strzałka do góry
22.01.2016 20:32:28
region

NIE dla likwidacji szkół w gminie Błaszki

Prawie sto osób zebrało się dziś przed Urzędem Gminy w Błaszkach, by zaprotestować przeciw propozycji likwidacji placówek. Chodzi o pięć szkół podstawowych z terenu gminy.

(fot. nasze.fm)

Burmistrz Błaszek zamówił w firmie zewnętrznej audyt finansowo - organizacyjny oświaty na terenie gminy. Na terenie gminy Błaszki działa 8 szkół podstawowych i 3 gimnazja. Według raportu, średnia wielkość szkoły podstawowej jest jedną z najniższych na tle innych samorządów. Dodatkowo bardzo małe oddziały generują wysokie koszty organizacyjne. Raport proponuje likwidację 5 placówek, a z pozostałych utworzenie trzech zespołów szkół. Zmiany te nie dotyczą gimnazjów. Zaprezentowane niedawno wyniki kontroli i propozycje zmian bulwersują rodziców, nauczycieli i mieszkańców.
- Nas dzisiaj sprowadza plan pana Jacka Walczaka, który zaszczepił tą wrogą ideę Karolowi Rajewskiemu, który jeszcze przed 14 miesiącami zaklinał się, że nie będzie likwidował szkół, które mają być placówkami przede wszystkim edukacji, nauki i rozwoju myśli. Na dzień dzisiejszy szalony zwrot myśli naszego burmistrza jest spowodowany wpływem ideologii Jacka Walczaka, który jest gotów zamienić nasze wielopokoleniowymi trudami budowane placówki edukacyjne na wybrukowanie rynku błaszkowskiego na wzór sieradzkiego - mówił Aleksander Kołodziejczyk, jeden z protestujących.
Zgromadzeni domagali się wycofania z pomysłu likwidacji szkół, a także zmniejszenia pensji burmistrza, sekretarza i radnych o połowę.
Do zebranych wyszedł sekretarz Błaszek, Jacek Walczak, który wysłuchał mieszkańców i zaapelował o merytoryczną dyskusję podczas zbliżającej się sesji.

