26.04.2010 12:27:02 (Aktualizacja: 26.04.2010 12:27:02)
region

Zduńska Wola: Konkurs na zagospodarowanie Pl. Wolności

Zduńskowolski Urząd Miasta ogłosił konkurs na "Opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej budowy Ratusza oraz zagospodarowania Placu Wolności w Zduńskiej Woli".

(fot. zdunskawola.pl)

Ogłoszenie konkursu było konieczne, aby Miasto mogło wywiązać się z umowy podpisanej z łódzkim Urzędem Marszałkowskim, który przyznał 12.000.000 zł dofinansowania na rewitalizację centrum Zduńskiej Woli - tłumaczy wiceprezydent Hanna Iwaniuk:

Biorąc pod uwagę terminy wynikające z możliwości przeprowadzenia tego konkursu, pewnych procedur, które przy tym obowiązują, a potem czas na wykonanie koncepcji i czas na wykonanie dokumentacji - jeśli nie ogłosilibyśmy teraz, a czasu nam dramatycznie brakuje, to już nie byłoby możliwości zrealizowania dokumentacji do końca roku. Ta dokumentacja będzie podstawą do wykonania studium wykonalności.

Wyznaczono 60.000 złotych na nagrody, choć Rada Miasta jeszcze tych środków nie przyznała. Będzie to jeden z tematów sesji, którą zaplanowano na czwartek. Jeśli radni po raz kolejny powiedzą NIE rewitalizacji, to magistrat będzie zmuszony konkurs unieważniać. Jestem jednak dobrej myśli ? dodaje wiceprezydent Iwaniuk:

Jeśli radni tej decyzji nie podejmą 29 kwietnia, to ja nie będę już widziała szans na to, żeby podjęli ją później. Z jednej strony wskazujemy środki, zaciągamy kredyt i nikomu nie zabieramy pieniędzy. Z drugiej strony po tej sesji, która dotyczyła rewitalizacji - niektórzy radni uznali, że podpisują się obiema rękami.

Na konkurs nadesłano aż 74 prace. Dla zwycięzców przewidziano trzy nagrody pieniężne w wysokości: 30, 20 i 10 tysięcy złotych. Dodatkową nagroda dla autora najlepszej koncepcji będzie zaproszenie do udziału w przetargu z wolnej ręki oraz możliwość prowadzenia nadzorów autorskich nad realizacją zadań.

Komentarze

zdwolak
29.04.2010 09:42:41
Ale te 12 mln ma starczyć na rewitalizację, zagospodarowanie PL. Wolności i budowę Ratusza. A to stanowi jakieś 20% kosztów, czyli bardzo marne dofinansowanie. Miasto traktuje te trzy zadania jako jeden projekt i drugi raz już pieniędzy nie dostanie. Grecji pomogą kraje ze strefy euro, Zd.Woli już nie:)
...
29.04.2010 01:23:57
Jeszcze nie zaczął sie etap pierwszy a już mówimy o drugim. Troche otrzeźwienia. Senator to co ma to zagarnął a tak na prawdę to ma wielomilionowy dług...
wyborca
28.04.2010 23:30:04
podzielam. Jeśli chodzi o p. Trzcińskiego to proszę abyś nie posądzał go o to o czym piszesz ty i wielu innych na jego temat. Życzę ci abyś osiągnął tyle w biznesie i w życiu co Senator. Jeśli chodzi o wnioski unijne to niestety ale to ty nie masz racji. Są tzw. nowe rozdania w ramach tych samych działań i można składać powtórnie wniosek na ciąg dalszy zaplanowanych działań czytaj rewitalizacji. Jak mówił Prezydent te 12 mln. zł pochodzi z dodatkowych pieniędzy poza zwykłymi konkursami w marach RPO itd. Tak właśnie pieniądze otrzymał Sieradz, I raz na rewitalizacje zabytków, teraz ciąg dalszy Rynek i już składają wniosek ( obecnie jest w opracowaniu w firmie łódzkiej na ciąg dalszy rewitalizacji). Polecam tobie i innym niedowiarką sprawdzić w Urzędzie Miasta Sieradz, wystarczy pojechać i ci to potwierdzą. Wystarczy chcieć i wiedzieć co się pisze a nie pisać coś o czym się nie wie.
zdwolak
28.04.2010 21:57:48
''i mówi, że będzie dalszy etap wniosku o dofinansowanie''


