strzałka do góry
28.10.2016 15:36:57
region

Publiczne Gimnazjum Gminne dobrym miejscem dla części gminnych podstawówek?

Dyrektorzy podstawówek z terenu gminy Sieradz nie wyrażają zgody na przeniesienie części uczniów do Publicznego Gimnazjum Gminnego w Sieradzu. Podobnego zdania są rodzice uczniów. Skąd wziął się ten pomysł? Czy gimnazjum może być lepszym miejscem dla klas 5-8 szkół podstawowych? W tej sprawie głos zabrała dyrektor PGG - Renata Daniszewska.

(fot. nasze.fm)

Pisaliśmy już o koncepcji przeniesienia klas 5-8 gminnych szkół podstawowych do budynku Gminnego Gimnazjum w Sieradzu. Głos w tej sprawie zabrali dyrektorzy podstawówek oraz rodzice uczniów uczęszczających do tych szkół. Artykuł znajdziecie TUTAJ.

Wszystko zaczęło się od pomysłu Włodzimierza Miłka, kierownika Referatu Spraw Samorządowych, Obywatelskich i Społecznych w Urzędzie Gminy Sieradz. To właśnie on zaproponował,żeby oświata w gminie funkcjonowała w taki sposób,że część podstawówek zostanie przeniesiona do budynku gimnazjum.

Na jednym ze spotkań dotyczących likwidacji gimnazjów zebrali się wójt gminy, prezydium Rady Gminy,dyrektorzy gminnych szkół podstawowych oraz przedstawiciele Rady Rodziców. Właśnie wtedy dyrektor sieradzkiego Gimnazjum Gminnego zaproponowała dwa rozwiązania:

-Przygotowałam dwie koncepcje, pierwszą najmniej optymistyczną dla mojej szkoły czyli tak jak proponuję ministerstwo. To była koncepcja wygaszania gimnazjum, czyli w każdym kolejnym roku nie mam 1/3 szkoły. Za trzy lata gimnazjum przestaje istnieć. Przedstawiłam tez plan jak wtedy będzie wyglądała struktura zatrudnienia, liczba uczniów w szkole, utrzymanie budynku. Druga koncepcja, według mnie najbardziej optymistyczna dla mojej szkoły, która dawałaby dwa lata spokoju i czasu żeby przemyśleć reformę. Moja propozycja była taka żeby w roku 2017, wtedy kiedy nie będzie naboru do klas pierwszych do gimnazjum przyszły klasy siódme. Nie zmieniłoby to nic w strukturze zatrudnienia i szkół podstawowych i gimnazjum. Zyskalibyśmy na to żeby przygotować się do tej reformy. W następnym roku kiedy odeszłyby kolejne trzecie klasy przyszłaby kolejna klasa siódma. Miałabym klasy siódme, ósme i trzecie gimnazjum. Razem mogłabym przygotować klasy trzecie i ósme do egzaminu. Zyskalibyśmy kolejny rok po to żeby przyjrzeć się reformie. Być może ministerstwo wprowadziłoby jakieś zmiany, bo tak było 1999 roku. Wydawało mi się,że rozsądna koncepcja. Nie uważałam,że to jest jakaś wersja ostateczna, która należy przyjąć. Uważałam,że te dwie koncepcje są takim zaczynem do poważnej dyskusji nad przyszłością oświaty w Gminie Sieradz. I tak rozumiałam,że dalej będzie toczyła się debata na ten temat. - mówiła Renata Daniszewska.

Podczas Sesji Rady Gminy Sieradz dyrektor PGG zaznaczała,że rozumie argumenty rodziców uczniów gminnych podstawówek. Jednak twierdzi,że najważniejsza jest jakość edukacji i rozwój każdego ucznia:
- Uważam,że żadna ze szkół podstawowych nie zapewni dzieciom w starszym wieku tak dobrej edukacji, jak gimnazjum. Od 17 lat w szkołach podstawowych nauczania przedmiotowego nie było. My przez te 17 lat istnienia gimnazjum przeszliśmy różne dobre i złe strony reformy, ale potrafimy pracować z tymi dziećmi, przygotowywać je do szkół ponadgimnazjalnych tak że odnoszą sukcesy.

Renata Daniszewska zwróciła także uwagę na to,że poprzedni system ośmioklasowy wyglądał zupełnie inaczej:
- Szkoły podstawowe na pewno mają dobre warunki, ale ja pracowałam w szkole podstawowej przez 16 lat i wiem jaka to była ośmioklasowa szkoła. Wtedy z żadnej ze szkół nie było oddziałów przedszkolnych i w związku z tym miejsca było więcej. Teraz we wszystkich szkołach podstawowych uczą się dzieci już od 3 roku życia. Nie uważam,że taka edukacja w jednym miejscu od 3 do 15 lat będzie służyła rozwojowi uczniów. I nie tylko ja tak uważam, myślę że wielu psychologów potwierdza moją teorię.