hk
Komentarzy: 74

Komentarze

ytrewq 16.02.2016 20:30:06
W małych szkołach to nauczyciele mają jak u pana Boga za piecem. Pięcioro uczniów w klasie to śmiechu warte. Ja mam 23 i takie samo wynagrodzenie jak nauczyciel w małej szkole. Nie udało się z małymi szkołami to teraz pewnie wezmą się za duże i poupychają dzieci po 25 w klasie. Niech nauczyciel zasuwa a jak mu się nie podoba to droga wolna. Najlepsze jest to, że dyrektor w Łubnej ma więcej niż w Blaszkach.
Justyna 28.01.2016 13:11:04
Wszyscy nauczyciele i obsługa szkół pozamykanych niech uda się teraz do pana karola po pracę. Skoro jest takim mądrym zarządcą niech pomoże teraz tym ludziom. Na szkoły było szkoda to teraz kasa pójdzie na opiekę społeczną i będzie utrzymywac pozbawionych pracy. I koło się zamyka
. 28.01.2016 12:04:12
Czy na prawde ta blaszkowska klika jest nie do pokonania? Ludzie obudźcie sie.trzeba to przerwać bo karolek ze swoimi radnymi i walczakiem tak rozpiepsza gmine ze nikt tego nie pozkleja potem!!
Jacek 28.01.2016 12:00:05
Ja mysle zeby gmine zamknac. Po co nam? I tak nie pomaga w niczym tylko zadluzenia robi. Tylu urzedasów co tam jest z karolem i walczakiem na czele pochlaniaja najwiekszy budzet . bedziemy se jezdzic do wroblewa do gminy lub braszewic.
W 28.01.2016 11:55:25
A może by ten spęd bydła w błaszkach zamknąć? W tym syfie, bo szkołą tego nie można nazwac przy niepełna zmysłów nauczycielach wyrastaja średnio inteligentni złodzieje i kryminaliści.dzieci niedopilnowane .często nauczyciele nie wiedzą gdzie są podopieczni. A karol i jego " czopki " skoro chce zapewnic dojazd kazdemu dziecku to niech blaszki rozwozi na inne szkoly. Wtedy szkoly przetrwają a w błaszkach nie bedzie przeludnienia i chodzenia na 2 zmiany.dzieci błaszkowskiej elity niech w blaszkach zostawi.to moze nawet i " najbiedniejszym " uczniom pokupic tablety.to podbuduje gmine.wszyscy liczyli ze pan panie burmistrzu jestes nieco mądrzejszy a tu sie okazuje ze jestes tempak. Bawisz sie ze swoimi radnymi za publiczne pieniadze. Jakies blaszkowskie noce zupelnie do niczego nie potrzebne, nasylane kontrole wiecznie z publicznych pieniędzy _, tablety zepy przekupic radnych... Puknij sie pan w łeb.
Luk 28.01.2016 11:35:41
Kasa potrzebna odechce wam się takich radnych i burmistrza a na co ta kasa pójdzie z tych szkół i podatki wyższe i za smieci? Właśnie uchwalili 5 szkół za zamknieciem paranoja kpiny
xxx do wróblewiaka 28.01.2016 01:01:03
do wroblewiaka --- zapominasz jak Rajewski jako radny powiatowy szalał by ocalic nierentowne Technikum Lesne w Meckiej Woli nawet wbrew woli nauczycieli a teraz co robi w Blaszkach??? Piszesz ze całą gmina jest z nim, chyba ty sam jestes obecnym burmistrzem bo napewno poparcie obecnego burmistrza dalece zmalalo i jak mial przewage 85 glosow to teraz duzo ponad 100 jest przeciwko wiec gdyby wybory były teraz lub referendum mozesz byc pewny ze moze juz pakowac swoje bagaze, poprostu otworz oczy bo napewno niema zwolennkow tylu jak ty myslisz. OTWORZ OCZY.
do wroblewiaka 27.01.2016 22:57:00
Dziś się chwalisz, ze wójt coś robi, ale szkołę Wam we Wróblewie zlikwidował i dzieci Wasze dojeżdżają do Słomkowa. U nas w Błaszkach tez by tak było, gdyby gminą rządził wcześniej burmistrz myślący, burmistrz gospodarz, a nie bawipanek. Brawo Panie Burmistrzu Rajewski, niech się Pan nie boi cała gmina za Panem stoi. Te ciecia są potrzebne gminie, jak powietrze i woda ludziom do życia.
do decydenta 27.01.2016 22:42:06
Taaaak Świderski wieeeee, jak likwidować !!!! Jak został sekretarzem powiatu to przygotował uchwały Rady o likwidacji Młodzieżowego Domu Kultury w Sieradzu, oraz Zespołu Szkól Leśnych. Obecnie pracuje nad zamknięciem liceum w Błaszkach.
do Sieradzaka 27.01.2016 20:17:44
drogi Sieradzaku jeszcze jedynie nadzieja jest w 15 radnych którzy pojdą po rozum do głowy i odrzucą ten wniosek większoscią dzisiaj jest tylko 5 przeciw zamykaniu szkół a 10 za ich zamknieciem, wierze ze okażą jednak sie POLAKAMI i patriotami na ktory to patriotyzm nieustannie sie podpiera burmistrz Rajewski i z 5 przeciwko bedzie 8 na co liczymy a 7 za zaknieciem lub sie wstrzyma, ale tylko jak są Polakami bo wiadomo w naszych stronach byli przed wojną inne wyznania i inni obywatele Polski nie koniecznie Polacy a on mogą być ich potomkami. Liczymy jednak ze Polacy nie dopuszczą zamknięciu szkół. Mamy taką nadzieje. A pan Jacek Granitowa Kostka odejdzie jak obecnego burmistrza ludzie niezadowoleni jego obietnicą bez pokrycia odwołąja w referendum. Wtedy wroci on do Was i oddamy ich obu w promocji niechaj 'rozwijaja sie w Sieradzu'
Sieradzak 27.01.2016 16:30:38
Jakim trzeba być hipokrytą żeby tak postępować... Otóż jak pan Karol był radnym powiatowym to jak lew walczył w obronie ZSP w Męckiej Woli (wbrew woli nauczycieli, którzy chcieli włączenia placówki do ZSP nr 1 aby zachować kierunki kształcenia i miejsca pracy bo sytuacja demograficzna nie dawała szans na utrzymanie ZSP w Męckiej Woli). Ta właśnie groteskowa postawa była trampoliną w karierze pana Karola - zdobył nią sławę i setki osób nabrało sie na jego prospołeczne nastawienie do świata. Oj jakie to były pieśni rycerskie na facebooku... No i na nieszczęście społeczeństwa pan ten został wójtem. Teraz jego rycerska postawa walki o kaganek oświaty nagle wywietrzała. Nie ma już sienkiewiczowskiego wielkiego-małego rycerza. Teraz trzeba likwidować szkoły bo tłuste pensje, audyty kosztują. Ale jak ma się takiego mistrza jak Wielki Jacuś "Granitowa Kostka" to będzie już tylko gorzej drodzy sąsiedzi z Gminy Błaszki.
do goscia 26.01.2016 16:56:21