A Rydzyk mówił ''nie nazywajmy szamba perfumerią''. Co z tego, że MÓWI??? Gdybyś miał pojęcie o procedurach przyznawania dofinansowań unijnych to byś wiedział, że na jeden projekt dofinansowanie otrzymuje się tylko raz i trzeba to dokładnie rozliczyć. Twoja opinia bierze się ze ślepego słuchania El Presidente podczas konferencji prasowych (czyta z kartki gotowe przemówienia; na sesji nawet słowem się nie odezwie - polecam zajrzeć na sesję), w których zapewnia, że jest wielce pokrzywdzony.
zdwolak
28.04.2010 21:41:49
Tja, skoro się nie zgadzam z El Presidente to jestem z układu, z 3P czy 3Ha i opłacany przez kosmitów.
Wszyscy chcemy rewitalizacji!!! I to nie tylko PL. Wolności. Ale na normalnych warunkach. 12 mln ledwie starczy na postawienie ratusza. Po co nam on, skoro kilkadziesiąt tysięcy już wydaliśmy na koncepcję budowy sali widowiskowej (spełniającej dokładnie te same funkcje i mniej kosztownej). Niedźwiecki nie chce kontynuować żadnego z pomysłów (a niektóre nie są głupie i już za nie zapłaciliśmy) poprzedników tylko dla spełnienia swoich ambicji i chorych wizji senatora Trzcińskiego. I jeszcze znalazł poparcie w części mieszkańców:( To jest chore, że zduńskowolanie tak łatwo dali się złapać na propagandę ''pozyskanych'' 12 mln. Dobry samorządowiec w dobrym czasie (Zd. Woli zaszkodził przedwyborczy pośpiech El Presidente) na taki projekt pozyskałby nie 12, a 60 czy 80 mln. To udowodnił Sieradz. Ludzie, nie dajcie się nabrać Niedźwiadkowi i słabym lokalnym dziennikarzom, którzy potrafią tylko cytować, a nie analizować:(
stefania
28.04.2010 21:02:33
przestań piep....ć kocoboły żołnierzu i dupow....zie pseudoprezydenta i pseudosentorka. Udajesz, że masz pojęcie, ale nie wychodzi. przykro.
wyborca
28.04.2010 12:07:42
skoro piszesz, że ratusz nie. Takie sformułowania używają panowie z 3P, którzy są za a nawet przeciw. Ja jako szary obywatel uważam, że kiedyś trzeba zacząć remontować rynek, a Prezydent ma plany tj dokumentacja, zagwarantowanie 12 mln. zł. i mówi, że będzie dalszy etap wniosku o dofinansowanie. Ja wierzę Prezydentowi bo wreszcie są chęci, plany i 12 mln. zł. Ludzi, którzy oskarżają Prezydenta o to, że są to nierealne pieniądze traktuję jako wrogów Zduńskiej Woli i mieszkańców. Jest to zwykła propaganda jak za dawnych świetlanych lat propagandy PRL-u. To jest myślenie i działanie dawnych komunistycznych działaczy.
zdwolak
28.04.2010 09:41:43
A co do tego ma Rzeźniczak? To zwykły przestępca, o nim nie chcę dyskutować. Niedźwiecki jest niegospodarny. Gdyby wystartowali o tę kasę w przyszłym roku to by dostali nie 12 a 80 mln. Tylko, że czymś musiał zabłysnąć, żeby znów go wybrali. I tak - 12 mln to NIC w porównaniu do prawie stu, które miastop będzie musiało dołożyć. Bo Niedźwiecki nie mówi Wam o realnych kosztach tej błazenady. Remont TAK, ale na lepszych warunkach i bez ''ratusza'', do którego nikt nie chce nam dołożyć, bo to wyrzucanie pieniędzy w błoto (tym bardziej, że dokumentacja na salę widowiskową już jest!!!)
jcc
28.04.2010 09:00:54
Piszesz same złe rzeczy o prezydencie. Jak rozumię jesteś rozgoryczonym członkiem 3P lub Małej Ojczyzny. Więc powiedz, co zrobili poprzednicy dla miasta przez ostatnie 6 lat!!! Masz pole do popisu aby pochwalić tamte władze skorą tą już po 10 miesiącach krytykujesz. Poprzednia włądza zrobiła m.in.ja ci pomogę a ty proszę dokończ.... Praca za characz, kupowanie głosów radnych za pracę w spółkach miejskich, uprawianie polityki w mieście, spółkach, zatrudnianie swoich ( rodziny, znajomych, ciotki, pociotki itd), uprawianie propagandy czyli karmienie mieszkańców obłudą - najlepiej widać to było przed referendum - bilbordy, plakaty z wizjami prezydenta .... a gdzie konkrety? otórz nie było a może ty napiszesz co zrobiono przez 6 lat?
wyborca
28.04.2010 08:52:16
