strzałka do góry
2017-09-21 12:48:44
Sieradz

Zamiast ścieżek asfaltowe drogi rowerowe?

Grupa rowerzystów z Sieradza apeluje do włodarzy o budowanie asfaltowych dróg rowerowych, o racjonalne wydatkowanie środków na ten cel i o przyjęcie ogólnych standardów przy tworzeniu infrastruktury rowerowej. Prezydent jest otwarty na propozycje i zaprasza do rozmów.

(fot. nasze.fm)

Wczoraj, przy nowo powstałej ścieżce rowerowej przy ulicy Bohaterów Września, spotkali się sieradzcy rowerzyści. Do Sieradza przyjechał także Hubert Barański, prezes Fundacji Normalne Miasto Fenomen i przedstawiciel Rowerowej Łodzi. Twierdzą, że powstały obiekt nie spełnia wymagań rowerzystów. Proponują nie oznaczać go jako ścieżkę rowerową, a pozostawić jako zwykły dwukolorowy chodnik:




O komentarz zapytaliśmy prezydenta Sieradza Pawła Osiewałę, który jest otwarty na propozycje i zaprasza do rozmów. Co sądzi o wyznaczeniu drogi rowerowej np. na ulicy Bohaterów Września?


hk
Komentarzy: 42

Dodaj komentarz

Komentarze

olo 2017-09-22 21:19:16
osiągnął cel mówią o nim a inni dali się nabrać że chodzi o coś..............
WEB.er 2017-09-22 19:55:51
Zdńskowoskie chodniki rowerowe buduje się tylko dla dofinansowania, które można dostać na inwestycje. Niestety nie słóżą ani rowerzystom ani całemu wizerunkowi inwestora. Nie spełniają wymaganych norm i są niefunkcjonalne. Wystające krawężniki, znaki, słupy i drzewa w skrajni zagrażają bezpieczeństwu użytkowników.
Grzegorz 2017-09-22 12:35:49
Zgadzam się ze jak się coś robi to z sensem poza fatalną jakością nawierzchni ciągi pieszo rowerowe stanowią śmiertelne zagrożenie że przypomne śmirtelny wypadek kobiety w Zd Woli która uderzyła w słup na takiej ścieszce pozatym piesi z małymi dziećmi albo z pieskami na niewidocznych smyczach ten przepis o obowiązku poruszania się po ciągu pieszo rowerowym to bubel prawny dyskryminujący rowerzystów
do kk 2017-09-22 12:29:40
bardzo często przejeżdżam przez Piłsudskiego na Placu Wojewódzkim i nie miałam problemów, chyba masz pecha.
Basia 2017-09-22 12:24:32
Może ktoś wie czy jeżeli zebra jest pomalowana na biało - czerwone pasy, to oznacza, że rowerzysta może je przejechać? Tak jest np. na 11 Listopada i zastanawiam się dlaczego są tam inne kolory oznakowania przejścia? Druga sprawa - ścieżka rowerowa na tzw. czarnej drodze przy basenie. Tam wyraźnie są namalowane rowery, niestety bardzo często spotykam pieszych, bardzo dużo młodych rodziców spacerujących z wózeczkami, którzy mimo oznaczeń są zdziwieni i wyraźnie niezadowoleni, że rowerzyści muszą ich wymijać czasami slalomem.
kk 2017-09-22 12:06:00
@ do kk Nie ma usprawiedliwienia dla głupoty. Jeszcze jedna ścieżka mi się przypomniała - spróbujcie przejechać Piłsudskiego przy Placu Wojewódzkim - nawet "L" wymusiła na mnie pierwszeństwo. Albo ten przejazd lepiej oznaczyć albo zlikwidować.
spieszony rowerzysta 2017-09-22 10:20:28
Panie Góraj + 3 niech pan nie gwiazdorzy i nie sprowadza mędrków od rowerów i ścieżek oraz nie krytykuje tego co już zrobiono tylko zadba o chodniki i ścieżki tam gdzie ich BRAKUJE w Sieradzu
Rowerzysta 2017-09-22 10:16:57
Przynajmniej dowiedziałem się z artykułu, że to coś nazywa się ścieżką rowerową, uśmiałem się. Ktoś kto to projektował, nadzorował budowę, robił odbiór - do zwolnienia..... Osoby odpowiedzialne za pozostałe pseudościeżki również
harry 2017-09-22 10:09:51
a kiedy chodnik dla pieszych i ścieżka dla rowerów od carrefura do 1 maja
JOł 2017-09-22 10:06:29