do goscia - wyjasniam ze toaleta w połowie nalezy do plebani wiec nawet jak by burmistrz zamknął częsc gminna toalety to proboszcz by otworzył czesc koscielna ktora czynna jest teraz tylko podczas nabozenstw w niedziele i dni powszechnie i posadzil by babcie klozetowa i pobierała by kase a tak to ta toaleta jest darmowa, płatna jest na dworcu PKS
gosc 26.01.2016 16:43:39
A ja myślę że gdyby burmistrz chciał zamknąć nawet tą publiczną toaletę przy kościele to też by strajkowali , pakietowali aż by się zes. ....li, bo to już taki błaszki lud, który ciągle lubi smród!!!
on29 25.01.2016 20:08:48
ludzie jak wam nie wstyd paradować pod gminą! pełne jadu społeczeństwo zżarte do kości z zawiści...lepiej weźcie się do roboty i posprzątajcie bałagan na swoim podwórku...chcecie zmian? zacznijcie od siebie!
do decydent 25.01.2016 16:59:49
Swiderski tak dobrze rzadził gmina, ze teraz co roku po 200 tys zl musimy oddawac do skarbowki/... To dopiero rzady! Dosc starych grzybow! Niech siedza, gdzie im kolesie pozwalaja. Błaszki niech zaczna wreszcie oddychac! Nie starymi przykładami ale zupelnie nowym, swiezym oddechem. Na pewno jest wielu chetnych, o ktorych juz niebawem uslyszymy. Oby tylko mieli pojecie na co sie pisza.
decydent do decydenta 25.01.2016 12:34:01
chce ci wyjasnic bo widze ze nie jestes z parafii Blaszki, mianowice zbiorka na kosciół prowadził proboszcz odkad przybył do Blaszeki nastal po ks. Prałacie Tuzinie ale pieniadze te były zbierane na remont cmentarnej kaplicy sw. Jana Ewangielisty i remont ten zostal zakonczoony no i na ogrodzenie wokół plebanii a teraz sam burmistrz na jesien zadeklarował dziekanowi ze radni gminni dadza na kościól w Błaszkach na tynkowanie i malowanie elewacji jednak radni odrzucili ten wniosek. Dobrze by odrzucili wniosek o zamknieciu szkół i szkoły te utrzymali. Bo radni stwierdzli ze jest starszy i bardziej zabytkowy jest kosciół w Kalinowej sw. Marii Magdaleny -550 letni nadto dwoch radnyh jest z dekanatu Opatówek a dwoch radnych z diecezji Wlocławek to pozostałe 4 parafie miały by jeden tylko 200 letni kosciół tynkowac, a gdzie kosciół w Kalinowej, drewniany kosciółek w Kamiennej też ponad 500-letni. Przeto wniosek ten upadł i teraz parafianie zbierają co miesiac przed kościołęm bo juz niema tacy inwestycyjnej w druga niedizele miesiąca za duzo widac było by strat przez tace inwestycyjną No wiec moze teraz objasnilem twą nie wiedzę w miarę wystarczająco
jak to jest 25.01.2016 11:16:13
tzn. że Gminą Błaszki rządzi Pan Sekretarz?
do decydent 25.01.2016 09:46:00
Po co nam zużyte buty. Tamci wszyscy już byli i jedynie dług pozostał. Psl-owce nic dobrego nie zrobili a Rajewski na zmianę jest dobry, na siebie bierze ciężar decyzji rady w większości psl i Świderskiego ludzie.... Parafia zbiera na renowacje już od dawna zanim pojawił się nowy burmistrz,
decydent 25.01.2016 08:21:31
Tylko Swiderski wie jak ocalić szkoły, jak gminę wzniesc ponad to ale trzeba to zrozumiec, no bo kto ma być na miejsce Rajewsiego jak nie Swiderski, no może nie Stępiński, on ju powinienisc na emeryturę ale Swiderski jak najbardziej, ja jego czasu gmina się lepiej rozwijałą nizeli za Stępińskiego, powstawały nowe miejsca pracy a to co sie teraz dzieje to Rajewski wszystkie osiagniecia Swiderskiego sobie uzurpuje, nawet krytykowany przez niego plac przed kościołem a nia nim przerowadza wywiady dla TVN jako najpiekniejsze miejsce w miescie. Niechaj zrobia referendum, wybiorą Swiderskiego i niechaj wreszcie gmina sie podniesie z kolan i przestanie sie dewocjować a zacznie pracować. Moze i przy tym zmienią proboszcza i wtedy bedzie gmina rosła w sile a nikt nie bedzie zebrał kasy gminnej na malowanie czy tynkowanie koscioła, bo jak na kosciół to pieniadze sa a na szkoły nie ma cos nie tak
ja43 25.01.2016 07:36:49
Ciekawe co tak naprawdę myśli Walczak o Rajewskim....
Do dagmary 25.01.2016 07:27:35
Żadnego stepinskiego, żadnego swiderskiego, żadnego rajewskiego! W wyniku ich działan doszło do zapaści finansowej. Tamci ja rozpoczęli, a ten kontynuuje.
dagmara 24.01.2016 18:42:22
mam nadzieje ze nowy rząd pis rozpisze nowe wybory i piotr swiderski wróci na swoje stanowisko i wstrzyma likwidacje
1 24.01.2016 16:12:58
W Błaszkach wybrali karolka w Goszczanowie siewiorka i porządne gminy staczają się do przepaści
Racja 24.01.2016 15:42:57
Drodzy KOD-owcy... jakoś z tych waszych, małych elitarnych szkół, gdzie dzieci nie są anonimowe, gdzie każde jest pod obserwacją, gdzie nauczycielki są jak ciocie a nauczyciele są jak wujkowie nie wybijają się ponad-inteligentne jednostki, geniusze wybijające się ponad przeciętną w gimnazjach i szkołach średnich /skoro w małych klasach dzieciom poświęca się tyle uwagi dzieci powinny być ponad przeciętną/. Przecież budynków nikt wam nie wyburza... to czy będzie coś się w nich działo zależy od Was i waszego zaangażowania. Zawód nauczyciela jest jak każdy inny,,,,każdy liczy się z utratą pracy, dlaczego oni mają być uprzywilejowani ?! (http://www.nasze.fm)
tolek 24.01.2016 15:08:23
burmistrz z mysiej dziury!!!
A NIE MÓWIŁEM???? 24.01.2016 12:08:47
Macie swojego burmistrza.... !!!!
błaszkowianka 24.01.2016 08:57:28
Co myśmy narobili, wybraliśmy tchórza do zarządzania gminą... Miało być super, Karolek miał być burmistrzem dla ludzi, a pozostał taki niesmak, że wstyd mi tylko, że na niego głosowałam..
SOS 24.01.2016 08:52:21
