strzałka do góry
28.05.2015 14:55:50
Sieradz

Sieradz powiatem grodzkim?

Spore zaniepokojenie wzbudził ostatnio wśród sieradzkich radnych powiatowych złożony w Senacie przez grupę senatorów PO projekt uchwały o zmianie uchwały o samorządzie powiatowym. Skutkiem miałoby być przekształcenie Ciechanowa, Piły i Sieradza w miasta na prawach powiatu grodzkiego.

(fot. nasze.fm)

Samorządowcy powiatowi niemal jednogłośnie przyjęli stanowisko rady, w którym zdecydowanie sprzeciwiają się inicjatywie rodem z Piły.

- Przed ostatnimi wyborami samorządowymi w powiecie pilskim rządziła Platforma Obywatelska i wtedy wszystko dla prezydenta Piły było w porządku. Kiedy jednak partia ta po wyborach straciła władzę w powiecie poprzez kilku senatorów prezydent Piły usiłuje przeforsować pomysł powrotu do funkcjonowania jeszcze dwóch innych miast w kraju na zasadzie powiatów grodzkich - tłumaczy Henryk Waluda, przewodniczący Rady Powiatu Sieradzkiego (SLD).

I dodaje, że te dwa pozostałe miasta to Ciechanów i Sieradz, które 17 lat temu z powiatu grodzkiego zrezygnowały. Skąd opór przed zmianami administracyjnymi?

W przyjętym na ostatniej sesji Rady Powiatu stanowisku czytamy, że jest to próba załatwienia w Pile własnych interesów politycznych "po cichu" bez przeprowadzenia jakichkolwiek konsultacji społecznych z najbardziej zainteresowanymi całą sprawą oraz bez analizy ekonomicznych skutków wprowadzenia takich zmian. Samorządowcy podkreślają w dokumencie, że wydzielenie z ziemskiego powiatu sieradzkiego ponad 40 tysięcznego miasta Sieradz byłoby poważną katastrofą finansową.

"Uważamy, że w obecnym kształcie Powiat Sieradzki jest silnym organizmem samorządowym, a podejmowane przez Radę Powiatu Sieradzkiego służą zrównoważonemu rozwojowi zarówno miasta Sieradza, jak i pozostałych 10 gmin" - czytamy w oficjalnym stanowisku władz powiatu.

Dokument ten ma teraz trafić m.in. do wszystkich posłów i senatorów z naszego okręgu wyborczego; otrzymają go ponadto marszałkowie Sejmu i Senatu oraz szefowie poszczególnych klubów w Sejmie i Senacie.

O tej sprawie możecie posłuchać na portalu nasze.fm.

bp
Komentarzy: 52

Komentarze

Koltun 01.07.2015 07:12:55
Wiadomo kto bedzie z miasta bo beda 2 literowe rejestracje :) Pasuje :)
hahaha 31.05.2015 15:42:00
Zduńska Wola nie ma żadnych szans na powiat grodzki, więc siłą rzeczy "ekspert" wypowiada się o tym negatywnie...
Patrzcie patrzcie jak Webrowi zależy na dobru Sieradza buahahahaha
Jeżeli Weber 30.05.2015 19:37:53
nie chce aby miasto Sieradz uzyskało status miasta na prawach powiatu, to już samo to wskazuje, że w interesie sieradzan jest tzw. powiat grodzki. Nie dajcie się mamić pseudo ekspertom, którzy starają się wmówić nam, że miasto na prawach powiatu to coś analogicznego do powiatu ziemskiego. Takiej analogii nie ma. Nadal będziemy mieli prezydenta miasta wybieranego w wyborach powszechnych a nie starostę wybieranego przez kolesi.
Obserwator 30.05.2015 17:45:35
Rada Powiatu podjęła uchwałę w sprawie miasta Sieradz, czyli radni ze Złoczewa, Goszczanowa itp. mają być jedyną wyrocznią w sprawie losu miasta. Według mnie to mieszkańcy miasta i sieradzcy rajcowie mają więcej do powiedzenia w tej sprawie.
st 30.05.2015 10:20:44
kamilkaze, dobrze byłoby gdyby osoby wypowiadające się tutaj przed zabraniem głosu włączyły myślenie, jeśli w ogóle wiedzą co to jest i nie opierały się tylko na swym przewymiarowanym yntelekcie, bo te twoje przewymiarowane gmachy, to zwykła nieznajomość realiów i zwykły brak wiedzy.