panie góraj nie rób pan przedwyborczej szopki. Nic pan żeś nie zrobił i nic pan już na całe szczęście dla tego miasta nie zrobi. W kolejnych wyborach skończy się utrzymywania pana i pana brata za pieniądze podatników! A jak panu nie pasuje kostka na chodnikach to niech pan z tej łodzi nie wraca i tam po asfalcie jeździ. To trzeba mieć system wartości żeby w 40 tyś mieście gdzie nie wszyscy mieszkańcy mają kible w domu robić problem z pięknie zrobionego chodnika od którego tyłek pana góraja boli bo zrobił go jego konkurent polityczny.
Sens inwestycji 2017-09-22 08:36:34
Każda inwestycja powinna mieć sens. Jaki sens ma ścieżka rowerowa kończąca się przed zebrą ? Jaki sens ma nowy szeroki chodnik , po którym spaceruje kilkunastu ludzi dziennie, gdy chodniki przy blokach na tej samej ulicy pamiętają czasy socjalizmu (są to chodniki miejskie - spółdzielnia swoje wyremontowała)?. Jaki sens ma remont ul. Reymonta za duże pieniądze z chodnikami z jednej strony ? Kto jechał rowerem po niby ścieżce rowerowej na 1 Maja też może zadać pytanie, czy to ma sens ? To są szerokie wygodne chodniki, a nie ścieżki rowerowe, po których rowerzyści mogą poruszać się tak samo bezpiecznie jak pojazdy samochodowe po ulicy, nie zastanawiając się, co jest ścieżką, a co chodnikiem i hamując aby przejść grzecznie przez kolejną ulicę. Paranoja ? A co do Monic i Uniejowskiej to już nie paranoja tylko zwykłe zaniedbanie stwarzające niebezpieczeństwo dla ludzi. Ale Sieradz bierze oddech, a nad Partyzantów i okolicą unoszą się kłęby dymów. W każdym gospodarstwie wiedzą że najpierw potrzeby, a potem przyjemności, tylko w każdym gospodarstwie (przedsiębiorstwie) wydaje się własne ciężko zapracowane pieniądze.
czyzby to przedwyborcza promocja GÓRAJÓW 2017-09-22 07:58:10
czterech rowerzystów ma problem a tysiące pieszych chodzących po krzywych ,dziurawych nierównych chodnikach co ma robić chodzić po jezdni np. POW chodniki jak rok po wojnie
lanser rodzinny 2017-09-22 07:42:01
Najpierw rodzinni mądrusie zadbajcie o chodniki bo na nich piesi mogą nogi połamać a gdzie np. chodnik na JPII do 1 maja
Grzegorz 2017-09-22 06:13:20
Popieram inicjatywę sam jeżdżę rwerem do pracy w Zd Woli i żeby ominąć pseudo drogi rowerowe z kostki jeżdżę przez Polków
Juliusz Góraj 2017-09-22 06:04:15
W czasie mojej kadencji ulica Bohaterów Września została kompleksowo wyremontowana. Dzięki temu można po niej wygodnie jeździć, również rowerem. A teraz prezydent Osiewała chce z niej spychać rowerzystów na kostkę i kazać im co chwila związać z rowerów. To marnowanie pieniędzy. Można było namalować pasy na jezdni, jest szeroka.
stanisław królak 2017-09-22 01:33:41
Spokojnie, w przyszłym roku wybory, trzeba się wyborcom jakoś przypomnieć. A nuż się uda i znów wybiorą któregoś z braci.
Kpwal 2017-09-21 21:59:37
W katowicach robią ścieżki tartanowe i zobaczymy po zimie jak będą wyglądać
Ten 2017-09-21 21:19:31
Do zebb,oczywiscie popieram wpis,jak chca pojezdzic na rowerze to dobrze jezdzi sie na starowce tz.RYNEK,jest super jadac naczczo ,bo po posilku odradzam,mozna zrobic slizgawke
zxz 2017-09-21 20:45:56
Dobry pomysł. Myślałam już od dawna na ten temat. Ostatnio jak przebywałam w Warszawie, to jest dużo ścieżek rowerowych. Przede wszystkim na nowych osiedlach. Chcę zaznaczyć, że są ścieżki oznakowane. Nikt z przechodniów nie wchodzi na ścieżkę .Chodnik jest szeroki,.Połowa jest przeznaczona na rowery / oznakowana/. Wypożyczyłam rower i jeździłam po Warszawie. Coś pięknego. Dużo pozwiedzałam....
zebb 2017-09-21 20:12:29