że kiedyś było cię stać na czynsz to jest obłuda komuny. Stać cię było bo władza jednym zabierała a drugim dawała aż do momentu kiedy zabrakło kasy. Kiedyś musiałeś prosić się władzy o wszystko a łąskawie dali ci kartki na żywność PARANOJA. Zobacz do czego doprowadził komunizm w Rumunii, Albanii, Bułgarii, Polsce... dzisiaj nasze społeczeń swto ponosi skutki tamtych rządów. W demokracji masz możliwość zabłyśnięcia tylko rozumię, że ty jesteś z tych którzy uważają, że wszystko ci się należy za darmo. Jeśli chcesz się dowiedzieć jak działa socjalizm, komunizm i demokracja i czym różnią się te systemy w teorii i praktyce to polecam studia ( filozofia, socjologia lub ekonomia) wtedy nie będziesz myślał tak jak teraz i nie będziesz pisał takich głupot.
AZA
27.04.2010 23:55:14
a moze by tak zafundować referendum dla pana Niedzwieckiego, bo w Szadku BURMISTRZ ma komende w tył zwrot - WYROK SADOWY to może tak w Szadku pan porządzi.
aza
27.04.2010 23:55:11
całkowicie się z tobą zgadzam.
AZA
27.04.2010 21:51:55
co za wyjątko0wy człowiek z tego prezydenta: lubi organizować wokół siebie historię w wyjątkowy sposób - w oparciu o bazarowe starocie na z wernisażem na korytarzach sądowych- to jest wtyka. A 12 000000 co to za pieniądz? NAWET NIE STARCZY NA RAMKĘ DO FOTOGRAFI - bo gorąca woda zamiast z geotermii popłynie zamiast krwi w jego żyłach, bo biedaczyna ostatnio coś pobladł.
czytający
27.04.2010 21:51:38
to na jakiej kasie ty musisz spać! A poza tym ta uwaga, że wypłakał jest nie na miejscu bo ile wypłakał Zenon R czy wiesz? ja ci powiem przez 6 lat wypłakał 2,7 mln zł. Teraz widzisz jaka róznica klas jest pomiędzy obecnym Prezydentem a jego poprzednikami.
zdwolak
27.04.2010 20:44:28
Marne grosze, które wypłakał u marszałka to kpina. To pozwoli pokryć niecałe 20% inwestycji. Zd. Wola potrzebuje odnowy kamienic, a nie okropnie drogiego ratusza. Kasa na koncepcję sali widowiskowej już została wydana!
Gdyby Nidzwiecki nie startował o pieniądze w ostatniej chwili to może by dostał dofinansowanie na poziomie 70% (jak Sieradz i inne normalnie zarządzane miasta). Ale on wiedział, że tyle można dostać za rok (czyli po wyborach) i wiedział, że radni nie pozwolą na realizację inwestycji przy tak marnym dofinansowaniu. A teraz ciemniakom do łbów wkłada, że rada marnuje pieniądze. Grutuluję mieszkańcom, którzy chcą doprowadzić miasto do bankructwa i popierają ten pomysł wzięty z kosmosu:)
Afera lokalna
27.04.2010 15:54:25
Zapomniałeś,że Niedzwiecki jest we władzach od 2008 roku.Wcześniej na uslugach Janusza R,a teraz miota się po urzędzie jak pijany po targu.Otóż mieszkam w bloku postawionym przez poprzednią ekipę.Kiedyś stać mnie było na czynsz i wszystkie oplaty,a nawet na przyjemności które były często organizowane za sprawa poprzednikow.Teraz po podwyżkach cen Niedzwieckiego ja sam pracuję na oplaty.Nie starcza na życie.Bo to się odbyło za sprawą senatora, ktory powsadzał bezprawnie "swoich' ze swojej fabryki na urząd, do spółek,do MDK, rad nadzorczych.Przecież wszyscy mieszkańcy o tym pamiętają.Senator zachowuje się w mieście jak szef milicji i w zamian za pracę i pieniądze ludzie sie poniżają, sprzedają i robią coś gorszego wykonują jego rozkazy.A co do sądu to dwie panie Agata N i Sylwia Muzyka S są oskarżycielkami od tego samego senatora.Już nie wspominam o stanowiskach i kasie.Czy trzeba więcej pisać?
Mycha
27.04.2010 15:53:50
Słusznie "Rebeliancie", zgadzam się z Tobą całkowicie i popieram Twój pogląd co do rewitalizacji.
...
27.04.2010 15:10:26
Masz racje i mieli obniżyć prezesom pensje a zarabiają jeszcze więcej niż ich poprzednicy. Maja po 10 tys. na rękę i jeszcze nagrody i przywileje z układów zbiorowych. Hańba!
myślący
27.04.2010 15:10:18
