strzałka do góry
04.01.2015 21:39:04 (Aktualizacja: 04.01.2015 21:39:04)
region

5 stycznia wszystkie przychodnie w regionie będą czynne

Wszystko wskazywało na to, że od stycznia duża część przychodni w kraju pozostanie zamknięta. Sytuację tę spowodował brak porozumienia lekarzy z Ministerstwem Zdrowia. Na szczęście dla pacjentów, w poniedziałek 5 stycznia, wszystkie przychodnie w regionie będą otwarte.

(fot. nasze.fm)

Lekarze rodzinni z Porozumienia Zielonogórskiego nie doszli do porozumienia z Ministrem Zdrowia, w sprawie finansowania pakietu onkologicznego. Zapowiedzieli oni, że nie podpiszą z NFZ umów na 2015 rok i od 1 stycznia do odwołania będą zamknięte. W piątek (2 stycznia) o północy minął termin zawarcia porozumienia z NFZ.
Jednak Łódzki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia wraz z Delegaturami pełnił dyżury dla świadczeniodawców zarówno 3, jak i 4 stycznia.
Już w niedzielę na stronie internetowej łódzkiego NFZ ukazał się następujący komunikat: "Szanowni Państwo, Łódzki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia informuje, że WSZYSTKIE PLACÓWKI świadczące usługi medyczne z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej, oprócz 8 poradni należących do 7 świadczeniodawców będą otwarte w poniedziałek 5 stycznia 2015 r."
Na liście zamkniętych poradni nie ma żadnej z powiatów sieradzkiego, łaskiego, wieluńskiego ani zduńskowolskiego.
Gdyby jednak zdarzyło się, że któraś z Waszych przychodni będzie nieczynna, możecie bez ponoszenia kosztów zmienić poradnię. Pomocy również będzie można szukać w szpitalnej izbie przyjęć i na oddziale ratunkowym, jednak należy pamiętać, że dotyczyć to może tylko sytuacji nagłych i kryzysowych.
Kontaktować się również można z Łódzkim Oddziałem Wojewódzkim NFZ. Ubezpieczeni poza Łodzią mogą dzwonić pod numer 42 194 88 (od poniedziałku do piątku od 8 do 16). Można również dzwonić do Rzecznika Praw Pacjenta: 800 190 590.