Całej rozmowy z dyrektor Publicznego Gimnazjum Gminnego możecie posłuchać w odtwarzaczu.

pb
Komentarzy: 57

Komentarze

Pis do zmiany nie oświata 01.11.2016 05:53:38
Winy trzeba szukać w samej reformie. Jak wejdzie to będzie dużo płaczu. Cała kadra z gimnazjum do zwolnienia. To są fakty. Szkoły podstawowe tych nauczycieli nie przygarną. Moim zdaniem ten system jest ok.
xxx 31.10.2016 21:09:54
Szkoły gminne powinny pozostać. Dzieci mają blisko do szkoły. Nie podoba mi się, że GIMNAZJUM GMINNE w Sieradzu chce zawłaszczyć klasami od 5-8. To jest ich problem. Gimnazjum powinno być zlikwidowane bo nie będą mieć dzieci do nauki. Wystarczy , że są szkoły podstawowe w mieście. Teraz walczą o istnienie. A szkołę np: w Charłupi i inne pozostawić. KTO WPADŁ NA TAKI POMYSŁ, ŻEBY BYŁA SZKOŁA GMINNA NAJWAŻNIEJSZA. A inne szkoły się nie liczą. Szkołę można przekształcić na inny cel...... Wójt coś wymyśli z Panią DYREKTOR. Może być np.szkoła sportowa...
Powodzenia 31.10.2016 20:39:44
Na miejscu Wójta w budynku gimnazjum które każe zamknąć beznadziejna minister otworzyłabym podstawówkę miejską. Nabór gwarantowany. Do tego przedszkole. Ośmioklasowe podstawówki będą pękać w szwach, ale tego chciał suweren . W podstawówkach na dwie zmiany bo za chwilę będzie ciasno (odziały zerowe + podwojone klasy z sześciolatkami). Wójt syty i owca cała. Wójt zarobi na subwencji, przytrze nosa prezydentowi za MPWiK i rozgoni moloch słynnej dziesiątki. Jarek powodzenia.
Xyz 31.10.2016 09:40:16
Do wszystkich plujacych jadem- proszę najpierw zapoznać sie z faktami zanim zaczniecie pisać te wszystkie bzdury! Przykre to bardzo, że osoby nie mające pojęcia o edukacji robią z siebie "specjalistów" w tej dziedzinie. Gimnazjum gminne to dobra szkoła z dobrymi wynikami, na które pracują zarówno dzieci z terenu gminy jak i miasta- większość uczniów pochodzi z obwodu tej szkoły a dzieci miejskie mogą zostać uczniami tej szkoły po przejściu procesu rekrutacji i bzdura jest, ze ten próg to średnia 5,0!!! Proszę sie najpierw zapoznać z procesem rekrutacji a nie powtarzać jakieś zasłyszane plotki nie mające nic wspólnego z faktami. Nikt nikogo nie zmusza do przyjścia do tej szkoły- tu zgadzam sie z fazi
kl 30.10.2016 19:03:09
Samochwała -porażka
fazi 30.10.2016 17:52:43
Do rodzic -jak czytam te twoje wypociny to nie wiem płakać czy śmiać się nad poziomem twojego IQ. Dyrektorka zabiera dzieci innym gimnazjom hihi. Pewnie wchodzi do danej klasy , wskazuje palcem i mówi od jutra jesteś w mojej szkole. Tak na poważnie jak może zabierać z innych szkół??/To myślący rodzice zapisują swoje dzieciaki do jak najlepszej szkoły, aby później nie było problemów w liceum czy innej szkole ponadgimnazjalnej. Coroczny, duży nabór do klas pierwszych jest najlepszą rekomendacją dla tej szkoły. Dla porównania inne gimnazjum w Sieradzu otwiera 2 klasy pierwsze - to 7 klas więc o czym my tu piszemy.
OLa 30.10.2016 13:28:06
Strasznie nadęta ta dyrektorka, nie robi wrażenia dobrego wokół siebie. Myśli tylko o sobie, dobro dzieci wcale jej nie obchodzi. Patrzy tylko na siebie, bo kto jej da pracę, jak ze wszystkimi jest pokłócona. Chce zwolnić ponad 100 nauczycieli podstawówek, bo patrzy tylko na swoich 40 nauczycieli, zresztą większość z nich mieszka w mieście, więc niech na terenie miasta szukają pracy. Straszne.
rodzic 30.10.2016 13:24:41
To gimnazjum to wcale nie taka rewelacja. Połowa dzieci z miasta, które przyjmuje się ze średnią 5,00 i to oni są laureatami. P.Daniszewska zabiera dzieci innym gimnazjom i szczyci się tym, czemu inni dyrektorzy z gimnazjów sieradzkich się do niej nie odzywają? Zabiera od lat najlepsze dzieci, a teraz zamiast trochę pomyśleć co teraz zrobić to najlepiej zabrać dzieci z wiejskich podstawówek. PORAŻKA
fazi 30.10.2016 11:37:12
