strzałka do góry
07.03.2018 11:22:27
region

"Sytuacja nas do tego zmusiła"

Tak zgodnie tłumaczą rolnicy, którzy zablokowali dziś DK 12 w Błaszkach i Wróblewie. Domagają się m.in. odwołania ministra rolnictwa. Głównym problemem niskie ceny, które nie starczają na pokrycie kosztów produkcji. Ponadto zła polityka zagraniczna, jak twierdzą Polska stała się krajem skolonizowanym przez zachodnie markety.

(fot. nasze.fm)

Dzisiejszy protest rozpoczął się punktualnie o godz. 10:00 w Błaszkach i Wróblewie. Rolnicy zablokowali ruch na dwie godziny. Jednak w porozumieniu z policją co kwadrans pozwalali przejechać kierowcom. Blokady zakończą się o godz. 12:00.

Główne postulaty to:
1. zmiana ministra rolnictwa,
2. większa kontrola ziemniaków i warzyw importowanych do Polski,
3. unormowanie stosunków dyplomatycznych z Rosją,
4. ograniczenie importu zbóż do krajów trzecich,
5. wyrównanie dopłat rolniczych do takich jakie mają rolnicy na zachodzie.

Organizatorem protestu jest Stowarzyszenie Polskich Producentów Ziemniaków i Warzyw - Unia Warzywno Ziemniaczana.

Całego materiału z dzisiejszych blokad możecie posłuchać w odtwarzaczu po prawej stronie portalu.

