01.02.2012 16:40:53 (Aktualizacja: 01.02.2012 16:40:53)
Sieradz

"Kup smycz, psa dostaniesz gratis"

Polak potrafi, a kolejną okazją do potwierdzenia tej zasady jest nowelizacja ustawy o ochronie zwierząt. Trudno przestrzega się prawa, gdy luki pozwalają na swobodne obejście przepisów. Choć ustawa zabrania handlu psami i kotami poza miejscami hodowli w internecie aż roi się od ofert, dzięki którym tylko pozornie kupimy za darmo.

(fot. nasze.fm)

"Sprzedam smycz za kilkaset złotych, a pieska oddam gratis", lub "oddam psa za darmo, a przyszły właściciel zwróci jedynie koszt dotychczasowego utrzymania". Brzmi znajomo? Zapewne tak, bo tego typu ogłoszeń w internecie jest już całe mnóstwo. Właściciele dwoją się i troją, by tylko w miarę legalny sposób pozbyć się psa i przy okazji na nim zarobić:

%relacja01%

Sami sprzedawcy nawet nie ukrywają, że próbują w jakiś sposób ominąć przepisy obowiązujące od 1 stycznia. A policja przypomina - za nielegalny handel można nawet trafić za kratki:

- Od 1 stycznia 2012 roku nastąpiła nowelizacja ustawy o ochronie zwierząt. Handel psami i kotami poza zarejestrowanymi hodowlami jest nielegalny. Zwierzęta można zabrać ze schroniska, lub kupić bezpośrednio u hodowcy. Za złamanie tego zakazu jest kara grzywny, bądź aresztu. - tłumaczy Paweł Chojnowski z sieradzkiej policji. Zwierzę można również przekazać za darmo. Z kolei za zakup lub sprzedaż psa np. na targowisku grozi mandat w wysokości 500 zł.

Niestety mimo jasno określonych zasad sprzedawcy wciąż szukają nowych sposobów na to, żeby zwierzę sprzedać, a nie oddać zupełnie za darmo. Również w naszym regionie można spotkać podobne oferty. Jeszcze do niedawna w Sieradzu można było przygarnąć trzyletniego doga argentyńskiego. W ogłoszeniu mogliśmy przeczytać, że taki pies do nas trafi pod warunkiem, że zapłacimy za wyprawkę - a to już "jedyne" 1200 zł.

Komentarze

Justyna
16.03.2012 23:06:17
Czytam tak wszystkie komentarze i popieram wszystkich którzy uważają że przepis jest bzdurny.Sama mam kotkę Brytyjkę nie jest rodowodowa choć, rodzice są championami , ponieważ był to czwarty miot w ciągu dwóch lat i dlatego moja kotka nie ma rodowodu. Pochodzi z legalnej hodowli , po rodzicach rodowodowych i tu nie rozumiem tzn. że nie mając tego papierka moja kotka jest nie brytyjką tylko popaprańcem , bo jak nie ma kawałek karteczki to jest gorsza i dlatego nie może mieć małych kociaków. Choć nie ma rodowodu to i tak jest bardziej kochana, że nie jeden kot z hodowli mógłby jej pozazdrościć, nie trzymam jej w celach zarobkowych tylko dla przytulania, a właśnie takie hodowle zalegalizowane to jedna wielka lipa niby tacy dobrzy dla zwierząt a jak kotka lub kotek są już nie zdolni do posiadania potomstwa to się sprzedaje na allegro jako wysterylizowaną to jest miłość do zwierząt. Ja mojej kotki nie oddała bym za nic na świecie, ma jeszcze dachowca wysterylizowanego i nie wyobrażam sobie bym go się teraz pozbyła. Dlatego uważam że problem nie leży w nielegalnych hodowlach tylko w urzędnikach i osobach "niby" kochających zwierzątka którzy to nic nie robią tylko protestować potrafią.
Elizka
05.02.2012 13:16:53
Biorąc pod uwagę ustawe, pieski nadal mozna sprzedac, tylko te , które pochodzą z krycia z 2011 roku, jak wiemy PRAWO NIE DZIAŁĄ WSTECZ!!!


Jest zakaz rozmnażania, który wszedł w życie z dniem 1 stycznia 2012 r.