Tak swoją drogą to szkoda likwidować bo to najlepsze gimnazjum w mieście pod względem nauczania. Zresztą to widać po ilości klas otwieranych co roku. Mają b. dobrą kadrę, wymagającą dyrektorkę, niezłe zaplecze /nowe boisko, itp./. Pod względem wyników nauczania tylko chyba 1 mogła z nimi konkurować. No ale matoły głosowały na "lepszą zmianę" to teraz mają. "Lepsza zmiana" potrzebuje głąbów i nieuków aby można było nimi łatwiej sterować. Partia da się takiemu kilka stówek i będzie cię po rękach całował, bo zawsze na kilka flaszek więcej :)
s 30.10.2016 09:27:03
nigdy nie głosowałem ale po tym co robiły rządy tuska komorowskiego i elit z brukseli musiałem załosować na kogokolwiek innego nie są idealni ale dbają o dobro zwykłych ludzi i kraju zresztą większość tak głosowała czyli wszystkie te komentarze i kłótnie na profilu to opozycja i kto tu destabilizuje kraj
Fizyk 30.10.2016 08:02:29
Kazdy pomysl trzeba przeanalizowac doglebnie tak by nie wylac dziecka z kąpielą. Ataki personalne uważam nie na miejscu bo nic w sprawie nie wnoszą a tracaja nienawiścią_ po co
EWA 30.10.2016 05:30:08
Biorąc pod uwagę czynnik ekonomiczny najtaniej będzie gdy klasy I-VIII zostaną w swoich szkołach, odejdą koszty dowozu, które w innym wariancie się podwoją, Budynek, boisko po gimnazjum wynająć, co przyniesie dodatkowy zysk gminie. Czynnik społeczny, spełnić oczekiwania rodziców, wyborców.Wyeliminować uciążliwość dojazdów dzieci do szkoły, co zmniejszy absencje spowodowaną chorobą dzieci czekającego zimą po 30 min na przystanku. Czynnik wychowawczy - pozostawienie dzieci w jednym środowisku wyeliminuje patologie, które generują zróżnicowane środowiska, i brak kontroli nad dziećmi. Czynnik dydaktyczny - w mniejszej grupie nauczyciel może więcej czasu poświęcić dziecku i zdolnemu i z trudnościami, ma możliwość uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych. Przyjąć nauczycieli po studiach kierunkowych z gimnazjum, wyposażyć w brakujące pomoce.wymagać by poziom utrzymać.Co tu czekać na wytyczne?. Wiadomo, że planowane I-III bo przecież nie I-IV nie istniało by dłużej niż 5 lat w okresie przejściowym. za 5 lat likwidacja szkół podstawowych i dowożenie dzieci od I klasy. na takie wytyczne czekacie, które pozwolą wam zrzucić odpowiedzialność przed ludźmi na rząd a nie na własne decyzję?
1111 30.10.2016 00:27:47
Poziom komentarzy taki jak przyszla reforma-porazka!!!!Sami sie w tym piekielku usmazycie. Dobra szkola do likwidacji,a polaczki sie ciesza!!! Dawni zaborcy mieliby z was ubaw. Moje dziecko chodzilo do TEGO ZLEGO GIMNAZJUM.Drugie tez TYLKO TAM POSLE, o ile bedzie jeszcze gdzie posylac.
ExMieszkaniecGminy 29.10.2016 23:41:22
Dlaczego gminne podstawówki nie istnieją w rankingach? NIby takie dobre, ale olimpijczyków i finalistów nie ma. Wiadomo, że dyrektorka z Charłupi startowała na dyr gimnazjum i jej nie wyszło, to teraz chce uwalić Daniszewską. Przecież w podstawówka ani miejsca, ani kadry nie ma. A swoje dzieci wyśle do miasta - podstawówki w gminie nie zapewnia im poziomu.
Emeryt Józef 29.10.2016 22:40:11
Ciekawe co na to ojciec dyrektor. Jak się dowie to zadzwoni do Jarosława i będzie hryja.
ja 29.10.2016 21:46:36
pani Daniszewska za bardzo jest pani pewna siebie. Proszę ruszyć głową w końcu i zaproponować cos innego, a nie tylko stać panią na to żeby innym szkołom podebrać dzieci. Słuchajcie ostatnie wydarzenia pokazały jak gimnazja są super bezpieczne. Chłopak w jednym z gimnazjum został pobity i walczy o życie. A sprawa z narkotykami w Gimnazjum Gminnym w Sieradzu. JESLI JESZCZE KTOŚ O TYM NIE SŁYSZAŁ TO JUŻ WIE. a dyr. udaje i opowiada jaka ta szkoła idealna. Bzdura. Sprawa nie została wtedy rozdmuchana a powinna. Ludzie walczmy o nasze dzieci. To Gimnazjum likwidują a nie podstawówki. Najlepsze wyjście wezwać telewizję.
OBYWATEL 29.10.2016 21:39:04