odnoszę wrażenie, że zieje pan straszną nienawiścią do Pana Prezydenta, Z-cy i innych ludzi. A gdzie pan był jak poprzedni prezydent i jego z-cy obiecywali, że będą inwestycje, geotermia, drogi itp. Przez 6 lat rządów poprzedniego prezydenta co zrobiono? prawie nic oprócz tego, że była korupcja której finał jest w sądzie. Proszę nie zapominać, że radni którzy popierali pana Zenona R znim współrządzili. Dzisiaj nie mają wpływu na Prezydenta to uprawiają politykę i robią wszystko aby prezydent nie mógł nic zrobić. Jest propozycja Rewitalizacji rynku to 3P mówi o ratuszu, przecież to kłamstwo. Proszę zobaczyć ile dróg w mieście zostało wyremontowanych, budowa Orlików i to zaledwie przez 10 m-cy rządów Prezydenta. Więcej obiektywizmu panie Afera Lokalna bo należy pan do tych którzy straszą aferą ale nie potrafi jej udowodnić. WSTYD panie Afera Lokalna.
Afera lokalna
27.04.2010 14:45:36
Znów się nic nie robi jak zwykle w mieście, tylko kłóci i dzieli ludzi.A pomyslodawcami tej kpiny pod nazwą 12 milionów jest pani Iwaniuk,pan Niedzwiecki i ich stwórca senator łamiący prawo lokalne.Dlaczego nie rozpisze się referendum i nie odsunie tych szkodników od koryta.Najpierw nasprowadzali do miasta cudaków jak Jakubowski,Nieradkowa,Fraj ktorzy wyprowadzali po cichu kase.A nie powstalo w miescie dosownie nic.Nic sie nie robi,nawet geotermii gdzie pieniadze w MSC zgromadzila poprzednia ekipa.TBS nie zbudowalo ani 1 mieszkania.Ceny za to wode,scieki,cieplo wzrosly.Lawinowo zas przzjmuje sie urzednikow po znajomođci.To jest jedna wielka afera w wykonaniu tej ekipy.Te wirtualne 12 milionow ma ludziom zamknac usta od niekompetencji,niegospodarnođci tych co zyja z podatnikow.
mieszkaniec
27.04.2010 08:42:07
inaczej niż ludzie mądrzy. Jacy komuniści są mądrzy to pokazały czasy powojenne w Polsce w całej europie wschodniej, później rządy Millera sama korupcja, teraz na Węgrzech - upadek państwa tak komuniści rozkradli i zadłużyli państwo, że może upaść. Widzisz komuniśi umią tylko ładnie mówić i rządzić się nie swoim. Pokaż mi w Zduni komunistę, który dobrze prowadzi biznes i uczciwie? a ludzi nie komunistów którzy prowadzą własne firmy dobrze jest dużo. To jest właśnie ta różnica. Komuniści chcieli by dorwać się do koryta bo tam są społeczne pieniądze i nic nie muszą robić aby je brać. NEVER.
księgowy
27.04.2010 08:29:30
Wyborco czy Ty przypadkiem nie byłeś w sztabie wyborczym Zenka , tak mi coś trąci , że pracowałeś dla niego .
zdunka
27.04.2010 08:29:25
niestety ale chyba nie rozumiesz istoty samorządu , ludzi trzeba dzielic na mądrych i głupich a nie na czarnych i czerwonych .Jakie znaczenie dla mnie jako mieszkańca ma czy basen lub wodociąg wybuduje czarny czy czerwony , ważniejsze żeby wybudować i żeby to dobrze działało
wyborca
27.04.2010 07:42:06
wodę z mózgu ludzią. Sprawy proste gmatwasz tak, że oni właśnie poprzez takie teksty głupieją. Jak ktoś ci daje 12 mln. zł i mówi, że dostaniesz więcej tylko pokaż, że sensownie je wydasz to czy byś chciał czy nie? Prezydent chce a tacy jak ty i tobie podobni nie mogą zdzierżyć tego, że wreszcie jest władza w mieście która działa w jego imieniu jak i mieszkańców.
mieszkaniec
27.04.2010 07:28:32
zobacz ilu komunistów siedzi w Radzie Miasta.
widz sceny
27.04.2010 07:28:00
Jaka jest różnica pomiędzy Rzeźniczakiem a Niedźwieckim ? Odp. Różnica w kwocie 12mln zł (tamten nie miał ten może mieć), która to kwota starczy na wkopanie kamienia węgielnego. Co z ryneczkiem przy placu co ze stacją benzynową co uregulowaniem dot. własności kamienic itd. itp.
rebeliant
27.04.2010 01:22:43
Szanowny WYBORCO, niestety nie mogę się z Tobą zgodzić, gdyż określenie REBELIANT w języku polskim oznacza m.in. powstańca, buntownika, opozycjonistę itd. czyli kogoś kto nie płynie z prądem, jak cała reszta... Zachęcam więc do lektury słownika wyrazów obcych.