LooK
03.02.2012 09:45:26
po pierwsze w Pl można zarejestrować działalność np. handel zwierzętami domowymi tj: psy koty chomiki świnki morskie i inne trzeba mieć dla nich warunki bdb. ale z wejściem ustawy od 1 stycznia mając taką działalność nawet jeśli ktoś wcześniej zainwestował w kojce pomieszczenia itp wszystko co jest potrzebne do tego celu żeby warunki były idealne sprzedawał psy odprowadzając podatek od nich teraz już tego robić nie może może jedynie sprzedawać wszystkie inne zwierzątka domowe za wyjątkiem psów i kotów rasowych ale z nie udokumentowanym pochodzeniem moim zdaniem zapomnieli jeszcze o wprowadzeniu podatku od darowizny

to co się w tym kraju dzieje to paranoja trzeba stąd wyjeżdżać ...
obojętnie gdzie indziej gdzie Państwo ma większy szacunek do obywatela
ten kraj to jeden wielki absurd 90% studentów w pl nie ma pracy w swoim zawodzie i nie będzie miało będą pracować za marne 1300 taka prawda
ludzie chcąc sobie dorobić na hodowaniu psów nie mówię o tych którzy mają fabryki ale w tv tylko coś takiego można zobaczyć bo jak ktoś stara się poświęca czas i pieniądze to oni mu zabronią i wygonią do pośredniaka
moim zdaniem powinno się stworzyć związek psów nie rasowych
rejestrować hodowle w skarbówce i um
i podatki by były inspekcja by przyjechała warunki zobaczyła
i by więcej ludzi było zadowolonych a hodowcą psów rasowych ta ustawa i tak pieniędzy do kieszeni nie na wali
kobietka
02.02.2012 21:44:03
W zupełności się z Tobą zgadzam. Według mnie to bardzo bzdurny przepis!
....
02.02.2012 11:47:31
a i jeszcze jedno przestań pisać że szczeniaki rodowodowe się nie zwracają. bo po to między innymi właśnie ludzie zakładają działalność gospodarczą i handlują psami!! nikt charytatywnie robić nic nie będzie i choć nie wiem jak bardzo kochasz zwierzę do rozmnażając je chce coś na nim zarobić i można połączyć te dwie rzeczy. pozdrawiam
....
02.02.2012 11:41:21
oj Agnieszko krew się burzy jak się czyta to co piszesz... nie możesz pisać że wszystkie psy sprzedawane bez papierów są trzymane w złych warunkach bite a może jeszcze głodzone!! podam Ci przykład moja znajoma ma w domu suczkę yorka bez papierów. Suczka się oszczeniła miała 3 szczeniaki sprzedała je za 350 zł uważasz że to dużo? a wiesz ile kosztuje odrobaczenie i szczepienie szczeniąt a odpowiednia karma dla nich?? i jeśli nawet zarobiła na nich po 100 zł za szczeniaka to czy coś w tym złego? Pies jest trzymany w doskonałych warunkach - traktowane jak dziecko - ( przepraszam za porównanie ) dbają o niego doskonale żywią nie można im nic zarzucić... Więc pytam jeszcze raz co w tym złego. Ustawa ta uderzyła właśnie - tylko i wyłącznie w takich ludzi!! - ponieważ nielegalne hodowle nastawione tylko i wyłącznie na zysk istnieją i nadal będą istnieć i żadna ustawa tego nie zmieni... i błagam Ci nie wrzucaj wszystkich do jednego WORKA. Też mam psa bez papierów i nie oznacza to że o niego nie dbam. Z Twojej wypowiedzi wynika że dba się tylko o te psy z rodowodem. PSeUDO miłośniczka zwierząt...
Mówisz że się nie znam ...może ale jak chciałam kupić sobie psa właśnie z papierami zaproponowano mi psa z wadą serca - z legalnej hodowli - ( na psa za 2 tyś nie było mnie stać ) więc miałam wybór albo pies z wadą serca z rodowodem albo zdrowy pies w tej samej cenie bez papierów. Zgadnij co wybrałam(??) kocham go nad życie choć nie ma papierów. zresztą drugiego swojego psa i wiesz co Ci powiem - KUNDELKA - jeszcze bardziej!!
Magda
02.02.2012 09:13:27
Nie zgadza się. Pies rasowy to TYLKO pies rodowodowy, mający potwierdzenie pochodzeni. Reszta to psy mniej lub bardziej w typie danej rasy.