hk
Komentarzy: 248

Komentarze

gosc 12.03.2018 07:07:25
Nomw dwa lata jednak więcej niż po w osiem lat
Wybory 12.03.2018 06:12:01
Niebawem wybory. Wybierzcie znów ZSL, Ups chodziło mi o PSL a do Izb Rolnych J Kołodziejczyka i J. Wróbla a bedzie znów kraina szczęścia mlekiem i miodem na wsi płynąca. Wreszcie zrozumcie ze potrzeba w polityce ludzi spoza dotychczasowej strefy. Wybierzcie ludzi z głowa na karku...
zadowoleni? 11.03.2018 21:07:11
Tak głosowaliście to macie! Spijajcie to nawarzyliście. Jak wam mało to są jeszcze wybory samorządowe!
dla wszystkich .... 11.03.2018 21:04:16
Dla tych co tak jadą po PO i PSL. Tak narzekacie, a co zrobił dla was PiS? Wypiął się na was. Teraz pewnie siedzą może i to widzą i co śmieją się z was... Już z historii wiemy że szukanie pomocy u obcych źle się kończy.
Yuttavattaze 11.03.2018 11:17:30
Zauważyliście że od 1 marca nie ma już łapek w górę ani w dół w ilości ok 100 przy postach dotyczących gminy Błaszki. Jakieś typy dlaczego tak jest?
ewela 11.03.2018 09:18:57
Jak pani tak trudno to zapraszam do normalnej pracy na etacie,zusu i innych przyjemności:)
Anna. Do Polo 10.03.2018 22:06:12
Nie ode mnie masz minusa ale pytanie zadajesz głupie. Każesz zmieniać rolnikom mentalność to zacznij od siebie. Pomysł ile PLN trzeba wyłożyć zeby stworzyć grupę producencka. Czy wg Ciebie to dostaje taka grupa tylko dopłaty do tego ze istnieje i ma same kokosy ? Otóż nie. Zasady utworzenia grup nie sa takie łatwe. Do ciężkiej pracy dochodzi biurokracja. Rolnicy ledwo spłacają swoje kredyty i na chleb zarabiają. Musza utrzymać czesto duże gospodarstwa, wiele budynków, ponosić opłaty związane nie tylko z wytworzeniem produktów czy hodowla zwierząt ale z funkcjonowaniem gospodarstwa. Utrzymać s dobrym stanie maszyny rolnicze to tez nie takie proste. Duzo by wymieniać a Twoja wypowiedz pokazuje wlasnie Twoka zazdrość i mentalność... Zacznij od siebie
gosc 10.03.2018 18:58:22
Nie popieram takiego protestu
Polo 10.03.2018 17:02:37
No oki ten co dał łapa w dół słucham dlaczego podyskutować zawsze można. Pozdrawiam
gienia 10.03.2018 15:46:55
Takie metody na protest to w średniowieczu panowie były. Tym poparcia nie zyskacie
Tomasz Sobczyk 09.03.2018 22:55:19
dotyczy komentarza "PSL pigy STAR 2018-03-09 16:09:50" Szanowny Panie… Pisze Pan „Jesteś zwykłym robolem w CK Blaszki i to tylko dzięki że jesteś w prezydium Błaszkowskiego PSL.” Tak – jestem członkiem Polskiego Stronnictwa Ludowego i nie wstydzę się tego… Co do bredni, o których wspomina Pan w swoim poście… Największą brednią jest szeroko pojmowana przez Pana niewiedza /czegoś_kiedyś_zabrakło _!/ Pana tok myślenia jest taki a nie inny, więc nie będę Panu tłumaczył, kto zatrudnia „roboli” w Centrum Kultury w Błaszkach … Z pewnością nie był to wspomniany przez Pana Świderski. Teraz zapewne Pana rozczaruje… Cieszę się , że mogę być „robolem” w Centrum Kultury w Błaszkach bo praca ta sprawia mi ogromną radość i daję dużo satysfakcji a w życiu przecież o to chodzi najbardziej. Pozdrawiam
Cytat z FB Pana Piotra Michalskiego 09.03.2018 20:54:29
"Karol Rajewski—Burmistrz Błaszek udostępnił(a) post użytkownika NIE dla importu ziemniaka. 58 min · Prawie 38 stopni gorączki... ale nie mogłem zostawić samych rolników. Protestujemy i walczymy o lepsze jutro dla polskiej wsi. Tak brzmi post Karola Rajewskiego opublikowany na jego profilu. Panie Burmistrzu, faktycznie ociepliło się ale to słoneczko musiało Panu wyjątkowo przygrzać, że stwierdził Pan 38 stopni, przyznam,że zawsze zastanawiałem się co musi dziać się w Pana głowie, że wypisuje Pan takie bzdury, teraz już wiem , to 38 stopni Panu zaszkodziło i to nie na tym proteście o którym Pan piszę ale to musiało nastąpić gdzieś na początku Pana kadencji. Nie mam pojęcia gdzie Pan był na tych protestach ale to musiało być gdzieś daleko więc może Panu się wczasy w Hiszpanii pomyliły z rolniczymi protestami. Muszę jednak Panu podziękować, bo dzięki Pana postom poprawia mi się humor a często umieram ze śmiechu kiedy czytam te bzdury które Pan wypisuje. Kiedy jednak pomyślę o trudnej sytuacji rolników to przestaje się śmiać z tych dyrdymałów i aktów hipokryzji z Pana strony i ogarnia mnie wściekłość. Najgorsze jednak w tym wszystkim jest to, że usiłuje Pan zrobić z tych ciężko pracujących ludzi idiotów i na ich ogromnych problemach zyskać rozgłos. Panie burmistrzu, prawda jest taka, że rolnicy nic Pana nie obchodzili i nie obchodzą, jedyne do czego Panu są oni potrzebni to do lansowania się. Z tymi problemami rolnicy borykają się już od dawna więc gdzie Pan był, kiedy te problemy się zaczęły i co Pan zrobił ??? Powiem Panu, nic Pan nie zrobił, bo w tym czasie walczył Pan z wyimaginowanym układem i śmigał za Państwowe pieniądze do 49 prokuratur jaj latający Holender. Ma Pan na swoim terenie firmy zajmujące się przetwórstwem i szereg możliwości by próbować rozmawiać z tymi przedsiębiorcami w imieniu swojego rolniczego elektoratu. Pan tego nie robi, bo by prowadzić takie rozmowy trzeba mieć o tym pojęcie a Pan z rolnictwa to wie jedynie jak podlewać kwiatki w doniczkach i to tylko wtedy gdy ta roślina to kaktus. Walczył Pan z myśliwymi a nie pomyślał Pan, że nie myśliwi są największym problemem rolnictwa na naszym terenie.Panie Rajewski, skoro jest Pan takim obrońcom rolników to proszę nam wszystkim powiedzieć jakie ma Pan pomysły na rozwiązanie tej patowej sytuacji ????? Powiem Panu , nie posiada Pan takich pomysłów bo Pan przykleił się do organizatorów protestu jak rzep do psiego ogona i odgrywa Pan gwiazdora. Muszę Pana zmartwić, bo rolnicy to nie idioci i szybko się w Pana kołtuństwie połapią a wtedy to może się dla Pana mało sympatycznie skończyć . Niech Pan nie zaprasza tym ludziom ministra tylko niech Pan realnie coś dla tych ludzi zrobi. To, że udało się raz prześlizgnąć jak szczur w wyborach nie oznacza, że drugi raz stanie się ten sam cud. Powiem Panu, że najbardziej gratuluje temu który stanie z Panem w wyborczych szrankach bo mieć takiego kontrkandydata jak Pan to tak jak wygrać z rakiem "
lol 09.03.2018 17:46:35
Unia ziemniaczana...no widać że ziemniaczana:)
ola 09.03.2018 16:33:38
Co tam panowie? Nielegalna ropka za grosze od ruskich się skończyła i teraz źle bo trzeba drogie paliwo do ciągników lać jak normalni ludzie?
PSL pigy STAR 09.03.2018 16:09:50
Do Tomasz Sobczyk: Tak jak piszesz tak jesteś inteligentny i dlatego przygarnęło Ciebie tylko Blaszkowskie PSL i tu tylko skończysz. Jeśli odpisujesz to proszę o prawdę, nikt tobie nie zarzuca ze nie pochodzisz ze wsi ! Napisz że "NIE JESTEŚ ROLNIKIEM" to jest prawda nie owijaj w bawełnę. Poza tym nic nie osiagnąleś!!! Jesteś zwykłym robolem w CK Blaszki i to tylko dzięki że jesteś w prezydium Błaszkowskiego PSL. Zatrudnił Ciebie Świderski i to tylko jemu bądź wdzięczny. Poza tym wszyscy podchodzimy ze wsi i wszktalcili nas rodzice ???? bo kto inny miał to zrobić.czlowieku nie pisz bredni
Kazia 09.03.2018 15:38:03
Do Ewelina. Odnosząc się kochana do Twojego postu albo nie rozumiesz co to opozycja a co to rządzący. Opozycja kochana nie rządzi!! !! Takie są zasady jak jesteś w mniejszości. Nie pisz głupot bo to źle świadczy o twojej inteligencji.
Skrajnosc 09.03.2018 15:32:38
Nie popadajmy w skrajności, jeżeli ktoś nie lubi Rajewskiego oczywiście niech pisze tylko niech też poda prawdziwe fakty jak rządził Świderski. Oczywiście Rajewski, jak była susza nie obniżył podatków ale i Świderski też tego nie zrobił. Oczywiście Rajewski nie przyszedł w 2015r na protest ale i Świderski teź nie przyszedł, a był prezesem Błaszkowskiego PSL. Zgadzam sie, tej Pani nie było na proteście bo była w swoim sklepie ale była współorganizatorem protestów. W 2015r ten protest był głównie organizowany pod szyldem NSZZ RI Solidarność. I powiem szczerze tamten był ponad podziałami, byli rolnicy, politycy różnych opcji, była izba Rolniczą, członkowie NSZZ RI Solidarność, byli też radni z naszej gminy, była różnorodność transparentów no i sami pamiętacie ile było traktorów.!!!!To można nazwać protestem i dziś dziękuję organizatorom z tego miejsca za profesjonalizm. Na sam koniec, piszesz na Rajewskiego--pisz na Świderskiego będzie sprawiedliwie. Pozdrawiam Rolnikow
Tomasz Sobczyk 09.03.2018 15:08:46
dotyczy komentarza "Do Łukasz Bitner 2018-03-08 18:40:29" Szanowny Panie…!!! Jeżeli już zamieszcza Pan jakiś post to radzę przed podaniem przykładów „nie rolników” upewnić się czy w ten sposób Pan kogoś nie obraża. Szanowny Panie ..., pochodzę ze Wsi i tego się nie wstydzę. I tu Pan zdziwi się - ponieważ doskonale wiem jak wygląda praca na Wsi i jaki trud ponosi rolnik każdego dnia przyczyniając się do odradzania ziemi , która niezmiennie, każdego roku, wydaje plon. Napisał Pan co mnie bardzo uraziło „Dzięki głosom ROLNIKÓW powiem kolokwialnie macie "koryta" a co zrobiliście dla biednego rolnika???" Więc teraz ja zadam Panu pytanie … ! Co Pan jako rolnik z „krwi i kości” zrobił do tej pory, żeby na Wsi żyło się lepiej_? Przysłowiowe „koryto” o którym tak Pan pisze, nie mam „Dzięki głosom ROLNIKÓW…” tylko dzięki ciężkiej pracy moich rodziców, którzy mając niewielkie gospodarstwo rolne wykształcili mnie i moją siostrę. Pozdrawiam.
Skrajnosc 09.03.2018 14:35:28
Nie popadajmy w skrajności, jeżeli ktoś nie lubi Rajewskiego oczywiście niech pisze tylko niech też poda prawdziwe fakty jak rządził Świderski. Oczywiście Rajewski, jak była susza nie obniżył podatków ale i Świderski też tego nie zrobił. Oczywiście Rajewski nie przyszedł w 2015r na protest ale i Świderski teź nie przyszedł, a był prezesem Błaszkowskiego PSL. Zgadzam sie, tej Pani nie było na proteście bo była w swoim sklepie ale była współorganizatorem protestów. W 2015r ten protest był głównie organizowany pod szyldem NSZZ RI Solidarność. I powiem szczerze tamten był ponad podziałami, byli rolnicy, politycy różnych opcji, była izba Rolniczą, członkowie NSZZ RI Solidarność, byli też radni z naszej gminy, była różnorodność transparentów no i sami pamiętacie ile było traktorów.!!!!To można nazwać protestem i dziś dziękuję organizatorom z tego miejsca za profesjonalizm. Na sam koniec, piszesz na Rajewskiego--pisz na Świderskiego będzie sprawiedliwie. Pozdrawiam Rolnikow
ewelina 09.03.2018 12:33:23
No fakt, totalna kompromitacja... To znaczy opozycja przez osiem lat nic dla rolników nie zrobila
Tatus 09.03.2018 11:29:49
Proszę nie obrażać Ministra Rolnictwa , on robi bardzo wiele tylko taki kibel i smród oraz długi i kary jakie musi Ministerstwo spłacać za 8 lat Anarchi (bezwładztwa) PSL ze w 1 czy 2 lata nie da się ogarnąć, aby rolnicy od razu odczuli ze jest lepiej. To inny Minister, M.Sawicki z PSL nazwał ROLNIKÓW "rolnicy to frajerzy" . Dziś po bandzie z PSL obecny rząd musi spłacać kary do Brukseli a najwięcej ARMIR i KOWR. To ze nie ma pieniędzy to zasługa tych zło....ji z PSL. Papiery na stół !!!!!!!!!! spotkam się z każdym i wiem że merytorycznie źaden z tych PSL-ów nie poda prawdziwych argumentów. Pamiętacie co zrobił Świderski, na 2574 samorządy byliśmy na 50 miejscu od końca pod względem rozwoju a w Powiecie Sieradzkim na ostatnim- to istna katastrofa. Mnie jest wstyd że taką gminę położył na łopatki działacz partia niby Rolniczej. Dam przykład rolnik sieje w jednym roku , sprząta w drugim. Niestety na plony musimy jeszcze zaczekać to jeszcze nie czas żniw.
alan 09.03.2018 10:18:11
No cóż, rolnikom się niempodoba,że ludzie nie popierają ich protestu. A patrząc na zdjęcia to rzeczywiście, tak jak ktoś poniżej napisal,że widzę że tylko najbogatszym rolnikom źle się wiedzie
ziemniaczek 09.03.2018 06:49:25
W mojej klasie w podstawówce było więcej ludzi niż na tym protescie
gosc 09.03.2018 06:42:35
Oj panowie,panowie,coś mi się wydaje że ten wasz protest ma więcej wspólnego z kampanią wyborczą niż z biedą
klon 09.03.2018 01:03:34
Na Dyrektora przejścia dla pieszych w czasie strajku proponuje Jacka, człowiek sprawdzony, będzie pasował do PSL-owców, rządzących z nim w gminie. Może jakieś Panie niech żuru nagotuja, nalewki podadzą zziebnietym i strajkowanie będzie szło..wszystko po 20 gr
Polo 08.03.2018 23:24:34
Ludzie no fakt rok jest trudny. Ale pamietam10 czy 13 czy nawe 15rok to nie wiadomo bylo jak zludzmi gadac na posesji bo jak ci nie pasi to wypad przyjedzie kto inny i kupi. Przyjdzie sezon i na ziemniaka i na kapuche i kazdy dobrze o tym wie. Sprawa numer dwa ten Jelonek obok blokady w Blaszkach. Ja rozumiem ze rolnik musi czyms pracowac i nie koniecznie starym klamotem. Ale mozna bylo dac 50tysia z Renie albo jak juz ktos bardzo chcial 200za nowego Ursusa. Ale nie nie! Trza wziasc kredyt pol balona albo lepiej bo ten ma amortyzowana os, podnosnik z 8ton tuza z przodu i kij wie co jeszcze. Ano bo sasiad ma a ja nie bede gorszy. Prosze tylko nie wmawiajcie mi ze tak nie jest. Ano taki pan rolnik liczyl to tak. Jelonek 600, polowe odda mi PROW plus odpisze VAT i za max170tysia jest moj czyz nie?? Tak niech wszyscy sie dowiedza jak to wyglada. Nastepna sprawa. Mloda pyra potem pekin i pekin jak sie uda albo mloda pyra i kapucha ewentualnie jakis jeczmien potem pekin bo juz nic za bardzo nie chcialo rosnac badz jest taka kila z niszcykiem ze juz wyjscia nie ma. Sami robicie nadprodukcje i psujecie nieraz i nie dwa sprzedajac mlodego pyra na rynku w Lodzi Wroclawiu Kaliszu jeden przez dugiego bo moje robia sie brazowe bo moje czuc(gnija) bo ja mam rossade do sadzenia bo ja mam ludzi na jutro do pracy. Nastepna sprawa Gdybyscie zrzeszyli sie w jakas grupe z pewnoscia bylo by wam latwiej cos ugrac bo jak Wacek ma 500ton i innych Henkow do tego po 100 to razem bylo by powiedzmy10.000. I iloscia mogli byscie jakies swoje warunki negocjowac. Niestety. Jeden z drugim brat bratem jak kryzys gdy dobry rok to wilkiem patrzy albo nawzajem sie podsmiewaja z siebie ze tanio ze malo ze badziew. Zmiencie swoja mentalnosc. Bez tego nic nie ugracie. A i nie opowiadajcie ze macie tak az zle. Nikt nikomu nie kazal sie przeinwestowywac i teraz cierpiec. Przyklad Jelonka choc nie wiem czy tak jest A na koniec. Zaplaccie tyle skladek podatkow i innych dupereli zebyscie mieli czelnosc ludzi na etatach wypominac ze to wy tak ciezko pracujecie.