Nie rozumiem dlaczego jakiś Miłek ma decydować o przyszłości szkoły. On nie ma pojęcia o oświacie. nie potrafi interpretować nawet ustaw i rozporządzeń. Przecież on nie ma żadnych kompetencji ani szkoły. NO ALE MA KOLEGĘ WÓJTA, który nim się zasłania. Ale wierzymy że wójt w końcu przejrzy na oczy i powie cos mądrego. a nie będzie zwalał decyzji na kogoś. Tego oczekują wyborcy- rodzice
rodzicc 29.10.2016 21:33:00
Pani Daniszewska tak zachwala swoich uczniów. A ZASTANÓWCIE SIĘ LUDZIE, SKĄD TE DZIECI DO NICH TRAFIAJĄ- ZE SZKÓŁ GMINNYCH. TAM CHODZĄ PRZEZ 6 LAT. A PÓŹNIEJ ONA SOBIE ZASŁUGI PRZYPISUJE. NA SUKCESY PRACUJE SIĘ KILKA LAT- PANI DYR. TAKŻE PROSZE KITÓW NAM TU NIE CISNAĆ KITÓW I NIE PORÓWNYWAĆ SIĘ DO CHRYSTUSA. WSTYD
Pis precz.... 29.10.2016 21:18:54
To nie wina gminy to wina rządu. Ten rząd rozpierdziela wszystko. Pis precz precz precz.....
Marysia 29.10.2016 20:46:47
Przyglądam się tej całej awanturze i myślę sobie, że należałoby skupić się na walce o odłożenie reformy, lub jej zaniechanie. I o to powinni zawalczyć wspólnie nauczyciele, rodzice i samorządowcy. Jeżeli reforma wejdzie w życie w przyszłym roku szkolnym to przez najbliższych klika lat kolejni 7 i 8-klasiści będą królikami doświadczalnymi. Gimnazjum jest 3-letnie. W zamian za to proponuje się 2 lata (klasa 7 i 8). Od 5 klasy ma być podział na przedmioty, których obecnie w szkole podstawowej nie ma: geografia, fizyka, chemia, biologia. Uczniowie obecnych klas 5 i 6 stracą na nauce tych przedmiotów. Ciekawe jak to wyrównają? Na dziś nie ma podstaw programowych, nie można więc napisać nowych programów ani podręczników, nauczyciele nie mogą przygotować się do zmiany. Żeby gimnazja zaczęły funkcjonować normalnie potrzeba było kilku lat. Kiedy już jest w nich normalnie PiS chce to zrujnować. Znowu zacznie się kilkuletni chaos. Za całą tę reformę najwyższy koszt poniosą dzieci.
Jestem na nie!!!!!!! NIE 29.10.2016 20:40:12
Na miły Bóg po co te zmiany. Winę ponosi nowy rząd. Prawo i sprawiedliwość który psuje wszystko. Też zagłosuję przeciwko PIS.
Kościół pomoże? 29.10.2016 20:29:37
JANA Pawła II. Zamknąć ten budynek.? Gdzie jest kościół? Każdy ksiądz chce i chce niech się wypowie w temacie. I tyle.
Pis obłuda 29.10.2016 20:22:28
Nigdy nie byłem na wyborach ale pójdę. Mam znajomych którzy też mają doś tej władzy. Zamykać gimnazja po16 u latach.??!@ Misiewicze Macierewicze kaczory rydzyki . Nie chcę mi się słuchać obłudy .
PIS 29.10.2016 20:11:54
PIS to Pernamentne Idiotyczne Sterowanie. Likwdacja gimnazjów to tylko przykrywka na nieudolność tego rządu. Też przepraszam już nie zagłosuję na tą partię.
PIS NIE 29.10.2016 19:39:18
Też już nie zagłosuję na Pis. Mam 500+ale to co robi ta dziadoska władza przechodzi wszystko. PiS kategorycznie NIE.
Czytam komentarze 29.10.2016 18:35:02
Skąd mmm wziął 200-300 dzieci ? kalia- kuratorium nie może zaakceptować pomysłów niezgodnych z linią PIS. Obrażanie dobrego dyrektora jakim jest pani Daniszewska to można pozostawić bez komentarza. z gminy Sieradz - dawniej też nie wyrywano dzieci z ich środowiska i zostały w tym środowisku , niestety często bez przyszłości. rodzic - aby o czymś mówić powinno mieć się chociaż trochę wiedzy o danej sprawie. Faktycznie poziom gimnazjum budują dzieci z miasta, ale czy pozostawienie dzieci w szkołach wiejskich coś w tym zakresie zmieni. Chyba lepiej równać do lepszych ?
Spectator (WOK) 29.10.2016 18:26:39
Merytorycznie patrząc to pomysł aby w gminie była jedna szkoła podstawowa i 5 filii jest pomysłem ekonomicznie, organizacyjnie i dydaktycznie bardzo dobrym. Są takie gminy w województwie łódzkim. Odrzucając sprawy osobowe taki pomysł ma dużo plusów i jeden minus. Plusy: poszerzenie środowiska ucznia, przygotowane sale lekcyjne i pomoce dydaktyczne, dobre zaplecze, wykształcona kadra, łatwiejszy start do szkół średnich. Minusy: problemy wychowawcze wynikające z przerwania procesu w swoim środowisku, koszty dowozu i co najważniejsze NIE JEST TO ZGODNE Z ZAŁOŻENIAMI REFORMY, ale czy niezgodne z przepisami ? Tego jeszcze nie wiemy :-).