Co do sterylizacji, pomyśl logicznie i stwierdzisz, że mam rację. Jak suka bez macicy ma mieć ciążę urojoną? Ciąża urojona występuje tylko podczas cieczki. Oczywoscie nie zaleca się przedwczesnej sterylizacji, czyli przed pierwszą cieczką.

Zgadzam się, ktoś też to pisał. To nie rozwiąże problemu. Ale go zmniejszy. Sprzedawać się powinno tylko psy rasowe, kundelki oddawać za darmo. Można też brać pieska ze schroniska
slawek
02.02.2012 07:31:55
zgadza się, że pies bez rodowodu też jest rasowy, sumę 3000 podałem jako przykład, ja psa już mam i nie mam zamiaru go rozmnażać dla pieniędzy bo po prostu mam lepsze źródła dochodów i nie do tego celu ją kupiłem. W moim poście chodziło mi o wskazanie absurdów prawnych. Wprowadza się prawo które i tak będzie łamane i ma ono niewielki wpływ na ochronę zwierząt, natomiast ma ogromny wpływ na wprowadzenie kolejnych zezwoleń i koncesji, których w naszym kraju jest już i tak zbyt wiele. Natomiast odnośnie tych "pierdół" to naprawdę dużo czytałem na ten temat i zasięgałem porad zarówno weterynarza jak i hodowców. Przedwczesna sterylizacja, z tego co się dowiedziałem jest niewskazana ze względu na np. tzw ciąże urojone :))). Wysterylizować można suczkę dopiero po pierwszym porodzie - ale jak zaznaczam nie jestem fachowcem tylko opieram się na zdobytych ( niekoniecznie jedynie słusznych) informacjach.
Ok
02.02.2012 00:11:10
Ja zgadzam się z poprzedniczką. Te bezdomne psy to wcale nie te z nielegalnych hodowli.

Jeśli ktoś kupie psa, nawet z hodowli nielegalnej (ale jednak rasowego) to o niego dba. Te psy nie łażą po ulicach - a jak już się spotka, to zazwyczaj pies zaginiony.

Zająć się kundlami na wsiach. Doskonale wiem jak to wygląda - suka biega po wsi... niewysterylizowana i jak ma szczeniaki to "Pan" je zabija albo znowu łażą.
Agnieszka
01.02.2012 23:08:16
Nie znasz się to się nie wypowiadaj. Będzie miał wadę: np. nie idealne zęby, np. nie będzie stał idealnie albo będzie miał nie idealne umaszczenie. Ale będzie ZDROWY! Bo kupując psa z rodowodem masz również zagwarantowane genetycznie zdrowie, masz badania genetyczne rodziców na wiele chorób. I np. nie wystawowy (czyli nie najlepszy z miotu) Golden będzie na pewno zdrowym pięknym Goldenem, ale nie będzie wygrywał na wystawach. Zapłacisz za niego mniej. Porównywalnie do tego, ile za pieska na targu ale na pewno będzie zdrowym Goldenem, a nie chorym Goldeno podobnym kundlem.

Oczywiście nie uważam, że to w 100% wyeliminuje bezdomne psy - to jest mały krok, następny to obowiązkowe znakowanie (przyznaawanie się!) psów. Ale to już jest krok. Duży krok i oby coraz bardziej było to pilnowane.
A Ty jak chcesz łatwy zarobek to ziemniaki sobie posadź jeden z drugim, chociaż nie to za dużo pracy... trzeba dbać, a psa można zostawić w stodole i niech sobie radzi a później mówić, ile to się wydało i jaki zwrot kosztów musi być. Hodowle rasowych psów nie mają zwrotów kosztów za szczeniaki - pieniądze wydane na szczeniaki się im nie zwracają po ich sprzedaży. A tu chcą za zwrot kosztów za 400zł? to jak oni się zajmują tymi psami? Dopóki ciemnota się nie zmieni to nie będzie lepiej w tym kraju.