Starostwo, jak je nazywasz, budynek powstał jako siedziba Urzędu Wojewódzkiego. Budynek nigdy nie był przeznaczony wyłącznie dla miasta ani teraz nie pełni takiej funkcji. Fakt, obecnie jest siedzibą Starostwa, ale gdybyś był bardziej spostrzegawczy albo dociekliwy, to bez trudu zauważyłbyś, że obecnie w "starostwie" oprócz tegoż urzędu funkcjonuje jeszcze kilkadziesiąt innych instytucji, firm itp., ale tu masz troszkę racji, bo rzeczywiście, gdyby nie ci najemcy to sieradzkiego biedniutkiego Starostwa nie byłoby stać na utrzymanie nawet jednego piętra w tym budynku, a dzięki tej działalności gospodarczej osobnik kierujący urzędem może cieszyć się największą z możliwych pensji na tych stanowiskach a pod urzędem może stać jego wymarzony fałwej Passat Limousine w srebrnym kolorze, co wg niego przydaje mu niesamowitego prestiża na okolicznych wioskach;

Szpital, powstawał jako szpital WOJEWÓDZKI, nie miejski i nigdy nie był i nie jest miejski. Jest szpitalem dla regionu sieradzkiego a sieradzki SOR obsługuje znacznie większy obszar:

WORD - należy się Sieradzowi, jak psu przysłowiowa zupa;

Policja - obiekt przy ul. Sikorskiego również powstał jako siedziba ówczesnej Komendy WOJEWÓDZKIEJ, a miejscowa, sieradzka jeszcze milicja a później policja, przez lata nie miała z nim nic wspólnego. Obecnie rzeczywiście jednostka policji sieradzkiej zajmuje w tym obiekcie dwa najmniejsze budynki i to nawet nie w całości, a w pozostałej części mieści się szkoła policji, podległa Komendzie Wojewódzkiej Policji w Łodzi, gdzie podstawowe przeszkolenie policyjne uzyskuja nowi policjanci nie tylko z woj. łódzkiego, ale tez ze świętokrzyskiego i kilku innych ościennych.

I to tyle w temacie ciamciania o wydmuszkach.

kamilkaze 29.05.2015 22:39:20
Po przekopaniu się przez "głos ludu" niczym z linczu udało się pod koniec przeczytać kilka sensownych wpisów.
Myślę podobnie, prośba do autora o przedstawienie w możliwie prosty sposób zasad funkcjonowania powiatu grodzkiego, różnic pomiędzy ziemskim, przykłady - choćby sąsiedni Kalisz. Może okazać się, że będzie referendum ale w odwrotnej sprawie, niepowoływania powiatu grodzkiego.
A Weber ma zupełną rację. Jesteśmy "wydmuszką" z przewymiarowanymi gmachami (starostwo, szpital, WORD, policja), MPWiKiem dla ponad 100 tysięcznego miasta, bo takie były plany. Zabrali nam województwo, rozwój miasta wstrzymano a gmachy wraz pracownikami zostały... I szczęście, że w większości powiatu mamy dobrze rozwinięte rolnictwo, to chociaż handel i usługi jako tako się utrzymują.
Jerzy Węgrzynowski 29.05.2015 20:45:54
Choć pomysł na pierwszy rzut oka wygląda na absurdalny, to w pełni zgadzam się z Panem Wojtkiem, że rzeczowa analiza korzyści i wad takiej reorganizacji należy się nam.
Nic o nas bez nas.
Choć Rada Powiatu jest wybrana demokratycznie i jest uprawniona do podejmowania decyzji w naszym imieniu, bardzo jestem ciekawy na bazie jakich analiz radni głosowali.
Czy inicjatorzy z Piły w jakikolwiek sposób konsultowali się wcześniej z samorządem powiatu sieradzkiego?
Takiego bezstronnego pośrednictwa ja również spodziewam się po nasze.fm