hahaha 29.10.2016 18:05:15
Podpowiedź do wójta z ostatniej chwili co ma zrobić z gimnazjum. Niech otworzy dom weselny a pani Dyrektor niech będzie menadżerem a nauczycie kelnerami a szefem kelnerów będziesz ty Jarek, bo najlepiej się na tym znasz a pan Miłek do szatni i temat zamknięty !
kalia 29.10.2016 16:30:58
Weźcie Walczaka z Błaszek. On wynajmie firmę zewnętrzną do analizy sytuacji oświatowej w Gminie Sieradz, wyda ze 100 000 zł. po czym okaże się ze jego pomył nie uzyska akceptacji kuratorium i zostanie po staremu
PIS OBŁUDA 29.10.2016 14:48:56
Nigdy PIS. Zalewska kłamstwo.
mmm 29.10.2016 13:34:51
200-300 dzieci to mało w kazdej szkole I-VIII. Jak się tak troszczysz o finanse to może zmniejszyć te pensje urzednikom i diety a przeznaczyć na dzieci?
st 29.10.2016 12:47:59
Ciekawe czy narzekający na likwidacje gimnazjów nauczą się czegoś na przyszłość, np. że przed wrzuceniem karty wyborczej do urny dobrze jest poczytać program wyborczy partii a nie polegać wyłącznie na wskazaniach plebana?
Nauczyciel Piotr 29.10.2016 11:06:36
Jak łatwo scetować problem na władze gminne. GŁosowaliśmy na Prawo i Sprawiedliwość to mamy. Bałagan, NEPOTYZM, misiewicze, chaos w oświacie środki unijne są niewykorzystywane to jest właśnie sprawiedliwość tego beznadziejnego rządu. Przepraszam też głosowałem na PIS. Nigdy więcej. Przepraszam.
Madry rodzic 29.10.2016 10:47:48
Ludzie tu nie chodzi o to tylko ze te dzieci maja jezdzic autobusem . Ale o to ze dziecko w wieku 10 lat musi zmienic swoje srodowisko i jechac do szkoly gdzie bedzie mnostwo dzieci z 5 regionow do tego jeszvze dzieci z Sieraza jeden wielki sped. I gratulowac tym mamusia ktore pisze zeby pozwolic dzieciom dorosnac . Bede mialy czas dorosnac teraz pozwolmy im sie cieszyc dziecinstwem. One i tak pojda do szkol w Sieradzu w swoim czasie wtedy beda doroslejsze. A nie takie male dzieci 1-3 jedna pani 4 klasa druga i od 5 bumm jedziemy do Sieradza gdzie bedzie SPED inaczej nazwac tego nie mozna. Wybralismy Pana Wojta zeby madrze podejmowal decyzje zeby liczyl sie z ludzmi i miejmy nadzieje ze tak tez Pan uczyni i Pani Daniszewskiej da taki stolek zeby sie uspokoila a ni4 macila .
@ 29.10.2016 10:38:22
Ale, po co ta dyskusja i tak przemówi ekonomia, bo wójt ten czy następny i tak będzie musiał podjąć odpowiednie działania ograniczające koszty a i tak szkoła licząca 500 czy 600 uczniów nie jest szkołom dużą tak, że przyszłość pozostałych szkół będzie kwestią czasu.
andy 29.10.2016 10:15:22
Moja propozycja to przekształcić budynek na galerię handlową np.Galeria Gminna ,,parking na orliku a w sali gimnastycznej biedronka i po temacie.Reforma potrzebna jak dziura w moście.,
Nnn 29.10.2016 10:07:05
Pani Daniszewska moze wkoncu wykazala by sie jakas kultura osobista bo chyba nie jest Pani tak wyksztalcona jak dzieci w Gimnazjum skoro takie brednie Pani wypisuje . Dziwnke dlaczego wszystkie komentarze tycza sie tylko Charlupi Malej i Gimnazjum przeciez inne szkoly yez walcza o dobro swoich dzieci? Nikt oprocz ludzi z gminy i budynku gimnazjun nie napisal negatywnych komentarzy ze tak panstwo sie udzielacie ? Smieszni jestescie wszyscy zamiast myslec o dzieciach o madrym rozwiazaniu to wyciagacie brudy. Niesforne dzieci z Charlupi dzieci swoja kulture to wynosza z domu skoro ich zavhowanie jest tolerowane w domu to takie pozostana. Moze tak pani Daniszewska zacznie pisac nazwiska dzieci z sukcesami czy nie pozwala pani na to duma bo to jednak te niesforne dzieci z tej okropnej Charlupi? Kazdu rozumie ze walczy pa i o swoj stolek o swoich nauczycieli jak kazda z pozostalych dyrekcji Szkol wiejskich ale niech ma Pani klase i tak wysoki pozoom jak w pani szkole i nie wypisuje pierdol bo kazdy komentuje wypowiedz o Charlupi jako Pani wpis . Zenada!!! Oby dzieci nie mialy yakiego poziomu jak Pani!!!
