balboa
11.01.2015 17:20:02
przejścia dla pieszych to w naszym mieście poza wyjątkami (piszę o tych nie regulowanych sygnalizacją świetlną ) to po prostu makabra lepiej jak ktoś jest dostatecznie sprawny pokonywać ulicę nie na przejściach można zarobić mandat ale ocalić życie
kierowca
08.01.2015 21:53:28
Do kierowca1 ok zdarza się Ja obstawiam swoje od czego zacząłem cała Armii Krajowej oraz to przejście koło basenu Przyjrzyjcie się ile metrów jest od tej ostatniej strzałki do pasów jeżeli tam wychodzi pieszy na czarno ubrany za tej strzałki jaki jest czas na reakcję kierowcy Jadąc z drugiej strony jest większa odległość i jest bezpieczniej
burak
08.01.2015 08:08:18
a moze nowe władze miasta wzięly by sie za uporządkowanie JPII od Broniewskiego do 1 maja-zlikwidować te rowy, zrobić chodniki bo to jest miasto a nie wieś
kierowca1
07.01.2015 23:41:57
Szanowni Komentatorzy... nie ma co się kłócić o przyczynę lecz trzeba zawalczyć o bezpieczeństwo zarówno pieszych jak i kierowców... więc wróćmy do sedna sprawy i wymieniajmy przejścia, które naszym zdaniem nie są dostatecznie bezpieczne... Ja podpisuję się pod przejściami na Armii Krajowej (nie licząc oczywiście tych objętych sygnalizacją świetlną) oraz nad przejściem koło basenu przy SP 10. Pozdrawiam... Działajmy!!!
kierowca1
07.01.2015 23:36:04
do "kierowca" sorki, faktycznie podszyłem się pod Twój nick ale nieświadomie, od teraz będę kierowca1 :)
Oświetlenie przejść dla pieszych jest kiepskie.
Jeśli dojście do pasów jest w "cieniu" to gorzej widać pieszego niż gdyby latarni wcale nie było, następnie energooszczędne oświetlenie w którym widać tylko odcienie szarości
A po stronie kierowców to jest problem z:
- ustawieniem świateł- jadąc armii krajowej oślepiony autem z naprzeciwka widzę dopiero cień przesuwający się w snopie światła (piesi przechodzący przed samochodem)
Kompletna tragedia jest gdy źle ustawione są światła w wyższym samochodzie typu SUV
- zabrudzonymi, zachlapanymi światłami (wystarczy minąć się z ciężarówką)
- wypalonymi odbłyśnikami- nikt nie chce wydawać do np 10 letniego samochodu 800zł za nowe markowe reflektory, a niestety stare przy ciągłej pracy wypalają się i matowieją. Jak wsiadam do nowego samochodu to różnice widać bardzo dużą.
zgadzam sie , wiele przejść jest nie doświetlonych ale bez przesady z tym przejŚciem przed mostem na WARCIE
kierowca
06.01.2015 21:22:13
Ktoś podszył się pod mój nick kierowca Ostatni mój wpis to2015 01 05 ale popieram twoje zdanie Głównie chodzi mi o poprawę oświetlenia przejść oraz miejsc w których oczekują piesi wchodząc na pasy Wtedy dojezdzając do przejścia zatrzymuje się gdy widzę jak ktoś czeka w dobrze oświetlonym miejscu lub jadę dalej gdy nikogo tam niema i po sprawie
@Anonim
napisałes jadąc" na Kłodzko" ..miałem się przyczepić, ale w sumie jakby to szerzej ogarnąć to napisałeś prawdę! hie
Do "Do alek", ani szkoła ani tata z mamą nie nauczyli czytania ze zrozumieniem i teraz uprzykrzasz życie wszystkim wkoło... gdzie ja napisałem, że jezdnie są też dla pieszych? Napisałem: drogi i ulice, a co to jest droga czy ulica doskonale definiuje to prawo o ruchu drogowym i przepisy pokrewne.
mam pomysl zamiast barier, progow, lepszego doswietlenia przejsc i ograniczen predkosci ustawic przed kazdym przejsciem znak STOP. Taniej to bezpieczniej a i policja mialaby robote i wplyw z mandatow wiekszy...