Nie wiem co w tym złego, że ktoś taki, jak ja usiłuje otworzyć oczy mieszkańcom, którzy niejednokrotnie nie ma jeszcze wyrobionego zdania na to, czy ten pseudo ratusz ma powstać czy nie. Nie rozumiem, dlaczego Pan Prezydent z uporem maniaka forsuje pomysł budowy ratusza? Jeden z byłych prezydentów miasta musiał już odejść m.in. z powodu swoich utopijnych pomysłów, czyżby przyszedł czas na następnego?

Widzę, że do co niektórych nie dociera, że pieniędzy jest stanowczo za mało na tak ogromną inwestycję i widzą tylko te 12.000.000 zł. Wspomnianą kwotę statystyczny Kowalski może wygrać w LOTTO, zaś dla takiego miasta, jak nasze to nie są jakieś porażające pieniądze. Ciekaw jestem co by było, gdy miasto otrzymało dotację 100.000.000 zł np. na budowę meczetu lub synagogi w centrum? Czy wówczas również za wszelką cenę zabiegano by o pozyskanie tych dotacji?

Na koniec powiem tyle, że jestem gorącym zwolennikiem rewitalizacji centrum, bo widzę, jak wygląda serce naszego miasta, jednak jestem za tym, aby robić to z głową. Myślę, że nie ma się co oszukiwać - budowa ratusza i obsiachtanie frontów walących się kamienic niewiele wpłynie na poprawę wizerunku miasta, bo 50 metrów od strefy zero i tak nic się nie zmieni :/
zdunka
27.04.2010 01:19:34
Ja nie chciałem waszych odpowiedzi typu,że nie wiem co to znaczy prawdziwy..... , prosiłem o podanie kryteriów którymi sie kierujecie a obrażające teksty typu komunizm itp tylko świadczy ,że brak Wam jakichkolwiek argumentów .Co ja i moje pytanie ma wspólnego z tymi przymiotnikami co użyliście ,oj ieniutko z waszym poziomem inteligencji , oj cieniutko
...
26.04.2010 22:29:39
Niestety masz rację
czytający
26.04.2010 22:29:30
prawdziwy Polak, prawdziwy katolik itp, to nawet trudno z tobą polemizować. Przykro, że w XXI wieku są mieszkańcy miasta św. Maksymiliana , którzy nie znają podstawowych pojęć. Myślę, że bliższe są ci pojęcia ''komunizm'', ''postokuminzm'', socjalizm'' itd....
wyborca
26.04.2010 22:28:52
tak jak się podpisujesz czyli jesteś rebeliantem jak sama nazwa wskzuje działasz na szkode miasta i mieszkańców pisząc takie brednie.
nierozgarnięty
26.04.2010 22:28:41
Coś mi sie wydaje ,że to kolejne robienie ludziom wody z mózgu , prawdopodobnie chodzi o danie dużej kaski jakiemuś zaprzyjaźnionemu projektantowi.Tak naprawdę to rewitalizacja powinna rozpocząć się od budowy kilku/nie wiem ilu/bloków socjalnych do których zostana przeprowadzone niektóre osoby zamieszkujące obecnie te zasoby w centrum , a póżniej kolejne działania jak gaz, woda i ścieki itp. i odnowienie kamienic i sprzedaż ich nowym lokatorom /którzy w przeciągu kilku m-cy nie zdewastują i nie będą na ławeczkach w parku wysiadywać degustując trunki i skutecznie odstraszać turystów/a budowa ratusza to na finał , każdy inny scenariusz to zwykła ściema
olech
26.04.2010 22:28:03
kolejna sciema, utopie to za swoje a bedziesz je mial jak ci Maro da czyli nigdy
Kościuk niezgody
26.04.2010 22:27:55
Ta Iwaniuk niech się bierze do roboty, a nie bez przerwy wymyśla glupoty.Już wydaje pieniądze na nagrody, ktorych radni nie przyznali i nie przyznają.Już oglasza konkurs na wirtualne koncepcje, które nie doczekają się realizacji.A w sprawie geotermii wszystko już było i koncesja Ministra i 2 uchwały rady miasta i studium wykonalności i wydano już prawie 100 tysięcy i ani Iwaniukowa, ani Niedzwiecki tematu nie podjęli.Dlaczego?Powinni za to polecieć na zbity pysk.Dość tych głupot i samowoli.
rebeliant
26.04.2010 18:35:34
Te 12.000.000 zł to stanowczo za mało! Rozgrzebią na kilka lat całe centrum miasta, wybudują "pałac" w samym środku slamsów i na tym się skończy, bo na nic więcej nie starczy kasy. Jestem zwolennikiem rewitalizacji centrum Zduńskiej Woli, ale trzeba to zrobić z głową i dostosować plan inwestycyjny do otrzymanych środków z Urzędu Marszałkowskiego. Ludzie ogarnijcie się trochę nim będzie za późno, bo pieniędzy jest na prawdę bardzo mało!