Cieszę się że te wszystkie komentarze nie zostaną usunięte tak jak nieprzychylne zdania mieszkańców pod wpisami na fejsie Pana Burmistrza - dobrze że jego władza tak daleko nie sięga. Jestem poirytowany tym, że że rządząc gminą ma więcej czasu na wpisy na portalu społecznościowym, niż na rozmowy z mieszkancami. W ważnych rozmowach z ludnością zawsze zasłania się Walczakiem, nie wiem może ma kompleks niższosci! Sam był nauczycielem a teraz aż 5 szkół chce zamknąć. Nie wiem ja bym bronił swojej grupy zawodowej, może przeżył jakąś traume w swojej poprzedniej placówce.
kpa 23.01.2016 22:07:48
Kasę zaoszczędzoną na szkołach "zainwestują" w nowy magistrat na rynku ...... będzie wielki jak Pałac Kultury ....
idea 23.01.2016 19:44:13
watpie zeby po likwidacji szkol byla to nagle kraina mlekiem i miodem plynaca. pieniedzy bedzie ciagle na cos brakowalo. taka jest polska. ale na pewno wystarczy na podwyzki dla naszych wlodarzy. oni musza godnie zarabiac. reszta ktora traci prace niech wyemigruje. a jak za ta kase zrobia droge to i tak za jakis czas zniszcza ja tiry no i na naprawe nie bedzie. skad wtedy sie wezmie kase? bo temat ze szkoly "pozeraja" wszystko juz nie bedzie mozliwy. juz stad zlotowki nie wyszarpiecie. edukacja dzieci to obowiazek. ale np. mozna zlikwidowac Dom Kultury. Bez niego da sie zyc, a osoby ktore sa ksztalcic swoje dzieci w dodatkowych, nieobowiazkowych kierunkach moga dojechac do pobliskiego miasta. jednak szkola musi byc blisko miejsc zamieszkania. Utrzymanie MDK tez duzo kosztuje. Plus obnizenie płac burmistrzowi, sekretarzowi i innym to tez da efekt. moze warto likwidowac cos co nie jest obowiazkowe. a i nagrody dla n-li oraz jeszcze sowitsze nagrody dla urzednikow gminy tez nie sa konieczne. na tym tez sie zaoszczedzi. sprzedaz auta za okolo 70 tys tez wspomoze budzet. i wiele wiele innych pomyslow. a szkoly to wy zostawcie w spokoju.
ołdżi 23.01.2016 18:43:25
Mam nadzieje że to zatroskani ludzie którzy martwią się o swoje dzieci o swoją prace a nie zwolennicy Ryszarda Petru i KOD.
wróblewiak 23.01.2016 17:56:36
W tych błaszkach to przynajmniej wesoło i coś się dzieje, nie to co u nas ciągle tylko nowe drogi budują, oświetlenie na ulicach wymieniają, ostatnio nawet nowy ośrodek zdrowia otworzyli...
all 23.01.2016 17:48:30
szanowny Panie BURMISTRZU BŁASZEK widzę że ma pan niezły grajdoł i rozpierduchę w swojej gminie więc radzę panu zająć się tymi sprawami a nie wpieprzać się w sprawy gminy ościennej coś czuję że taczka pana nie minie
alka 23.01.2016 16:46:45
Absolwentko... pogubiłaś się chodzi ci o pracę dla nauczycieli, a nie o dzieci. Nie owijaj w bawełnę. W innych zawodach nie martwią się, że ktoś straci pracę. Nie możemy wyrzucać pieniędzy za niewykonaną pracę!
jaja jakieś 23.01.2016 16:25:23
Jeszcze nie zdecydowano czy gimnazja zostają , a oni już kase na audyty wydali. Może po decyzji rządu zrobią drugi audyt?
ona 23.01.2016 16:22:44
Jak zawsze burmistrza nie ma . Po co ma się wypowiadać . ? Tak mało ludzi przyszło , gdzie są Ci ludzie co głosowali na Karolka ? Na dodatek tak mało ludzi przyszło , powinno być ogromnie dużo , jezeli nie chca żeby zamkneli szkoły. Potem będa pretensje że daleko dzieci trzeba wozić . Trzeba było przyjść i mówic, protestować . No ale po co.. lepiej siedziec przed tv . I patrzeć i komentowac ze " mało ludzi i wogóle" trzeba było przyjśc .
koko 23.01.2016 16:06:28
nikt sie nawet za 80 tys audytu.nie pofatygowal zeby naprawde policzyc dzieci w szkolach.te dane sie nie zgadzaja ze stanem faktycznym.
kojka 23.01.2016 15:29:06
DO TADEK z jakiej racji Walczak na burmistrza ???????? ci wszyscy mogą mu podziekować ,że wyszedł i porozmawiał z tymi ludzmi . Burmistrz nie chce sobie butów brudzić , więc Walczak wychodząc do mieszkańców i odpowiadając im na pytania cały czas ogląda swoje buty czy aby za mocno się nie ubrudziły . Sam fakt tego ,że gdyby sekretarz nie wyszedł wyglądało by na to ,że nie ma nikogo kto rządzi tą gminą , A prawda jest taka ,że nie wiadomo , kto rzeczywiście rządzi tą gminą i z kim ci ludzie mają rozmawiać .
janek do kolon 23.01.2016 15:11:23
Jak czegoś nie rozumiesz to pytaj , a piszesz bzdury i śmieszne wywody. Szkoła mała to biedna bo - subwencja(z) przychodzi do gminy wg liczebności dzieci (x), czyli x razy Y równa się z , gdzie Y to kwota na jednego ucznia.
Ela niedziela 23.01.2016 15:09:34
czy ktos wie czy na pikiecie byla ta pani nauczycielka z Domaniewa co Karolkowi banery wieszala przed domem.Gdzie te prawie 3.500 ludzi co glosowali za Karolem
as 23.01.2016 15:07:13
łolczok na prezydenta zamiast dudy
dzidzia 23.01.2016 14:22:17
Karol zrób coś i zniknij stąd !!!!!!!!!!!!!!!!!!
do KODowców 23.01.2016 14:05:09
Drodzy KOD-owcy... jakoś z tych waszych, małych elitarnych szkół, gdzie dzieci nie są anonimowe, gdzie każde jest pod obserwacją, gdzie nauczycielki są jak ciocie a nauczyciele są jak wujkowie nie wybijają się ponad-inteligentne jednostki, geniusze wybijające się ponad przeciętną w gimnazjach i szkołach średnich /skoro w małych klasach dzieciom poświęca się tyle uwagi dzieci powinny być ponad przeciętną/. Przecież budynków nikt wam nie wyburza... to czy będzie coś się w nich działo zależy od Was i waszego zaangażowania. Zawód nauczyciela jest jak każdy inny,,,,każdy liczy się z utratą pracy, dlaczego oni mają być uprzywilejowani ?!
Była uczennica 23.01.2016 13:36:03
Jestem całkowicie za likwidacja tych małych szkół. W wielu sprawach nie zgadzam się z Panem burmistrzem można nawet rzec, ze jestem jego przeciwniczka, z ta decyzja się jednak zgadzam to generowanie strat dla gminy. Byłam uczennica jednej ze szkół która ma zostać zlikwidowana, pamietam jak wyglądały lekcje w nielegalnej klasie na strychu(jak przychodził sanepid bądź inna kontrol nasza klasa zawsze albo już skończyła lekcje albo miała na późniejsza godzinę), jak Pan woźny do nas przychodził i nas pilnował bo pani dyrektor - matematyczka nie miała czasu na lekcje. Dla nauczycielek ważniejsze było wypicie kawki niż zajęcie się uczniami, nie wspominając już o kwalifikacjach tych Pań...