Kierowca wiem o czym jest artykuł ale niestety postęp cywilizacyjny wymaga od nas co raz większego poświęcenia :czyli likwidacji przejść co 50 m o czym pisałem już kiedyś przy okazji wypadku koło tytanica, albo takie oznaczenie przejść i montaż takich świateł o których wspomniałem wcześniej aby być pewnym że zrobione zostało wszystko by było bezpiecznie ,oczywiście głupoty i chamstwa nie zlikwidujemy ani u kierowców ani u pieszych.Na bezmyślność nie pomogą nawet jupitery stadionowe na przejściach.
kierowca
06.01.2015 18:16:51
do "J23" tutaj nie chodzi o sygnalizację świetlną, tylko o mało widoczne przejścia dla pieszych, z reguły niedostatecznie oświetlone przez przydrożne LATARNIE...
Ludzie po co kłócicie się o to samo,dlaczego nikt z was nie pomyśli o sposobie co zrobić aby przejścia były bezpieczne,a wystarczy tylko kilka groszy zainwestować w małą pierdołę,ale to chyba nie jest w interesie budżetu ponieważ nie byłoby wpływu z mandatów za wjeżdżanie na czerwonym świetle na skrzyżowanie,a poprawiłoby znakomicie bezpieczeństwo pieszych jak i kierowców,kierowcy przecież także odpowiadają prawnie za to co zrobili pieszemu.Jeszcze kilka lat temu ostatnie takie cudo zdemontowano przy okazji remontu na zkrzyżowaniu Dąbrowskiego/Łódzka w Zd- Woli mówię o migającym świetle ok 5ciu sek przed zmianą na na żółte ,kiedyś zawsze przed skrzyżowaniem to obserwowałem i wiedziałem czy mogę jeszcze jechać lub czy już hamować to miganie bardzo pomagało a wielu kierowców ustrzegło przed wjechaniem na czerwonym świetle,czy nagłym hamowaniem przed światłami.Dziś tego mnie ma i niestety jest to trochę loteria,taka płytka w sygnalizatorze to niewielki koszt ale kogo obchodzi bezpieczeństwo liczy się tylko kasa dla budżetu gminy za mandaty.
kierowca
06.01.2015 16:23:05
I jeszcze jedna kwestia dotycząca oświetlenia... nie wystarcza tylko oświetlenie tzw. zebry konieczne jest również dobre oświetlenie chodników przy przejściach, światło skierowane jest na zebry a czającego się pieszego, który zamierza przejść przez jezdnię wcale nie widać, dlatego też nawet jadąc 40 km/h przy wejściu pieszego "widmo" pojazd zatrzyma się za pasami a pieszy kilka metrów dalej... Dlatego popieram tą akcję... Pozdrawiam...
kierowca
06.01.2015 16:16:10
do "alek" może taki tytuł bo pieszy nie ma żadnych szans w kontakcie z samochodem... a i jeszcze jedno, tutaj nie chodzi tylko i wyłącznie o oświetlenie przejść dla pieszych ale również o widoczność w tych miejscach ograniczoną przez elementy zielone czy oznakowanie. Masz rację, że kierowcy też są sprawcami takich zdarzeń ale jeśli można jeszcze coś w tej kwestii ulepszyć to czemu tego nie robić? przecież co raz się słyszy o jakiś potrąceniach i to z reguły w tych miejscach...
Do Alek.
06.01.2015 16:13:30
Naprawdę uważasz, że jezdnie buduje się dla pieszych?
Aha, jeszcze jedna uwaga.
Już sam tytuł artykułu „Tam lepiej nie przechodzić” mówi wiele o podejściu do tematu i jego potocznym rozumieniu. A dlaczego nie zatytułowano artykułu np. „Tam lepiej nie jeździć samochodem”?
Przecież zarówno pieszy, jak i kierowca pojazdu mają takie same prawa do korzystania z dróg czy ulic więc dlaczego to tylko piesi mają w jakichś miejscach nie przechodzić a święte krowy za kierownicami mogą tam wszystko? A dlaczego np. nie napisano: w tych miejscach należy obowiązkowo zwolnić a pieszym znajdującym się na przejściu umożliwić przejście przez jezdnię? To naprawdę takie trudne?