as/es
Komentarzy: 94

Komentarze

tom 06.01.2015 14:43:15
E tam, tylko korekta wiec to samo.
Bicie piany? Nie znasz specyfiki netu?
To nie jest zwykle bicie piany. Dyskusja, czasem ostra czesciej zabawna to niestety wentyl bezpieczenstwa wladzy. To jest najgorsze, gdy nie wyciagamy wnioskow i wtedy faktycznie pozostaje tylko slabo ubita piana.....
<> 06.01.2015 14:00:26
Ta aktualizacja to całkiem nowy tekst , z przeniesioną częścią komentarzy.
Czemu służy to bicie piany przez as/es ?
06.01.2015 13:19:25
Masz racje Pacjent. Leczenie jest dla kasiastych. Reszta moze tylko probowac.
Jedna uwaga. Dzis mamy komorli, intermet, ale rzadxi ta sama klika. Wszedzie masz tych samych co przed 89. Dzis to juz ich dzieci, wnuki, ale myslenie
pacjent 06.01.2015 08:51:34
z tej całej kłótni wynika ze aby chorować trzeba być zdrowym i mieć pieniądze, a chorzy powinni umierać bo nie ma pieniędzy na ich leczenie a lekarze nie chcą nic społecznie bo era Judymów dawno odeszła do lamusa... Bo jak można się leczyć przy 700-900PLN emerytury bądż renty skoro sama recepta jednorazowo wychodzi w aptece 100-150PLN a nieraz trzeba w miesiacu dwie zrealizować. Więc jak tutaj zyć panie i panowie doktorzy, czy idzie nam umierać???? Narzekaliście na komunę ale za komuny rencista miał leki wszystkie na 33% odpłatnośći a przy I i II grupie inwalidzkiej miał darmo, a teraz co????????
05.01.2015 23:29:43
O tak, trzeba byc zdrowym. Minister, rzad lekarze to jedna banda.
Ci majacy kase chca placic za uslugi. Co z pozostalymi. Madrala majacy emeryture. dobrze zarabiajacy nie zrozumie czy nie chce zrozumiec sytuacji.
Czesciowa odplatnosc? W polskich realiach to kolejna okazja fo okrafania ludzi.
05.01.2015 23:27:22
O tak, trzeba byc zdrowym. Minister, rzad lekarze to jedna banda.
Ci majacy kase chca placic za uslugi. Co z pozostalymi. Madrala majacy emeryture. dobrze zarabiajacy nie zrozumie czy nie chce zrozumiec sytuacji.
Czesciowa odplatnosc? W polskich realiach to nie
pacjent 05.01.2015 23:10:44
dziś, żeby chorować to trzeba być bardzo zdrowym, bogatym i cierpliwym...
roberto 05.01.2015 22:54:23
11 pleciesz bzdety byle cos napisac. Wniosek? Wariat albo prowokator. Efekt podobny a zalecenie to samo czyli wizyta u psychiatry
11 05.01.2015 21:29:42
ty masz juz pierwsze miejsce w kolejce
roberto 05.01.2015 18:14:30
11 kolejny psychol się odezwał. Dobrze, ze już niedługo w Błaszkach na stale będą psychiatrzy.
11 05.01.2015 17:00:53
w Błaszkach ksiądz rządzi przychodniami lekarskimi? Dobrze zrozumiałem? Ale numer!!!
saxa 05.01.2015 11:18:19
NFZ - Narodowy Fundusz Złodziei....tam idzie kasa której brakuje!!!
W każdym woj. siedziba i urzędasy i wielotysięcznymi pensjami.....a na koniec centrala...
NFZ to, to samo co ZUS =
kołtun 05.01.2015 00:57:14
Psy i koty nie mają NAJMNIEJSZYCH problemów z dostępem do weterynarzy - bo NIE istnieje Ministerstwo Zdrowia Psów ani Kasa Chorych Kotów !!
Zyga 04.01.2015 23:53:04
niektórzy lekarze to święte krowy, nawet jak przyjmują pacjenta to robią to od niechcenia, nie wspomnę już o pracujących w rejestracji, arogancja i buta...
Iza 04.01.2015 22:22:57
głosuj dalej na Po PSL. Takiego bałaganu w służbie zdrowia jak za tego rządu to jeszcze nigdy nie było... Liczy się tylko kasa, stołki, znajomości i złodziejska prywatyzacja narodowego majątku wypracowanego przez pokolenia.
04.01.2015 22:22:53
Droga Olu. Tata chyba musi być wyjatkiem. Nie znam lekarza, kŧóry ma słąbe zarobki. OK, dla niektórych 10 tysięcy to mało........ O przepraszam, znam takich "biednych" ale to są lekarze bez specjalizacji, poczatkujący, bez pleców tatusia i głownie na szpitalnym wikcie. Wiemy jakei są stawki za dyzur w sieradzkim szpitalu. Tam dostaje się za nockę coś w okolicach miesięcznej pensji zwykłego "robola"
do oli 04.01.2015 22:19:39
olu za jeden dyżur świąteczny
tom 04.01.2015 21:56:32
Przeciez wiadomo, ze i tak na końću będzie podpisane a wy co myśleliście? Kasa, kasa. Nie ma się co denerwować o my jestesmy na końću tej układanki.Minister troche obiecał choć wam się nic nie mówi a oni też będą odpuszczać. Jest akcja i reakcja. Problem pozostaje bo system utrzymuje patologię do której muszę dokładać. Z tego powodu uważam ich wszystkich za oszustów i złodziei.
OLa 04.01.2015 21:47:00
Mój Tata jest lekarzem i przynosi pensje do domu 2800 zł netto. Praktycznie tyle co ja zarabiam na infolinii w sieci komórkowej.. Faktycznie GŁUPI ludzie mają pretensje do lekarzy szkoda, że nie do państwa..!!!!!!!
lekarz 04.01.2015 21:20:38
czyli jak Minister nie wymięknie to pacjenci będą traktowani ok, a przychodnie będą otwarte - jeszcze panie ministrze kasy fiskalne z możliwością odliczenia choć części podatku bo rozpasali się, a gabinety niby prywatne ale wszystkie badania itd to w szpitalu na koszt podatnika ,pani w rejestracji tylko powiedzieć że umówiono itd....taka swojskość i normalność..
spokojnie 04.01.2015 20:51:26
wam też kiedyś wszystko odberze mafia urzednicza.
tom 04.01.2015 20:50:30
Dobrze mówisz Pacjent. Też uważam, że odgórna kasa za łczlowieka to idiotyzm.
Idę, jestem wpisany w system, za to płaci ministerstwo, fundusz i cześć.
Taki model, że właściciel przychodni od razu wie ile kasy dostanie za człowieka rodzi problemy i patologie.
Tu na przykładzie ostatnich dni widzimy, ze wbrew pozorom wolny rnek, prywatyzacja to kompletny absurd. Za tzw komuny nie było czegoś takiego jak szumnie nazywany rynek medyczny. Była tzw służba zdrowia, szpitale, przychodnie. Mozna temu wiele zarzucić, ale nie było cyrku jak teraz. Nie żebym był zwolennikiem starego systemu, ale otwarcie rynku, pozorne otwarcie spowodowało bałagan i okazje do przekretów.
Jka ministerstwo, fundusz, państwo może tolerować prywaten gabinety, gdzie idziesz, potem często prywatnie, na tym samym sprzęcie państwowym robisz badania itd. Znamy to. Większość z nas ma takie doświadczenia. Lekarz mówi, ze mało zarabia choć najczęśćiej ma kilka etatów. Powinno być zabronione łączenie kilku etatów plus praca w szpitalu. To skandal, ze system pozwala na takie praktyki, ale....w ministerstwach siedzi nie piekarz, ale lekarz który ma w tym interes.
Dlatego nie wybielajmy ministra czy lekarzy. To jedna mafia a pacjent znika z ich oczu.
Czy zastanawialiście się ile razy byliście w ostatnim roku w swojej przychodni? Na szczęscie nie byłem ani razu. Odwiedzalem z kimś biskim, ale osobiście nie miałem potrzeby. Moja kasa poszła na ośrodek. Pytam po co? Moze trzeba zwrócić się do danego ośrodka, funduszu i ministerstwa o zwrot niewykorzystanej sumy. W moim przypadku będzie tego za kilka lat wstecz....Paranoja.
NFZ 04.01.2015 19:49:47
Od 5 Stycznia 2015 r. (poniedziałek) wszystkie poradnie POZ w naszym regionie (pow. poddębicki, pow. łaski, pow. zduńskowolski, pow. sieradzki, pow. wieruszowski, pow. wieluński, pow. pajęczański) będą czynne.