Błaszkowski Rolnik 08.03.2018 23:05:03
Do rolnik Wróblew odnośnie tej pani ,która organizowała protest w 2015 r ,ta pani zorganizowała bo wiedziala że jest taka potrzeba niekoniecznie zabiegała o sławę ,walczyła bo PSL kopnął rolników w ..... o ile pamiętam pana Rajewskiego nie bylo
do Krzysia 08.03.2018 22:52:08
Panie Krzysiu jak by u nas była ziemia 6z to rzeczywiście nikt by nie protestował bo by las rósł ale jest jak jest. Mam tylko jedno pytanie ILU TU PISZE TROLI WRÓBLA
Olik 08.03.2018 22:29:30
ja byłem w 2015 r na tym proteście ,ale ten protest był nie przedwyborczy tylko powyborczy nie było na nim wybranego burmistrza ,który dziś tak prężnie broni rolników ,który nie obniżył podatków w roku w ktorym byla susza i nic nie zrobił dla tych rolników bo oni nie zaslugują na nic dobrego do urn glosować ,a nie dożynkować!!żadnego p.Bietnera ani p.Michała choć był już radnym też nie było farsa i tyle ,ta pani zorganizowała protest i wcale się z tym nie obnosiła nie widać jej na zdjęciach z 2015 sprawdź Błaszki Protesty 9 luty , nie szukała rozgłosu zrobiła to co uważała za słuszne i tyle napisala postulaty wręczyła wraz z rolnikami NSZS RI odpowiednim władzom .Rząd był zupełnie inny a minister nazwał rolników,, frajerami ,, to ten minister podpisał kontrakty ,które zablokowaly polskich rolników za to prężnie w 2015 r.wypowiadał się pan z izb rolnych PSL i pan TW ,, Henryk" Odnoszę wrażenie że to wszystko na opak .
Dzisiajlubjutro 08.03.2018 21:53:08
Rolnicy w stowarzyszeniu powinni podjąć próbę budowy własnej sieci małych sklepów warzywnych. Coś na kształt małych piekarni: "Piekarenki" . Własne logo, warzywa z Polski oraz najniższe ceny w okolicy. Ceny ustalane odgórnie, wyposażenie ujednolicone. Sami obowiązkowo by się zaopatrywali w sklepiku w warzywa niedostępne u siebie na produkcji. Zacząć od Błaszek i stopniowo w miarę powodzenia biznesu można otwierać warzywniaki w innych miejscowościach .
Błaszkowski Rolnik 08.03.2018 21:51:15
Do rolnik Wróblew odnośnie tej pani ,która organizowała protest w 2015 r ,ta pani zorganizowała bo wiedziala że jest taka potrzeba
Swojak 08.03.2018 21:41:00
Oglądając zdjęcia widać małą frekfencje rolników, widocznie tylko tym najbogatszym źle się wiedzie.
Mmmm 08.03.2018 20:48:50
Zawsze można obniżyć koszty produkcji np. Stosować mniej nawozów i oprysków na robaka pleśnie chwasty. Po ugotowaniu następnego dnia ziemniaki nie nadają się do jedzenia kapusty pekińskiej sami producenci nie chcą jeść. Ekologiczne są brzydsze jest ich mniej ale droższe i napewno znajdą nabywców. Producenci jakość a nie ilość.
Marcin 08.03.2018 20:13:58
Ja to bym chciał żeby Ci wszyscy którzy tak jadą po rolnikach że "oni tylko chcą więcej i więcej" albo że "rolnik wcale biedny nie jest bo ma maszyny warte po kilka tysięcy" przyjechali na tydzień czasu na wieś do rolnika który ma 10ha warzyw i wcale nie ma wszystkiego zmechanizowaego. Niech przygotują rozsadę do której trzeba wstawać codziennie w nocy aby ją ogrzać, niech założą kilka tuneli foliowych i zaraz by kilku zobaczyło jak to jest na wsi. A ci co twierdzą że rolnicy biorą ceny z kosmosu niech pojadą w trakcie sezonu na Zjazdową lub Bronisze i zobaczą jakie są ceny tam a jakie na bazarkach gdzie ceny są czasami kilkukrotnie większe. Ktoś bardzo dobrze powiedział, że gdyby rolnik taką cenę powiedział by na takiej zjazdowej to by go wyśmiali i cały towar poszedł by do wyrzucenia
obserwator 08.03.2018 19:12:41
Ten powstaniec w służbowym wdzianku to też producent pekinki.Kontrastuje z pozostałymi uczestnikami,którzy wyglądaja tak jakby codziennie jedli pekinke.Konsumenci przekonali się co warte są te Wasze warzywa i zmieniajcie profil produkcji bo sami tego nie zjecie.Żyto jest poszukiwane i cena b.dobra.
Mamy GODNOŚĆ 08.03.2018 19:10:02
Trzymaj MICHAŁ. Nie bój się. Ty masz Trwam my Wróblew mamy Izby i Urząd Marszałkowski i Piotrka. Nasz Wróblew to Piotrek i Zbyszek. Jesteśmy z Wami. Rolnicy z Polski...!!!!!
Dajcie przykład 08.03.2018 18:48:12
ŚWIETNIE?!! PiS!! KOBIETY NA ULICY!!! ROLNICY NA Ulicy!!! NAUCZYCIELE NA Ulicy!!!!! LEKARZE NA ULICY...... KTO JESZCZE?????? PIS???!? - rolnicy. Kto jeszcze? Emeryci policjanci strażacy. Wasza propaganda kończy się. Sprawdzamy....PIS
Do Łukasz Bitner 08.03.2018 18:40:29
Pisze Pan ponad podziałami a gdzie Pan był jak organizowany był Protest w 2015r. Na DK 12 pod Kasztanami, a wtedy ŕzadzilo PSL-PO i Pana kolega Świderski. W tedy naprzeciwko Pana domu był Protest i Pan nie przyszedłeś bo sytuacja nie była po Pana myśli a teraz Pan pisze ponad podziałami. Znam Pana osobiście i myślałem że jest Pan mądrzejszy. Jest Pan inteligentny zawsze Pana szanowalem i szanuję mimo że ja nie popieram PSL a jestem też rolnikiem. Pan nie posiada gospodarstwa rolnego Tak samo jak Świderski to skąd Pan wie jak wygląda praca rolnika i jego problemy. Powiem dobitnie PSL Błaszki to Neweta emeryt-nie rolnik, Lorirat dyrektor szkoly-nie rolnik, Świderski- nie rolnik, Bitner dyrektor szkoly- nie rolnik,T.Sobczyk pracownik CK-nie rolnik i kilku jeszcze . I to ma być partia Rolnicza, tylko źerujecie na ciężko spracowanych plecach rolnika. Dzięki głosom ROLNIKÓW powiem kolokwialnie macie "koryta" a co zrobiliście dla biednego rolnika??? Na to pytanie muszą sobie odpowiedzieć sami rolnicy. Panie Łukaszu niech Pan przyjmie słowa krytyki z powaga, naprawdę jest Pan uczciwy, normalny Gość, osobiście lubię Pana i zawsze podaje Panu rękę I powtórzę jeszcze raz jest Pan inteligentny . Co Pan robisz wśród tej bandy z PSL- u reputację i nazwisko Pan sobie szargasz. Kiedyś w przyszłości Pana dzieci albo wnuki będą wytykane palcami-" To jego ojciec należał do tych Targowiczan, zdrajców, zło....ji" niech Pan się od nich wpisze ja Pana zawsze z rodziną poprzemy tylko nie z PSL.
Pomoc PIS potrzebna!!!!!! 08.03.2018 18:22:48
Żeby wszyscy wiedzieli Henryk czyt. TW Henryk rolnik z Wróblewa. Historia go oceni. Tak PIS dba o rolników. Gdzie Poseł Polak (PIS). Przypomnę komisja rolników. Pośle gdzie jesteś? Masz władzę. Potrzebujemy Twojej Pomocy.
Tu jest POLSKA 08.03.2018 17:56:40
Tak miernego wiernego ministra rolnictwa Kristofa Jurgiela nie było. To jest śpioch sejmowy. Jak koala miś pobawić się i pospać i znów pospać i coś tam coś tam.... Nie jestem rolnikiem ale Was podziwiam i pozdrawiam. To jest najważniejszy punkt waszego postulatu - Dymisja ministra rolnictwa. To jest zakała polskości i naszej wartości narodowej ROLNICTWA
do różnych takich 08.03.2018 16:42:36
już kiedyś [dawno dawno temu] jedna taka [z ówczesnej elyty] mówiła: "jak nie mają chleba niech jedzą ciastka" tak wy teraz mówicie niech sprzedadzą i idą do miasta - wtedy będziecie lamentować że pracę wam zabierają - no bo na pewno potrafią lepiej pracować
ala 08.03.2018 16:11:17
Cosik mało was na tym protesciku
korek 08.03.2018 15:47:44
do obłuda, myślę, że tak ci tak znakomicie było za po-psl, to obłowiłes sie na wiele lat i bieda ci nic nie zrobi.
Do Mediatora 08.03.2018 15:44:24
Proszę zablokować wszystkie komentarze. Przecież to jest nienormalne pisać takie głupoty.
przemek 08.03.2018 15:41:38
To wszystko co pisza na rolnika to jest straszne , jak wam jedzenia braknie to przyjdziecie prosic rolnika by wam sprzedal , ale wy wolicie Europejskie co w 2 tygodnie rozna. SMACZNEGO
do DO "rp" 08.03.2018 14:36:34
Ale radny Lucjan N przyznał że współpracował i oficjalnie wygrał mandat, a na listach PIS do parlamentu był TW HENRYK nie wpisał faktu że współpracował z SB i PIS zamiata to pod dywan.
do do "rp" 08.03.2018 14:13:09
Temu co pracował ze służbą bezpieczeństwa zmniejszyć emeryturę
Krzysiek 08.03.2018 13:52:38
Cały ten protest śmiechu wart. PSL chce zdobyć głosy i burmistrz też chce coś ugrać. Myślałby kto, rolnicy z dwóch najbogatszych gmin z najlepszą ziemią w powiecie i pewnie w całym województwie najwięcej krzyczą. Weźcie się do roboty, niech tu nikt mitów nie powiela jaka to ciężka jest praca na roli. Rolnik pracuje faktycznie pół roku przy obecnym zmechanizowaniu wcale ta praca nie jest ciężka , a zimą co? Tylko produkcja roślinna, pytam się gdzie są krowy i świnie. Kilka na całą wieś bo się nie opłaci. Nie pasuje, sprzedajcie te swoje hektary kupcie domy w mieście i do pracy, zobaczycie jak miastowym jest lekko.
góla 08.03.2018 13:15:30
zaraz prace polowe rolnicy wyjadą w pole bedą produkować duzo tirowe tanio 0,20 gr bo sadzonka pekina w pole będzie trzeba wsadzić po ziemniakach wczesnych
taki jeden 08.03.2018 12:34:56
śmiech na sali zawsze im mało jak towar był po 1 zl za karofle 1.6 za pekina to płakali ze mało narosło maja tanią siłe robocza z Ukrainy polskiego pracownika mają za nic na każdym podwórku kostka mercedes bmw jaguar przechowalnie wystarczy sie przejechać przez słomków równe wągłczew sadokrzyce
obłuda 08.03.2018 11:34:33
O nie PRL porównywać należy do PIS. Kto scentralizował władzę (wszystko Jarosław jak Gierek) wszystko zakazać. pis to zaraza ale zniknie bezpowrotnie. Szybciej jak niektórym się zdaje. Rolnika widzi tylko przy wyborach. Rządzą już ponad dwa lata i gorzej i gorzej. Głosowałem na tych oszustów ale nigdy więcej. Rydzykowi niech się kłaniają dalej.
Do "rp" 08.03.2018 11:08:13
Radny Powiatowy z PSL ...z Błaszek Lucjan N. "Współpracowałem ze Słuźbą Bezpiećzenstwa PRL" takie oświadczenie złożył Radny PSL i to świadczy o tej partii. Taka Partia jacy Działacze, jacy Działacze taka Partia. I co nie PRL???????
Michałekkkk 08.03.2018 11:01:31
"Ķącik smyka Michaśka taśtaśka" w Magistracie i tak lepszy niż protest " Konik na Biegunach" dla Ciebie i Rajewskiego. Dzieciaki inaczej was nie można nazwać. Wy dwaj powinniście być w tym "Kąciku" i bawić się tym kominkiem a "DonJuan"Jacuś z butelką mleka i A.Kiełbasa z Pampersami
Asik 08.03.2018 10:15:38
do "Starostfo do "rp" " - jedna mała dygresja, nie wraca PRL, bo PSL mentalnie nadal tam tkwi. ;)
rp 08.03.2018 10:12:37
Panie Starosto pogoń pan tzw. własnych hejciarzy. Informatycy do dzieła
Rolnik Wróblew 08.03.2018 09:56:00
Rolnik byłeś na proteście widziałeś , albo brakło ci odwagi żeby się pokazać to byli sami rolnicy Z poparciem Wójta i Burmistrza za co wielki szacunek więc nie siej propagandy .rolniku jak z koziej ... dalej znasz jak nie to sobie znajdź internecie lub się kogoś spytaj
Sieradzak 08.03.2018 09:46:22
Do Warszawy jedzcie i politykom utrudniajcie życie a nie zwykłym obywatelom .Ciekawe co by bylo gdym blokował wjazd kombajnu na pole a rolnik placi za godzinę.
swojak 08.03.2018 09:45:00
ten protest to kupa śmichu i coś mało klientów.
rolnik 08.03.2018 09:24:50
To prawda, to nie są prawdziwi rolnicy bo oni nie mają na to czasu to PSL przyszedł protestować! Wiedzą że w najbliższych wyborach będą mieli o połowę mniej stołków dla rodziny więc chcą trochę napsuć krwi póki moga
Starostfo do "rp" 08.03.2018 09:23:44
No coz wraca PRL w wydaniu PSL -u... widac ze cenzura w wydaniu tej partii i jej zwolennikow nadal popularna. Komentarz napisany do"rp"
ela 08.03.2018 09:12:25
Cały czas im mało mało mało , nie da się z tego żyć niech robią co innego.. Gdybym ja wyprodukowała buty i poniosła stratę kto by mnie pytał czy ten wzór czy ten kolor czy ta jakość po prostu niech sieją dynie lub buraczki orkisz lub to co przynosi zysk pomidory groch kwiaty...
Do Marka 08.03.2018 09:00:37
Oczywiście co niektórzy siedzą tylko przed swoimi komputerami w ciepłych kapciach i czasami przejdą się na ryneczek I to całe ich pojęcie o pracy rolnika. ale na szczęście są ludzie, którzy rozumieją zasady rządzące w rolnictwie. Z drugiej strony - czy sprzedawanie warzyw i owoców na ryneczku to nie praca na etacie, często rolnik jak już chce tak sprzedawać swoje plony, to musi kogoś zatrudnić, oprócz tego opłacić miejsce. Zgadzam się z Toba Marku w 100 procentach. W cenę wlicza się też koszty pozyskania plonów, czyli nawozy, podlewanie, nasiona, sadzeniaki lub sadzonki. A gdzie praca własna? Tego już rolnik ma nie liczyć?
prow 08.03.2018 08:49:30
rolnicy protestują ale wśród protestujących nie widać rolników co mają 8-10 ha oni nie strajkują ziemie po godzinach obrobią i nawet w tak trudnym roku radzą sobie duze gospodarstwa sa w spirali PROW na 5 la ta warzywa ziemniaki tanie i produkować trzeba takie są wymogi
Do Anny 08.03.2018 08:43:43
Kochana Anno, dowiedz się najpierw, ile dostaje rolnik za litr mleka od mleczarni. A na ryneczku zazwyczaj sprzedają ziemniaki handlarze, którzy kupują je na giełdzie od rolnika bądź kogoś, kto skupuje ziemniaki od rolników. A handlujący na giełdzie nie skupują ziemniaków od rolników po złotówce za kg. Ręczę Ci Kochana Anno.