Absolwentka jednej z pięciu szkó 23.01.2016 13:27:26
Szanowny "Cezary".. właśnie chodzi o dobro dzieci! Dzieci mają w mojej byłej szkole piękną stołówkę, dowóz jest, sala gimnastyczna jak nowa!.. Rodziców było wielu na tym zgromadzeniu, no ale jeśli się ludzi nie zna to się opowiada brednie. "Zobaczcie kto protestuje" no właśnie, najpierw Pan zobacz, protestowało owszem pełno starszych ludzi, ale znam ich i wiem, że ich wnukowie chodzą do tych szkół. Albo rodzic albo dziadek- tacy ludzie protestowali, którzy "wiedzieli za czym protestują". Każdy z tych ludzi miał coś z tym wspólnego! Odbierzcie teraz dzieciom ich ukochane szkoły, niech idą i się cisną w Błaszkach, gdzie nauczyciele wszystkich uczniów nie znają, bo tylu ich tam jest. Niech idą i się zgubią w obcej szkole... Kto wie, może w ciągu roku, dwóch lat dzieci trochę przybędzie. Najlepiej wszystko od razu zniszczyć, zamknąć! Dzieciom dobrze jest w szkołach na wsi, mają blisko, nie muszą daleko dojeżdżać. Ci dziadkowie ze zdjęć właśnie nie chcą odbierać tego dzieciom. Tak Pan Burmistrz zastrzegał się, że to nie on zamknie szkoły tylko rodzice. Te słowa przeczą wszystkiemu co teraz robi. Są takie czasy jakie są, na tę chwile dzieci jest mało, ale nie wiemy co przyniesie czas... Nasi dziadkowie wybudowali te szkoły, więc dlaczego ktoś ma to dzieciom odbierać?? Pan Burmistrz zrobi wielką krzywdę dzieciom, nauczycielom i administracji, która tam pracuje. To nie jest tak hop siup znaleźć sobie w dzisiejszych czasach prace. Dlaczego Pana Burmistrza nie było już na którymś z kolei zgromadzeniu, dlaczego tym biednym ludziom prosto w oczy nie odpowiedział na wszystkie pytania?>> Dlaczego? Ci co chcą zamknąć szkoły, to jest im wszystko jedno, bo mają pieniądze.. Ale są ludzie, którzy tych pieniędzy mieć nie będą, bo razem z zamknięciem szkół stracą prace.. Czy wtedy dostaną dobre nowe prace?? Czy ktoś im to zapewni? Czy ktoś zapewni dzieciom taki byt jak mają teraz?? Jak szkoły zostaną zamknięte (nie daj Boże), to świat się zawali dla wielu ludzi a zwłaszcza dla tych małych dzieci.
SMW 23.01.2016 13:09:05
Dlaczego nie zlikwidować szkodliwych struktur czekających na smsa od pryncypała.....radni błądzą i sami nie wiedza jak ich robią w "karolka" . Zamykając szkoły wiejskie zamykacie coś więcej jak tylko kilka etatów ale i wielopokoleniową pracę tych najcenniejszych jednostek społeczeństwa obywatelskiego o które tak rzekomo walczy władza jak np Noce Blaszkowskie. Co za zaoszczędzoną kasę powstanie?..... nowy magistrat na rynku miast geszeftu?
kolon do cezary 23.01.2016 12:46:39
Przejrzyj sobie ten audyt a szybko się zorientujesz, że zabrakło w nim wielu informacji mających wpływ np na koszty jak choćby dowozy, czy specjalny status szkoły integracyjnej. Z samego audytu jaki jest wynika jasno, że na liście do likwidacji znalazły się szkoły nie najdroższe czy najgorsze ale najmniej liczne. Rodzice nie chcą aby dzieci trafiły do najgorszych szkół które ze względu na poziom ale i koszty powinny być zamknięte. Zapoznaj się z audytem a zrozumiesz, że wszytko jest zrobione pod czyjeś widzimisię.
Mlody888 23.01.2016 12:40:43
Macie to co Chcieliście, Ci którzy głosowali na "wspaniałego" pana karola, tylko najbardziej bawi mnie pani w szarym płaszczu która to tak zawzięcie popierała Karola i żeby każdy na niego głosował a teraz uczestniczy w czymś takim hipokryzja pełna gębą. Nie dostało się posady to teraz walczymy przeciw. Nie pozdrawiam nikogo.
Cezary 23.01.2016 11:39:00
Szanowni krzykacze.... Po pierwsze interesy prywatne... I sztuczne etaty. Po drugie gmina zadluzona .... na 16 mln, brak inwestycji... Po trzecie nie chodzi wam o dobro dzieci... które będą miały stołówkę, sale gimnastyczną i pełny dowóz, itp Po czwarte zobaczcie kto protestuje ... może ci co piastują po kilka etatów w placówkach oświatowych, a może ci którym nie spełniły się marzenia, no i na pewno ci co jeszcze nie pogodzili się ze zmianą po wyborach. Bo Rodzicow było niewielu. Po piąte jest rozwiązanie ... skoro jesteśmy gminą rolniczą to podnieśmy 300proc podatek .,., no i wtedy może starczy na wszystko no bo inne rozwiązania przez lata się niesprawdziły. - tylko czy rolnicy to wytrzymają - na pewno NIE. Po 6 zawsze sobie katolickie szkoły możecie założyć. - Ale czy wtedy będziecie zadowoleni.?? NIE bo z państwowki się łatwo bierze. Po 7 spójrzcie na wszystkie gminy wkoło czy powiaty dawno przeprowadziły podobne reformy. ,,,,, i większość nagłe po reformie była zadowolona, Łatwo jest protestować,,, ważne żeby wiadomo było tylko za czym.
mieszkaniec 23.01.2016 11:37:34
Ze zdjęć to tylko pogratulować 60 + latkom. Dość sporo mamy takich "tatusiów" co ich dzieci do szkoły chodzą. Naszej gminie nie grozi brak przyrostu, bo za chwile okaże się, że większość mężczyzn w naszej gminie jest w stanie zrobić dziecko nawet w wieku 80 lat. Zrobili z pikiety pośmiewisko, zgonili ludzi nie wiadomo skąd, a większość zebranych nie ma nic wspólnego z likwidowanymi szkołami.
obserwator 23.01.2016 11:26:31