Stan na 4 stycznia 2015 r. godz. 20.00
pacjent 04.01.2015 19:29:10
Pieniądze powinny iść za pacjentem. Ale nie tylko w założeniu lecz realnie. Lekarz dostawałby pieniądze dokładnie wtedy kiedy by leczył i wyleczył pacjenta tak jak to jest w każdej innej dziedzinie, a nie dostawałby pieniędzy za to że pacjent jest do niego zapisany. Pacjent nie powinien deklarować do jakiego lekarza ma zamiar chodzić lecz chodzić do tego który go leczy. I wtedy by lekarzom zależało na tym, żeby pacjent był zadowolony z jego pracy. Wtedy realnie lekarz który dba o pacjentów miałby ich najwięcej i najwięcej by zarabiał. A tak to mamy chora sytuację, że przychodnie dostaje pieniądze za zapisanego pacjenta i dbają o to, żeby jak najmniej z tego wydać na jego leczenie.
tom 04.01.2015 16:57:11
Akurat Arlukowicza to trzeba atakowac.
On tylko udaje a ma ludzi w du...ie. Wystarczy siedziec w temacie. Pisty refundacyjne to zlodziejstwo. To kompletna pomylka co wyczynia pan minister a teraz zrobil sobie zaslone z lekarzy, takich samych jak on kombinatorow.
SZKODA 04.01.2015 15:40:06
ŻE TAK MOCNO ATAKUJĄ ARŁUKOWICZA JEDYNA SZANSA ABY KTOŚ ZROBIŁ PORZĄDEK, BO W TEJ CHWILI TO ŚW. KROWY JEDYNIE LEKARZ MOŻE ZROBIĆ WZGLĘDNY PORZĄDEK W ŚRODOWISKU,,,
oburzony 04.01.2015 15:00:14
Te przychodnie, które od 2 stycznia są nieczynne powinno się z nimi zerwać wszystkie kontrakty.
04.01.2015 14:01:40
Dodajmy, ze w naszym kraju jest armia ludzi ktorym jest dobrze na panstwowym. To wspominani prokuratorzy, wojskowi(glownie emeryci, rowniez policyjni) funkcjonariusze czynni to inna katrgoria, ale tez powinni placic na tzw ZUS.
Elektorat sld a potem Po to wlasnie ci nazarci. Konflikt z lekarzami to klotnia w rodzinie bo ci sami w 2007 poparli rzad Po-p
04.01.2015 13:47:16
Co to
Wujcik 04.01.2015 13:25:32
Kasa, misiek, kasa,
polska to dziwny kraj 04.01.2015 12:35:33
średnia pensja lekarza w Niemczech to ok. 5.000 euro u nas 25tyś zl
minimalne wynagrodzenie w niemczech 8,5 euro za godz czyli średnio 1428 euro u nas od stycznia 2015 1750 zł podejście lekarza niemieckiego do pacjęta a polskiego to dzień i noc
tom 04.01.2015 11:43:33
Dodam, ze takimi samymi zlodziejami sa prokuratorzy, sedziowie. Im tez malo a zyja na nasz koszt bo zus placimy za nich my. To samo policja wojsko juz nie mowiac o urzedasach
lekarz 04.01.2015 11:34:44
13 zł na godzinę zarabia lekarz bez specjalizacji. Specjalista czy lekarz rodzinny zarabia wielokrotnie więcej. "Nielekaszu" nie jestem panem tylko panią :). Krzyśku! za 100 tyś nie kupisz najnowszej fury. Żaden lekarz w Polsce obecnie nie strajkuje. Chcącym zarabiać lepiej niż lekarze polecam kontakt z Aldona.
Pacjentka-tez 04.01.2015 11:33:16
W Brzezniu jest jeszcze drugi ośrodek /Medicus/ kontrakt maja podpisany - nie jest zle!
tom 04.01.2015 11:24:46
W calym zamieszaniu gubicie istote.
1)lekarze to obecnie bogacze
jednoczesnie....
2)minister i rzad PO-PSL to zlodzieje dla ktorych pacjent to towar
3)Nie rozumiecie istoty sporu
Ci co podpisali sa albo wystraszeni albo ppomysleli jakos bedzie, ale oni mysla tak samo. Chodzi tylko o kase a rzadowi o niszczenie pacjenta. Reszta to nasze bezsensowne rozwazania
lekarz 04.01.2015 11:23:30
13 zł na godzinę zarabia lekarz bez specjalizacji. Specjalista czy lekarz rodzinny zarabia wielokrotnie więcej. "Nielekaszu" nie jestem panem tylko panią :).
<> 04.01.2015 10:02:35
Minimalne to jest ok. 6,80 zł na godzinę , na rękę - bo to normalnych ludzi interesuje.

Krzysiek 04.01.2015 09:18:40
13 zł na godzinę = a na parkingu najnowsze fury po 100 tys zł, piękne domy, itd, cud jakiś czy co. Proponuję do biedronki na kasę, tam też pracują osoby z wyższym wykształceniem i jakoś nie strajkują, bo muszą wyżywić rodziny. Są pewne grupy społeczne, którym zawsze jest źle i ciągle mało, nie płacą podatków, nie mają kas fiskalnych- haha, biedaki. Wstyd panowie i panie lekarze, nie mydlcie oczu ludziom, że to dla ich dobra, wam chodzi jak zwykle o kasę.
Nielekasz 04.01.2015 09:17:59
Panie "Lekarz", przecież tu nie chodzi o lekarzy z sieradzkiego szpitala, jeśli im mało mogą teraz w szybkim i uproszczonym tempie otworzyć prywatną praktykę lekarza rodzinnego w miejsce tych, którzy strajkują bo zamiast 25 tys. na miesiąc chcą juz w tym roku zarabiać 55 tys.
ty lekarz 04.01.2015 08:37:37
Lekarze powinni zarabiać dobrze i już dobrze zarabiają! Oczywiście mniej niż na zachodzie , ale inni ludzie też mniej zarabiają niż na zachodzie , więc niech się wezmą do roboty ni przestaną gadać,że to "dla dobra pacjenta" !
aldona 04.01.2015 08:29:46
jeśli lekarz zarabiasz 13,5 to napisz e-mail w celu kontaktu mam dużo lepszą propozycję
Lekarz 04.01.2015 00:22:56
W sieradzkim szpitalu lekarz zarabia netto ( do wypłaty )13,15 zł za godzinę.
Ludzie wysławiajcie sie krótko n 04.01.2015 00:17:50
Ta przysięga Hipokratesa to stek nieaktualnych bzdur niech więc nikt się na nią nie powołuje.
Sylwia 03.01.2015 22:47:12
Do NR. Może w końcu wznowicie odpowiedzi na komentarze? Jest taki bałagan,że ciężko się połapać.
do Du 03.01.2015 20:53:47
Średnia godzinowa to 13 zł no i prawie sie od śmiechu zadławiłam. Myślisz, że masz wokół siebie idiotów którym wciśniesz kit 13 zł za godzinę? 10 zł za godzinę to mają ci którzy dostają minimalne wynagrodzenie, więc nie pie..., że lekarz ma 13 zł za godzinę!
NFZ 03.01.2015 19:46:07
Aktualna lista podmiotów, które mogą być zamknięte od 5 stycznia 2015 r.:
1. Niepubliczny Zakład Opieki zdrowotnej POLIMED s.c. - Widawa
2. Niepubliczny Zakład Opieki zdrowotnej POLIMED s.c. - Brzeźnio
3. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Przychodnia Lekarska centROmed s.c. Renata Rolirat, Marek Okulski - Błaszki
4. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej CENTRUM - Rossoszyca
5. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej CENTRUM - Jeziorsko
6. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej CENTRUM - Warta
7. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej MEDYK s.c. - Warta