... 08.03.2018 08:40:22
jak to pogonić lokalnych polityków?! a jak my mamy zdobyć poparcie, w październiku nas rozliczą!
rp 08.03.2018 08:39:38
Panie Starosto - na przykładzie przedmówcy Sieradz Starostfo ! proponuje wzmocnić kontrolę nad swoimi pracownikami w zakresie dostępu do Internetu ( patrz hejtowania). Wprawdzie są paragrafy na hejciarzy, ale jakoś mało skutecznie ludzie to prawo wykorzystują . Może wzmocnić też dyscyplinę pracy pracowników Starostwa i zwrócić uwagę na efektywność wykorzystywania czasu pracy i obłożenie obowiązkami - to już działka pana sekretarza. Widocznie jesteście panowie szefowie zbyt pobłażliwi . Do dzieła
Nie pochwalam ale rozumiem 08.03.2018 08:26:47
No dobra, protestujeta, tylko najpierw powidzta kiedy te wasze kartofle będą jadalne?
Sieradz starostfo 08.03.2018 08:25:58
Świderski to najlepszy samorządowiec.. .... od nic nie robienia. Dlatego PSL utraci władze w Starostwie. Nie dziwię się że wybraliście Rajewskiego, nie mieliście innej alternatywy
swojak 08.03.2018 08:21:49
ludzie to nie rolnicy protestowali to PSL który nie może się doczekać rządzenia i koalicji z platformą. pusty śmiech.
Do As 08.03.2018 08:16:36
Nie będzie w imieniu rolnikow rozmawiać człowiek, który przywozi do Polski masowo warzywa - proszę przeczytać drugi postulat. To przeciw takim praktykom rolnicy protestują.
robert zych 08.03.2018 08:13:00
Drodzy rolnicy,ja rozumiem że chcecie więcej zarabiać,każdy chce. Ale nie macie wcale tak źle. Nie jesteście pomijana grupa społeczna. Najgorzej mają polscy emeryci. Starzy ludzie o których prawa nikt się nie upomina bo nie protestują tłumnie pod sejmem. Obcy jest im internet więc nie potrafią się zorganizowac i protestować. Po wielu latach pracy mają 1000 emerytury i dostają zmwielkim ontrabienoem 20zl rocznie podwyżki. Tomwstyd dla tego kraju!
AS 08.03.2018 07:59:37
do "ANNA" i właśnie tak należy rozmawiać a nie rozpoczynać walkę o normalność od odwołania ministra, to jest bariera, która na samym wstępie podzieli społeczność, kto na tym chce skorzystać popatrzcie dobrze na fotki (nie mówię o wszystkich, zdecydowana większość jest rozgrywana).
asik 08.03.2018 07:56:02
czas na kilka słów prawdy: rolnik ma źle, ale mały rolnik. Niestety obecne podsycanie i podjudzanie jest w interesie dwóch grup: politycznych desperatów i kilku (można ich nawet wyliczyć) dużych, chytrych i niestety zamożnych rolników - cała reszta dała się tylko podpuścić. Sami rolnicy mają zdanie podzielone. Większość "normalnych" rolników jak każdy chciałby mieć więcej ale zdecydowana większość jest przeciwko takim formom protestu. Idą wybory i niestety część ludzi dała się ogłupić szczytnymi ideami - któż nie pójdzie za hasłem: "chcemy więcej zarabiać!"
Lisica 08.03.2018 07:50:37
I tak najlepszy był Świderski nie przyszedł woģóle. Czyli sprawy rolnicze jego nie interesują, ma ROLNIKÓW z własnej gminy w d.....e . Tak samo robił wcześniej i robi teraz. Czeka nas chłopy Obstrukcja. A mówią że dwa razy do tej samej wody się nie wchodzi.
Anna 08.03.2018 07:41:45
Przykre jest w tym wszystkim kilka spraw. 1.] Podział społeczeństwa i traktowanie rolnika jako "chłopa", który leży i nic mu się nie należy - co jest strasznie zniekształcone przez produkcje typu"chłopaki do wzięcia" i inne tegp typu bzdury. 2.] Rolnicy są zbywani przez samorządowców, którzy twierdzą, że nic nie mogą im pomóc i wina jest w Warszawie. Tu przyszli się pokazać, że są po stronie rolnika, jednak gdyby strajk odbył się dwa lata temu to pewnie nikogo by nie było. 3.] W tym samym czasie w Warszawie w Ministerstwie Rolnictwa rozmawiał właściciel firmy, która wyniszcza polskie rolnictwo, konkretnie na terenie powiatu sieradzkiego - wykorzystując strajk jako karta przetargowa i sposób na przyspieszeie załatwiania spraw. 4.] Rolnicy nie zdają sobie sprawy jak wygląda praca w KOWR czy MR i kto tam nadal zasiada oraz kto odpowiada za sytuacje w rolnictwie. Nie da sie udawac, ze PSL, którego rolnicy popierali oszukał swoich wyborców albo działał na ich niekorzyść. Musimy jasno sobie uświadomić, Ci , którzy pod tym szyldem występowali powinni zostać odsunięci od pełnienia funkcji publicznych w imieniu rolnika, gdyz nie pomagali mu w jego pracy, a wiec przeciwnie. Dużo sił życze rolnikom, rozpoczęliście długą drogę, a praca rolnika jest najcięższa spośród wszystkihc. Powodzenia!
realista 08.03.2018 07:39:11
Drodzy rolnicy jutro organizujecie powtórkę protestu, apeluję do was po raz kolejny abyście przegonili wszystkich lokalnych polityków. Dlatego, że np. Burmistrz Rajewski już ogłosił, że jest głównym organizatorem protestów. Wczoraj na swoim profilu w imieniu wszystkich rolników z trzech gmin podziękował za udział w protestach władzom samorządowym tychże gmin, czyli np. w imieniu rolników gminy Wróblew podziękował za udział Wójtowi gminy Wróblew. Przecież to jest ewidentne wykorzystywanie waszej krzywdy do swoich politycznych celów. Jaki to jest megaloman niech świadczy jego hasło wyborcze " Karol Rajewski - człowiek - który został burmistrzem" czyli hasło zerżnięte z tytułu filmu o papieżu Janie Pawle II. Wyborca czytając takie hasło ma wyciągnąć wniosek, że Karol Rajewski = Jan Paweł II
Do pikio 08.03.2018 07:31:50
Prawdziwy rolnik co ma duże gospodarstwo nie ma czasu handlować na ryneczkach. Te osoby albo mają kilka hektarów i wszystko uda im się sprzedać na ryneczku albo to zwyczajni handlarze, towar mają z giełdy. Tylko jak idziesz na ten ryneczek zapytaj ile oni płacą za miejsce, ile koszty dojazdu i koszty wyprodukowania. Czasami w jednym dniu zarobią tylko na opłaty. Trochę więcej zrozumienia.
Marek 08.03.2018 07:28:00
Wszyscy się uczepilisci tych cen na ryneczkach jak rzep ogona. Na ryneczkach nie sprzedają normalni rolnicy tylko działkowcy i zgadzam się że jest tam drogo. Normalny rolnik sprzedaje hurtowo a tam ceny są już zupełnie inne. Zapraszam choćby na zjazdowa do Łodzi. Przy takiej skali produkcji inaczej się nie da bo utoneli byśmy w wlasnym towarze. Więc nie porownojci e cen z bazarku z cenami hurtu.
KRUS kontra ZUS 08.03.2018 07:23:28
Nie rozumiem dlaczego zazdrościcie nam KRUS? Coraz więcej rolników idzie do pracy by być na ZUS, dlaczego? Bo gdy zachoruje dostanie za każdy dzień na zwolnienie. Rolnik powyżej 30 dni, więc gdy ma zapalenie oskrzeli itp, nie dostaje nic. Przy poważniejszej chorobie czy urazie za miesiąc ma 300zł. Druga kwestia, żona rolnika w ciąży, nie dostaje tak jak na ZUS 100% tylko również 300zł, gdzie całą kwotę wyda na lekarza, leki i badania. Zwolnienie przysługuje do dnia porodu, dzień po już jest zdolna do pracy. Nie dostanie macierzyńskiego, a nawet 500+ bo mąż ma hektary. A gdy czas na emeryturę to rolnicza zaczyna się od 680 zł, po roku podwyżka do 720zł. Trzeba w zgodzie z synem i synową żyć, bo jak na swoim garnuszku to ciężko wyżyć. Nie dziwi was czemu tyłu młodych ludzi ze wsi pracuje w mieście? Ilu wyjeżdża za granicę do pracy? Nie dlatego że chcą, tylko muszą jakoś sobie radzić.
mieszkaniec 08.03.2018 07:19:57
No najlepszy to jest tytuł tego artykulu sytuacja nas do tego zmusiła. Pomyślałby kto,że głodem przymierają bidusie, a prawda taka że rolnicy niestety są pazerni. Idą wybory i poczuli że możnaby coś ugrać. I tak nic innego o tej porze roku do roboty nie maja
mkk 08.03.2018 07:08:59
a dlaczego ten protest w srode sie odbyl ano w srode mialo bys rozliczenie błaszkowskich nocy dlatego pan r tak ochoczo wspierał protest a nie siedzial w gminie tak sie przejąl losem rolnikow ciekawe ile one kosztowaly gmine prosze mi napisac i ile wzol za organizacje pan walczak ile premi dostali
pikio 08.03.2018 06:58:54
Rolnicy już tak mają. Zawsze im będzie mało! A na rynku w zd woli najlepiej widać jak drogo warzywa sprzedaja, że już zakrawa to na absurd. Tak tak panowie, niestety widząc takie ceny na rynku nikt waszego protestu nie popiera!
xyz 08.03.2018 05:01:55
Każdy pracuje od rana do wieczora tylko rolnicy tego nie widzą i nie narzekajcie, że jest ciężko bo pracujecie na maszynach po parę set tysięcy. Jesteście najbardziej uprzywilejowaną grupą zawodową. Krus raz na kwartał, dotacje na paliwo i maszyny, dotacje za hektar, brak faktur. Mało wam ?
Do Kalol 07.03.2018 23:37:55
Do KALOL. To kolor wybrany przez Nazistów. " kolor zdrajców, ludzi fałszywych i kolaborantów"
Somewhereovertherainbow 07.03.2018 23:26:17
Ten protest to próba manifestowania problemów rolników. Ministerstwo rolnictwa powinno w miarę możliwości szybko powołać swoją grupę specjalistów od spraw rolnictwa, którzy przyjadą na miejsce, porozmawiają z ludźmi, odbędą wizję lokalną, spiszą raporty i sprawdzą czy to jest prawda, czy rzeczywiście należy zająć się problemami przedstawionymi przez protestujących - ustalić harmonogram prac i ramy czasowe, w których trzeba spróbować rozwiązać problem. W internecie z Warszawy wizja może być zniekształcona i nierealna.
@oświecenie 07.03.2018 23:17:20
Bardzo podniosłe słowa , szkoda ,że rolnicy nie szanują pracy innych - wręcz domagają się darmochy. Nigdy nie zapomnę jak rolnicy cieszyli się gdy po 20 latach cieżkiej pracy rząd znacjonalizował rynek na którym działałem.
oświecenie 07.03.2018 23:01:59
Drodzy nieświadomi sytuacji polskiego rolnictwa, Z przykrością patrzy się na te wszystkie negatywne komentarze, zwłaszcza osób, które nie mają pojęcia o polskiej wsi, Dziwie się, że laicy udają ekspertów w dziedzinie, o której nie mają zielonego pojęcia. Skąd w Was tyle nienawiści? Przecież to od rolników macie chleb, masło, warzywa i mięso. Jak można tak bardzo nie doceniać ręki, która nas wszystkich karmi? Piszecie, żeby rolnicy poszli do normalnej pracy. Owszem praca, którą wykonują rolnicy jest nienormalna. Wstają skoro świt i pracują do późnych godzin, 7 dni w tygodniu. Robią to, żeby utrzymać swoje rodziny, żebyśmy wszyscy mieli co jeść ale przede wszystkim dlatego bo oni kochają ziemie! Kochają ziemię i to co rodzi każdego dnia. Ciągniki, maszyny? Owszem, kupione za gotówkę? nie, wzięte na kredyt, który trzeba spłacać całe życie. Po co? Równie dobrze można by zapytać pisarza po co mu pióro, Piszecie Państwo, że rolnicy narzekają a mają wille, samochody. Jedni mają duże domy, na które ciężko pracują drudzy nie, bo mają małe niewydajne gospodarstwa. W miastach również są biedni i bogaci. Czy wieś ma nam się kojarzyć wyłącznie z biedą? Dlaczego? Rolnicy nie narzekają, że sa biedni, chcą uczciwej zapłaty (nie mówię tu wyłącznie o pieniądzach) za swoją bardzo ciężką pracę. Cóż za zaściankowe myślenie. Nie widzieliście Państwo ziemniaków na bazarku za 20gr? nie, na bazarku cena za kg ziemniaka to ok. 2 zł. Wiecie ile rolnik dostaje jesienią za 15kg? tyle samo. Opłacalne, prawda? Policzmy szybko. Rolnik jedzie na giełdę z 200 workami ziemniaków, jeden kosztuje 2 zł. Ile Rolnik zarabia na 3 tonach? tak 400 zł. Gdzie paliwo, gdzie opłata na pracowników? Drodzy rolnicy przepraszam Was za wszystkich, którzy Was poniżają, Dziękuję za ciężką pracę i proszę o więcej. Tylko Wy nam zostaliście w tym kraju,
Rolnik 07.03.2018 22:59:53
Samorzadowcom którzy wsparli protest rolnikow szacunek i podziękownie z pewnością w oczach ludzi dużo zyskali oby dalej wspierali .Gdzie parlamętarzyści z PSL I PiS z tego regionu/okręgu przecież rolnicy to ich elektorat -panowie/panie jest okazja się wykazac wysłuchać zawieść realne problemy do Warszawy na wiejską .Gdzie władze Warty?ich zabrakło
KALOL 07.03.2018 22:58:15
Hahaha RUDY kolor.
mieszkaniec wsi 07.03.2018 22:44:42
Zmiany na wsi trzeba zacząć od likwidacji KRUS,w której ubezpieczeni są oprócz prawdziwych rolników dziennikarze,dentyści,prawnicy,taksówkarze itp.Jest rzeczą karygodną żeby ktoś mając lat 60 na wniosek ubezpieczał się,płacił symboliczne składki przez 5 lat a następnie pobierał rente do końca życia.Te Wasze przedstawienia na środku ulicy do niczego nie prowadzą.Mamy wolny rynek i producent musi się martwić zbytem towaru i praw ekonomi nie zmienicie .Ekonomie socjalistyczną to już przerabialiśmy.
do Jacek Łuczak 07.03.2018 22:35:09
praca rolnika jest bardzo ciężka-fakt nie do podważenia,ale niech się zajmują swoim życiem,swoimi sprawami,a u części zawiść i zazdrość jest cechą główną.Tak zachowują się ludzie na poziomie?śmiech z nich hahaha
Ulala 07.03.2018 22:31:46
A gdzie Pani kandydująca na Burmistrza z partii rządzącej w kraju. Przecież oferowała pomoc w sobotę ze organizowala takie strajki już . Przy urnie wyborczej się spotykamy
Mieszkaniec Wroblewa 07.03.2018 22:24:54
Protestujcie jak i kiedy chcecie tylko proszę nie we Wroblewie. Sugeruję przenieść do Słomkowa. Dni Wróblewa w Słomkowie, szkoła w Słomkowie, samochody Strażackie do Słomkowa. Bardzo proszę Wsi Wróblew w to nie mieszać w takich akcjach i wydarzeniach. Przecież radni też.z PSL tam maszerowali więc chyba im to bez różnicy a niektórzy będą mieli bliżej. Pozdrawiam (nie jestem za nikim czy coś, poprostu delikatnie irytuje mnie że co dobrego to w całej gminie tylko nie we Wroblewie a jak jakiś strajk, protest czy omijanie przez władze samorządowe to Wróblew)
Rota 07.03.2018 22:20:28