jurek 29.05.2015 19:48:42
Uważam, że powiaty w obecnym stanie są w ogóle niepotrzebne, a nawet szkodliwe. Niektóre miasta w danym rejonie mogłyby przejąć zadania rządowe wobec siebie i sąsiednich gmin i miast ale bez tych uprawnień władczych jakie maja obecne powiaty tzw ziemskie. Powiaty realizują w istocie rzeczy mnóstwo zadań rządowych a te własne zadania ustawodawca dopisał aby uzasadnić istnienie tego tworu. Poszczególne sąsiednie miasta i gminy byłyby wówczas bardziej skłonne do zawierania porozumień w danych dziedzinach gospodarczych czy innych, co rozwijało by realna współpracę .
wojtek 29.05.2015 13:08:40
... uprzejma prośba do naszej redakcji, aby pokazała mieszkańcom przy wejściu na powiat grodzi: zalety, wady; na czym możemy zyskać a na czym stracić;pokazać jak funkcjonują inne powiaty grodzkie; LARUM WŁODARZY: radni i starostwo - dobrze jest (nam), a może inny punkt widzenia należy przedstawić;
pozdrawiam (sam na siebie zarabiający)
do hola hola 29.05.2015 11:14:19
nikt ich nie wybierał, są bo mieli pierwszą białą kartę, mniej zorientowani, szli i na pierwszej karcie zakreślali nazwiska, następnych nie przeglądali, żeby uściślić, nie koniecznie zakreślali tych co tam siedzą, ale taką mamy ordynację wyborczą, że liczy się 1 z listy, nie ten, na kogo rzeczywiście głosujemy
ktoś 29.05.2015 10:40:46
Do Webera Kompletnie koleś nie wie o czym pisze i nie wie, co oznacza i na czym polega "powiat grodzki". Lepiej doczytaj i doucz się trochę, a dopiero się wypowiadaj.
samorząd powiatowy jak nazwa wsk 29.05.2015 10:25:08
Zliwidować powiaty. Powiaty są tworem do NICZEGO nie potrzebnym. Generują tylko koszty nadzwyczajne. Ich zadania mogą z powodzeniem realizować miasta i gminy, które i tak to już robią. Czesi zlikwidowali kilka lat temu tą strukturę i jakoś nie znikęli z mapy świata.
dociekliwy 29.05.2015 10:14:51
Słuchać ich się nie chce... Bez żadnych konsultacji społecznych z najbardziej zainteresowanymi, chcą załatwić sprawę ''po cichu''.... No cóż chyba na tym polega polityka, nie rozumiem oburzenia radnych powiatu... W taki sam sposób chcą postąpić z ZWPW, bez żadnych konsultacji z rodzicami, załatwić sprawę "po cichu".
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia!!!!!!
Weber 29.05.2015 09:45:29
I jeszcze jedno ustawa która mój oponent przytacza ma wyjątki to nie tylko Sopot(37tys)czy Świnoujście(40tys) ale Świętochłowice(54tys) czy Piekary Śląskie(58tys) tez są powiatami grodzki... bo nie miały wolnych gmin wokół z którymi mogły utworzyć powiaty ziemskie. Natomiast radziłbym bym popytać takie miasta jak Inowrocław, Lubin, Ostrów Wielkopolski, Ostrowiec Świętokrzyski czy im gdyby były wyjątki od ustawy opłacałoby się utworzyć powiaty grodzkie a są to miasta mające o 30 tysięcy ludności więcej niż Sieradz i dużo wyższe budżety powiatowe nawet odejmując im okoliczne gminy wiejskie i miejsko-wiejskie, ktore w ich skład wchodzą. Może niech o tym czy stać was na bycie powiatem grodzkie decyduje stan finansów a nie chciejstwo ludzi mających w tym swój interes pewnie wyborczy.