Stan na 3 stycznia 2015 r.

Więcej na stronie www.nfz-lodz.pl
pk 03.01.2015 19:25:58
Pokaz lekarzu co masz w garażu.
TUTUS NIECZYNNY ???? 03.01.2015 19:10:18
A TUTUS TO BĘDZIE CZYNNY CZY NIECZYNNY ??? PRZED NOWYM ROKIEM PISALIŚCIE ŻE NIECZYNNY CZY COŚ SIĘ ZMIENIŁO ???
SMW 03.01.2015 18:59:39
Wprowadzić kartki na usługi medyczne jak kiedyś na wódke i fajki.
Naszemu rzondowi 03.01.2015 17:24:02
żadna grupa społeczna nie pasuje....
wszystkim trzeba doKopacz.... -
- kierowcom - bo jeżdżą nieekonomicznie i nieekologicznie,
- rolnikom - bo walą pestycydy,
- emerytom - bo za długo żyją,
- hydraulikom - bo jaką wodę mamy w kranach....
itd...
TYLKO Wadza - nic i nikt więcej....
03.01.2015 10:54:40
Jak mozna bylo pomyslec, ze mam na mysli p. Anne?
Hm...nie rzucalismy nazwiskami i stad pewnie to hnieporozumienie.
Dlaczego insynuujesz ze nowy to moj mentor. Z okreslonych koligacji znam rodzine doktora z Gruszczyc i nie jest tak jak piszesz.
tez zdrowy 03.01.2015 10:28:48
Wszystko wiem. Wiem kto chrzestny itd.
Zona z Gruszczyc startowala do....wojewodztwa.
Pomyliles doktorow. Do pani Pietrucha nie mam zadnych uwag. To szlachetna osoba. Nie zrozumielismy sie co do osoby.
Mnie zaden z nich ani rodzina ani znajomy. Wladza tez mnie nie obchodzi
zen 03.01.2015 09:12:09
moim zdaniem skoro mie chca pracowa to na ich miejsce nowych lekarzy i moje uszanowanie a na dodatek dożywotni zakaz wywonywania zawodu i problem rozwiazany
nadal zdowemu jeszcze tez zdrowe 03.01.2015 08:27:03
tez zdrowy nie mozesz przeboleć ze przychodnia na Sieradzkiej nie popierała teraz twego mentora jak to robiła przez poprzednie dwie kadencje gdy ten szedł do rady powiatu. Ano proste zrozumiała ze PiS to nie ten człowiek takimi kryteriami się nie idzie do władzy, nie opluwa, nie pomawia. Kultury wymaga sie. Tego kultura polityczna wymaga. Popierała kandydatke z PiS-u ale zonę doktora z Gruszczyc który jest ojcem chrzestnym byłego burmistrza Swierskiego... Widocznie malo wiesz więc jesteś zachwycona/zachwycony nowym burmistrzem. No zycze zdrowia nie tylko na ciele. Bo mozesz sie sparzyc jak sparzyła sie przychodnia na Sieradzkiej przez to zmieniła zdanie, a zdanie kazdy ma prawo zmienić. Jak nie wiesz albo nie chcesz wiedziec to pani Doktor PIETRUCHA jest najszlachetniejszym lekarzem jakie mają Błaszki od czasu sp. Doktora EMILIANA BIESZCZADA, równie wielkiego społecznika i otwartego na krzywdę ludzką lekarza. Tak samo jak pani doktor Anna był takim wspaniałym lekarzem doktor E.Bieszczad. ze bez względu na pogode i pore roku potrafił nawet przez zaspy jechac czy isc by leczyc człowieka bo tam czeka czlowiek potrzebujący jego pomocy, a niewiem czy wiesz to stwierdzenie wielkiego myśliciela który mówil ze ze CZŁOWIEK TO BRZMI DUMNIE. Moze tez twoj ukochany mentor to zrozumie. Moze się zmieni, ma czas jest młody wiec jeszcze przed nim zycie długie życie. Zapewnie chciałby by był tak ceniony i lubiany teraz na tym stanowisku co pani doktor ale niestety na ludzką życzliwość trzeba sobie zapracowac latami. Dobrym czynem i slowem a nie pomówieniem i paszkwilem.
też zdrowy 02.01.2015 17:06:24
Akurat. Były burmistrz a konkretnei jego ekipa szli na pomówieniach i paszkwilach. Pani doktor była wcześniej przeciwna gminie, ale cos się stało i zapałała uwielbieniem dla władzy. To było śmieszne. Publicznie zrobiła awanturę, że ktoś popiera innego niż Świderski. Takie sprawy powinny być poza budynkiem przychodni. Co kogo interesuje kto na kogo głosuje. Wcześniej popierała PiS a potem coś się stało i wielkie koleżeństwo... Cóż jak ma się interesy to poglądy można zmienić o 180 stopni.
Jeśli chodzi o Wojkowianina to ty jesteś w błędzie. Pewnie nalezysz do takich osób, które jak budowali szkołę(lata temu) nie mogli się dogadać w Wojkowie bo każdy chciał miec obok siebie. Jaki był efekt? Materiały pojechały na Trzcinkę i tam powstała szkoła. Tak to jest z twoimi prawdami. Gdyby nie obecny dziekan, który zapoczątkował remonty, odbudował parafię z kompletnego syfu, to dziś miałbyś ruinę. Ksiadz Nowicki jest OK. Super facet, ale spokojny. Dzięki temu że miał świetnego poprzednika miał podstawy do dalszej pracy, ale...sam mówił że nie jest taki odważny jeśli chodzi o proszenie o pieniadze i ma problem bo jak nie powie to nikt się nie poczuwa do datków na remonty. Taki tobie pasuje, o tak. Wam narzekającym to pasuje taki co nic nie robi. Są jednak ludzie normalni i obiektywnie patrzący na sytuację.