Ziomki z miasta plujecie większym jadem niż Zmija która spotkała Wilka tylko wasz zatruty jest jeszcze zawiścią i brakiem zrozumienia . Zrozumienia dla problemu który was też się tyczy przecież to wy jecie duńskie nachemizowane świnie które rosna trzy miesiące krócej niż normalnie , ziemniaki krore nieraz płyna/jada przez pol swiata/czy kontynetu zależy skad sa i dopiero sa nafaszerowne często śierodkami zakazanymi w Europie czy wPOLSCE i to w znacznych dawkach (gdzie nasze służby/niestety sprzyjające bardziej firmom niż ROLNIKOM ) czy naprawdę wam to odpowiada nawet jeśli to z braku odpowiedniej wiedzy Pozdrawiam
Bąk 07.03.2018 22:10:16
Baczyńska gdziiiiiiie jeeeeesssssttttesssss. Kolor Włosów cię zdradza.
SMW 07.03.2018 22:07:42
a gdzie Jacuś i Aruś???? PSL-owce na pierwszym planie, powinni w swoich norach koryt pilnować , bo najprawdopodobniej to ostatni popas kadencyjny, rolnicy już dość czasu zmarnowali słuchając waszych ludzi.
Pyra 07.03.2018 22:06:48
Jacek 100 procent prawdy
Wojciech Jurczak 07.03.2018 22:04:05
Wielki szacunek dla pana Bitnera za konkretny wpis bez ukrywania się pod durnymi tchórzliwymi inicjałami, jest Pan szczery w swojej wypowiedzi i z konkretnym podejściem do problemu poprzez swoje wsparcie rolników. Natomiast ostrzegam wszystkich bardzo "ostrych" i z miasta i ze wsi: UWAŻAJCIE PODCZAS JEDZENIA ABYŚCIE SIĘ NIE UGRYŹLI W JĘZYK, BO WAS WŁASNY JAD ZABIJE. Jaki może przynieść efekt ten protest, skoro sami rolnicy (PRODUCENCI ROLNI) nie mogą się zjednoczyć, producenci ziemniaków już nie popierają producentów zbóż a ci z kolei nie popierają hodowców bydła lub świń. Popatrzcie ilu Was było na proteście? I co myślicie, że taką garstką będzie się ktoś wyżej przejmował? Dlaczego nie jedziecie do stolicy? Robicie sobie tylko wrogów z kierowców. To na pewno Wam nie pomoże w zbycie Waszych ciężko wypracowanych płodów rolnych. Musicie pomyśleć nad czymś co przyniesie realny efekt, a blokady niestety już się przeżyły, teraz są potrzebne inne nowe sposoby na załatwienie zbytu Waszych płodów albo przebranżowienie się na inną produkcję. A Wy od kilku a może nawet kilkunastu lat uprawiacie coraz więcej ziemniaków i co rok to samo "nie ma gdzie sprzedać, i co to za zarobek" . A może tak byście zaczęli uprawiać coś innego i nie oglądali się na to, że przyjedzie ktoś ze wschodu i od Was coś kupi. Tak już było nie nie wróci chyba nigdy. Wschód już się sam wyżywi. A Wy rozdrobnieni, bez lobbowania chcielibyście żeby za Was ktoś coś załatwił, na to nie możecie liczyć ani na ten, ani na następny rząd. Bierzcie się do kupy ale wszyscy razem i bierzcie sprawy w swoje ręce, jak tu ktoś wpisał macie na wsi ludzi z wyższym wykształceniem. A Wy narzekacie ale zjednoczyć się nie potraficie bądź nie chcecie. A przysłowie mówi : dla czegoś biedny, boś głu...... Nie chcę nikogo obrażać, ale to naprawdę tak wygląda jak w przysłowiu. Chowacie się pod anonimowymi podpisami, to robią tylko mało odważni. Życzę Wam sukcesów chociaż nie bardzo w ten sukces wierzę.
Rola 07.03.2018 22:01:46
Kierowcom którzy okazali zrozumienie dla protestu Szczęść Boże zawsze szerokośći
Rolnik PL 07.03.2018 21:51:13
Rolnikom z Ziemi Sieradzkiej z tych okolic którzy nie wsparli protestu powinno być trochę wstyd jeśli nie mieli konkretnego powodu .Walka idzie o nasze dobro i naszych rodzin ONI musza mieć silne wsparcie bo jak nie MY to kto
Rolnik PL 07.03.2018 21:50:16
Rolnikom z Ziemi Sieradzkiej z tych okolic którzy nie wsparli protestu powinno być trochę wstyd jeśli nie mieli konkretnego powodu .Walka idzie o nasze dobro i naszych rodzin ONI musza mieć silne wsparcie bo jak nie MY to kto
Orzech 07.03.2018 21:40:17
MICHAL powodzenia wytrwałości
Rolo 07.03.2018 21:36:44
Tak w ogóle to szacun dla chłopakow że założyli stowarzyszenie podieli wyzwanie zorganizowali protest w jakże słusznej sprawie W naszym SIERADZKIM kilkaset wsi musi być nas więcej chłopaki musza dostać większe wsparcie dla naszego dobra . W kolejnych wyborach do Izby Rolniczej członkowie stowarzyszenia powinni do niej weiść i dalej walczyc o nasze . Niech oni jada do MINISTERSTWA ROLNICTWA bo oni rolnicy naprawdę pracujący na ROLI rzetelnie naświetla problem
do Ola 07.03.2018 21:32:44
Skoro ty tyle złego życzysz innym to ja z kolei życzę tobie abyś płaciła ZUS tak samo jak pracownicy 1300 zł miesięcznie a za wszystkie sprzedane art,spożywcze min za jajecka płaciła podatek 23 %,za usługi lewego koszenie zbóż w lecie, za koszenie kukurydzy i ,wykopki,gdzie macie na to działalność gospodarczą i w związku z tym płacenie podatków, bardzo wam pasuje bezpłatna opieka zdrowotna, znam takich co mają po 3 kpl protez zębowych chyba na drugie życie, a operacje wstawiania protez kolanowych czy biodrowych,najchętniej by sobie wszystko wymienili na zapas bo za darmo.W przychodniach pełno wieśniaków.Przecież im się należy.Chłopki na zwolnieniach lekarskich pracując w polach śmiejąc się innym w twarz.Bo kto je sprawdzi, wieś żyje poza prawem.Mają emerytury, pytam się za co? za 340 zł składki na Krus na kwartał.Cały czas mało i mało,zapomnieli już jak było za komuny,obowiązkowe dostawy ,ruskie ogrodzenia z gałęzi wierzbowych.Teraz mają wszystko a jednak cały czas za mało.
Rolo 07.03.2018 21:22:24
Rozesłac zdjęcia z protestu do wszystkich mediów czołowych telewizji , portali internetowych lokalnych jak i krajowych Nagłośnic jak najgłośniej się da , Ministerstw tych od rolnictwa i gospodarki . Koledzy rolnicy prawdziwi ludzie roli was popierają a opluwa wiecie kto
Mariusz 07.03.2018 21:22:09
Czytając te złośliwe i uszczypliwe komentarze to jednak o ludziach z miasta nie można powiedzieć nic pozytywnego. Poziom debaty w tym kraju schodzi na coraz niższy poziom. Żadnej rzetelnej informacji, przykładu, danych, chwytanie się słówek, pustych tematów chwytliwych medialnie, brak odniesienia do przeszłości, zła ocena czasów obecnych, krótkowzroczność a przede wszystkim brak zrozumienia tematu i podstawowej wiedzy. Ciekawe jakie pochodzenie mają mieszkańcy miast? Widać, że urbanizacja i rozwój cywilizacji niektórym odbiera pamięć o pochodzeniu i szacunku do ziemi, ojczyzny, kultury wypowiadania się i szacunku do drugiej osoby. Mam nadzieję, że czas w którym ludzie będą brali prawną odpowiedzialność za to co piszą w sieci nadejdzie szybko!
prawda 07.03.2018 21:17:02
Rolnik do tej pory jakoś sobie radziliśmy ale teraz sytuacja jest tragiczna jam 40 hektarowe gospodarstwo warzywa w chłodniach koszty przerosły zyski i nie za co w pole wyjechać
paranoja 07.03.2018 21:15:22
A gdzie byl p. Bitner przez 8 lat koalicji rządowej PO-PSL? Hipokryta !!!
olo 07.03.2018 21:14:05
jak chłopom żle to niech budyń sieją
as 07.03.2018 21:09:14
Panie Bitner się pan delikatnie mówiąc nie ośmiesza, juz pan zapomnial jak z Peezelem chcial pan wykanczac dzieci i młodzież. Tylko zgliszcza i bankructwo po was zostanie- 2 kadencji będzie malo żeby to uporządkować.
Jacek Łuczak 07.03.2018 21:06:21
W internecie w komentarzach można szczekac na różne tematy. Tysiace madrości, dobrych rad a do tego mnóstwo kpiny i szydery. Ilu z was mieszczychy pojechało kiedykolwiek na wieś aby przyjrzeć sie wszystkiemu z bliska? O wsi i pracy na wsi macie takie pojęcie jak świnia o rzeźni. Ruszcie dupy porozmawiajcie z tymi ludzmi i zobaczcie jak wyglądają realia na wsi. I dopiero wtedy się wypowiadajcie!!!!
Ola 07.03.2018 20:42:32
A zapomnialam dodac, te wasze mercedesy i porshe za niby czyste.pieniazki? Czy moze kredycik w banku za rogiem albo chwilowce, ze tak wytykacie.ciagniki maszyny brane uwaga za kredyt bo bez nich raczej zaden rolnik nic nie zrobi splacane ratami kwart badz mcznie?? Obrazajac radnych ktorzy wzieli sie aby pomoc.ogolu podziekujcie im, bo gdyby nie.oni to nikt by dzis na ulice nie wyszedl i na.pewno za free do ministra w odwiedziny nie.jezdzil.
? 07.03.2018 20:40:23
Nie było HENRYKA? Przecież to "rolnik z Wróblewa" obrońca rolników i polskiej wsi. Gwiazda tv Trwam.
... 07.03.2018 20:39:45
zamiast transparenty szykować to słowa Roty sobie przypomnieć bo się zapomniało jak się na Unię brało
Ola 07.03.2018 20:37:35
Zenada. Zenada. Brawo mieszczuchy! Oby wam kiedys braklo na chleb albo wiem zeby zamkneli wszystkie markety i firmy jak wiele lat temu fabryki i tysiace osob stracilo z dnia na dzien prace. Wtedy wam pogratulujemy madrosci i tych falszywych wypowiedzi.
ha 07.03.2018 20:36:47
Kto teraz je ziemniaki? Ciężko dobre kupić, są niezdrowe. Lepiej warzywa na patelnię.
import 07.03.2018 20:34:09
Jak wchodzę do marketu to widzę marchewka kraj pochodzenia Polska, to samo czosnek, pietruszka, seler por, proszę o informację co jest z zachodu ? co jest importowane ? ziemniaki z Izraela ? bataty ?.... kiwi ?
Miasto 07.03.2018 20:29:30
To nie zawiść Wy poprosi oderwaliście się od realiów zwykłych ludzi.
swojak 07.03.2018 20:13:21
głosujcie na PSL i Platformę oni to wam dopiero dadzą. kopa w d.....
Do adek 07.03.2018 20:10:19
Wiekszosc mlodych ronikow ma wyzsze wyksztalcenie.I nie madrzyj sie
Centurion 07.03.2018 20:05:53
Ten traktor na proteście ma wartość mieszkania w Sieradzu! Tylko ja takie mieszkanie spłacam 30 lat!!!! A składki na ubezpieczenie płacę co miesiąc a nie co kwartał jakieś grosze jak rolnik!!! Każdy nawet rolnik może iść do uczciwej pracy zamiast blokować drogi usiłującym normalnie żyć i płacić podatki.
do :miasto" 07.03.2018 20:01:02
ci co najwięcej płaczą są najbardziej zawistni,zazdrośni,sami mają maszyny,ciągniki i budynki za setki tysięcy(miliony),a sąsiadowi zazdroszczą .narzekają,że mają kredyty i muszą spłać...znajomy ma dużą firmę,też kredyty i samochody w leasingu,ale....to ich nie obchodzi,bo uważają,że tylko oni płacą kredyty.....śmiać mi się chce z takiego podejścia,żal mi takich"ludzi"
wróblew 07.03.2018 19:46:25
rolnik głosowałem na PIS w wyborach towarzyszu henryk zapewniał ze będzie lepiej zawiodłem sie na tobie
Do panów na etacie 07.03.2018 19:41:36
Zobaczymy co będzie jak przyjdzie gorsza koniunktura w gospodarce a Ukraińcy zaleją bardziej rynek pracy cz będzie tak wspaniale , to pogadamy to kwestia czasu
Miasto 07.03.2018 19:30:44
Wytłumascz proszę zwykłemu człowiekowi który zarabia 1600 zł bo ciężko jest o prace w Sieradzu a Ty Rolnk podjeżdżasz traktorem za 700 tys masz auto za 200 tys i krzyczysz ze ci jest bieda i strasznie źle?
Pola 07.03.2018 19:24:59
PSL położył rolnictwo że teraz z cztery lata będzie trzeba podnosić..A ziemniaki powinny być droższe...
Marvin 07.03.2018 19:04:38
Zgadzam się tobą żyją z miesiąca na miesiąc a stare przysłowie mówi żeby nie wieś nie miał byś co jeść
Sieradzanka 07.03.2018 19:02:38
Mogli po TVN zadzwonić
Ewcia,do obi 07.03.2018 19:01:47
hahaha masz rację,mają co chcieli,głosowali na PIS,a oni zamiast w rolnictwo wolą Rydzyka dotować
rolnik 07.03.2018 19:01:28
Do tego ja uważam że 15 min to jest mało. Powinniśmy się zjednoczyć i wyjechać na drogi ciągnikami i jechać 10 km/h do smardzewa i z powrotem do błaszek przez cały dzień to by coś dało :D
Do Adek 07.03.2018 18:59:13
Nie ma to jak skopiować wypowiedż osoby która wczesniej to napisała. ja też skopiuje swoją wypowiedż i ci na to ponownie odpowiem: Wnioskuje że w twojej wypowiedzi chodzi o to ze rolnicy są głupi szkoda że ty przez całe życie nie dorobisz się tego co mój ojciec przez 5 lat. Teraz ja odziedziczylem to gospodarstwo i jest bardzo ciężko wszystko jest tanie. A jak mówicie że rolnicy mają najlepiej to czemu sobie nie kupicie ziemi i zobaczycie jaki to ciezki kawałek chleba. Polscy rolnicy mają zły towar, a co myślicie ze na zachodzie jest inaczej. Lepiej chyba zjeść to co nasze: Po pierwsze wspoamaga się polską gospodarke Po drugie jeśli towar ma jechać przez 20h w chłodni potem być przechowywany przez miesiące dopuki nie zostanie sprzedany to jest i tak lepszy? (http://www.nasze.fm)
adek 07.03.2018 18:54:39
Dokładnie. Panie i panowie jak się nie podoba zapraszam do normalnej pracy. Pośredniaki są pełne ofert dla ludzi z waszym wykształceniem!
gaga 07.03.2018 18:52:41
Fajnie widać w większości,które komentarze przez rolników pisane po poziomie wypowiedzi
solidarni 07.03.2018 18:46:34
Rolnicy trochę mało nas było
do Marvin 07.03.2018 18:16:48
gdyby nie wies to wszystkie galerie i markety by padly w tydzien, tyle ludzie w miescie maja pieniedzy
mariusz 07.03.2018 18:11:55
zablokować drogi dojazdowe do firm skupujących ziemniaki z słomkowa i równej nie przepakowywać ziemniaka rumuńskiego
wlasciciel zieleniaka 07.03.2018 18:00:30
trzymalista pyrki prawie do wiosny liczac ze zdrozeja a tu d... blada
Krzysiek 07.03.2018 17:51:50
Nie chcę być złośliwy, ale teraz osoby te które czekały w tym całym zmieszaniu będą blokować wjazd na pola każdego rolnika. Ciekawe jak będą się czuli. Jak będziecie w TVP1 to można napisać, że coś się ruszyło. Cały czas mówicie ile kosztują płody rolne ale już na samym końcu produkcji a gdzie jest początek?!
Marvin 07.03.2018 17:45:29
Ludzie z miasta którzy się tutaj wypowiadają zielonego pojęcia nie mają o problemach wsi. Ciekawe co oni by robili jak by co roku pensja była mniejsza środki do życia rosły i co wtedy im powiedzieć weź kredyt i zmień branżę.
do ŁUKASZ BITNER 07.03.2018 17:43:22
Panie Łukaszu zabrać protestujących do Wrocławia Panoramę Racławicką pokazać. spektakl trwa 30 minut ale może zobaczą jak walczył POLSKI CHŁOP z kosami na armaty a ONI sprzedali POLSKĄ ZIEMIĘ za Unijne zabawki