Walczak, Walczak, Walczak.. to sie juz robi nudne. to nie jest jego wina, to sam burmistrz od poczatku taki byl a wam oczka zamydlił. szukacie w Walczaku winy, on tylko dolał oliwy do ognia. Tak ciezko wam uwierzyc ze burmistrz po prostu taki jest? ze wcale nie jest i nie byl swiety? ze to tylko i wylacznie wasza wina, ze sobie wybraliscie takiego a nie innego burmistrza. Jak byl czas w kampani na przemyslenia to czytaliscie te jego glupie obietnice i wierzyliscie ze wam z nieba anioła zeslali co swiat zbawi. Otoz nie zbawił ! i nie zbawi ! Walczak moze i ma swoje za uszami, ale potrafi wyjsc do ludzi choc to nie jego gmina i z nimi rozmawiac, a was cudowny aniol z nieba nie potrafi z wami rozmawiac, zlewa was i ma was gdzies ! taka prawda ! wina jest tylko i wylacznie w WAS bo sami do tego doprowadziliscie !!!!!!!!!!!! a burmistrza nikt nie zmienil, on taki byl i zmienil sie tylko na czas kampani zeby was oczarowac , jak widac ma do tego dar, bo pol gminy udało mu sie omamić z łatwościa !!!!
koko 23.01.2016 11:14:17
moze ktos wie kto to jest koles i kolesiowa?
gość 23.01.2016 10:58:25
Błaszkowski KOD strajkuje w obronie utraconych koryt...
nikuś 23.01.2016 10:16:55
Dziwicie się, że na pikietę nie wyszedł burmistrz tylko sekretarz - przecież burmistrz się ukrzyżował na fejsie - jak mu nie wstyd porównywać się do Pana Jezusa. Takimi rzeczami zajmują się tylko nieświadome dzieci.
Ajka 23.01.2016 08:37:38
Walczak winien jest całego zamieszania ale to Burmistrz i Rada powinni mieć swój rozum. Na sesji wszystko się okaże!
Tadek 23.01.2016 07:33:39
Pan Walczak powinien zostać burmistrzem Błaszek. On ma odwagę wyjść do ludzi i rozmawiać z nimi na najtrudniejsze tematy, nawet wtedy gdy Go opluwają, a ten dzieciak chowa się za plecami Pana Walczaka! Dziecko do przedszkola albo do fotografa (bo to lubi). Przykre,ale prawdziwe kompetencje menadżerskie Pan Walczak posiada natomiast Pan Rajewski nie posiada i nigdy ich miał nie będzie bo nic w tym zakresie nie robi. Przez rok nauczył się tylko robić uniki i chować za plecami Sekretarza!
do obserwatora 23.01.2016 07:26:54
do obserwatora Obserwatorze może i piszesz i myslisz mądrze, oczywiscie masz racje ze ci któzy tak go/burmistrza/ wspierali, a na Suliszewice bodajze 6 grudnia 2014 sprowadzili telewizję TVN by ukazała w Uwadze sytuację w gminie, było wszytko happy, sielsko i anielsko i co sie z tego zrobiło zwykłe bagno. A teraz Rajewski opisuje na fb jakich to profitow chcieli od niego jego zwolennicy gdy dojdzie do włądzy czyz to jest normalne. Jak swego czasy Swiderski przymierzał sie by zamknąć szkołę w Łubnej to zwolennicy obecnego burmistrza powsiedli na niego i ustąpił, niechciał sobie zdrowia psuć, a dzisiaj obecny przyjaciel organizatorów tej pikiety chce zamykac nie tylko jedna ale hurtem pięc szkół to nagle sie wszyscy przebudzili zwolennicy Rajewskiego, nie za pożno??? Mowi sie ze ze małę klasy, małę szkoły ale szkoła w Jasionnej jest małą i co??? gdzie budynek jakiejs fundacji przekazał śp. generał Gutowski jakoś funkcjonuje może by tak tak samo zrobić z tymi zamykanymi szkołami przekazac na fundacje i utworzyć filię Szkoły Kultury społecznej i medialnej a słuchacze Radia z Torunia napewno dadzą na utrzymanie tych szkół i wszyscy bedą zadowoleni i rodzice dopomogą. Ja jestem za mniejszymi szkołąmi bo pamiętam jak sam chodzilem do szkoły gdzie było w klasach po 30-35 uczniów ciasno, obskurnie i halas w czasie lekcji a jak nauczyciel wytlumaczyl to tak ze gdy poszedlem do zawodowki nic nie umialem i musialem korzystc z korepecji i korzystalem u tej samej nauczycielki co uczyłą mnie w podstawowce no i wyobrazcie sobie ze po jej korepetycjach dostałęm ocene dobą tj. 4. a po jej nauce w podstawowce bez korepetycji niedostateczny czyli 2 wiec tak beda uczyc te dzieci gdy ich przenosą do zespołu szkół, nic nie bedą umiec ale chyba o to chodzi by miec jak najwiecej ciemnoty w Polsce, a jak chcesz sie nauczyc idz na koepetycje wtedy dasz dorobic i tak biednej czy biednemu nauczycielowi
znak zapytania 23.01.2016 01:54:29
Gdzie jest pani Ryl, panowie Górajowie, Tomczyki, Bugajni i cała reszta sieradzkiej platformerskiej świty?
uczennica, która Nie głosowała n 23.01.2016 01:53:17
Chodziłam do jednej ze szkół, która ma być zamykana i to jest doskonały pomysł.Utrzymywanie tych maleńkich szkół jest okropnie nieopłacalne. Mam nadzieję tylko, że gmina zorganizuje dojazd dla dzieciaków. Dzieci na tym nic nie stracą- mogą nawet zyskać. Jak sobie przypomnę lekcje matematyki w mojej szkole to aż mi się ciepło robi. lekcje, których nie było bo nauczycielka-dyrektorka nigdy czasu nie miała. Inne nauczycielki też żyły swoim życiem a praca z kilkoma uczniami schodziła na dalszy plan. Jestem ZA niech tylko gmina dowóz zagwarantuje dzieciakom, które chodzą bądź miały chodzić do tych szkół a zaoszczędzone pieniądze niech idą na inwestycję bo jest co robić.
Marek Szczurek 22.01.2016 23:58:23
Byłem na tym wiecu i było tam sporo ludzi.Dziękuje wszystkim którzy zostali zaproszeni jako moi znajomi.Na was można liczyć na 100.Wydaje się ,że było chyba mało ludzi na tym wiecu.Jednak Ci co byli wiedzieli po co byli.Naszego burmistrza jak zwykle tradycyjnie nie było.Był za to sekretarz i może dobrze ,że on dyskutował a nie jego marionetka(czytaj burmistrz). Sekretarz zastawiał się audytem wykonanym przez firmę z Wrocławia notabene jedną z najdroższych w Polsce .Audyt kosztował gminę 80000tyś złotych.Uczniowie gimnazjalni zrobili by ten audyt w ramach zajęć dodatkowych za darmo i z takim samym efektem.Szkoda mi a może i nie nauczycieli którzy w 100% głosowali za wyborem obecnego burmistrza jako kolegi i przyjaciela."Widziały gały co brały" .Rodzice dzieci z mających być zlikwidowanych szkół słusznie mówili i mieli rację.Tylko kto ich słuchał??? Burmistrz ? nie bo zwiał sekretarz? ma to gdzieś jest z Sieradza a Błaszki kojarzą mu się tylko z pensją.Powoli zaczynam być przekonany. że społeczeństwo nasze się zaczyna się budzić.Tylko aby wszyscy się obudzili co jeszcze musi zrobić nasza obecna władza? Już ma w planach zamknięcie czy zlikwidowanie rynku.To za mało chyba .Już wiem powinni nam dosolić większe podatki powiedzmy o 99% albo zrobić droższą wodę i ścieki powiedzmy o 70% .Wtedy może wreszcie zrozumiemy wszyscy kto nami i jak rządzi.