W Błaszkach zastano dno, walące się ściany, zarwane podłogi, kable elektryczne połączone na słowo honoru, obejście w katastrofalnym stanie. Stary dziekan był chory, ale jak był zdrowy też niewiele robił. Taki już był. Wtedy pasował bo kilku kołtunów mogło sobie rządzić. Co, może stan kościoła jest dobry? Tu jest taka bieda, taki nieład. To robota na lata, ale najważniejsze, że coś się dzieje. Parafia Błaszki, dekanat, miejsce przelotowe jeśli chodzi o usytuowanie plebanii, kościołą i taki bałagan? Tak było przez lata i nic wam nie przeszkadzało. Czy w Wojkowie czy Błaszkach jest przejrzystosć w finansach. Wiadomo, co, ile, za ile i komu. To powinien być wzór do naśladowania dla całego kościoła w Polsce, a wiemy ze jest z tym różnie. Smieszy mnie, gdy czasem ktoś mółi, że ten ksiądz nic nie robi. Jak w Błąszkach robi, w Wojskowie robi to znowu problem. tak, tak, wojkoskiemu też płakali ze remontuje. To chorzy ludzie. Normalnego człowieka cieszy jakiś postęp, dobrze wykonana praca a tu same problemy. Oj, są w parafiach, gminie ludzie dla których liczy się tylko krytyka. Sam nie chodzi do kościoła, nie udziela się nigdzie, ale krytykuje bez sensu.
I jeszcze do Wojkowianina. Nie jestem parafianinem, stoje z boku waszych bełkotliwych i oderwanych od rzeczywistości wypowiedzi, ale bardzo dobrze znam sytuację. Nikt nigdy nikomu nie dogodzi, ale trzymajmy się faktów i prawdy.
tez zdrowy 02.01.2015 16:43:00
Wojkowianin, pewnie z tych co przeed laty klocilo
02.01.2015 16:08:05
Powiem wam jak to wyglada. Wladza oszukuje ludzi, narzuca swoje pomysly. Z drugiej strony lekarze chca oczywiscie wiecej, ale.....i oni maja racje. Czlowiek w sporze znika.
Smieszy powolywanie sie na przysiege. Hipokratesa. Medycy juz dawno zapomnieli o
do tez zdrowy 02.01.2015 16:01:16
przychodnias na Sieradzkiej popierała mądrego kandydata wartościowego czlowieka który nie szedł do wladzy po trupach, pomówieniach, paszkwilach. Szedł uczciwie ale widać było ze jednak trzeba było robić tak jak twoj przyjaciel robił to moze by wygrał. Sorry ale jego godnosc na to nie pozwalała. Więc burmistrz Swiderski niestety przegrał. No trzeb to przebolec bo to tylko 85 głosów, a to nie duzo. Jakos moze sie zmienic kiedys....
wojkowianin 02.01.2015 15:54:06
jestes w błędzie ze wojkowianie rozpaczają po zmianie proboszcza. Wiem jak wszyscy wiemy ze to wielki zaszczyt ze mamy teraz tego proboszcza. Jestesm,y radzi ze zmienił sie ten proboszcz i poprzedni odszeł, nie chcielibysmy by wracał. A jak załuje to moize jeden czlowiek ale jedna jaskólka wioosny nie czyni. Tak więc tez zdrowy widze ze jestes z prominentnych wielbicieli proszcza w BLaszkach, ale wiesz moze ze większosc ludzi Boga gorąco prosi by biskup zmienił tego proboszcza. Zapewniam cie ze tak jest.... My we Wojkowie mamy to juz za sobą i modlitwa nasza została wysluchana, moze i mieszkancow Błąszek tez tak bedzie... Ale ty wiesz najlepiej nie przekonanego nawet diabeł nie przekona. Twoj problem. Ja nie byłem i nie jestem ze zwolennikow radia Maryja wiec nie byłem zwolennikiem poprzedniego proboszcza, ale widac ty jestes bo jestes zdrowa. Zycze powodzenia, raczej nawrócenia.,
Kubalessini 02.01.2015 14:43:19
Trzeba mieć zdrowie, by chorować...
obiektywny 02.01.2015 14:15:30
Wyskakiwanie z przysiegami, w sytuacji gdy samemu nie jest sie idealem to szczyt hipokryzji
tez zdrowy 02.01.2015 13:35:10
Jeszcze zdanie. Nie mam zadnych zwiazkow z jedna czy druga ani z proboszczem. Sprzeciwiam sie klamstwu i dwulicowosci.
Jawne wspieranie starych wladz bylo faktem. Owszem, wczesniej PiS, ale kto
wie jak bylo naprawde.
Nie ma co sie denerwowac.Totylkobibiznes i
tez zdrowy 02.01.2015 13:08:24
Jestes w bledzie. Przychodnia na sieradzkiej popierala tym razem Psl, czytaj Zsl i stare wladze.
Co do dziekana to poznal sie na ludziach. Za starego bylo dobrze.....wszystko sie walilo. Do dzis parafia Wojkow Zaluje, ze odszedl do blaszek bo to swietmy organizator.
nfzet 02.01.2015 09:02:27
Zawsze to lepiej przecież zarabiać zamiast 25 tys. np. 55 tys zł na miesiąc.
zdrwoemu na umysle ad 2 02.01.2015 08:34:07
po 1948 opracowano współczesną formułę przyrzeczenia lekarskiego wiec ''zdrowy na umyśle'' dobrze było byś poznał/poznała. Może zrozumiesz, bo co moze wiedziec zdrowy chorego ale jak bedziesz chory/chora to kiedys to zrozumiesz. Byle bys wczesniej zrozumiał. Wiec i z tym sie zapoznaj