ale ze zdjęcia widać że to były radny , mógł przecież zrobić to jak był radnym we władającej koalicji, a tak w ogóle to brat również jest obecnym radnym apel do włodarzy powinien w domu przy kawie powiedzieć o co chodzi . Czy ktoś ma inne zdanie?? ja myślę że od ścieżek rowerowych ważniejsze są drogi na Hetmańskim w Monicach, Oksińskiego, Woźnicach itd...
Kalina 2017-09-21 20:02:18
Na świecie ścieżki rowerowe są z asfaltu,wyraźnie oddzielone od chodnika dla pieszych np.niskim krawężnikiem.Rowerzysta ma na nich bezwzględne pierwszeństwo.W wielu miastach w Polsce,odchodzi się od brukowania chodników kostką.To inwestycja na bardzo krótki czas.Proszę zobaczyć jak po przejechaniu pługu śnieżnego wyglądają krawężniki z cementu.
Bandytka 2017-09-21 19:06:37
Wygolone głowy pełne pomysłów. Strach się bać...
Allo 2017-09-21 18:54:33
A może by tak te ścieżko-chodnniki z biało-czerwonej kostki oznaczyć. O ile rowerzyści poruszają się po stronie czerwonej to piesi chodzą w cały świat. Może rysunek roweru na kostce. Armii Krajowej - szczególnie trudno jechać slalomem omijając ździwionych I nieświadomych pieszych.
Aqa 2017-09-21 18:48:12
Ale to oczywista oczywistość, ścieżki rowerowe powinny być asfaltowe, inaczej sądzi tylko ten kto rowerem nie jeździ.Amen.
jarek 2017-09-21 18:42:03
obecnie mieszkam i pracuje w niemczech tu sa sciezki asfaltowe nawet z niasta do miasta wioski super sprawa
Bywalec 2017-09-21 17:44:41
Przebywam właśnie teraz w dani i powiem wam ze tu ścieżki rowerowe są asfaltowe jadąc nie trzęsie mną tak jak bym miał masło robić nauczymy się choc troszkę normalnosci
Problem 2017-09-21 17:20:57
Ludzie zawsze znajdą problem... Zawsze będzie źle... Nie ma chodnika - źle, zrobią chodnik - też źle.
do kk 2017-09-21 16:48:49
W Sieradzu rowerzyści przejeżdżają na zebrze nagminnie, nikt nawet już na to nie zwraca uwagi, nawet policja...
Zduńskowolanin 2017-09-21 16:13:55
Bardzo dobra inicjatywa - w końcu ktoś podejmuje temat! Zapraszamy do Zduńskiej Woli, gdzie spece od infrastruktury z uporem maniaka budują "kostkowe ścieżki rowerowe". Nikt nie słucha ludzi na rowerach codziennie dojeżdżających do pracy w ten sposób, a jest ich w naszym mieście dużo. Jest bardzo potrzebna dyskusja, widzę, że pierwsze kroki są poczynione. Rowery i potrzeby wszystkich korzystających z dróg, chodników i ścieżek nie mają barw politycznych. Ważne, że coś się w temacie rusza
Ten 2017-09-21 16:11:48
Sciezki rowerowe,jestem za ,ale chodniki dla pieszych to podstawa bezpieczenstwa dla ludzi,pisza o Reymonta ,oczywiscie jestem za,ale SIERADZ MONICE to tragedia ile jezdzi samochodow ciezarowych o osobowych nie wspomne,a chodnik z jednej strony ulicy ,brak pasow dla pieszych ,przechodzac na druga strone ulicy to jest RUSKA ROLETKA, jezdza ile Bozia dala, POLICJI ZERO ,a moglaby zarobic na mandatach,
hmm 2017-09-21 16:08:39
a nie lepiej zrobić szerszą drogę dla samochodów? Dodatkowy pas po którym mogłyby jeździć rowery. Nie zawsze da się jechać rowerem, więc wtedy kiedy nie ma rowerów to samochody miałyby więcej miejsca dla siebie, a jak jest sezon rowerowy to można nawet wstawić znaki zabraniające wjazdu samochodem na ten pas.
Racja 2017-09-21 15:34:33
Maja rację, zdecydowanie lepij jezdzi sie po asfalcie niz po kostce brukowej.
kk 2017-09-21 15:32:45