tadek 22.01.2016 23:05:57
W klasach po 4 , 5 uczniów . jak będzie po jednym to wtedy dwie nauczycielki jedna wspomagająca, a co, dwa miesiące wakacji święta wolne , ferie, trzynastka, wyrównanie tzw. czternastka takie sobie przemyślenia .. może faktyczne ta reforma jest potrzebna.????
Mieszkaniec gminy 22.01.2016 22:53:15
Pan Walczak mówi o dyskusji na sesji. Przecież tam nikt nie wysłucha merytorycznych nawet wypowiedzi. Burmistrz zaraz wychodzi, nie wiadomo gdzie i jak mowa się skończy to się pojawia (pęcherz dostosowany do niewygodnych ludzi). Na sesji zwraca się uwagę szepczącym na sali a burmistrz i sekretarz rajcują i śmieją się szyderczo z wypowiadających. To jest kultura ludzi, jeden wybrany drugi poręczony. Ludzie jak można rządzić gminą jak się nie spotyka z mieszkańcami i nie rozmawia o problemach i wspólnie się je rozwiązuje! Czy nasi "włodarze" odwiedzają i rozmawiają z mieszkańcami? Jak mogliście głosować na takich... (niech sobie każdy dopowie). A gdzie proboszcz, obrońca uciśnionych. w jego parafii chcą zlikwidować dwie szkoły. Może założy stowarzyszenie, przejmie szkoły i sam będzie drugim ojcem dyrektorem?
do gosc 22.01.2016 22:25:49
ludzie nie przyszli,bo są zastraszeni,,,,ileż to już było list ów do prokuratury,,,,ot taka demokracja,,,,
do sierra 22.01.2016 22:12:51
Problem że najdroższych ani najsłabiej ocenionych szkól z listy dętego audytu nie chcą zamknąć. Wszystko jest na zasadzie " widzimisię", czyjego?
rodzic 22.01.2016 21:58:05
Trzeba wszystkim urzędnikom tablety pokupic ...szkoły pozamykać i sciskac dzieci w blaszkowskiej klicie na 3 zmiany bo obecnie błaszkowskie dzieci nie mieszczą się w zbyt cisnym obskurnym budynku
obserwator 22.01.2016 21:55:51
teraz przejrzeliscie na oczy ? teraz ? ludzie !!! trzeba bylo myslec za nim wam cuda na obiecywal, gdzie wtedy byliscie , co? ! klapki na oczach mieliscie pozakladane i wierzyliscie w co sie dalo! szkoly nie zamknie, podatkow nie podniesie, dzieci dokarmi, no na zdrowy rozum , bylo widac ze to byly obiecanki cacanki. Jesli szkola ma 20 uczniow i jest nieoplacalna wedlug wszystkich to mysleliscie ze jak on wejdzie to stwierdzi ze mega zyski przynosi i jest wrecz oblegana przez uczniow i trzeba ja koniecznie zostawic? wladza jest w jego rekach nie w waszych ! on teraz moze zrobic co ze chce i smiac sie wam w twarz , bo ta cala walke i tak przegracie i taka jest prawda, bo on zrobi i tak co zechce ... smiac mi sie chce jak teraz nagle wszyscy oczy szeroko otwieraja i widza jaki jest, te same osoby walczyly o niego w kampani i jakby mogly to by za nim w ogien poszly. wszystko teraz macie na wlasne zyczenie, bedziecie sie użerac z nim i lepiej juz nie bedzie tylko gorzej. ta gmina niedlugo bedzie wielka ruina. Ale spojrzmy prawdzie w oczy, te szkoly sa nie oplacalne, jak mozna trzymac szkole w ktorej np. w klasie 3 jest dwoje uczniow? a w innej szkole jest 25 w3klase i nauczyciele maja tak samo placone..Tak wam stary burmistrz przeszkadzal? w niczym wam nie zaszkodzil, moze nie zawsze mieliscie co chcieliscie, ale byl nieszkodliwy. Doceniacie jak straciliscie. Teraz to lepiej piszcie petycje zeby wam zrobili dowozy na wsie i dowozili wam dzieci do szkol pobliskich bo i tak wam te szkoly zamkna i tak ! Jedynie Sieradz moze sie cieszyc , bo pol Sieradza ma juz robote w Błaszkach. Kto nie ma niech pisze podanie, dostaniecie robote na bank jak tylko powiedziecie ze jestescie z Sieradza. Smutne ale prawdziwe.. Klapeczki z oczu pospadaly i przebudzili sie, hah..i choc nie jestem zwolennikiem burmistrza, wrecz odwrotnie, to jedno musze mu przyznac, te szkoly sa nie do utrzymania ! pomyslal ktos ile kosztuje ogrzanie takiej szkoly dla 20 uczniow na miesiac?
siera 22.01.2016 21:42:20
A ile kosztuje utrzymanie tych szkół i ilu jest tam uczniów?
Gość 22.01.2016 21:39:01
Błaszki mają 12 000 osób uprawnionych do głosowania.. na pikietę przyszło 100 niezadowolonych osób /głównie przyjaciele i znajomi pani B. i pani S/. No cóż te liczby mówią same za siebie. Ludzi przestańcie się ośmieszać ta pikieta nie zainteresowała ani rodziców dzieci, które mają być przeniesione do większych szkół anie nauczycieli, którzy w wyniku reorganizacji mogą stracić pracę - bo po prostu nie przyszli KTOŚ W KOŃCU MUSIAŁ SIĘ ZA ZABRAĆ ZA SZKOŁY PO 25 OSÓB. BRAWO WŁADZE BŁASZEK- NAJWYŻSZY CZAS
skkf 22.01.2016 21:32:17
Gdzie teraz jest Tomczyk z Górajami?
antykarol 22.01.2016 21:22:35
Kosztowal za duzo.
błaszkowianka 22.01.2016 21:11:41
Panie Karolu zdaniem pana Walczaka audyt kosztował 50 tyś. złotych . Oszczędność a zarazem rozrzutność .
Karol 22.01.2016 20:45:39
czy ktoś może napisać ile nas kosztował audyt?
Olek 22.01.2016 20:45:23
Panie jacku Walczaku dyskusja nad pensjami urzędników samorządowych jak burmistrz czy sekretarz gminy a także o dietach radnych jest jak najbardziej dyskusją merytoryczną.
Wolny słuchacz z Sieradza 22.01.2016 20:43:14
Brawo, odwołajcie burmistrza, brak kompetencji i zaangażowania w rozwój gminy. Takie badanie można samemu przeprowadzić za kilka set złotych a nie za kilkadziesiąt tysięcy. Popieram wasze protesty