Rewitalizacja centrum Zduńskiej Woli powinna polegać na kapitalnym remoncie kamienic, uzupełnieniu powstałych po wyburzeniach ubytków, skanalizowaniu wszystkich budynków na Placu Wolności oraz usunięciu stacji benzynowej znanego koncernu i obskurnych szaletów - od tego bym zaczął!
...
26.04.2010 14:09:39
Prawdziwy to Niedźwiecki i tylko Niedźwiecki. Reszta to oszołomy!
zdunka
26.04.2010 12:14:05
Panie "mieszkaniec"jest Pan z pewnościa bardzo oświeconym człowiekiem bardzo proszę o pomoc i przybliżenie czytelnikom co to znaczy "prawdziwy zduńskowolanin" , prawdziwy polak , prawdziwy katolik itp , bo nie wiem jakie kryteria to wyznaczają i trudno mi żyć w niewiedzy czy jestem prawdziwym ..... czy nie.Dziekuję zgóry Jasnie Panie , zapewne Pan jest prawdziwym ... jak mniemam
szczery
26.04.2010 11:47:32
szczere Tak dla rewitalizacji centrum Zduńskiej Woli!
mieszkaniec
26.04.2010 11:29:02
nie nazywaj nikogo durniem, bo jaki ty masz pomysł na rynek? syf, kiła, brud, obskurne kamienice, to jest obraz naszego rynku. Ludzie do których ty się zaliczasz nie chcą zmiany tego stanu rzeczy. Pan Prezydent to zmieni mocno w to wierzę. Panie Prezydencie mieszkańcy i prawdziwi zduńskowolanie są z panem i trzymają za pana kciuki.
mieszkaniec
26.04.2010 10:34:42
dotychczasowych prezydentów wreszcie ma pomysł i plan na nasz rynek. Panie Prezydencie życzę dalszej konsekwencji w działaniu dla dobra miasta tak jak dotychczas pan to realizuje.
zdwolak
26.04.2010 10:34:31
Dureń Niedźwiecki znów próbuje zmarnować publiczne pieniądze na chory pomysł, który i tak nie zostanie zrealizowany. Co ten człowiek ma w głowie?

Więcej informacji

region

XVIII Sieradzki Jarmark Adwentowy

Wczoraj, 20:38:04

Sieradzki Jarmark w tym roku trwał cały weekend. W sobotę można było kupić lokalne produkty a także posłuchac koncertu Sieradz Śpiewa Razem. Z kolei w niedzielę była oficjalna część artystyczna na rynku.

1
region

III Warcki Jarmark Bożonarodzeniowy

Wczoraj, 20:20:18

Za nami wydarzenie pełne świątecznych atrakcji, lokalnych smaków oraz artystycznych występów. Na Placu Klasztornym w Warcie po raz 3 zorganizowano Jarmark Bożonarodzeniowy. Były występy, lokalne przysmaki, choinki a także spotkanie ze Świętym Mikołajem

0
Zduńska Wola
SPORT

9. Świąteczny Bieg Charytatywny dla Helenki

Wczoraj, 15:12:40

Prawie 300 zawodników ukończyło 9. Świąteczny Bieg Charytatywny dla Helenki. Organizatorami wydarzenia byli: Biegam Bo Lubię Zduńska Wola oraz II Liceum Ogólnokształcące w Zduńskiej Woli.

1
Nasze Radio 104,7 FM
Co teraz?
On Air
03:39
Please Don't Go
Double You
Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie!
Co teraz?
On Air
03:41
Przyjdzie na to czas
Violetta Villas
00:00 00:00
12.12.2025 9. Świąteczny Bieg Charytatywny dla Helenki
12.12.2025 Budżet Sieradza 2026. Sesja rady miejskiej
11.12.2025 Zaproszenie na Jasełka do SP10 w Sieradzu
10.12.2025 Wizyta dzieci z oddziałów przedszkolnych ze Szkoły Podstawowej im. W. Łokietka w Rossoszycy
11.12.2025 Odpady... jest ich coraz więcej, a ich zagospodarowanie coraz droższe - audycja nr 11

Co, gdzie, kiedy

17.12.2025
Wystawa malarstwa Anny Juszczak
Kawiarnia Literacka Ratusza
20.12.2025
Świąteczne warsztaty dla dzieci
Pałac w Małkowie
21.12.2025
Z tradycją i ze smakiem
Sala C Starostwa Powiatowego w Sieradzu
Jarmark Adwentowy
Złoczew (pow. sieradzki)
Tenis w szkole
Hala Szkoły Podstawowej nr 6 w Zduńskiej Woli
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1
sombr
12 to 12
2
Kacperczyk, Daria Zawiałow
GDZIE TRAFIA MIŁOŚĆ, GDY UMIERA
3
Taylor Swift
The Fate Of Ophelia
Nasze Radio 104,7 FM
🎵 Ładowanie...