29.05.2015 09:43:36
Watpię żeby pan radny Terka coś zrobił raz ze zmienia partie co rusz a np.DPSom nie pomógł nic bo się bał starosty a związkowcy chcieli z Nim współpracować ,nigdy głosu nawet nie zabrał w tej sprawie woli siedzieć cicho w ważnych kwestiach po co się narażać ale Pan Walczak o tak na przedostatniej sesji rady powiatu zabrał głos w sprawie zwolnien w DPSach i nikt z nim nie rozmawiał o tym,widać,że człowiek widzi niesprawiedliwość i potrafi zaprotestować,to doswiadczony samorządowiec a przede wszystkim ma swoje zdanie i nie boi się go powiedzieć,widać,ze nie jest z nikim powiązany i od nikogo zależny!!!
Weber 29.05.2015 09:08:02
A kto wypracowywal latach 70 i 80 budżet państwa. Urzędnik, którego trzeba było utrzymać czy robotnik, który wytwarzal dobra konsumpcyjne, że sprzedaży których płynęła gotówka do budżetu centralnego, która następnie przeznaczalo państwo na rozwój Sieradza. A może to nieprawda? Rozumiem, że olbrzymie osiedla, szpital wojewódzki, komendę policji czy urząd wojewódzki i sąd postawił ze swojego budżetu Sieradz czy państwo polskie. Mnie nie chodzi o sianie fermentu choc to, że rozwój Zduńskiej Woli został bardzo wstrzymywany: wzrost u nas ludności z 37 do 43,5tys a Sieradza z 22 do 43tys teraz widać po cyfrach. Po prostu stanie się Sieradz oprócz Sopotu 37tys i Świnoujścia40tys, najmniejszym powiatem grodzkim ale Sieradz nie jest nadmorskim kurortem i budżetu tym nie zasili. Jak uważnie by mój oponentów by przeczytał mój post to dostrzegłby, że nie pisze nigdzie o tym, że jakieś miasto z tego statusu chce zrezygnować. Po prostu biednego Sieradza według mnie na to nie stać a na rozwój podobnie jak i moje miasto choć jest wasze wzrokowo potezniejsze nie liczył bym. Ludzie uciekają stąd bo pensje kiepskie i bezrobocie duże. Czy warto robić to dla prestiżu? W sumie jaki prestiż z tego wynika potwierdzenie ze był Sieradz miastem wojewódzkim i jak inne byle wojewodzkie i duże będzie powiatem grodzkim z tego chleba nie będzie a i kasy wam nie przybędzie jak się pozbędzie ie gmin wiejskich wcale was tak finansowo nie ciągną jak się niektórym wydaje.
panie Weber 29.05.2015 08:25:02
Nie siej fermentu. Zduńska Wola nigdy Sieradza nie utrzymywała. Miasto na prawach powiatu, bo to jest właściwa nazwa statusu, musi mieć 100 tys. mieszkańcöw bądź być byłą stolicą wojewödztwa i wtedy limit obywateli jest nieistotny. To odstępstwo dla byłych miast wojewödzkich wprowadził ustawodawca, jako rekompensatę strat poniesionych w wyniku reformy administracyjnej. Nie słyszałem o miastach, które chcą zrezygnować z tzw. powiatu grodzkiego.
Weber 29.05.2015 07:57:32