Bolo 07.03.2018 17:42:46
Jakże tragiczna sytuacja musiała zmusić tych panów aby przyjechać traktorem za 200 tysięcy... Chłop i góral zawsze był i będzie pazerny Jak mi sie robota nie podoba to zmieniam
Xxxxx 07.03.2018 17:41:49
Rolnik ze wsi,ale masz pecyne zjechaną proponuje porządnie uderzyć w mur morze przejdzie a jak nie to do psychiatryka hehehe
Zorientowany 07.03.2018 17:37:42
Nie muszą płacić zusu tylko krus, nie muszą płacic podatków od tego co sprzedają dostaja dopłaty z unii i jeszcze mało. Jak ktos jest zaradny to kręci dobra kase z ziemi. Wiem co piszę. Mam kumpla ktory ma 24ha z tego około 10 ziemniaków. Chętnie bym się z nim zamienił z mojego etatu na tą jakże nierentowną działalność. Pozdrawiam
market 07.03.2018 17:34:50
Fajnie to wygladało gdy mąz chodził po ulicy a żona robiła zakupy w Biedronce i rozpaczała jak im trudno i cięzko.... No i twierdziła ze musi walczyć no nie zle co to za walczenie..... Moze jednak samemu otworzyc wlasny market ??????
żona 07.03.2018 17:22:29
Jaki wstyd, kominiarki było założyć by Twarzy nie rozpoznali!!! Pana Udawał głowę wysoko trzymał a teraz jak PINGWIN jeden za drugim. Warto było czekać by zobaczyć was na zdjęciach. Żony pewnie są dumne że takich mężów mają!!! Szkoda Ci obiad gotować nieudaczniku!!! Wszystkiego Dobrego drogie Panie na 8 marca mąż na zdjęciu piękny prezent
obi 07.03.2018 17:18:52
Głosujcie na PIS on wam da dużo .................... obietnic Kasa na toruń a nie na Polskiego Rolnika
do Oli 07.03.2018 17:18:38
Przyjdz w Sieradzu na bazarek przy biedronce to zobaczysz ile zaplacisz 5 albo 6 zl za 5 kg.A przy okazji to audi co stalo z boku przy blokadzie to twoje widzialem je w poniedzialek przed galeria w Sieradzu
Marian 07.03.2018 17:12:07
Kto przyjechał tym ciągnikiem za 700 tys. Przewodniczący?
Pietrzykowski Bartosz 07.03.2018 17:11:29
najciekawsze jest to że każdy ma tyle do powiedzenia na temat , a mimo to każdy komentarz jest pisany anonimowo. To chyba samo mówi za siebie....
Do Realista 07.03.2018 17:04:33
Popieram. Zgadzam się.
Wyborca 07.03.2018 17:02:08
A GDZIE JEST PANI BĄCZYŃSKA W SOBOTĘ POPIERAŁA DZIŚ JUŻ NIE.SPOTKAMY SIĘ PRZY URNIE
swojak 07.03.2018 17:00:43
chłopy na barykady.
Do 123 07.03.2018 17:00:12
jedź na giełde i sobie zobacz głupi mądralo. Będzie mi tu pier***** że po 1zł sprzedajemy
Do ala 07.03.2018 16:58:41
A co uważasz że rolnik zarabia 20 tys na miesiąc. Lepiej idź odpieprz te swoje 8h i nie pier*** tu głupot
123 Ola 07.03.2018 16:52:42
Paragon albo faktura mnie interesuje
Jan 07.03.2018 16:52:01
Kochani rolnicy jestem z miasta Kalisz nie mam na wsi nawet dziadka. Nie mogę czytać czego oni wam wytykaja te ciągniki. A czym macie uprawiać ziemię W moim zakładzie też wymienili maszyny na nowe
Polak 07.03.2018 16:50:55
Kochani Rolnicy. Osobiście pracuje zawodowo przysłowiowe 8 godzin, a dodatkowo po godzinach pracy uprawiam kilka hektarów ziemi. Znam trud Waszego rzemiosła który szanuje i podziwiam. Jesteście solą Polskiej ziemi.Obraźliwe wpisy pod tym artykułem pod Waszym adresem pochodzić mogą w dużej mierze od sługusów firm które niszczą Polskiego Rolnika.Zauważyłem, iż dużo zazdrości i jadu skierowane jest w stronę Prezesa nowo powstałej Unii. Drogi Prezesie proszę się nie przejmować. Piszą to poza pachołkami miejscowych przedsiębiorców, mniej zaradni rolnicy, którzy nie potrafią tak dobrze i przykładnie pracować na Naszej Polskiej ziemi.Wasza Rodzinna postawa która trwa z pokolenia na Pokolenie jest godna naśladowania BRAWO. Pozostaje jedynie podziwiać i naśladować a nie zazdrościć i oczerniać. Przykre jest jedynie to że Polak Polakowi Wilkiem. Niejednego przodek teraz w grobie się przewraca. A obcy kapitał zaciera ręce robiąc biznes w Polsce. Brawo Polscy Rolnicy.
Ola do 123 07.03.2018 16:40:06
3 zl za worek 15 kg to sobie policz i sie nie mądrz
123 07.03.2018 16:24:49
Napisałeś 20 groszy pokaż mi paragon, że po tyle sprzedałeś.
Łukasz Bitner 07.03.2018 16:21:23
Serdecznie dziekuję za komentarze na mój temat smutasowi i blaszkowianinowi.Moim obowiązkiem było być razem z moimi krajanami z naszej gminy i powiatu.Nie trzeba być producentem ziemniaków i warzyw, aby popierać postulaty młodych ludzi,którzy zdecydowali się pozostać w naszej Małej Ojczyźnie ,by kontynuować dziedzictwo ojców i dziadów.Wśrod protestujących było ponad 30 moich byłych uczniów ze szkoły w Kwaskowie i gimnazjum w Gruszczycach.Swym uczestnictwem chciałem dać świadectwo o wartościach,które przez 35 lat im przekazywałem.Smutnego Blaszkowianina zapraszam do zapoznania się z moją działalnością w samorządzie powiatowym w szczególności dotyczącą rolnictwa(m.in.kilkanaście interpelacji dotyczących także poprzedniego rządu).Szacun dla Michała Kołodziejczaka za zaangażowanie i działania poza podziałami.
Rolnik ze wsi 07.03.2018 16:21:13
Xxxxx lepiej być zacofanym niż zlicytowanym .... ha ha ha i chleja
Joker 07.03.2018 16:18:44
Jak mnie sytuacja zmusza to idę do dodatkowej pracy, a Wy jak widać sporo czasu wolnego macie
tomek 07.03.2018 16:15:48
przejscie dla pieszych nic nie da zablokowac agrosad i europol zeby nie sprowadzali ziemniaków z Rumuni
gosc 07.03.2018 16:13:57
Ludzie za dobrze maja to im się w głowach przewraca i na ulicę wychodzą
Zorientowany rolnik z gm.Blaszki 07.03.2018 16:11:59
Protest bez sensu! Postulaty populistyczne. Sami okoliczni rolnicy sobie winni. Nie chca zakladac grup producenckich, tylko jeden przez drugiego opierdziela towar za ile sie da i bajki opowiada ile to nie wziol. Sami konkuruja miedzy soba a drobni handlarze zarabiaja na tym. Nie chca sprzedawac wspolnie, bo sasiad wiedzialby ile dostal. Przedsiebiorstwa takie jak Agr... ratuja sie skupem z calej Polski i troche z zagranicy, bo ciezko wspolpracowac z rolnikami, ktorzy dysponuja raptem kilkudziesiecioma tonami rocznie i to pod warunkiem, ze w lodzi bedzie slaba cena,bo inaczej nie beda wspolpracowac. Chca popierac rodzimych producentow, a ktory kupuje polskie buty, ubrania, elektronike, maszyny. Co moze nie ma? Sa tylko drozsze od chinskich. Co do bazarkow to tam malo rolnikow, sami drobni handlarze, co zyja z handlu a nie uprawy.
Realista 07.03.2018 16:10:39
Kompletne frajerstwo i głupota. Jeszcze wczoraj pisałem żeby rolnicy się odcięli od lokalnych polityków. Nie zrobili tego i efekty widać po komentarzach. Druga sprawa to start dzisiejszego protestu. Kompletna klapa wizerunkowa. Postawić na proteście ciągnik jednej z najdroższych marek o mocy powyżej 200 KM, który minimum kosztuje ponad 700 000 złotych / nowy / to już są himalaje głupoty. Nie wspominając, że rolnicy przyjechali na protest samochodami z których ponad połowa to samochody z wyższej półki i zaparkowali jak najbliżej miejsca protestu. Pierwszy protest może się okazać ostatnim. Totalny brak profesjonalizmu. Inna sprawa to postulaty, które uważam, że są słuszne, natomiast w moim odczuciu nie do zrealizowania, no może poza odwołaniem Ministra Rolnictwa. Patrząc na komentarze wcale się nie dziwię, że są tak niekorzystne dla rolników
Ja 07.03.2018 16:05:36
Sprzedaj lexusa to będziesz miał na zycir
ala 07.03.2018 16:04:01
mam produkcje zboża nie jest najlepiej ale za PSL żyto pamiętam jak było po 28 zł za tonę, a może tak nie było??? a teraz 58 plus wat czyli 63zł
ryta 07.03.2018 16:00:50
PSL rozłożył rolnictwo a teraz w dwa lata ciężko odbudować spółki spółeczki będzie lepiej jak pamiętam trzy lata temu nie były droższe te produkty
ala 07.03.2018 15:57:26
jeśli liczyć pracowników swoją wypłatę oraz inne koszty nikt miesięcznie nie musi zarabiać 20tys wystarczy 3tys i da się spokojnie żyć mając dzieci swoją marchewkę ziemniaki itd...
Xxxxx 07.03.2018 15:51:59
Smutas, ty nawet głupi nie jesteś
swojak 07.03.2018 15:35:10
kochani rolnicy głosujcie na platformę albo PSL oni was uratują, obniżą wam wiek emerytalny, dadzą 500 plus.
Maniek 07.03.2018 15:29:35
Dopłaty tylko rozbestwiają. A ciekawe skąd rolnicy maja na te New Holandy i inne maszyny?? skoro sie nie oplaca to zmienic branze a nie stekac.
Do ala 07.03.2018 15:28:56
dolicz do tego nawóz, opryski, koszty oblusgi maszyn, paliwo, nasiona, pensje dla ludzi
ccc 07.03.2018 15:24:52
Niektórzy w tym czasie powinni być w pracy. A może mają urlopy bezpłatne. To przepraszam.
smutas 07.03.2018 15:23:35
Jak widać na zdjęciach same nieroby. Tam nie ma tych rolników co ciężko pracują, są natomiast ci co nawet kurki ani świnki a nawet ziemniaków na swoje potrzeby nie mają. Po jajeczka, kapustkę i inne produkty rolne jeżdżą swoimi furami do miasta. A co tam robi Bitner czyżby wielki producent ziemniaka. A jaki areał ziemniaka sadzi radny z Brończyna, czy też mu za mało płacą?
Blaszkowianin 07.03.2018 15:22:22
Panie Bitnerze jak dobrze Pana widzieć :D Pan radny przypomniał sobie o rolnikach xD no patrzcie :D gdzie Pan był przez te 3 lata jako radny powiatowy?
do felilsa 07.03.2018 15:10:57
Dokładnie Felix. Rolnicy maja dobrze,nie ma co porównywać z tym co kiedyś. Tylko mentalność w nich została stara i wiecznie biedaków zgrywają, płacząc jak to im źle w traktorze za kwotę za którą możnaby postawić mały domek
rolnik normalny 07.03.2018 15:10:16
Tak naprawdę to na dobre ruszyła kampania wyborcza !!!! Coś trzeba robić bo niedługo wybory samorządowe. Jak się nic nie robiło chodzi mi o gminę Wróblew Panie ŁUCZAK I TOMCZYK to teraz ruszacie do pracy z kopyta . Głupie wasze uśmieszki i podnoszenie łapska tak jak Pan Wójt chce skutkuje tym że nie macie najmniejszego pojęcia jak być Radnym . Jesteście tylko radnymi NIEPORADNYMI którzy nie maja pojęcia o uchwałach które są podejmowane Wstyd . Ale Pan Wójt takich właśnie potrzebuje tych prostych nie mających o niczym pojęcia chłopach jak wy
lola 07.03.2018 15:07:54
Fakt, warzywa na bazarku rolnicy sprzedają bardzo drogo. Wyczuli że młodzi chcą się zdrowo odżywiać i to wykorzystuja
Do anny 07.03.2018 15:02:01
Odezwała się mądra, a słyszała kiedy o takim czymś jak hurt i detal. Zaraz powiedzą żeby wszyscy rolnicy na ryneczek do sieradza jechali i sprzedawali swoje uprawy. 40 ton z hektara powiedzmy że każdy rolnik ma około 15 ha no to 600 ton, przyjedzie 10 rolników i kup od nas 6000 ton nie wspomnę o kapuście i innych uprawach
Do ala 07.03.2018 14:58:12
Dodam że 50 ton z ha to się rzadko zdarza. zapomniałem o podlewaniu które może kosztowac nawet 1500 zł za dobę i koszty sadzeniaka(dla paniusi z miasta jest to ziemniak który sie sadzi żeby wyrosły nastepne ziemniakczki) na hektar trzeba przeznaczyc około 1-1,5 tony które kosztują około 2 tys. fajnie że z twoich mądrych obliczeń wynika że rolnik zarobi około 9 tys zł, a z moich że wyjdzie na 0 lub jeszcze dołoży. Ale co ja tam wiem, ja tylko prosty rolnik jestem. Pani Ala wie lepiej ona nigdy na polu nie była a sie wymądrza
feliks 07.03.2018 14:57:23
zdjęcie nr 6 mercedes porsche bentley jest pewnie tańszy niż ten traktorek biedniutko tam bardzo???
Xxxxx 07.03.2018 14:56:14
Do chłop ze wsi, bo jesteś nygus i leń smierdzacy kto pracuje ciężko to chce mieć i komfort w pracy i dlatego te drogie ciągniki na kredyt,a jak jesteś zacofany to wsiadaj na c360 i cheja....
sprawiedliwie dla wszystkich 07.03.2018 14:54:54
POPIERAM rolników??? . Jeszcze rozwińcie protest w wyniku nowej ustawy o obowiązku płacenia przez rolników składek ubezpieczeniowych i podatków od osób zatrudnionych do pomocy w rolnictwie i sadownictwie. Obowiązek zawierania specjalnych umów o pracę z pracownikami tzw. sezonowymi w rolnictwie i ogrodnictwie. No w końcu efekty dobrej zmiany tez dotykają chłopski elektorat pisowski . Brawo PIS jak wszyscy płacą to chłopi też . W końcu jak sprawiedliwość to i Prawo po słusznej stronie . Toruń ma potrzeby ???
Do chłop ze wsi 07.03.2018 14:43:08
Można ta sama prace wykonać traktorem nie za 500000 tylko za 140000 zł ale wtedy nie ma szpanu i ... klimatyzacji. Ja pisze ze wsi... Ci rolnicy którzy protestują na warzywach dorobili się już tyle że 100 rodzin przez 10 lat tyle nie zarobi. Ale jeszcze im mało.,. Bo akurat w tym roku mniej zarobią.
Ja 07.03.2018 14:38:26
Uwzględniając postulaty (czytaj oczekiwania protestujących) to faktycznie miejsce protestów wybrane idealnie. Właśnie przez takie "przemyślane" działania rolnicy zdobywają "poparcie" zwykłego obywatela. Brawo organizatorzy i dzięki za 2 godziny stania.
wszystko jasne 07.03.2018 14:36:52
memory 6 (zdjęcie) i wszystko jasne ;)
real 07.03.2018 14:34:51
"Chłop ze wsi" czy sprawiedliwego i godnego wynagrodzenia za prace - populizm, tego to chce każdy obywatel. Uważasz, że jak produkuje skomplikowane systemy informatyczne, za które odbiorca płaci krocie to powinienem wg. ciebie rościć sobie prawo do większego wynagrodzenia (bo produkt finalny jest o wiele droższy niż jak go produkuję (licząc dodatkowo do tego lata spędzone na nauce w polibudzie)?
anna 07.03.2018 14:32:53
W sobotę idę na ryneczek sprawdzić czy kupię ziemniaki po 27 gr. ( 4 zł. za 15 kg.) jak napisał jakiś "producent rolny". Jajka kosztują 15 zł. za 15 szt., o maśle już nie wspomnę. Pozdrawiam biednych "producentów rolnych"
z krwi i kości 07.03.2018 14:32:17
widziane z boku widać że do powiedzenia ma najwięcej TUK który nie zna się na uprawie roli.
ala 07.03.2018 14:30:05
jak widać na transparentach 0,20 zł za kilo ziemniaka razy 50 ton z jednego hektara to 10000zł plus dopłaty około 1tys zł do ha minus KRUS 450 na trzy miesiące ? Czy czasami ja się ma 30 ha to nie wystarczy moim zdaniem tak ale zdania mogą być różne..