Więcej informacji

Sieradz

Prezydent Sieradza Paweł Osiewała podpisał umowę na dofinansowanie budowy ulic: Harcerskiej, Cierplikowskiego i Sybiraków. Przetarg na wyłonienie wykonawcy inwestycji ma być ogłoszony w ciągu najbliższych dni.

1

Zduńska Wola

Powiatowe eliminacje Ogólnopolskiego Turnieju Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym odbyły się w Zduńskiej Woli. 10 szkół podstawowych z powiatu zduńskowolskiego wystawiło swoje drużyny, które rywalizowały w Szkole Podstawowej nr 6.

0

region

Chmiel, Homer i Kaszmir szukają swoich nowych rodzin. Spójrzcie na ich zdjęcia, może któryś skradnie Wasze serca i znajdzie swój dom? Więcej o zwierzakach z Czartek w programie Na Cztery Łapy na naszej antenie o 14:15 opowie Patrycja Bednarek.

0

Teraz gra:

Nasze Radio 104,7 FM

12:25

Pożegnalny Blues
Natalia Sikora

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

12:23

Nasze pierwsze słowa
Alicja Majewska

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

25.04.2024

Otwarcie wystawy "Znani nieznani. Polacy światu"
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sędziejowicach
Spotkanie z Sebastianem Serafickim
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Żwirki i Wigury 4

26.04.2024

Giełda płyt winylowych
Centrum Informacji Kulturalnej w Sieradzu

27.04.2024

I Konferencja Edukacyjna "W stronę małego dziecka"
Warckie Centrum Kultury
Więcej...









Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1Alan Walker & YUQI & JVKE
Fire!
2+3The Kolors
UN RAGAZZO UNA RAGAZZA
3+9sanah
hip hip hura!