Najpierw dowiedz się, co oznacza pies rodowodowy i o co chodzi dopiero się wymądrzaj.

Bardzo się cieszę, że nie można teraz sprzedawać psów jak pyrek na targu!
...
01.02.2012 21:58:06
a dla mnie to jest chore... i nie przekona mnie nikt że jest to coś złego. Chcą ograniczyć nielegalne hodowle ?? ale czy tak się stanie nie!! bo szara strefa nadal będzie istnieć a z jakimi psami mamy problem z rasowymi - nawet bez papierów czy z kundelkami, które są wyrzucane na ulice?? trzeba zrobić coś aby właśnie tych kundelków było coraz mniej. Wiecie co niedługo to nie będzie można kroka zrobić bo trzeba będzie od niego podatek odprowadzić. ( bo to najbardziej państwo boli psy się rodzą ludzie je sprzedawają a podatki nie są odprowadzane)
Mówicie że można kupić psa tańszego z hodowli z papierami - owszem on będzie tańszy ale będzie miał też jakąś wadę np: serca bo z reguły tylko psy z jakąś wadą są tańsze.
kropka
01.02.2012 21:51:47
lawek, a kto Ci kaze rozmnazac suczke? wystarczy ja pilnowac. proste.
Magda
01.02.2012 20:53:39
Nie może. To nadal jest handel zwierzęciem. To jest tylko omijanie systemów aukcyjnych, które nie pozwalają ustawić cen dla psów bez rodowodów
Magda
01.02.2012 20:52:51
Psa rodowodowego również można kupić za kkilkaset zlotych, nie trzeba wydać 3 tys.
Sterylizacja jest zalecana bardzo nie wiem kto Ci takich pierdół naopowiadał. Niewskazane jest rozmnażanie Twojego psa "bez papierów".

A jak już to szczeniaki oddajesz za darmo!
Kasia
01.02.2012 20:51:10
Nie wystarczy. Musisz należeć do stowarzyszenia np. ZKwP
Ola
01.02.2012 20:50:34
Oddac za darmo :-) Można rozmnażać pieski - nie wolno ich sprzedawać.
alka
01.02.2012 19:44:11
a co maja ludzie zrobic z szczeniaczkami urodzonymi przed wejsciem ustawy? zabic, wyrzucic czy podrzucic do schroniska?
aleksandra
01.02.2012 19:42:21
Wystarczy zarejestrować hodowle jako działalność gospodarcza bo taką jest, ale wtedy trzeba płacić podatki i tp, a większość tego unika, dlatego mamy masę nielegalnych hodowli i nadprodukcje zwierząt.
Polacy zawsze umieją obejść prawo, a to taki katolicki naród i chyba powinni znać słowa Chrystusa,,, oddaj co boskie Bogu, a co cesarskie Cesarzowi"
~(
01.02.2012 17:21:45
Ustawa jest sprzeczna z prawem, bowiem jak ktoś (nasze państwo) każe mi oddać za darmo moją własność (zwierzę) które przysporzyło mi sporo kosztów aby nadawało się do oddania (karma, szczepienia, opieka weterynaryjna, wyposażenie) to jest nakłanianie do niekorzystnego rozporządzenia własnym mieniem, a to ponoć jest w tym zwariowanym kraju karalne (art 286 §1 k.k).
Nawet biorąc psa ze schroniska trzeba pokryć koszty.
Odchowanie szczeniaka do ok.8 tygodnia i zapewnienie mu doskonałych warunków aby obrońcy zwierząt nie "pyszczyli" to duże koszty i bez sensu jest namawiać kogoś, aby ponosił straty wydając zwierzę za darmo.
Życzę wszystkim obrońcom zdrowego rozsądku i zastanowienia przy tworzeniu głupiego prawa.
slawek
01.02.2012 17:07:26
Kolejny raz nasz "ukochany" rząd wraz z tzw. obrońcami zwierząt wprowadził w życie bubla. Nie dziwię się ludziom omijającym takie bzdurne przepisy. Niedawno ok 6 m-cy temu kupiłem suczkę z tzw. pseudo-hodowli tzn. bez rodowodu - na rodowodowego psa za np. 3000 mnie nie stać. Nie chcę jej na razie sterylizować ponieważ "podobno" jest to nie wskazane dla psychiki zwierzęcia. Jeżeli za np. rok moja suczka się oszczeni to co mam zrobić ze szczeniakami ... proste kołek i dołek - bo nie mam innego wyjścia. I to jest ta tak zwana ochrona i miłość dla zwierząt. Ta ustawa to kolejny przepis wprowadzony przez lobbystów w celu dojenia kasy z ludzi. Okazjonalny handel kundelkami i tak będzie istniał bo nie każdy ma sumienie uśmiercać szczenięta czyli po raz kolejny wprowadza się przepis który robi z Polaków bandytów łamiących prawo.
Alojzy
01.02.2012 16:52:15
pies nie jest dodawany gratis , pies po prostu jest dawany w prezencie . a to prezent nie żaden "gratis" . w Polsce nigdy nikt od razu nie wymyślił przepisu/prawa w 100% dobrego :-)
kropka
01.02.2012 16:29:59
a ja słyszałam, że pies również nie może być dodawany jako 'gratis' ...