mieszkaniec 07.03.2018 14:29:33
kiedy robię zakupy np. w Kauflandzie to największą część klientów stanowią ... rolnicy
widziane z boku 07.03.2018 14:19:43
Idą wybory, czysta polityka. na wsi nie jest ani tak źle jak to próbują pokazać "spacerowicze" , ani tak dobrze jak wydaje się innym. Lepiej jest z: dopłatami, małym krusem, tańszym paliwem, niskimi podatkami. Nie jest dobrze bo rolnicy nie potrafią być solidarni tylko każdy próbuje na własną rękę sprzedać ile się da, nieważne po jakiej cenie. Nie jest dobrze bo niestety w UE jest wolny handel, a nie dawne kontraktacje. A założyć grupy producenckie, zrzeszenia lub spółdzielnie, stworzyć lokalny rynek rolny, produkować lepszy towar. W kupie zawsze można więcej. A nie łazić po przejściach. Polityka !!! Ale wkrótce wiosna i pola znowu zabielą się włókniną. Więcej, więcej, więcej .... , będzie taniej :-) i historia się powtórzy.
Chłop ze wsi 07.03.2018 14:18:27
Ludzie zawistni.. te traktory nie są do jazdy tylko do pracy rolnik nie kupuje ich dla widzimisie tylko w pole. Rolnik nie chce jałmużny tylko sprawiedliwego i godnego wynagrodzenia za prace. Ceny za warzywa w marketach i bazarkach są oderwane od rzeczywistości. Kapusta w markecie kosztuje dziesięćrazy więcej niż u rolnika. Nasz rząd wspiera Ukrainę a oni nas zaleją niedługo towarem ale w matkecie nie będzie on tańszy. Pozdrawiam robaczki.
gosc 07.03.2018 14:10:46
Nie wierzę rolnikom,że jest aż tak źle żeby na drogi wychodzić. To po prostu stare przezwyczajenia z nich wyszły. Jakoś jak idę na bazarek gdzie oni sami sprzedają to warzywa i owoce co roku tak drożeją, że masakra. Naprawdę przeginają z cenami
wujek 07.03.2018 14:07:38
Dobre pytanie. Ukraincow zatrudniają nielegalnie, płacą im nędzne grosze a potem idą protestować że za mało im płacą za ziemniaki
... 07.03.2018 14:05:33
Rolnicy mają pełno pieniędzy ,Ukraińców zatrudniają za grosze a sami lezą i piwko popijają.
Kruk 07.03.2018 14:03:35
Każdy przedsiębiorca ma kasę, a czy wy ją macie?
Emilas 07.03.2018 14:03:30
"Mateusz tak..."? Hehehehe gdzie wy macie oczy...chyba już wiem gdzie.
ej chłopy 07.03.2018 13:50:19
IMPORTOWAĆ MOZNA "z krajów" !!! "do krajów" można eksportowac. Masakra...od tych wypasionych zagranicznych ciągników i samochódów za 100 tysięcy.. zapominacie już język POLSKI !
wsz 07.03.2018 13:45:03
Czy rejestrujecie Ukraińców jak u was na polu pracują?
icek 07.03.2018 13:42:59
unia z Rosją wam się marzy ? oj .... Ciekawe czy to nie podlega pod jakis paragraf.... CYTUJĘ TERAZ PREZESA " zdradzieckie mordy" !
OLX 07.03.2018 13:41:11
POPIERAM !!!!! Niech nie komentuje ten co nigdy nie pracował na roli...
Sprawiedliwa 07.03.2018 13:34:03
Owszem, na etacie jest ciężka praca, ale czy był ktoś z komentujących tu przy kopaniu ziemniaków w kurzu i spiekocie, albo u ciecia kapusty w deszczu?
Ccc 07.03.2018 13:30:28
Pracowałem na wiosce w wakacje teraz pracuje na produkcji ci co mówią że im się od braku pracy w pewnych częściach przewraca to polecam za jakieś dwa trzy miesiące pojechać na wykopki i wtedy rozpowiadac farmazony . A teraz do tych co po 8 godzinach już wielce zmęczeni wracają cieszcie się ,że wam ta dobra zmiana chociaż wiek emerytalny wróciła.
Do Ania 07.03.2018 13:28:52
Aniu ten traktor to kosztował ze 400 tysięcy netto. Wiec biedy nie ma. Popieram Komentarz Anii.
do anny 07.03.2018 13:26:07
Przelicz sobie kochana Anno worek 15vkg ziemniaków 4żł - czy to na pewno 1 zł za kg?
WojTek 07.03.2018 13:20:52
O matko kochana, chyba poznałem na zdjęciu głównego organizatora, miałem okazję popatrzeć na jego zachowanie w kościele jak siedząc w ławce bawił się smartfonem podczas mszy. Początkowo myślałem, że odbiera jakąś wiadomość ale to trwało pół mszy. No pod takim dowództwem to na pewno protesty odniosą zamierzony efekt. Oderwanie od rzeczywistości nie jest miarą sukcesu. Ten rodzaj protestu odnosił skutek podczas rządów p. Leppera, teraz już nie ma racji bytu, chociażby dlatego, że warunki tak produkcji jak i zbytu zmieniły się tak bardzo, że rolnik (przepraszam ,,producent rolny") musi zmienić kierunek w którym szedł do tej pory. Nie wierzę w Wasz sukces, ale życzę powodzenia chociaż nie najgorzej się Wam powodzi co widać na wielu podwórkach i w garażach oraz inwestycjach jakich się podejmujecie.
123 07.03.2018 13:20:27
jak nie maja roboty to protestuja.Za ziemniaki place naq bazarku od.1 do 1,2m zl.,o warzywach i ich cenach nie wspomne,A przy okazji te samochody w bocznych drogach to wasze.
taki dowcip 07.03.2018 13:18:39
Gosiu gdzie jest twój mąż? Poszedł karmić świnie ale rozpoznanie go łatwo bo jest w kapeluszu
Jurek 07.03.2018 13:11:53
Głosujcie dalej te same partie (czyt. układ okrągłostołowy) to będziecie na własnych polach pracować u obcokrajowców za kilka ziemniaków żebyście przeżyli bo przecież parobek też musi jeść żeby mógł robić i spłacać kredyty. Zbawienie widzę w #ruch11listopada
or 07.03.2018 13:10:49
nie ma co się wypowiadać po wazych glosach widać zenada i cwaniactwo
rzodkiewka 07.03.2018 12:59:32
Poparcia społecznego sobie rolnicy nie budujecie takim blokowaniem ludziom przejazdu. Poza tym rzeczywiście chyba wam się nudzi skoro macie czas na takie wygłupy. Czasy żenującego poziomu samoobrony się skonczyly
Gość 07.03.2018 12:50:03
cieniutko, szumnie zapowiadany protest, wielka mobilizacja rolników z 3 gmin rolniczych: Błaszki, Wróblew, Warta a na proteście ze 30 niezadowolonych. Pytam się czy te gminy nie są typowo rolnicze ...nie przypadkiem warzywno-ziemniaczane. Pytam się gdzie reszta czyżby nie było aż tak źle a na protest przyszli zwolennicy Michaśka. Masakra... szumna unia, wybór prezesa, spotkania a pokazaliście drodzy rolnicy, że nie jesteście w stanie się zmobilizować i zjednoczyć /nikt mi nie powie, że pozostali są teraz w polu i ciężko pracują/. Zastanówcie się do czego to wszystko ma prowadzić- póki co niestety się ośmieszyliście. Dobrze że chociaż producent banerów trochę zarobił /to zdaje się ten sam od Błaszkowskich szczurów - bo równie nieudolne projekty ha ha/
Obserwator 07.03.2018 12:48:34
Hehe... Sami najbogatsi poszli na protest !! Wystarczy się przejechać po okolicy wróblewa i zobaczyć jakimi samochodami się wożą...
rolnicy 07.03.2018 12:46:11
jak mówicie że jesteśmy skolonizowani przez supermarkety to protestujcie pod nimi, a nie na drodze
JotZet 07.03.2018 12:41:15
Jak jeden z drugim patriota żre pyrki i pomidory z Bangladeszu to tak jest...drzwi wyrywają jak jakaś promocja w supermarkecie a niemiaszki i inni zacierają ręce bo głupi polak stoi pod Lidlem, Kauflandem czy Biedronką... a na rynek od swojskiego rolnika kupić... CAŁYM SERCEM Z ROLNIKAMI !!!
Przedsiebiorca 07.03.2018 12:38:55
Rolnicy produkujcie mniej będzie lepsza cena !! Dam przykład sadzicie ziemniaki po nich w tym samym roku na tym samym polu kapustę nieraz dwa zbiory a co niektórzy trzy!!! Dobrze ze zimy u nas są bo jakbyscie mogli to od stycznia do grudnia uprawiali byscie Pytam dopłaty bierze się tylko do danego areau to co zgłaszanie w ARMR to znaczy ze następne uprawy są na tzw "lewo" Dopłaty , 500+, kredyty preferencyjne Czego jeszcze chcieć !! Chce być rolnikiem!!! Urząd skarbowy nie kontroluje , KRUS malutki Ciągle Wam malo , mi nikt 50 % nie dołoży do ciężarówki a tez bym chciał
NB 07.03.2018 12:38:26
Niech blokują dojazd do posiadłości władz a nie drogi którymi porusza się zwykły szary człowiek, który jedzie do pracy zarabiać na chleb!!!
Lodek 07.03.2018 12:35:33
No tak,narobiło się tych młodych rolników co nic własnymi rękoma jeszcze nie wypracowali,odziedziczyli gospodarstwa po ojcach, a ambicje wielkie. Chciałby nadal parę groszy krusu płacić,a kokosy zarabiać. Nie wiedzą jaki to ciężki kawałek chleba
zaza 07.03.2018 12:29:56
jak się nudzi... wstanie się koło południa, zje śniadanko, na 10-tą wyjść pospacerować ze dwie godzinki, pogadać, spotkać się ze znajomymi, dwie godzinki zejdą, a dalej znowu nuda.... wieś się nudzi, gdyby codziennie szli do roboty na co najmniej 8 godzin to by im się w różnych częściach ciała nie przewracało.... nieroby
waldek Z. 07.03.2018 12:29:12
Mówią że chcą dopłaty na takim poziomie jak np. w Niemczech. I słusznie. Ale w takim razie ja chcę żeby polski emeryt miał taką emeryturę jak niemiecki, polski pracownik miał tyle za godzinę co Anglik i zeby masło kosztowało Polaka w stosunku do zarobków tyle co jego zachodniego sąsiada. Nie tylko wy jesteście pokrzywdzeni rolnicy!
Obserwator 07.03.2018 12:28:34
Nie lepiej było jechać do stolicy i tam blokować drogi? W Warszawie protest miałby większą siłę rażenia.
Anna 07.03.2018 12:28:30
Jajeczka po 1zl. za sztukę, ziemniaczki 1 zł. za kilogram. Wieś się sama wyżywi a w mieście biednie z małej emeryturki.
Joker 07.03.2018 12:27:35
Zobaczcie ile czerwonych łapek w dół przy komentarzach. Mówią, że ciężko pracują, a całymi dniami na necie siedzą
ania 07.03.2018 12:25:09
Oboje z mężem pracujemy,z czego mąż nawet nieźle zarabia jak na zd wolę i jakoś nas nie stać na traktorek za dwiescie tysięcy,nawet na raty więc tak nie narzekajcie
"Dobra zmiana" 07.03.2018 12:23:09
Sami głosowali na "Dobrą zmianę" a teraz takie biedni? Trzeba było nie słuchać z ambony i torunia jak głosować. Saki jesteście sobie winni
cyrk 07.03.2018 12:21:14
do gość: Twój tata dorobił się w 5 lat, ja nie dorobię się przez całe życie.
Mat 07.03.2018 12:18:11
Nikt teraz nie moze kupic sobie ziemi i byc rolnikiem bo PiS zakazal sprzedazy ziemi nie rolnikom, a chcialbym sprawdzic czy taknciezko jest.
Magda 07.03.2018 12:17:47
Do Gościu Chłopi to byli za Sanacji. Teraz są producenci rolni. Gdyby nie oni jadłbyś beton. Strajk powinien być ogólnopolski a nie takie sra..e. Blokady zupełne ogólnopolskie.
Wiesiu 07.03.2018 12:02:04
A co tam robi burmistrz Rajewski w godzinach pracy?
# 07.03.2018 11:59:22
A chłopom ciągle mało!!!
Do gosc 07.03.2018 11:55:28
Wnioskuje że w twojej wypowiedzi chodzi o to ze rolnicy są głupi szkoda że ty przez całe życie nie dorobisz się tego co mój ojciec przez 5 lat. Teraz ja odziedziczylem to gospodarstwo i jest bardzo ciężko wszystko jest tanie. A jak mówicie że rolnicy mają najlepiej to czemu sobie nie kupicie ziemi i zobaczycie jaki to ciezki kawałek chleba. Polscy rolnicy mają zły towar, a co myślicie ze na zachodzie jest inaczej. Lepiej chyba zjeść to co nasze: Po pierwsze wspoamaga się polską gospodarke Po drugie jeśli towar ma jechać przez 20h w chłodni potem być przechowywany przez miesiące dopuki nie zostanie sprzedany to jest i tak lepszy?
;) 07.03.2018 11:55:02
A gdzie don Karl i ser Walo ?
patriota 07.03.2018 11:52:45
Jestem całym sercem z rolnikami , bo ceny produktów rolnych są strasznie niskie , ale jestem też z robotnikami z URSUS-a i proszę by na polskie wsie wróciły polskie ciągniki, a nie jak na zdjęciu amerykański John Deere !
Krzysiek 07.03.2018 11:51:00
A gdzie jest ten co najbardziej krzyczał na zebraniach w obronie rolników a nie to kampania wyborcza pan Rajewski bo nie widzę go na zdjeciach
dear 07.03.2018 11:47:57
zrobić dla rolników ZUS nie KRUS bo to jest takie ukryte bezrobocie ci co dają rade będą produkować z dwóch krów dziś nikt nie przeżyje na wsi , tak jak z marchewki i kapusty ..
dex 07.03.2018 11:44:26
z czterech gmin 20 ludzi to duży problem widać . Jak się nie opłaca to do Tubądzina do roboty są oferty pracy. w głowach się czasami nie poprzewracało ? A widzę Nauczyciel też za mało zarabia a a to już po lekcjach czy w jakim trybie??
parodia 07.03.2018 11:41:26
co to jest?! samoobrona bis? Pan prezes Uni to przepraszam nie ważne z kim grunt, że w tym samym kierunku - do koryta! Niby z pis, paraduje z peezelem przeciwko ministrowi pis i do tego kumotra się z byłym pisowcem, który już głoski chodzą zabiega żeby być kukizowcem. Nawet PO wam brawo bije.
inny1972 07.03.2018 11:40:14
Z całym szacunkiem, ale kolonią zachodniej europy w kwestii drenażu polskiej gospodarki, jak i wyprowadzania czerpanych zysków z handlu, byliśmy od dawna. Tak się składa, że akurat ten rząd wziął sobie do serca interes narodowy, ale zaczął się skowyt totalnej opozycji. Tak więc argument zupełnie nietrafiony, ale jak się ogląda całymi dniami telewizję TVN, to można uwierzyć w każdą głupotę.
mmmmmmm 07.03.2018 11:39:14
A dlaczego nie rok temu pyrki wtedy byly po 20 gr tylko teraz przed wyborami i pAN burmistrz rajewski wyszed z za biurka i sie nie boi rolnikow kliki ukladu czuc wybory
1234 07.03.2018 11:39:01
następni co nie mają z czego żyć jak nasi ministrowie. żenada
fan 07.03.2018 11:38:35
Jaki ładny ciągnik tam stoi, drogi z dofinansowania ?
gosc 07.03.2018 11:35:26
Panowie i panie, jak się nie podoba zapraszam do normalnej pracy. Pośredniaki pełne są ofert dla ludzi z waszym wykształceniem!
xyz 07.03.2018 11:35:17
Najlepiej mają ze wszystkich przedsiębiorców
mk 07.03.2018 11:35:08
Prosze podziekowac grupie azoty za ceny nawozow prosze podziekowac korporacja chemicznym to oni was robią w h....a na starcie i markety na finiszu po protescie rolniczym w błaszkach wszyscy spotkaja sie w biedronce bo trzeba cos kupic patriocii
123 07.03.2018 11:33:21
A co wam zrobił zwykły obywatel ? Konsument który kupuje wasze warzywa bo przecież teraz jemu blokujecie drogę, a nie posłom.