Kris 29.10.2016 09:38:39
Przecież ta reforma skończy sie tym, że stworzy sie wlasnie takie fikcje polegające na tym ze likwidujemy szumnie gimnazja które i tak bedą spełniać te same role tylko juz jako podstawówka i ten refresh nazwy na odmienić Polska oświatę. Paranoja, skłócanie ludzi bo każdy boi sie o robotę i zrzucanie wszystko na samorządy. Wstyd Partio Rządząca!
nauczyciel 29.10.2016 06:41:05
Nie zgadzam sie z tym wyniki sprawdzianu sa zawsze na poziomie wyższym , a najniżejbył wybik na poziomie średniej krajowej w sprawdzianie kl. VI, ktoś napisał że w gimnazjum najwięcej pracy poświęca się dzieciom z CH, pytam to dlaczego na wszelakich występach, w samorządzie i laureatci to te niesforne dzieci z CH? W boeżącym roku 2 uczennice G mialy średnią na koniec roku 6 i skąd właśnie z CH, a laureaci w G skąd własnie z CH.Kto prowadzi zajęcia dodatkowe popołudniami szkoła skąd z CH? Czy ta osoba byla na zakończeniu roku w S w CH , chyba nie , zobaczyłaby ile mamy laureatów konkursów ogólnopolskich. Poziom nauczania w CH był zawsze wysoki i taki pozostał. Nauczyciel zawsze poświęcał dużo czasu dzieciom, a zwłaszcza tym, które potrzebuja pomocy.
bożena 29.10.2016 05:06:38
kto tam pracuje w tym gimnazjum, ze tak im zależy?
rodzic 29.10.2016 00:11:12
Charłupi bardzo daleko do Gimnazjum pod względem nauczania i pod względem nauczycieli każdy rodzic to wie, nawet co nie które panie z kl 1-3 nie potrafią lub nie chcą poświęcić uwagi dziecku jak ma problemy z nauką,NIE DAJCIE SIĘ WYSIUDAĆ Z GIMNAZJUM
rodzic 28.10.2016 23:52:08
JA jestem za tym aby dzieci jeździły do Sieradza dzieci już są na tyle duzi że se świetnie radzą z dojazdami ,a co do Charłupi małej to jest studnia bez dna,pani dyrektor boi się że nie dostanie kasy na uczni bo przecież tam gdzie uczeń tam i pieniądze ,co o nie których nauczycielach by się wiele powiedziało ,dzieci idąc z Charłupi do Gimnazjum niewiele umieją niema co ukrywać krytyka o uczniu najlepiej wychodzi ,najlepiej miastu oddać szkoła nowa orlik tyle co oddany tylko ręce zacierać bo dzieci ze wsi nie mogą mieć swojej gminnej szkoły ,po co ta dyskusja pytam się
Defo 28.10.2016 23:14:55
Miłek - pajac ze średnim wykształceniem, który zarządza oświatą - DRAMAT! Daniszewska - walczy o swoj stolek i prace - kombinator jakich mało... Do tego niby giminnego gimnazju i tak chodza w wiekszosci dzieci z miasta Lepiej zeby podstawowki zostaly tam gdzie sa - beda mniejsze klasy a co za tym idzie latwiej bedzie pracowac z uczniem czyli poziom nauczania bedzie wyzszy. Zreszta to gimnazja maja byc likwidowane a nie podstawowki - wiec o co ten krzyk? Gmina nie musiala budowac sobie pałacu ze teraz jest placz kto to utrzyma...
z gminy Sieradz 28.10.2016 22:39:19
Widać że ta Pani w ogóle nie rozumie na czym ma polegać ta reforma. Przecież chodzi o to aby nie wyrywać dzieci z ich środowisk. czy gmina przeprowadziła jakiekolwiek badania, analizy demograficzne przed budowa nowego budynku? Po co budowali budynek, jak wiedzieli że dzieci jest coraz mniej??? Takich mamy niestety bezmyślnych włodarzy. Może teraz jakiś dom kultury powstanie albo zawodówka żeby sobie niektórzy uzupełnili wykształcenie
Spsp 28.10.2016 22:30:41
Chyba logiczne, ze w SP nie bylo biologii, chemii czy fizyki przez kilkanascie ostatnich lat. Jednak byly te przedmioty KIEDYS i sa ludzie wyksztalceni. Nie przyklejajcie sobie "gimnazjalisci" za duzo dobrych latek, bo to wszystkie podstawowki kiedys Wam pomagaly by powstalo jedno wielkie gminne gimnazjum. I skoro to etap przejsciowy na przemyslenia to niech bedzie tak jak ma byc- nietykalnosc podstawowek i ich niezaleznosc, a problem gimnazjum tak jak w reformie sie glosi... I samolubne jest wypowiedzenie "koncepcja najbardziej optymistyczna dla MOJEJ szkoly"...
znany 28.10.2016 22:10:54
jak nigdy zgadzam się z Panią Dyrektor, budynek ledwie co oddany do użytku i co tam powstanie? ponadto, jeśli szkoła ma wygasać to koszty przez 3 lata beda nadal wzrastac(koszty utrzymania szkoły), a dyrekcja stara się o to, aby było jak dawniej, przeciez uczniowie z gminy Sieradz i tak do tej szkoły dojeżdżali, więc w czym nagle problem? Że gimnazjum to już "szkoła podstawowa"?
? 28.10.2016 21:45:31
Przecież to jest "trzepanie piany". Jeżeli mają być zlikwidowane gimnazja to nie po to żeby tworzyć ich gorszy substytut.
wyborca 28.10.2016 20:52:13
A może technikum elektroniczne panie Wójcie, młodzież jeżdzi do Zduńskiej Woli. Elektronika to przyszłość. Mamy w Sieradzu Skanfill. Może liceum medyczne?. Może wyborcy coś podpowiedzą.
gienek 28.10.2016 20:18:22
Tak się właśnie dzieje, gdy nie chodzi się na wybory, a jeśli nawet się na nie pójdzie, to głosuje się tak jak ksiundz kazał.
Nauczyciel 28.10.2016 20:06:23
Tyle razy byłam pytałam o pracę i co? Za każdym razem słyszałam że proszę zostawić podanie i na tym się kończyło. Były,będą i są układy. Czas najwyższy zmienić dyrektorów, właśnie na osoby z pasją. Wg mnie żadna z tych Pań nie należy do osób dla których jest dobro dziecka.Dobro Ale o nauczucieli i ich pracę Nie wspomnę o znajomych. Cóż poczekamy zobaczymy. Co do Pana M.hm rozwiązanie owszem ale nie tak szybko,etapami. Pozdrawiam i życzę cierpliwości i dialogu spokojnego.
rafuś 28.10.2016 19:43:45
Utworzyć szkołę średnią i młodzież dalej się edukuje w tym samym budynku. Pani Renato D - nie chce Pani być dyrektorką np, liceum lub innej szkoły średniej ?
nauczyciel 28.10.2016 18:04:21
dyr z pasją .....???????
gość 28.10.2016 17:31:46
Najłatwiej zabrać dzieci wsiom, po co się wysilać by mądrze przekształcić budynek z korzyścią dla wszystkich, pójść po linii najmniejszego oporu. Jeśli tego uczy się dzieci w gimnazjum, to gratuluję.
były nauczyciel 28.10.2016 17:19:39
Ten pomysł , najbardziej rozzłościł środowisko dyrektorów szkół podstawowych ( szczególnie w CHM). PGG jest świetną szkołą z prawdziwą Dyrektor z pasją, która tę szkołę stworzyła od podstaw. Kadrą sprawdzoną i z wynikami. Nie jest tajemnicą poliszynela kto starał się o to stanowisko. Poza tym kto całe życie był dyrektorem to kierownikiem punktu filialnego nie będzie ;)
Sieradzanka 28.10.2016 17:16:31
Gimnazjum Gminne to świetna szkoła z dużymi sukcesami. Niejednokrotnie doprowadza do kultury niewychowane i nieprzystosowane do życia w społeczeństwie dzieci z Charlupii. Moi koledzy z klasy niejednokrotnie śmiali się np z Pani Mizialy której ciągle nie ma albo innych nauczycieli którzy słabo nauczaja. Lepiej dla przyszłych pokoleń żeby uczyły się w Sieradzu.
rodzic 28.10.2016 16:29:13
likwidują gimnazja w całej Polsce bo się nie sprawdziły i musi się Pani z tym pogodzić, że nie będzie Pani dyrektorem. Niech się Pani o poziom kształcenia nie martwi. W szkołach podstawowych pracują mgr matematyki, biologii, j. polskiego, j. angielskiego, j. niemieckiego, historii, geografii......wielu z nich ma specjalizacje, Mniej liczne klasy sprawią, że jakość kształcenia naszych dzieci będzie wyższa niż w gimnazjum, bo Wam średnią podwyższają dzieci z miasta.Może trzeba dyrektora kreatywnego, który będzie miał koncepcję na wykorzystanie kadry i budynku a nie kłócenie się z rodzicami i dyrektorami podstawówek o dzieci, o to kto ma lepszych nauczycieli i osiągnięcia. Ten pomysł pana Miłka i pani D..... bardzo rozzłościł środowisko.
dyrekror 28.10.2016 16:03:42
ewidentnie widać iż placówki miały by status szkół filialnych i w tym wypadku dyrektorki byłyby co najwyżej wice dyrektorkami i tutaj jest całe klu a że dzieci będą chodziły na zmiany w ich podstawówkach to co drogie panie będzie interesowało ludzie nie dajcie się manipulować, jedyne co bym zmienił to do budynku gimnazjum klasy 7-8 tak jak do tej pory w gimnazjum było....pytam po co ten szum?????

Więcej informacji

region

Chmiel, Homer i Kaszmir szukają swoich nowych rodzin. Spójrzcie na ich zdjęcia, może któryś skradnie Wasze serca i znajdzie swój dom? Więcej o zwierzakach z Czartek w programie Na Cztery Łapy na naszej antenie o 14:15 opowie Patrycja Bednarek.

0

Zduńska Wola

W niedzielę odbędzie się wyścig kolarski Gatta Prestige Race. Trasa przebiegać będzie przez Zduńską Wolą, Marzynek, Ptaszkowice, Pstrokonie, Zapolice, Strońsko i Beleń. Uwaga kierowcy! W związku z organizacją imprezy wystąpią utrudnienia w ruchu drogowym.

3

Zduńska Wola

"Lepsze jutro" to projekt, jaki ma pomóc stanąć na nogi zduńskowolanom zagrożonym ubóstwem i wykluczeniem społecznym. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej pozyskał na to zadanie prawie 1,3 mln zł z unijnej dotacji.

0

Teraz gra:

Nasze Radio 104,7 FM

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

25.04.2024

Otwarcie wystawy "Znani nieznani. Polacy światu"
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sędziejowicach
Spotkanie z Sebastianem Serafickim
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Żwirki i Wigury 4

28.04.2024

Gatta Prestige Race
Zduńska Wola, ul. Dolna przy Powiatowym Międzyszkolnym Ośrodku Sportowym
Więcej...









Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1Alan Walker & YUQI & JVKE
Fire!
2+3The Kolors
UN RAGAZZO UNA RAGAZZA
3+9sanah
hip hip hura!