'' Przyjmuję z szacunkiem i wdzięcznością dla moich Mistrzów nadany mi tytuł lekarza i w pełni świadomy związanych z nim obowiązków przyrzekam:

obowiązki te sumiennie spełniać;
służyć życiu i zdrowiu ludzkiemu;
według najlepszej mej wiedzy przeciwdziałać cierpieniu i zapobiegać chorobom, a chorym nieść pomoc bez żadnych różnic, takich jak: rasa, religia, narodowość, poglądy polityczne, stan majątkowy i inne, mając na celu wyłącznie ich dobro i okazując im należny szacunek;
nie nadużywać ich zaufania i dochować tajemnicy lekarskiej nawet po śmierci chorego;
strzec godności stanu lekarskiego i niczym jej nie splamić, a do kolegów lekarzy odnosić się z należną im życzliwością, nie podważając zaufania do nich, jednak postępując bezstronnie i mając na względzie dobro chorych;
stale poszerzać swą wiedzę lekarską i podawać do wiadomości świata lekarskiego wszystko to, co uda mi się wynaleźć i udoskonalić.

Przyrzekam to uroczyście!''

Przekaz to swoim pryncypałom by zrozumieli i przypomnieli sobie co kiedys przysiegali.
dla zdrowego na umyśle 02.01.2015 08:25:57
Jak taka/taki jestes dobrze poinformowany/poinformowana to zapewnie nie wiesz ze przychodnia na Sieradzkiej popiera PiS a ta partia nie promuje Porozumienia Zielonogórskiego i jak widzisz ze na Sieradzkiej kierownik przychodni wie ze powołana jest do pomocy chorym i wie co mówi przysiega Hipokrtaesa. Co do karetki przy centROmecie równie dobrze mozna ja przeniesć na Sieradzką i bedzie spokój, nie mow ze pani Pietruchowa sie wystraszyła władzy, cos ci się pomyliło. Ta kobieta wie co to pomoc chorym i wie komu ma pomagać. Widzę ze jestes człowiekiem z towarzystwa zblizonego do proboszcza bo wiesz ze to proboszcz zrobił porządek w przychodni na Krótkiej. Jesli proboszcz wyrzucił lekarkę z Rady Parafialnej to dlatego ze była przeciwna bezsensownym pomysłom proboszcza a on nie lubi krytyki wszystko ma byc tak jak on zechce wiec po co ta rada parafialna ze sa tam/mają być tacy co popieraja proboszcza tylko tacy potrzebni co wszystko za tym co powie proboszcz. Wiec zapewniam cie ze lekarz nie jest lekarzem dla wiary czy religii bo moze byc bezwyznaniowy jak Doktor Religa swiatowej sławy kardiolog a był bezwyznaniowy i co??? ale był bardzo dobrym dobrym lekarzem. Lekarz jest dla nas, dla pacjentów, ma nam pomagac i nas leczyc a nie słuchac kogos komu cos nie pasuje, jak nie pasuje niechaj zmieni zawód. Czy wiesz jaka jest tresc przysiegi Hipokratesa wiec pozwol ze ci przytocze w całości w orginale. Moze zrozumiesz. Dodam ze jestem dumny ze mamy takich lekarzy społeczników jak w przychodni na Sieradzkiej. Dzieki nim nie musze sie martwic ze jak zachoruje nie bede mial lekarza.A to co przysiegali lekarze jak napisal Hipokrates, moze ci na Krotkiej tez zrozumieja i zmienia decyzje.
''
Przysięgam Apollinowi lekarzowi i Asklepiosowi, i Hygei, i Panakei oraz wszystkim bogom jak też boginiom, biorąc ich za świadków, że wedle swoich sił i osądu [sumienia] przysięgi tej i tej pisemnej umowy dotrzymam.

Swego przyszłego nauczyciela w sztuce (lekarskiej) na równi z własnymi rodzicami szanował będę i dzielił będę z nim życie, i wesprę go, gdy się znajdzie w potrzebie; jego potomków miał będę za braci w linii męskiej i sztuki tej uczył ich będę, gdy zechcą się uczyć, bez zapłaty i pisemnej umowy; na piśmie jak też ustnie wiedzę całą i doświadczenie swoim własnym synom i synom tego, który uczył mnie będzie, jak też uczniom, którzy umowę tę podpisali i się przysięgą tą, jako lekarskim prawem związali, przekażę, lecz nikomu więcej.

Zdrowy tryb życia i sposób odżywiania się zalecał będę wedle swoich sił i osądu, mając na względzie pożytek cierpiących, chroniąc ich zaś przed szkodą i krzywdą.

Nigdy nikomu, także na żądanie, nie dam zabójczego środka ani też nawet nie udzielę w tym względzie rady; podobnie nie dam żadnej kobiecie dopochwowego środka poronnego.

Czyste i prawe zachowam życie swoje i sztukę swoją.

Nigdy nikomu nie usunę kamieni moczowych przez cięcie (pęcherza), lecz odeślę każdego do ludzi, którzy z zajęciem tym są obeznani.

Do któregokolwiek z domów wnijdę, wejdę dla pożytku cierpiących; obcy mi będzie rozmyślny występek, jak też każda inna nieprawość, zwłaszcza czyny lubieżne na ciałach kobiet i mężczyzn, nie tylko wolnych, lecz i niewolników.

Cokolwiek przy leczeniu albo też poza leczeniem w życiu ludzi ujrzę lub usłyszę, czego ujawniać nie można, milczał o tym będę, za świętą tajemnicę to mając.
Jeżeli więc tej swojej przysięgi dochowam i jej nie naruszę, niech zyskam powodzenie i w życiu, i w sztuce, i sławę u wszystkich ludzi po wsze czasy; jeżeli zaś ją złamię i się jej sprzeniewierzę, niech mnie wszystko przeciwne dotknie.''

DOBRZE BY LEKARZE WSPIERAJĄCY PRZYWODCÓW Z POROZOMIENIA ZIELONOGORSKLIEGO ZROZUMIELI ZE PRZYSIEGALI. MOZE I TY zdrowy na umysle to zrozumiesz bo zapewnie nie wiesz. Cos słyszałes/słyszałaś ze dzwonia ale nie wiesz w ktorym Kosciele, moze w Stawie, a moze w Kalinowej????Pomyśl a potem wypowiadaj się.
@ 01.01.2015 23:35:26
Mam nadzieję ,że w końcu ktoś się weźmie za tych chciwych, zadufanych w sobie doktorków . Coraz częściej kojarzą mi się z pijackimi wybrykami i błędami w sztuce do której widocznie nie dorośli. Ta obrzydliwa pazerność w końcu doprowadzi ich do ruiny...
ulrych 01.01.2015 23:30:52
Te przychodnie tak ślicznie wyremontowane
będą teraz zamykane
Kafeleczki i klameczki, całkiem nowe drukareczki
Te zdobienia i złocenia tylko już do wyrzucenia
UNIA wszystko dofinansowała
będzie zaraz się gniewała
Przyśle swoich urzędników i wyrzucą tych naszych "komików"
kula 01.01.2015 23:16:30
Chyba będziem sie leczyć u znachorów...
Sieradz 01.01.2015 19:23:17
Jest wolny rynek. Tzw powołanie nie obowiązuje już w żadnym zawodzie. Nie chcą pracować niech nie pracują. Amen.
zdrowy na umyśle 01.01.2015 19:22:33
E ty "Do Sieradzaka. Jak szefowa pokłociła się z dziekanem bo wywalił na zbity pysk z rady parafialnej to nie pleć bzdur. Nie czepiaj się proboszcza. Gość poznał się na tzw świętobliwych i zrobił porzadek z kołtunami.
Nie mieszaj porzadków. OK karetka mogłą być na sieradzkiej, ale co to zmienia. jest tu i tu. Kropka.
Cały spór lekarze-minister to bicie piany przez ministra. Rząd kradnie, oszukuje a lekarze też nie lepsi. problem ma pacjent. Co do sieradzkiej to też mółili nie podpisujemy, ale jak to zwykle bywa znowu wystraszeni i potulni władzy.
xyz 01.01.2015 15:10:45
do DU jeśli Ty jesteś lekarzem to nie pisz takich głodnych kawałków bo lekarz potrafi za dyżur mieć i 2,4 nie mówiąc o etacie i gdzie się ma do Was równać zwykły obywatel z najniższą krajową ?
ja 01.01.2015 15:05:59
Pani 'doktor" jest w szpitalu tylko na obchodzie potem do prywatnego gabinetu za co odbiera pensje w szpitalu ?dlaczego nie ma odpowiedzialności za wykonaną pracę ?lekarz pracujący w szpitalu lub przychodni powinien mieć zakaz prowadzenia prywatnego gabinetu
ja 01.01.2015 14:58:59
ja
ac 01.01.2015 14:32:17
Co roku o tej porze lekarze walczą o dobro pacjentów, bronią swoich pacjentów przed pazernymi ministrami, zaczęli jeszcze za rządów SLD, potem był niedoby minister PiSowski, teraz PełOwski, a rezultat tego taki, że kolejki co raz większe, tak samo jak lekarskie wille.
pacjent 01.01.2015 13:51:31
no i gitaara. jak będą teraz chcieli podpisać kontrakt to owszem ale o 50 % taniej. Takie są zasady biznesu. I nie straszcie że zaraz wszyscy poumieraja. Jeżeli obsługa ma być z łaski to lepiej niech będzie tam gdzie rzeczywiście potrafią to robić. Dołożyć do przychodni które podpisały kontrakt , Będą wiedziały jaj wykorzystać te pieniądze.
55 01.01.2015 11:57:00
Arłukowicz napuszcza pacjentow na lekarzy. Natomiast prawdą jest też fakt, że do niektórych bez kija nie podchodź
kar 01.01.2015 11:39:56
brat jako lekarz zarabia w szpitalu na etacie + jakiś dyżur okolo 28tyś miesięcznie ja jako inż. 3,8 tyś po 20 latach pracy
pacjent 01.01.2015 08:44:39
jeżeli lekarz ma się trzymać procedur i obostrzeń stawianych przez NFZ to nigdy nie będziemy mieli porządnej służby zdrowia. Poczytajcie trochę o NFZ i warunkach stawianych lekarzą, to zobaczycie że lekarz nic nie jest winien.
DU 01.01.2015 08:18:52
A i nie walcie do Nocnej i Świąteczej Pomocy Lekarskiej lub Izb Przyjęć od razu, jak mówi Arłukowicz. Jak wam POZ zamknęli zmieńcie lekarza; my w tych instytucjach mamy już dość roboty, bo gdzie tu mówić o "pracy".
DU 01.01.2015 08:15:46
Średnia godzinowa lekarza wynosi 13 zł - co za idiota Wam ludzie wmówił, że zarabiamy 25 tys. miesięcznie??? Arłukowicz?
do Sieradzaka. 01.01.2015 07:40:06
ja uwarzam ze jak centROmed taki buntownik to odebrać im tez karetkę która tam właśnie jest i tylko ona z tamtej przychodni obsługuje nagłą pomoc wypadkową i medyczną a przydzielić ją przychodni na Sieradzkiej, no bo w pierwszej wersji to włąsnie przychodniia na Sieradzkiej miała mieć tę karetkę i ona obslugiwać, ale firma centROmed miałą jakieś wejscia niewiadomo gdzie i przejełątę karetkę a teraz w nagłych wypadkach zanim przyjedzie karetka z Sieradza na wezwanie to nam przyjdzie umierać. Czyżby centROmed mial jakies ukłądy z proboszczem by nas szybciej wykończyć. To zapominają jaką składali przysięge Hipokratesa??? a moze to byłą jakaś inna przysięga??? Doktorze trochę otrzeżwienia. Bal na Rynku już się skończył czas wracać do żywych.
PO 31.12.2014 21:05:11
średnia 25tys. i mało za dyżur mają więcej niż inżynier za miesiąc pracy do pracy bo to wstyd
jogo-bella 31.12.2014 20:11:07
tu chorować to...jest problem...moją Matkę zabrałam z Polski...gdzie..zgadnijcie....i wcale nie do Angli..pozdr