Ale, ale... niby macie racje, tylko że wypadek, który stał się przyczynkiem tej waszej akcji zdarzył się na doskonale oświetlonym przejściu i na odcinku jezdni, na którym jest ograniczenie do 40 km/godz., a więc główny problem jest nie tylko w braku oświetlenia. Ograniczenie do 40 i dość dobre oświetlenie wprowadzono w tym miejscu z powodu dużej ilości wypadków, ale jak widać niewiele to pomaga, bo nie o to chodzi. Wypadki na przejściach dla pieszych nadal w dużej części powodowane są przez kierowców nie stosujących sie do przepisów normujących prędkośc pojazdów i to jest tyle w tym temacie.
kierowca
06.01.2015 01:16:43
w 100-u% popieram "Zygę" i "Teda" na tych odcinkach dróg jest fatalnie, a w szczególności Armii Krajowej jadąc w stronę szpitala, pierwsze przejście zaraz za krzyżówką na Policję... no tam to już nic nie widać, te żywopłoty robią świetne zamaskowanie pieszych chcących przejść przez jezdnie (chcących albo niechcących poprostu idących)... Czytelnicy piszcie o takich miejscach może w końcu ktoś zareaguje i coś się zmieni...
pieszy
05.01.2015 20:44:28
Na tym przejściu piesi nie widzą również samochodów, bo zasłania je rząd znaków. Trzeba się bardzo wychylić, żeby zobaczyć światła nadjeżdżających samochodów.
kierowca
05.01.2015 20:08:35
Dzięki za ten artykół Pisząc komentarz miałem nadzieje że ktoś pociągnie ten temat dalej Dzęki Basiu za dołączenie do tematu Ps Zobaczcie jakie jest pobocze na zatoczce MPK w stronę warty wyboje na 20cm powyżej drogi Policja tam czuwa nad prędkością a tego nie widzi Pozdrawiam
Przejście na ul.Grunwaldzkiej (pomiędzy basenem, a szkołą nr.9 jest bardzo niebezpieczne, bo są ustawione znaki ,które zasłaniają połowę przejścia dla pieszych i szczególnie niższe osoby są mało widoczne ,a przecież tędy przechodzi dużo dzieci do szkoły.....myślę,że już bezpieczniejszy byłby próg zwalniający
Anonim
05.01.2015 18:53:26
Niestety ale nieoświetlone przejścia w Sieradzu to nie jedyny problem. Jadąc Armii Krajowej w kierunku na Kłodzko chcąc skręcić w Grzesika i Piwnika po prostu można tą ulice przejechać. Po zmroku skrzyżowania wręcz nie widać.
Problem też leży w pieszych. Każdy kto jeżdzi autem dobrze wie, że piesi nie zwracają uwagi na samochody, wchodzą na pasy przed jadące auta i myślą, że pojazd zatrzyma się na miejscu
Pogratulować należy również temu kto wymyślił posadzenie żywopłotu przy samym krawężniku wzdłuż Armii Krajowej. Dziecko wieku do 13 lat nawet w dzień jest widoczne dopiero na kilka metrów przed przejściem. Zasłania je ten nieszczęsny żywopłot.
Bezpośrednio przy przystankach autobusowych żywopłot przesadzono o 2 metry w trawnik i nic mu się nie stało, a gdyby tak na całej długości?
Może nowe władze miasta spełniając obietnice wyborcze dotyczące bezpieczeństwa Sieradzaków zwiększą widoczność przesadzając żywopłot. Czy drzewa też się dadzą przesadzić tego nie wiem, ale można ściąć i posadzić nowe. Myśle, że koszty tego nie będą zbyt duże i warte zmian służących podwyższeniu naszego bezpieczeństwa.
Dlaczego lampy uliczne oświetlają ulice często na prostych odcinkach na których wystarczą lampy jadących pojazdów, tego z pewnością nikt z nas nie wie. Za to niedoświetlone przejścia dla pieszych są powszechne.
Brawo Projektańci!!!
Pan policjant się myli. Oświetlenie uliczne to zadanie własne gmin, czyli na drogach np. powiatowych to gminy maja zadbać o właściwe oświetlenie przejść. Nie ma co wprowadzać w błąd mieszkańców.
te wielkie strzałki wbite w asfalt zasłaniają kierowcom widok stojących i zbliżających sie do przejścia !!!
Andrzej
05.01.2015 12:59:50
Pogratulować urbaniście,który wymyślił posadzenie drzew przy latarniach wzdłuż Armii Krajowej,nawet zimą kiedy nie ma liści konary doskonale zasłaniają światło.
Chodnik po stronie parzystej jest zupełnie nieoświetlony.