Więcej informacji

PATRONAT

Opowiem Wam wierszem

Dzisiaj, 13:55:25
Sieradz

Podobnie jak w poprzednich latach, biblioteka powiatowa w Sieradzu zaprasza młodzież z klas VI - VIII szkół podstawowych do udziału w kolejnej, siódmej już edycji Powiatowego Konkursu Recytatorskiego "Opowiem Wam wierszem...".

0

region

Grzegorz Mielczarek został wybrany na rektora AST na kadencję 2024–2028. Grzegorz Mielczarek, zastąpi Dorotę Segdę. Współpracował też z Naszym Radiem oraz pracował w Tygodniku 7 dni w latach 1998-1999.

0

Sieradz

Prezydent Sieradza Paweł Osiewała podpisał umowę na dofinansowanie budowy ulic: Harcerskiej, Cierplikowskiego i Sybiraków. Przetarg na wyłonienie wykonawcy inwestycji ma być ogłoszony w ciągu najbliższych dni.

3

Teraz gra:

Nasze Radio 104,7 FM

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

25.04.2024

Otwarcie wystawy "Znani nieznani. Polacy światu"
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sędziejowicach
Spotkanie z Sebastianem Serafickim
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Żwirki i Wigury 4

26.04.2024

Giełda płyt winylowych
Centrum Informacji Kulturalnej w Sieradzu

27.04.2024

I Konferencja Edukacyjna "W stronę małego dziecka"
Warckie Centrum Kultury
Więcej...









Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1Alan Walker & YUQI & JVKE
Fire!
2+3The Kolors
UN RAGAZZO UNA RAGAZZA
3+9sanah
hip hip hura!