olo 31.12.2014 18:57:47
lekarze biadolą ale zarabiają najlepiej odkąd istnieje służba zdrowia mówią o tym ci starsi lekarze masakra czekamy miesiącami olewani jesteśmy i kopani w du....e przez ten zasrany system odsyła się nas od lekarza do lekarza masakra aby się u nas leczyć trzeba mieć stalowe nerwy super zdrowie lub kaskę a jak nie to lepiej dać sobie spokój i łaskawie przejść na drugą stronę mocy oby tam było lepiej mam taką nadzieję bo tu na ziemi nieciekawie
niemozliwe 31.12.2014 18:38:52
To czlapek nie bedzie dawal juz l4?
I znowu 31.12.2014 18:29:57
"wspaniale rządzący" iiii wstrętni lekarze....
Jaka grupa będzie niedobra???? ( przeszkadzająca POlskiemu rządowi...)
@pacjent 31.12.2014 17:24:48
a ty to z Warty czy Tworek

chyba ,że ze skarbówki.
Bo jak nie ze skarbówku to cię guzzzzzzzzzziiiiik powinien czyjś garaż interesować.
tylko kasa 31.12.2014 17:13:29
Zrezygnowć z takich przychodni, które w d....ie mają pacjentów. Sami zaczną wtedy pracę.
Sieradzak 31.12.2014 16:38:46
Boże moja przychodnia centROmed nieczynna możebyć:( tylko nie to:( Pani Doktorze czemu tak wyszło? Ten sylwester nie będzie udany:(
maryś 123 31.12.2014 16:25:41
zgadzam się z "pacjentem" lekarzom już się w dupach przewraca wykształcili się za społeczne pieniądze, a 90% z nich wyuczyła się w tym poprzednim "złym" systemie teraz łupią nas pacjentów i ciągle im mało. Tak w "kamasze" i przez rok najniższą krajową, niech ruszą swoje zasoby ja bynajmniej nie znam biednego lekarza, bez willi i przynajmniej 2 dobrej klasy samochodów. Nie nie zazdroszczę ale apeluję o opamiętanie i odrobinę wrażliwości społecznej.
jaca 31.12.2014 15:37:21
No i mamy gotową listę skąd się wypisać żeby w przyszłym roku się nie musieć zastanawiać czy po Nowym Roku będę miał gdzie do lekarza pójść...
TUTUS ZAMKNIĘTY? 31.12.2014 15:23:49
TUTUS ZAMKNIĘTY SŁYCHAĆ BYŁO DAWNO ŻE TUTUS ZAMYKAJĄ ALE CZY TO PRAWDA ? ŻE ZAMKNIĘTY TUTUS
pacjent 31.12.2014 14:28:33
A może trzeba lekarzy w kamasze wziąć , bo im się w głowach przewraca! Co roku ten sam numer! Lekarze- otwórzcie garaże !

Więcej informacji

Zduńska Wola

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Zduńskiej Woli, Zarząd Oddziału Powiatowego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP oraz Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woli zorganizowali eliminacje powiatowe w Ogólnopolskim Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom”. W minioną środę odbyły się w pomieszczeniach Ochotniczej Straży Pożarnej w Janiszewicach.

1

Zduńska Wola

Oszuści internetowi nie próżnują. W ciągu kilku dni, do zduńskowolskiej komendy zgłosiło się 10 osób, które dały się oszukać cyberprzestępcom. Zduńskowolanie podawali obcym osobom kody blik, instalowali aplikacje umożliwiające zdalnie sterowanie ich telefonem lub komputerem, chcieli szybko się wzbogacić i wpłacali pieniądze na fałszywe platformy inwestycyjne. Policja apeluje o ostrożność w sieci i rozsądek w kontaktach z osobami z drugiej strony monitora.

1

Zduńska Wola

Na ostatniej w mijającej kadencji sesji spotkała się dziś, 25 kwietnia, Rada Miasta Zduńska Wola. Obrady były okazją do podsumowania kadencji 2018-2024 i podziękowania radnym za ponad pięć lat pracy w miejskim samorządzie.

9

Nasze Radio 104,7 FM

10:16

Yalla Yalla
Shanguy

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

10:14

Dopóki Jesteś
Skaldowie

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

26.04.2024

Giełda płyt winylowych
Centrum Informacji Kulturalnej w Sieradzu

27.04.2024

I Konferencja Edukacyjna "W stronę małego dziecka"
Warckie Centrum Kultury

28.04.2024

Gatta Prestige Race
Zduńska Wola, ul. Dolna przy Powiatowym Międzyszkolnym Ośrodku Sportowym
Zbiórka krwi
Ochotnicza Straż Pożarna w Sieradzu, ul. Krakowskie Przedmieście 1
Więcej...









Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1Alan Walker & YUQI & JVKE
Fire!
2+3The Kolors
UN RAGAZZO UNA RAGAZZA
3+9sanah
hip hip hura!