Więcej informacji

Zduńska Wola
SPORT

9. Świąteczny Bieg Charytatywny dla Helenki

Dzisiaj, 15:12:40

Prawie 300 zawodników ukończyło 9. Świąteczny Bieg Charytatywny dla Helenki. Organizatorami wydarzenia byli: Biegam Bo Lubię Zduńska Wola oraz II Liceum Ogólnokształcące w Zduńskiej Woli.

0
region

Rekordowe inwestycje w zdrowie w Łódzkiem w 2025 roku

Dzisiaj, 07:42:54

Aż 232 mln zł Samorząd Województwa Łódzkiego przeznaczył w tegorocznym budżecie na ochronę zdrowia. Rok 2025 to czas intensywnych inwestycji, doposażeń placówek oraz rozwoju programów profilaktycznych, które realnie wzmacniają system opieki medycznej w regionie.

4
region

Ławeczkowcy obeszli się smakiem

Wczoraj, 20:28:12

W hali w Warcie Ławeczkowcy rozegrali drugi w tym sezonie mecz w III lidze futsalu. Tym razem przegrali z GKS-em Staltom Futsal Bedlno 4:10.

3
Nasze Radio 104,7 FM
Co teraz?
On Air
18:38
Zabierz Mnie
Oskar Cyms
Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie!
Co teraz?
On Air
18:39
Piosenka z przedmieścia
Fryderyka Elkana
00:00 00:00
12.12.2025 9. Świąteczny Bieg Charytatywny dla Helenki
12.12.2025 Budżet Sieradza 2026. Sesja rady miejskiej
11.12.2025 Zaproszenie na Jasełka do SP10 w Sieradzu
10.12.2025 Wizyta dzieci z oddziałów przedszkolnych ze Szkoły Podstawowej im. W. Łokietka w Rossoszycy
11.12.2025 Odpady... jest ich coraz więcej, a ich zagospodarowanie coraz droższe - audycja nr 11

Co, gdzie, kiedy

14.12.2025
III Warcki Jarmark Bożonarodzeniowy
Rynek im. Wł. Reymonta w Warcie
9. Świąteczny Bieg Charytatywny
Stadion Miejski w Zduńskiej Woli
XVIII Sieradzki Jarmark Adwentowy 2025
Ulica Kościuszki i Rynek w Sieradzu
BWA na Jarmarku
Biuro Wystaw Artystycznych w Sieradzu
Wystawa gołębi pocztowych
Sieradz, Starostwo Powiatowe
BWA na Jarmarku
Biuro Wystaw Artystycznych w Sieradzu
17.12.2025
Wystawa malarstwa Anny Juszczak
Kawiarnia Literacka Ratusza
20.12.2025
Świąteczne warsztaty dla dzieci
Pałac w Małkowie
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1
sombr
12 to 12
2
Kacperczyk, Daria Zawiałow
GDZIE TRAFIA MIŁOŚĆ, GDY UMIERA
3
Taylor Swift
The Fate Of Ophelia
Nasze Radio 104,7 FM
🎵 Ładowanie...