosować za panem Swiderskim pan Karol okłamał nas wszystkich...

Więcej informacji

Ważne zadanie oświatowe

Dzisiaj, 13:56:22
region

Gminę Sieradz czeka kolejna duża inwestycja. Rozbudowy ma się doczekać Szkoła Podstawowa w Charłupi Małej. Samorząd pozyskał na to zadanie 8 mln zł dofinansowania z rządowego programu Polski Ład.

1

Święto brydża w Sieradzu

Dzisiaj, 11:01:32
Sieradz

Od piątku do niedzieli w hali II Liceum Ogólnokształcącego w Sieradzu odbędzie się IX Mityng o Puchar Starosty Sieradzkiego w Brydżu Sportowym, który stanowi jednocześnie Grand Prix Polski Teamów. To najwyższa w kraju klasa tych rozgrywek.

0

Sieradz

Już w najbliższą środę i czwartek, tj. 20-21 marca 2024 r. w Sieradzu odbędzie się Retrospektywa Festiwal Filmowy Niepokorni Niezłomni Wyklęci. Wszystkie zaplanowane aktywności będą mieć miejsce w Teatrze Miejskim w Sieradzu, wstęp wolny.

0

Teraz gra:

Nasze Radio 104,7 FM

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

19.03.2024

Folkowe Łódzkie
Sieradz, ul. Podzamcze 8

23.03.2024

XIV Wystawa Sieradzkich Stołów Wielkanocnych
Sieradz, plac Wojewódzki 3 sala konferencyjna C
Powiatowy Jarmark Wielkanocny - Festiwal Kolorów, Smaków i Zapachów
Powiatowy Międzyszkolny Ośrodek Sportowy w Zduńskiej Woli, ul. Dolna 41
Powiatowy Przegląd Kół Gospodyń Wiejskich
Powiatowy Międzyszkolny Ośrodek Sportowy w Zduńskiej Woli, ul. Dolna 41
Zduńskowolski Festiwal Biegowy
PMOS Zduńska Wola

24.03.2024

Mecz finałowy III ligi łódzkiej w siatkówce kobiet: Akademia Siatkówki Zduńska Wola - MKS Skierniewi
Hala Szkoły Podstawowej nr 5 w Zduńskiej Woli
Więcej...









Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+3Purple Disco Machine & ASDIS
Beat Of Your Heart
2+4Blanka
Cara Mia
3-2Teddy Swims
Lose Control