Bardzo dobra inicjatywa, to nie jest ścieżka rowerowa - brak oznakowania pionowego, brak oznaczeń poziomych, przejazd po zebrze - ogólnie tragedia. Zwracam jeszcze raz uwagę na ścieżki przy Alei Grunwaldzkiej, w rejonie 11Listopada-Reymonta. Są zrobione tragicznie, narażają uczestników ruchu na utratę zdrowia a nawet śmierć. Nie ma tam wystarczających oznaczeń, a przejazd przez Aleję Grunwaldzką powinien być przy 11-Listopada, zaś przy Reymonta normalny chodnik. Panie Hubercie i Panowie zajmujący się tą inicjatywą - zwróćcie na to uwagę. Codziennie jestem świadkiem kilkunastu możliwych wypadków w tych miejscach. Samochody nie przepuszczają rowerzystów na przejeździe (przy Reymonta), a rowerzyści przejeżdżają po zebrze (11 Listopada) wymuszając zatrzymania pojazdów. Czekacie aż ktoś zginie?! Bo potrąceń (narazie niezbyt groźnych) było już kilka...
adam 2017-09-21 14:00:21
trzeba się cieszyć że coś zmieniono a nie ściągać kamery i grupkę dzieciaków
jacek 2017-09-21 13:59:13
były radny Góraj jak zwykle na miejscu, ,,dba................' o nasz Sieradz
bicyclista 2017-09-21 13:58:40
Pomysł przedni, by w końcu zacząć budować NORMALNE (takie jak w zachodnioeuropejskich krajach) ścieżki rowerowe. Dotąd budowano wyłącznie chodniki dla pieszych, na których dopuszczano możliwość poruszania się rowerem, twierdząc bezpodstawnie, że to są ścieżki rowerowe.
do Narcina 2017-09-21 13:56:55
I co z tego? To już nikt związany z polityką nie ma prawa brać udziału w dobrej inicjatywie? Właśnie przez takie idiotyczne podejście do sprawy ludzie nie glosują na tych, którzy proponują coś ciekawego, tylko na partie...
bb 2017-09-21 13:44:20
jestem jak najbardziej ZAAAA inicjatywą rowerzystów. Aktualnie są kolorowe asfalty Np. niebieskie dla inwalidów . mogą być czerwone lub zielone dla rowerzystów. Bo tak naprawdę rowerzyści nie korzystają z istniejących ścieżek z kostki ( np. ul. 1 Maja) tylko jeżdżą po jezdni często po zmroku bez odblasków . Jest to niebezpieczne dla nich i kierujących pojazdami samochodowymi. Jak by były ścieżki asfaltowe nie było by problemu niebezpieczeństwa dla obu stron.
Hubert Barański 2017-09-21 13:38:02
Po pierwsze nie jestem żadnej partii, nigdy nie byłem. Zostałem zaproszony jako osoba zajmująca się infrastrukturą rowerową, jeśli zaproszenie wystosowałby pan prezydent to także bym służył pomocą. Jeśli chodzi o słowa pana prezydenta dotycząca małych rowerzystów i ich obecności na jezdni - panie prezydencie, osoba do roku 10 jest pieszym i ma nie tylko prawo ale i obowiązek jechać po chodniku. Dorosła osoba asystująca dziecku także ma takie prawo. Niemniej infrastrukturę rowerową buduje się dla rowerzystów, także dorosłych.
Ss 2017-09-21 13:09:51
Trzeba się zapytać Pana Góraja ile ścieżek rowerowych wybudowali za rządów jego guru Walczaka Chtba tylko malowali pseudo ścieżki wydzielając je z dziurawych chodników
sieradzanin 2017-09-21 13:07:00
W Sieradzu zawsze znajdzie się grupa ludzi na "nie". Były radny G. mógł działać będąc "przy korycie".
Narcin 2017-09-21 13:06:03
Widze same partyjne buzie. Ciekawe....

Teraz gra:

Klaudia Pawlak

Nasze Radio

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

16.12.2017

Koncert zespołu Cinemon
ProRock w Sieradzu (ul. Jana Pawła II 3)
Adwentowe Spotkania z Antykiem
Galeria Dekada (Sieradz)
Gala Mistrzów Mieszanych Sztuk Walki
Łask, hala sportowa przy ul. Inki-Danuty Siedzikówny 1 (dawna ul. Berlinga).
Koncert zespołu Cinemon
Klub muzyczny Prorock w Sieradzu

17.12.2017

XI Sieradzki Jarmark Adwentowy 2017 "Sieradz pod choinkę"
Rynek w Sieradzu
Adwentowe Spotkania z Antykiem
Galeria Dekada (Sieradz)
Wystawa Bożonarodzeniowa
Szkoła Podstawowa w Szadku, ul. Prusinowska 4

31.12.2017

Koncert Sylwestrowy - Grohman Orchestra
Teatr Miejski w Sieradzu
Więcej...
reklama:







Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+6Sound`n`Grace
Idealnie
2-1Ed Sheeran
Perfect
3-1Imagine Dragons
Whatever It Takes
reklama: