strzałka do góry
06.07.2016 14:36:42
Sieradz

W Naszym Radiu o dietach radnych

Kilkaset komentarzy zamieścili internauci pod naszym artykułem dotyczącym podwyżek diet radnych w Sieradzu. Uchwałę w tej sprawie podjęto na ostatniej sesji Rady Miejskiej w tym mieście.

(fot. nasze.fm)

Radnym, stosownie do pełnionej funkcji, przysługują zryczałtowane miesięczne diety stanowiące procentowy udział kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Najwięcej otrzymał przewodniczący rady (110 proc.), a najmniej szeregowi radni (30 proc.). W studiu Naszego Radia rozmawiali dziś o dietach radni Mirosław Antoni Owczarek, Tomasz OlejnikArkadiusz Góraj.

- Diet radnych w Sieradzu nie podnoszono od 2007 roku. Uczyniliśmy to dopiero teraz i na dobrą sprawę dopiero wyrównaliśmy tymi kwotami do innych samorządów w regionie. Gdybyśmy to faktycznie uczynili co kilka lat przy mniejszych kwotach to nie byłoby takiego hałasu - mówi Mirosław Antoni Owczarek, przewodniczący Rady Miejskiej w Sieradzu.

I przekonuje, że w wielu gminach (sporo mniejszych od Sieradza pod względem liczby mieszkańców) dieta chociażby przewodniczącego rady od dawna była wyższa.

Gościliśmy dzisiaj na antenie Naszego Radia Mirosława Antoniego Owczarka, przewodniczącego Rady Miejskiej, Tomasza Olejnika, wiceprzewodniczącego rady, a także radnego Arkadiusza Góraja. Naszego zaproszenia do rozmowy nie przyjął niestety radny Paweł Armanowski, tłumacząc się m.in. obowiązkami zawodowymi.

Bartłomiej Perski: Na portalu nasze.fm kilka dni temu ukazał się artykuł związany z ostatnią sesją rady miejskiej i uchwałą w sprawie podwyżek diet radnych. Pod artykułem zostało napisane ponad sto komentarzy, a większość z nich nie jest dla państwa korzystna. Jak mogą to panowie skomentować?

Arkadiusz Góraj: Kiedyś w tym studiu powiedziałem o tym, że mamy do czynienia z prezydenturą prywatnego interesu i to jest prawda, a dodatkowo okazało się, że mamy również do czynienia z kadencją prywatnego interesu radnych. Po pierwsze, uważam, że dieta radnego powinna być tylko i wyłącznie odzwierciedleniem tego, co utraciliśmy przychodząc na sesje w godzinach pracy u swoich pracodawców. Jednakże nie uważam, że mieszkańcy Sieradza płacą podatki na to bym ja jeździł na lepsze wakacje, czy kupował sobie lepsze, droższe buty. Po drugie, wysokość tych podwyżek jest porażająca. Nie uważam żeby moja praca jako radnego była warta 1110 złotych, do tej pory otrzymywałem dietę o 410 złotych mniejszą. Kolejna sprawa, która elektryzuje, to sposób w jaki podjęto tą uchwałę, ponieważ to była „wrzutka”. Radni opozycyjni otrzymali projekt uchwały pięć minut przed głosowaniem, a były dodatkowo problemy z dostarczeniem uzasadnienia dla tej uchwały i oczywiście radni opozycyjni przeciwko temu głosowali. Aktualnie sprawdzamy zgodność z prawem tej uchwały, gdyż istnieją co do niej poważne wątpliwości.

B.P.: Panie przewodniczący, skąd taka sytuacja, uchwała w ostatniej chwili, bez uzasadnienia o którym mówił pan radny Góraj?

Mirosław Antoni Owczarek: Radny Arkadiusz Góraj mija się z prawdą, ponieważ sprawa diet była wałkowana przez co najmniej pół roku, chociaż nie z nim, a wśród koalicji. Mamy siedemnaście osób w koalicji, a pan Góraj mówi że radni opozycyjni głosowali przeciw, czym wprowadza w błąd ludzi. Nie bywa pan na sesjach, a z pańskiego klubu przeciw głosował tylko pan Mirosław Owczarek, a Stanisław Kaczmarek był za podwyżką diet. Wiele przygotowywaliśmy w porozumieniu z panią skarbnik, zrezygnowaliśmy z kupna laptopów jako radni, a w zamian za to doszło do podwyżek, których nie było już od dziewięciu lat. Choć ta podwyżka może wydawać się bulwersująca, to dla przykładu w Pabianicach przewodniczącemu przysługuje dieta 2162 złotych, za to w Zduńskiej Woli jest to kwota 1950. W województwie łódzkim jest wiele podobnych przykładów. Rada zmusza radnych od dwóch kadencji do należytego reprezentowania mieszkańców, a nie tylko chodzenia na sesje i zapoznawania się z dokumentami. Często też radni, w szczególności przewodniczący i wiceprzewodniczący, uczestniczą w wielu spotkaniach organizowanych przez nasze miasto, jak i okoliczne miejscowości. Wyjeżdżamy również do wielu ministerstw, a warto dodać, że jeździmy na własny koszt prywatnym samochodem.

B.P.: Pan przewodniczący Tomasz Olejnik, ile chciałby pan otrzymywać diety miesięcznie, by był pan usatysfakcjonowany?

Tomasz Olejnik: Nie jestem hipokrytą, nie powiem że chcę, by płacono mi mniej. Rzeczywiście kwestia diet wymagała uporządkowania od dłuższego czasu. Pozytywnym aspektem tej zmiany jest powiązaniem diety z najniższą płacą krajową. Oczywiście, można dyskutować czy to odpowiednia wysokość, czy ta płaca powinna być jednak niższa. Każda zmiana dotycząca zmian diety wywołuje zawsze dyskusje i kontrowersje. Niegdyś rada była pełna prawników, prywatnych przedsiębiorców, lecz zrezygnowali, ponieważ zgodnie z tym co mówił radny Arkadiusz Góraj, dieta ma rekompensować utracone zarobki. Dla przykładu bezrobotny emeryt mógłby sobie pozwolić na bycie radnym, a wielu pracujących ludzi nie chciało kandydować na radnego, gdyż uznało, że jest to dla nich nieopłacalne. To wybór każdego z osobna, można też przekazywać całą swoją dietę na cele zbożne, akcje charytatywne, kluby sportowe.

B.P.: Radny Arkadiusz Góraj, czy popiera pan takie inicjatywy?

A.G.: Popieram taką aktywność charytatywną, ale chciałbym też odeprzeć zarzut przewodniczącego, że opuszczam sesje. Nie było mnie raz na sesji ze względu na ważne obowiązki zawodowe, nie mogłem sobie wtedy pozwolić na uczestnictwo w sesji. Prawdopodobnie to właśnie było powodem, dla którego na tę sesję do porządku został dorzucony punkt podniesienia wynagrodzeń radnych, bo było to wiadome, że będę temu bardzo przeciwny. Mirosław Owczarek z Platformy Obywatelskiej stanął po dobrej stronie i powiedział kilka słów do słuchu radnym, które mam nadzieję, że rozniosą się jak najszerszym echem po Sieradzu.

B.P.: Panie przewodniczący, skoro od 2007 roku nie mieliście żadnych podwyżek diet radnych, to czy mamy rozumieć że ta podwyżka, prawie dekadę później, będzie ostatnią na najbliższe lata?

M.A.O.: Nie wiem, wprowadziliśmy uzależnienie od najniższej krajowej. Odnosząc się do słów moich poprzedników, uważam, że ustawodawca powinien dać możliwość radnym rezygnowania z diety lub pobierania wcześniejszych, mniejszych diet.


Portal nasze.fm pytał też o opinię w sprawie podwyżki diet radnych Pawła Osiewałę, prezydenta Sieradza.

B.P.: Panie Prezydencie, na portalu nasze.fm ponad setka komentarzy na temat podwyżek, które przyznali sobie na ostatniej sesji radni. Jakie ma Pan na ten temat zdanie? Jak Pan to ocenia?

Paweł Osiewała: Szanowni Państwo, jest to autonomiczna decyzja radnych, by taka inicjatywa uchwałodawcza powstała. Przyznam się szczerze, że to jest decyzja państwa radnych. O ile dobrze pamiętam i z relacji, które państwo również przekazywaliście, w bieżącym roku to nie będzie kosztowało budżetu więcej środków. Zmiana ta, jaką jest podwyżka dla radnych, jest w dobrym kierunku, dlatego, że jest uzależniona też od pewnych parametrów, czyli nie jest stałą opłata, ponieważ jest uzależniona od wysokości wynagrodzenia. Można tutaj się spierać, czy środki, które radni pobierają są duże czy małe. Mam nadzieję, że wszyscy państwo dostrzegacie radnych nie tylko podczas sesji, ponieważ ich obowiązki nie ograniczają się tylko do jednego spotkania raz, albo dwa razy w miesiącu, ale również jest to praca w komisjach, w których radni biorą aktywnie udział, zapoznawanie się z dokumentacją, a także jest to wyjście to ludzi, do okręgów, wsłuchiwanie się w głos ludzi. Jeżeli policzymy ten czas pracy, to rekompensata, którą ma stanowić dieta radnych, dla niektórych może być zbyt dużą kwotą, dla innych taką w sam raz, a ktoś za to mógłby powiedzieć, że nie chciałby za takie pieniądze być radnym. Uważam, że jest to godziwa rekompensata, bo właśnie temu celowi ma służyć, zrekompensowaniu utraconych przychodów z tytułu obecności na posiedzeniach rady. Taką decyzję radni podjęli, przyjmujemy ją do wykonania. Myślę, że to będzie uhonorowanie i właściwe wynagrodzenie radnych, to jest nie za mało, ale też nie za dużo, nawet jeżeli weźmiemy pod uwagę wysokości diet radnych w okolicznych samorządach. Ostatni raz taka regulacja została wykonana prawie dekadę temu, a uważam, że radni odpowiednio na nią zapracowali swoją pracą.

B.P.: Są tacy, którzy uważają, że praca radnego to powinna być funkcja społeczna, nieodpłatna.

P.O.: Owszem, są takie głosy. Jeśli prawo zmieni się na tyle, by było to możliwe, to ja nie mam nic przeciwko.

B.P.: Zaszczyt a nie przywilej?

P.O.: Tak naprawdę całe swoje życie zawodowe wykonujemy pewne czynności, a radny to godna reprezentacja pewnego środowiska. Sieradz ma dzisiaj okręgi jednomandatowe, więc jest to bardzo ograniczone środowisko. Ciekaw jestem, jak wyglądałby te wybory, jeżeli nie istniałaby dieta dla radnych. Jednakże jestem przekonany, że ci, którzy ubiegali się o mandat radnego, zarówno radni, którzy zasiadają teraz w radzie, jak i ci, którym się nie udało, nie zgłosili swojej kandydatury z powodu diety. Radnym chce się być, by zmieniać Sieradz i ciężko pracować. Pracy radnych czasem nie widać, lecz jest to często mozolna, twórcza praca, która uwieńczona jest imponującymi efektami, takimi jak remont parku, czy pojawienie się nowych inwestorów w naszym mieście.

bp/ao/hk
Komentarzy: 83

Komentarze

DONALD T. 18.07.2016 14:02:16
MAO JEST LEPSZY OD NIKODEMA DYZMY
Aga 12.07.2016 20:13:55
Do kleszcza. Jeśli chcesz pisać to dowiedz się i pisz prawdę. Jeśli nie masz wiedzy to lepiej się nie wypowiadaj. Od kiedy to ulica Reymonta i Al. Grunwaldzka remontowana jest przez miasto.?? Dla wiadomości to są dogi powiatowe, więc nie miasto je remontuje. Nie przypisujmy zasług miastu.
heniek 10.07.2016 21:16:18
wybierzmy sie na naqjblizsza rade miasta i popatrzmy im w oczy , szczegolnie temu mao/to taki patrita a do tego przewodniczacy solidarnosci.
do tito 09.07.2016 16:31:47
słusznie racja poco i ich tam w radiu psujecie renome waszej redakcji mirek owczarek to umiał kiedyś się wysławiać ale w komunalnym i kto go wybrał beznadziejnie na przewodnicząceg powinien być tylko najwyżej radnym LUDZIE OBUDCIE SIĘ BO BEDZIE ZA PÓŻNO I BĘDZIECIE SOBIE PLUĆ W BUZIE MYSLCIE TROSZKE A NIE CO TO ONI POWIEDZA.
Tito 08.07.2016 15:03:47
Panie redaktorze po co wy zapraszacie tych kłamców do waszego radia psują renome pan Owczarek to się wyslowic nie potrafi ale zarabiać to oh oh. Wszyscy radni po jednych pieniadzach
do obywatela 08.07.2016 12:58:27
zgadzam sie poco tu tylu radnych np.jak krawczyk co on radzi tylko do pieniędzy tam jest i wielu można wymieniać.
domestos 08.07.2016 12:20:32
MAO: Radny Arkadiusz Góraj mija się z prawdą, ponieważ sprawa diet była wałkowana przez co najmniej pół roku, chociaż nie z nim, a wśród koalicji. (http://www.nasze.fm) - no to jednak się nie mija z prawdą. Bezczelny MAO.
avocado 07.07.2016 19:59:37
Zielony ryneczek przy Biedronce jest jak najbardziej potrzebny. Kupuję tam świeże warzywa i owoce od sprzedajacych - często już przez wiele lat zaprzyjaznionych sprzedawców. Targam do domu wiaty pachnących warzyw i owoców. Nie wiem jak sobie wyobrażacie Sieradz bez tego rynku.
sieradzk 07.07.2016 19:46:59
proszę dziennikarzy naszego radia o napisanie ile i jakie interpelacje powiedział napisał zrobił.
jola 07.07.2016 19:26:16
zgadzam się z agatą to niebywałe prostactwo jeżeli chodzi o nie które wpisy ale wiem że wzorem innych samorządów trzeba było podwyższać diety systematycznie co kadencja a nie co dziewięć lat poco oszczędzać.Znam natomiast niektórych internautów którzy zajmują lub zajmowali się organizacją niektórych imprez w tym sportowych [ przeciwnie do radnych] którzy żadnej imprezy nie zorganizowali za darmo.
kleszcz 07.07.2016 18:48:48
dzięki za Reymonta ,Grunwaldzką , Wierzbową ,za Halę sportową w Zapuście, Park Broniewskiego, Baseny podpisana Umowa Spacerową ,Duże inwestycje Tubądzina itd
""" 07.07.2016 17:37:04
"""Tomasz Olejnik: Nie jestem hipokrytą, nie powiem że chcę, by płacono mi mniej. Rzeczywiście kwestia diet wymagała uporządkowania od dłuższego czasu. Pozytywnym aspektem tej zmiany jest powiązaniem diety z najniższą płacą krajową. (http://www.nasze.fm)"""" Bez komentarza
Do sdz 2016-07-07 13:08:04 07.07.2016 15:26:30
A co ci ryneczek przeszkadza ? Wolisz warzywa/owoce z marketu proszę bardzo. Ja wolę od okolicznych rolników, sadowników czy nawet drobnych ogrodników. Poza tym to są też czyjeś miejsca pracy. Jeśli przeprowadzając się tutaj liczyłeś na Al Marszałkowską to się przeliczyłeś i było zostać w tej Koziej Wólce z której tu przyjechałeś.
jacek 07.07.2016 15:21:17
a ja uważam że widać dobre zmiany w mieście a te diety nie odbiegają od diet okolicznych samorządów ,miast ,powiatów
zebb 07.07.2016 15:16:12
pompowanie problemu dziw iż nie widać wpisów o inwestycjach tylko duch negacji wszystkich działań czy to przypadek ? można jeszcze wspomnieć iż wczoraj padał deszcz a nie świeciło słońce a wakacje przecież...śmichy
uczciwy 07.07.2016 15:11:29
a pracownicy MDK i Wszyscy Urzędnicy Starostwa i Miasta też niech przekażą swoje zarobki na MDK może się utrzyma ....
321 07.07.2016 14:55:55
Pan Olejnik ma emeryturę z SP 10 miesza w WORD i jeszcze tu mu mało.
uczciwy 07.07.2016 14:27:22
Nuiech radni przekazuja część swoich diet nprzykład na Miejski Dom kultury albo cos innego dla dzieciaków i po problemie ....
To hańba! 07.07.2016 13:48:18
Każda podwyżka diet radnych jest bulwersująca.Jest to posunięcie skrajne i nieetyczne wobec coraz biedniejszych wyborców,nie mówiąc o młodych,wykształconych ludziach,którzy za pracą i jakimkolwiek zajęciem wyjechali za granice. Jakie to zasługi panów radnych uzasadniają takie posunięcia?Czyżby zlikwidowali bezrobocie,nepotyzm,stali się bardziej wykształceni i kompetentni?Nie, są to ludzie najczęściej nie uprawnieni ,aby zasiadać w samorządzie, nie mający żadnego pojęcia o tym co robia,co mówią i co wiedza. Należy zrobić referendum i wyrzucić to towarzycho na bruk.
ars 07.07.2016 13:17:57
To z wypowiedzi Osiewały wynika że radni będą remontować park Mickiewicza :)
penw 07.07.2016 13:17:14
Przecież podobno jest deflacja ! A szczytem jest zapis w uchwale o corocznym wzroście diet do ...% najniższej krajowej, która NIGDY nie spadła tylko ciągle rośnie. A zatem - te diety TEŻ automatycznie co roku będą wzrastać (bez dodatkowych uchwał!). I jakie muszą mieć inne "dochody" skoro za 8-10 godz/mies. dieta to "rekompensata za utracone korzyści" ? W kampanii jeden kiedyś mówił, że gdyby nie dieta to z pensji nie przeżyłby. Zatem kandydowali dla kasy, nie dla misji! I niech nikt nie mówi, że można wziąć i "przekazać na szczytne cele" ...bo kto sprawdzi "przekazanie" ? Poza tym to żadna oszczędność dla budżetu bo kasa i tak "wychodzi" a jak ktoś chce kogoś wspomóc to ...z własnej kieszeni, nie z naszych podatków! (Palikot też swoją dietę przekazywał...zakonowi, gdzie był jego krewny....);Może też tak skończycie...
wertal 07.07.2016 13:12:33
czy nie ma juz w tym naszym Sieradzu ludzi bardziej inteligentnych ??? naprawdę są ludzie na poziomie i duuuużo inteligentniejsi jak ci niektórzy obecni...
sdz 07.07.2016 13:08:04
a po co nam ci radni ??? jak nawet porządku z ryneczkiem koło biedronki nie moga zrobić ? mam nadzieje ze w trakcje remontu biedronki ryneczek splajtuje. bo nikt jiuz tam nie pójdzie.
agata 07.07.2016 12:55:34
ten wywiad trochę wyjaśnia sprawę diet , tam gdzie inne samorządy już od wielu lat biorą podwyższone diety w Sieradzu dopiero teraz rada zdecydowała się na to .Patrząc na nie które wpisy jestem zażenowana ich poziomem , co za prostactwo i brak jakiejkolwiek kultury ,jeżeli to mają być przedstawiciele opozycji to przedstawiają bardzo marnie.Trzeba po prostu umieć słuchać o czym mówią radni i merytorycznie odpowiadać . Patrzcie czy w Sieradzu zmniejsza się bezrobocie czy powstają nowe zakłady czy Sieradz pięknieje.Żadne podwyżki nie są popularne jeżeli chodzi samorządy ale trzeba przedstawiać się im podając merytoryczne fakty.Życzę Sieradzowi powodzenia!
obywatel 07.07.2016 11:16:20
Za dużo jest radnych zmniejszyć i będziecie miec wiecej kasy po co was tylu tam odpowiedzcie
olek 07.07.2016 11:06:01
znam radnych z nowej kadencji którzy są bardzo zaangażowani w rozwiązywanie ludzkich problemów a p[o postach widać uprawianą POlitykę umiesz lepiej to czyń dobro zostań radnym i nie miel dyrdymałów
WNS 07.07.2016 11:00:23
Arek Góraj jak owca wśród wilków. Trzymaj się tam chłopie! Co za swołocz. Przewodniczący tak prostatcko i po chamsku atakuje przeciwników, że to aż brak słów. Tylko kasa się liczy dla tej Władzi. Odrażające. Ale na budżet obywatelski kasy nie ma!
kusy 07.07.2016 10:29:13
niiech więcej zatrudniają ludzi do sprzątania w mieście a osiewała dużo gada a nic nie robi a nie będzie się zasłaniał chodnikami i uliczmi
mieszkaniec 07.07.2016 10:20:12
Proszę za Waszym pośrednictwem ustalenie i podanie do wiadomości wykazu dyżurów radnych miejskich.
dooda 07.07.2016 09:11:48
Państwo radni, leciutki ferment jest, sami musicie to przyznać i aby zatrzeć ten troszkę nieprzyjemny... zapaszek, nie pozostaje wam nic innego, jak zrobić coś dla społeczności, ale coś takiego żeby "ciemnemu ludowi" w pięty poszło. Możliwości są dwie. Należy uderzyć w tony patriotyczne albo religijne. Patriotyczne - najlepiej rzucić pomysł pumnika, Tu ostatnio w modzie jest Lech, żołnierze wyklęci, Pilecki i parę innych możliwości, sami najlepiej wiecie jakie. Natomiast jeśli chodzi o religijne, to najlepszym pomysłem byłby... pomnik, tylko jest pewien problem, bo JPII jest już mocno niemodny no icos juz stoi w Sieradzu, Franciszek w ogóle nie wchodzi w grę, pozostaje jedynie tatuś z Torunia, ale na pomnik z nim trochę za wcześnie, może więc na razie jakiś witrażyk. W międzyczasie zawsze można wziąć medialny udział w jakiejś mszy dziękczynnej (trzeba tylko znaleźć sponsora), może jakieś składanko kwiatów w błysku fleszy i kamer (nadchodzi sierpień niezwykle bogaty w takie okazje), no i pozostaje jeszcze zawsze niezawodne wystawienie spracowanych piersi na widok kamer i aparatów w pierwszych szeregach sieradzkiej pielgrzymki!!! Sami musicie przyznać, że propozycje są genialne. Z miejsca osiągacie dwa cele, a w efekcie jeden cel główny: wasi wierni wyborcy jeszcze bardziej będą was popierać, może nawet zaczną wreszcie wielbić, ci drudzy oczywiście wyleją kolejne wiadro pomyj, ale w efekcie pierwsi i drudzy, jak to Polacy, zaraz wezmą się za łby, będą udowadniać sobie czyja racja jest racjejsza i szybko zapomną o podwyżce. Jeśli weźmiecie się już dziś do roboty, tak gdzieś za miesiąc, no najdalej po 15 sierpnia, już będzie po problemie. Ps. czy ktoś mógłby wyjaśnić kogo lub co miał na myśli były tow. Olejnik mówiąc "bezrobotny emeryt"?
wyborca 07.07.2016 09:09:39
..czy w radzie musi być aż tylu v-ice przewodniczących ???
ciekaw 07.07.2016 09:00:37
"""Radnym chce się być, by zmieniać Sieradz i ciężko pracować. Pracy radnych czasem nie widać, lecz jest to często mozolna, twórcza praca, która uwieńczona jest imponującymi efektami, takimi jak remont parku, czy pojawienie się nowych inwestorów w naszym mieście. (http://www.nasze.fm)""" za PO, który to radny i który park wyremontował? Który radny "pojawił" nowych inwestorów? A ten mozół i twórczość, o którym tak pan tak "twórczo" mówi to gdzie można zobaczyć? Pan powie a może pokaże co zrobili??. Okazało się, że jest potrzeba zmiany garderoby żeby lepiej wyglądać, jak mówił przewodniczący. To jak to jest z tymi podwyżkami diet? Czemu one tak naprawdę mają służyć??
XYZ 07.07.2016 08:08:26
MAO zrezygnował z zakupu laptopa bo przecież nie potrafiłby go nawet otworzyć. O jakich on mówi wyjazdach własnym samochodem jak go przecież nie ma! Do jakiego ministerstwa jeździ!??? Przecież tam nikt by nawet nie zrozumiał tego jego bełkotu! A rozdawanie stanowisk w spółkach miasta jest faktycznie takim dużym wysiłkiem że wymaga podwyżki dla przewodniczącego i całej sitwy radnych. Oj się dobrali w tej kadencji .. Tylko że to nie oni sami się wybrali tylko WY ich wybraliście!
ccc 07.07.2016 07:20:56
Wybrali sobie termin podwyżek dwa lata przed wyborami bo myślą, że to najlepszy czas i wszyscy o tym zapomną. My wyborcy o tym nie zapomnimy . Nie tylko wy jesteście cwani. Zamiast bronić praw pracowniczych (Solidarność i PiS), to ogromne podwyżki - gdzie moralność i przyzwoitość panie przewodniczący Owczarek.
gosc 07.07.2016 00:12:01
a kiedy porzadek w spółkach miejskich gdzie jest zakaz konkurencji a kadra kierownicza reprezentuje spółkę i konkurencję oraz prowadzi własną działalność M.K
do MAO 06.07.2016 23:24:56
MAO nie miał Pan podwyżki od 9 lat. Zrezygnowaliście z laptopów - jaka strata - będziecie odcięci od świata... . W WTZ np. instruktorzy nie mieli podwyżki od 7 lat - mają czekać jeszcze dwa lata ??? Z czego mają zrezygnować (chyba z dyrektora MOPS).
co wy na to 06.07.2016 23:19:12
Nie tylko diety z naszych pieniędzy. Lans w "kablówce". Dziwne umowy w BIP miasta. Kablówka ma "obrabiać" materiały "promujące inicjatywy miasta i jego jednostek" -BIP - umowy 2016 poz. 33. Jednostką podległą miastu jest chyba MOSiR. W ww. BIP - jednostki podległe - poz 5. - "Produkcja i emisja w sieci......programów promujących inicjatywy podejmowane przez MOSiR oraz dokumentujące przedsięwzięcia wynikające z rocznego plany". W pierwszym przypadku; UM - ponad 20 tys. za pół roku, a wdrugim 10 tys. Czy MOSiR nie jest "jednostką" podlegającą miastu ? Inny przykład. Za bezsensowną konferencję o "świeżym powietrzu" Pani Pająk "kablówka" pomimo zapisu w umowie na wykonywanie materiałów z podejmowanych inicjatyw miasta dostanie za materiał z tej "ściemy" ponad 3 tys.(poz. 242 w umowach w BIP miasta). Za wykonanie materiału z tej samej konferencj Pan z Bolesławca dostanie też ponad 3 tys. (poz. 240 w umowach w BIP miasta). Rozrzutność czy kolesiostwo ??? Co na to przew. Komisji Rewizyjnej Pani J.Pietrus ??? Ciepło Jej na posadce w PEC-u.
emerytka 06.07.2016 22:55:17
Panie Prezydencie, Panie przewodniczący i wszyscy radni. Do Was kieruję swoją propozycję podwyżki diet. Zrewaloryzujcie swoje diety dokładnie takim współczynnikiem, jakim zrewaloryzowano emerytom i rencistom ich emerytury i renty. Moja emerytura to obecna dieta pana MAO. A po reszcie, to co i kto tak ciężko pracuje jako radny. Miasto brudne, zarzucone butelkami, reklamówkami, i innymi opakowaniami, nie jest sprzątane. Przystanki autobusowe na ul. Polna, Wyzwolenia, Targowa, zasiedlone są przez pijaków pijących różne śmierdzące trunki. Tego tematu nikt nie podaje na sesjach Rady. Mój apel do Was Radni - nieporadni, ale zaradni, weżcie się naprawdę do roboty, przestańcie jeżdzić po ministerstwach ( o ile to prawda ) bo nic z tego nie wynika. Zadbajcie o interes miasta, nie o swój.
? 06.07.2016 22:54:24
Chłopaki mają tupet. Zrobili skok na kasę. Kto ich zmuszał do bycia radnym? Gdyby jeszcze były to osoby inteligentne, pracowite o wysokim morale. Oni są żałośni, ale o nas też nie najlepiej świadczy to, że takich beznadziejnych radnych wybraliśmy.
??? 06.07.2016 22:38:30
darmozjady radni powinni dzialac spolecznie zobaczymy ile darmozjadow zostanie???
do kusy 06.07.2016 22:16:15
A może by tak ci co na rynek przychodzą uświadomił sobie ze jest coś takiego jak kosze. Łatwo winę na miasto czy PK zrzucić a przecież śmieci same się nie wyrzucają na chodniki czy ulice.
JAcek 06.07.2016 21:25:46
ale sobie koltunki przewodniczacego wybraliscie, co ten czlowiek opowiada,chociaz dobrze go nazywacie MAO.czy to was nie poniza.Podrowienia ze Zd.Woli.
400+na buty 06.07.2016 21:19:03
jeden z radnych rzadzącej hunty już w poniedziałek przymierzał w Galer Sieradzkiej nowe czarne lakierki
kusy 06.07.2016 21:14:31
niech osiewała przyjdzie na rynek z soboty na niedziele i zobaczy jak prezentuje ten rynek.
Czarno na białym. 06.07.2016 21:12:55
Korupcja polityczna. Ot co.
kusy 06.07.2016 21:12:27
tylko podwyższają sobie mi nikt nie podwyższy oni to niech sie wezmą za rynek bo jest istny syf kupa butelek i pełno hałasu
jasiek 06.07.2016 21:09:46
Panie Olejnik zachowaj Pan minimum godności i nie wdeptuj lewice w cuchnącą gnojowice
ku pamieci 06.07.2016 21:07:15
żŚwiniom dobrze dziś się żyje. W korycie trzymają ryje. Gdy o drogę do koryta, jakiś szarak się zapyta. To dostanie takie baty, co nie dostał ich u taty. A zajęte żarciem świnie, myślą także o rodzinie. Koryto więc powiększają, i rodzinę tam ściągają. Ryją i żrą w tym korycie, zarabiając tak na życie. Że lud na nich wciąż haruje, to ich wcale nie dołuje! Wciąż się więcej domagają, bo za mało -mówią- mają. A niektóre w tym korycie, przepędziły całe życie!! Tak się już przyzwyczaiły, że odejść nie mają siły. Jeden taki nawoływał, Korwin- Mikke się nazywał, Zlikwidować chciał koryto, lecz go szybko się pozbyto. Sprawy państwa, wielkiej wagi, nie ma podjąć nikt odwagi Kraj już nic ich nie obchodzi, ani starzy ani młodzi. Wszystko wkoło już się wali, dług powiększa w dużej skali. A te świnie jak widzicie, w swoim pasą się korycie. Lecz gdy dno już prześwituje, zachowują się jak zbóje. Grabią, doją, napadają, i podatki podwyższają. Naród skomle, płacze, kwiczy, ale z nim się nikt nie liczy Trzeba doić, strzyc to bydło, a gdy padnie zrobić mydło!!! To recepta prosta taka, stosowana przez Szmaciaka Świnie wiedzą, kto to taki, bo pochodzą z jednej paki. Nowe plemię szmaciakowe, będzie robić nam odnowę Każe nam zaciskać pasa, niemal chodzić na golasa, Mirabelki jeść i szczaw, Boże od tych świń nas zbaw! Gdy wybory się zbliżają, świnie maski nakładają Znów ogarnia je obłuda, obiecują nowe cuda. Będą domy i mieszkania, praca , płaca, dobre dania. Będą szkoły i szpitale, kolejek nie będzie wcale. Durny naród znów się zbierze, i przy urnach ich wybierze. Znów posadzi przy korycie, żeby wiedli słodkie życie Historia zatoczy koło,- nam jest smutno im wesoło!!! (http://www.nasze.fm)
pis-tolet 06.07.2016 21:01:48
Oda do narodowej radości Gaude Polonia! Habemus Dudam, Beatam et Iaroslavum! Rodacy! Oto nastały najpiękniejsze dni z przepięknych. Bo wszyscy zgodnie, z zapałem i jakże radośnie wołamy: „Habemus Beatam!”, „ Habemus Dudam!” I dodajemy przezornie: „ Habemus Iaroslavum!” A potem jeszcze, niemniej ochoczo i gromko, wykrzykujemy:” Gaudeamus! Sursum corda!” O, tak! Serca nam rosną ze szczęścia i pękają z dumy. Bo oto żyjemy w najpiękniejszym momencie w dziejach Rzeczypospolitej od około 80 lat! Mamy wspaniałego, świetnie wykształconego i szanowanego w świecie Prezydenta. Mamy Pana Doktora Andrzeja Dudę, który wraz z prezydentem USA i szefem ONZ wyznacza standardy współczesnej cywilizacji – cywilizacji demokracji, miłości i solidarności. Mamy też nowy Parlament – pełen Prawych i Sprawiedliwych polskich patriotów. To właśnie ci zacni i uczciwi Polacy będą krzewicielami i strażnikami naszej demokracji. To właśnie ci żarliwi i niezłomni Rodacy będą oświecali ścieżki wiodące Rzeczpospolitą do sukcesu, a obywateli – do dobrobytu. No i mamy przewspaniały Rząd, na który tak niecierpliwie i z taką wszechobecną nadzieją czekaliśmy. Mamy Rząd naszych marzeń – marzeń ucieleśnionych; marzeń, które wśród powszechnej radości Prawych Polaków wirują oto w przecudownej feerii narodowego szczęścia. Mamy Biało-Czerwony Rząd Dobrej Zmiany dla Polski i Nadziei dla Polaków – nadziei pod światłym przewodnictwem Pani Premier Beaty Szydło oraz niezastąpionym zacnym mecenatem i nieocenioną czułą pieczą Pana Prezesa Doktora Jarosława Kaczyńskiego – najwybitniejszego polskiego polityka wieków XX-XXI i jednego z najwybitniejszych strategów w dziejach ludzkości. Stąd obowiązkowo do patriotycznych okrzyków laudacyjnych dodajemy i ten: „Gaude! Habemus Iaroslavum!”… Wołajmy zatem gromko: „Sursum corda”! Po milionkroć i więcej razy, z całej mocy ochoczych patriotycznych gardeł: „Sursum corda”!!!
wyborca stare miasto. 06.07.2016 20:45:41
Panie Owczarek dwojga imion do jakich to ministerstw pan wyjedza prywatnym samochodem.Pan samochodu nie posiada a watpie czy ma pan prawo jazdy.Co w tych wielu ministerstwach pan zalatwil, szczgolnie birac pod uwage to co pan reprezetuje.mapan szanse podac to wyborcom.MA PAN WYJATKOWY TUPET OPOWIADAC TAKIE BZDURY.o ile wiem jest pan przde w2szyskim glownym kadrowym,i obsadza pan s3wich znajoych o SUCHERSKIM NIE WSPOMNE.
Kasia 06.07.2016 20:35:07
Jakoś nie chce mi się wierzyć w to, że radny za czas spędzany na sesjach w godzinach pracy ma odliczane z pensji w swoim zakładzie. Co zatem trzeba im wyrównywać???
stach 06.07.2016 20:30:08
Jeśli powiem o tym... żenua, to będzie to bardzo kulturalne podsumowanie tegoż dziadostwa.
lor 06.07.2016 20:19:33
haha , no proszę jak pieniądze kosumują,
tadek dyr. 06.07.2016 20:18:58
A na cholerę tylu radnych i prezydentów banda nierobów za nasza kasę biednym by dali a nie tylko do siebie weście sie za uczciwą. Prace a nie tylko polityka i polityka w stanach ludzi ids do polityki z pieniędzmi a w Małopolsce po pieniądze jak kler tylko kabza sie liczy
muflon 06.07.2016 20:13:46
Cała ta koalicyjna banda nastawiona jest na branie.SMS to znaczy solidarnie młócimy sieradzan
muflon 06.07.2016 20:12:26
Cała ta koalicyjna banda nastawiona jest na branie.SMS to znaczy solidarnie młócimy sieradzan
inna 06.07.2016 20:07:37
Zgadzam się że nie powinni dostać żadnych większych diet.. za co, za to że nic nie robią tylko siedzą i myślą jak pomóc sobie nawzajem. Panie prezydencie niech zajmą się sprawami ludzi którzy potrzebują pomocy w Sieradzu. Obiecywali tak dużo a nie robią nic. Pan Owczarek dlaczego się pan tak zmienił kiedyś był pan inny a teraz nic sobie pan nie robi z ludzi którzy przychodzą do pana i proszą o pomoc. Panie prezydencie-dlaczego ludzi którzy nie są na stanowiskach traktuje się jak wiatr.. ? Więc pomyślcie i zacznijcie pomagać ludziom.
Ala 06.07.2016 19:59:17
Znam radnego powiatu, który na każdą sesję bierze dzień wolny z urlopu!
Prawy i Sprawiedliwy 06.07.2016 19:58:36
Niestety PROSTACTWO to synonim obecnie nam panujących! Jestem sztywnym elektoratem PiS, ale lokalna formacja przyprawia mnie o mdłości, gdyby prezes wiedział co się dzieje na dole to by dawno wy...lił na zbity ....! Wstyd Panie i Panowie, jak możecie z tymi szyderczymi uśmieszkami patrzyć w oczy wyborcom - OSZUKALIŚCIE NAS!!!
muflon 06.07.2016 19:55:54
Po owczarku nie powinniśmy się spodziewać niczego dobrego.Przecież ten jegomość w życiu słowa prawdy nie powiedział.Całe jego życie to jeden wielki szwindel.On tymi wypocinami w radiu ubliża inteligencji Sieradzan .Powinien już dawno dać sobie spokój z polityką bo przynosi wstyd temu prastaremu miastu
Krzysiek 06.07.2016 19:44:24
A ja będąc w delegacji mam 30 zł, przyjmijmy że miesiąc ma 21 dni x 30 = 630 zł netto! Brutto może będzie 900 zł. Co oni mają inny żołądek niż ja?!
janek 06.07.2016 19:44:05
Jak to mniej więcej powiedział Churchill, demokracja jest paskudna, ale ludzie niczego lepszego nie wymyślili. Skoro taka jest, to jacy mogą być jej funkcjonariusze? Czyż nie równie wstrętni? Każde społeczeństwo ma taką reprezentację, na jaką zasługuje i jaką sobie wybrało... Wniosek: tylko wyborcy dokonujący negatywnego wyboru głosują w pełni świadomie, doskonale wiedząc, że żaden Zbaw nie zbawi. Jednym słowem polityczne wysypisko śmieci. Albo nawet latryna.
:-( 06.07.2016 19:41:04
"Będziesz się mógł/mogła dalej uczyć bo się dostałam/dostałem". Czy to coś znaczyło?
elek 06.07.2016 19:38:20
Panie Prezydencie niech Pan nie przesadza z tą ..ciężką pracą radnych ...
:-( 06.07.2016 19:37:47
"Będziesz się mógł/mogła dalej uczyć bo się dostałam/dostałem". Czy to coś znaczyło?
emil 06.07.2016 19:30:12
Panie Owczarek jak można mówić , tu cytuje że ,,Rada zmusza radnych od dwóch kadencji do należytego reprezentowania mieszkańców, a nie tylko chodzenia na sesje i zapoznawania się z dokumentami. Często też radni, w szczególności przewodniczący i wiceprzewodniczący, uczestniczą w wielu spotkaniach organizowanych przez nasze miasto, jak i okoliczne miejscowości' macie służyć ludziom a nie podnosić sobie kasę , nikt was nie zmuszał do startowania w wyborach,
xyz... 06.07.2016 19:08:33
Diety, które przysługują radnym uregulowane są przepisami ustawy o samorządzie gminnym. Wysokość diet przysługujących radnemu nie może przekroczyć w ciągu miesiąca łącznie półtorakrotności kwoty bazowej określonej w ustawie budżetowej dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe na podstawie przepisów o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz zmianie niektórych ustaw. W 2016 roku kwota bazowa wynosi 1 766,46 zł. Oznacza to, że dieta radnego nie może przekroczyć kwoty 2 649,69 zł miesięcznie. Jednakże maksymalna wysokość diet nie jest jednakowa dla wszystkich. Maksymalna wysokość diet przysługujących radnemu w ciągu miesiąca zależy od liczby mieszkańców gminy, powiatu czy miasta i jest określona w drodze rozporządzenia Rady Ministrów. ..."W zależności od liczby mieszkańców diety radnych gminy kształtują się następująco: - powyżej 100 tys. mieszkańców – 100%, tj. 2 649,69 zł; - od 15 tys. do 100 tys. mieszkańców - 75% powyższej kwoty, tj. 1 987,27 zł; - poniżej 15 tys. mieszkańców – 50%, tj. 1 324,85...." Tyle mówi ustawa. więc jeżeli pan przewodniczący ma 110% najniższego wynagrodzenia to daje 2035 zł Może są wyjątki ? a może liczy się to inaczej ?
BOND 06.07.2016 19:04:53
Radni nie powinni dostawac żadnej kasy chcą niech pracują społecznie. Radny powinien mieć jedynie zwracane koszty dojazdu ,jesli takie są. Na stanowisku radnego powinni byc wszyscy z wyższym wyksztalceniem.
Wera 06.07.2016 18:11:41
To ile trwa kadencja rady,bo chyba Ci co kandydowali ostatnio wiedzieli jak wysoka moze byc ich dieta.?
marzena 06.07.2016 18:02:58
Nie porównujcie Słupska, gdzie ten dziwak Biedron jezdzi do pracy rowerem i mało płaci radnym. Tu jest Sieradz arcykatolicki i naszym radnym należy się jeszcze wiecej! już za samo to że chodzą do kościoła. Brawo Panie MAO. Robi pan tyle dla miasta że ta podwyżka jest dużo za mała!
xxx 06.07.2016 17:49:48
nachapać się nie mogą
Judasze 06.07.2016 17:03:24
Kolesie z.PiS, SMS i SLD podnieśli sobie diety, cóż za koalicja, cóż za jednomyślnosc, że aż szlag człowieka trafia - nienapasieni obłudni i fałszywi wyznawcy KORYTA! Trzeba wyciąć ich przy wyborach!
ojciec dyr 06.07.2016 16:53:35
Wybraliśmy PiS to mamy picowanie bbanda łobuzów
J 06.07.2016 16:53:01
Przewodniczący Rady Miejskiej w Sieradzu M.A. Owczarek: "dla przykładu w Pabianicach przewodniczącemu przysługuje dieta 2162 złotych". Oczywiście kłamie - tak wysokich diet nie może otrzymywać w takim mieście jak Pabianice czy Sieradz. Tak naprawdę w Pabianicach to 1900 zł. Dowody: http://nowy-bip.um.pabianice.pl/contents/content/450/4181 http://nowy-bip.um.pabianice.pl/assets/content/1659 W gminie wiejskiej Pabianice jeszcze mniej, żeby nie było wątpliwości...
Kłamczuszek 06.07.2016 16:52:19
Ja uważam, że 1100zł to i tak niewielkie pieniądze za taką ciężką i odpowiedzialną pracę jak praca radnego. Nasi radni przecież starają się tak mocno by żyło nam się w naszym pięknym mieście coraz lepiej. Dzięki nim już niedługo będziemy mieć rondo na skrzyżowaniu ulic JP2 oraz 1 maja, nawierzchnie ulic i chodników będą wymienione na nowe, a dzięki nowym zakładom pracy bezrobocie spadnie do zera!
fazi 06.07.2016 16:21:42
Panie owczarek czy olejnik - jak wam tak źle i tak tyracie za marne grosze to po jaki h... ciągle kandydujecie. Zrzeknijcie się mandatów, nie kandydujcie w przyszłości i po kłopocie. No ale gdzie byście dostali za nic nie robienie dostawali taką kasę. Do tego zero odpowiedzialności / bo slogan typu odpowiedzialność polityczna jest śmieszny/. No i na koniec idę o zakład, że w kolejnych wyborach będziecie się pchać na listy od pierwszej chwili.
podatnik 06.07.2016 16:17:45
Jak można uważać że powiązanie diety (bez)radnego z najniższą krajową jest dobrym rozwiązaniem?Przeliczcie to sobie na ilość godzin pracownika a ilość godzin waszego siedzenia.Może należy wam się stawka godzinowa?Np.8złgodz.
Wolny słuchacz. 06.07.2016 16:13:01
Osiewałą doucz się razem z MAOwczarkiem i nie wciskajcie głupot, ze te wasze podwyżki nie będą kosztować, będą kosztować i to dużo, średnio pewnie 400 PLN X 21 radnych = 8400 PLN miesięcznie mamy lipiec czyli X 6 razem to daje do końca roku około 50.000,- /pięćdziesiąt tysięcy PLN/ - jeśli jest to mało to gratuluje !!!! W przyszły roku powyżej 100 tys. PLN dodatkowo. Zakłamanie i obłuda - Jedziecie na kłamstwie całe swoje życie
informatyk 06.07.2016 16:07:02
No tak komputerów ani sprzętu nie opłaca się kupować, bo to zostanie w urzędzie i nic po tym MAO bo ani złotówki z tego nie zobaczy. I przepraszam bardzo ale do jasnej ch.... oni przecież wiedzieli na co się piszą z czym są związane obowiązki Radnego. Nikt im nie przystawiał pistoletu do głowy i kazał kandydować to niech teraz nie wymyślają, że musza jeździć na spotkania i pewnie jeść jakieś obiady niedobre w restauracjach te desery i pewnie za własny hajs wszystko. Jest Pan żałosny Panie Owczarek wstydź się Pan.
jojo 06.07.2016 15:53:52
nawet się tego czytać nie chce:( kompletne brednie, kolesiostwo na każdym kroku!! co to za bzdurne tłumaczenie, że gdzie indziej jest tak to u nas też tak musi być?? to chciwość naszych radnych, od lat te same mordy i chcą coraz więcej!! a może tak potraktować tę funkcje jako cel społeczny, a jak nie pasuje to wypierdzielać za najniższą krajową zasuwać, jak wielu Sieradzan, którzy nie mają innego wyboru!! i im też nikt do paliwa nie dokłada, jeżdżą za SWOJE !!
Milka 06.07.2016 15:39:03
Praca radnego winna być społeczną.Wtedy zobaczylibyśmy kto tak naprawdę chce pracować,,dla Sieradza i jego mieszkańców".Tymczasem dla większości (jak nie dla wszystkich) jest to po prostu dodatkowe źródło dochodu.W godzinach pracy zgarniają dodatkową ,,kasę".
Kalina 06.07.2016 15:20:42
I jeszcze stwierdzenie przewodniczącego ,że gdyby podwyższali sobie diety w poprzednich latach to by nie było takiego hałasu.Już za takie stwierdzenie powinien przestać być przewodniczącym .Trochę przyzwoitości.
Kalina 06.07.2016 15:17:35
Nie trzeba zmieniać prawa,aby dietę radnego przekazywać np.na dofinansowanie jakiegoś szczytnego celu.Jak porównują się do innych samorządów to niech spojrzą na Słupsk i Poznań.Tam Prezydenci przyjeżdżają do pracy rowerami .Są też samorządowcy ,którzy tak jak pisałam przekazują część swojej diety.Co to za argumenty ? Jakie imponujące osiągnięcia ? Rewitalizacja parku ? Niech p.Owczarek już bardziej się nie pogrąża.Wstyd i hańba.Słuchając wypowiedzi miałam ochotę krzyknąć"Kończ Waś,wstydu oszczędź"

Więcej informacji

Zduńska Wola

Miasto Zduńska Wola przygotowuje plan inwestycji, jakie mogą być prowadzone przy współpracy z samorządem Zapolic. To miejskie ulice, których przebudowa i przedłużenie w naturalny sposób połączy Zduńską Wolę z sąsiednią gminą i ułatwi dojazd mieszkańcom miejscowości graniczących z miastem.

1

Kępina będzie oczyszczana

Wczoraj, 13:53:17
Zduńska Wola

W tym roku rozpocznie się oczyszczanie zbiornika wodnego Kępina w Zduńskiej Woli ekologiczną metodą bioremediacji. Podpisana została umowa z Urzędem Marszałkowskim w Łodzi, który udzielił miastu dotacji na ten cel. Prace z tym związane mają rozpocząć się w sierpniu.

5

Sieradz i Zduńska Wola

Rosalie, Kicia Kocia w przedszkolu czy Mój pies Artur - te filmowe produkcje warto zobaczyć na dużym ekranie, zarówno w Kinie Ratusz w Zduńskiej Woli oraz w Kinie Teatr w Sieradzu.

0

Nasze Radio 104,7 FM

02:05

Zabawa W Chowanego
eM

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

02:03

Hej dziewczyno powiedz mi
Krzysztof Krawczyk

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

25.04.2024

Otwarcie wystawy "Znani nieznani. Polacy światu"
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sędziejowicach
Spotkanie z Sebastianem Serafickim
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Żwirki i Wigury 4
Więcej...









Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1Alan Walker & YUQI & JVKE
Fire!
2+3The Kolors
UN RAGAZZO UNA RAGAZZA
3+9sanah
hip hip hura!