To nic nie zmieni w Sieradzu to miasto kasę miało tylko gdy jako miasto wojewodzkie było sponsorowane przez państwo a na jego rozwój dokładala się również silnie uprzemysłowiona Zduńska Wola, której rozwój powstrzymywano by budować wasz Sieradz. Przypomnę wam 1975rok Zduńska Wola 37tys mieszkańców i 25km kw, Sieradz 22tys, po tym jak zwiększył swoją pwierzchnię aż do 51kmkw.Sieradz byl Stolica i pełnym urzędników miastem mało uprzemysłowionym na którego rozwój zrzucala się cała Polska (w tym Zduńska Wola) a teraz jest pod tym względem jeszcze gorzej, gdzie wasz przemysł? Do tej pory 120tys mieszkancow powiatu sieradzkiego utrzymuje cala administracje powiatowa, wszystkie urzedy, wszystkich urzędników a gdy Sieradz stanie się powiatem grodzkim ta sama armię będzie utrzymywać 43tys Sieradzan i tylko oni. Wiec niby co nagle przybiegna inwestorzy bo Sieradz zyska status grodzki, nie ludźcie się i pomyślcie, że dziś juz na wasz Sieradz Polska zrzutów robić nie będzie.
ktos 29.05.2015 06:42:51
"ale jestem ciekaw" własnie po to służą te wypasione auta staroscie i prezydentowi i kierowca zeby mogł nierobow spowrotem po imprezce dowiezc do domku!
weber 29.05.2015 06:25:03
Ludzie czy wy na głowy poupadaliscie! Dwa sieradzkie powiaty to dwa razy więcej w Sieradzu urzędników! Od tego, że odczepicie gminy od miasta Sieradza pieniędzy wam nie przybędzie w mieście,popatrzcie na inne miasta grodzkie byle wojewodzkie o podobnej liczbie ludności jak Krosno, Skierniewice czy Tarnobrzeg tak się rozwijają ze się aż zwijaja czyli kurczą. Jak ktoś pisze takie brednie, że to szansa znaczy ma w tym swój interes, może liczy na posadke
hola hola 29.05.2015 05:50:59
A może zamiast narzekać było na wyborach samorządowych nie głosować na PSL. Ktoś ich w końcu wybrał. Co do powiatu grodzkiego to być może Sieradz zacznie się rozwiać, ale czy na pewno będzie to miało dobry wpływ na gminy ościenne.
Na pewno Pan Prezydent zdobędzie troszkę więcej władzy, a czy to jest nam potrzebne.
GRODZKI TAK 28.05.2015 23:59:33
Oby Nasz Sieradz stał się Miastem Grodzkim. Dzieki temu region bedzie sie rozwijał, a nie trwał w maraźmie i zastoju.Panie Radny Walczak, Panie RadnyTerka do boju.Zlikwidować to siedlisko nieróbstwa i kolesiostwa.Wśród Was są Radni powiatowi łamiacy notorycznie prawo.Czas pozbawic ich tej zaszczytnej dla nich, a nie obywateli funkcji.
28.05.2015 23:58:00
Dobrze Wam tak,teraz to jesteści pslowi radni tacy przestraszeni,smialiście się w twarz pracownikom DPSow jeszcze do niedawna,za plecami szykowaliście zwolnienia prawie 50 osób,poniewieraliście 8 lat związkowcami z Solidarnosci ze walczyli o podwyżki dla prostych ludzi,waszych wyborców,nic dobrego nie zrobiliście wstyd ze nas reprezentujecie,nie pomogliście nikomu jedynie patrzycie zaszkodzić,ale was załatwią i to odgórnie bardzo dobrze za krzywdę prostych ludzi wreszcie jakas kara!!!!
28.05.2015 23:45:50
Ba strach w oczach bo poleci Pan Olejnik i skończy się gnębienie pracowników w DPSach ano krzywda ludzka wychodzi wreszcie ktoś mądry się za to wziął,Bogu niech będą dzięki,jesli to przejdzie i poleci starosta i skończy się władanie pslu w powiecie to naprawdę istnieje sprawiedliwość,Panie Olejnik i INNI chcieliście zwolnić tyle ludzi w DPSach,zniszczyc związki "solidarnosc" a tu pewnie Was niedługo wywiozą ha,ha,ha
Dla mnie tu może być 28.05.2015 23:26:17
i zaścianek....
Chcę na swoim gruncie pobudować dom jaki chcę. Nie potrzebny mi nadzór budowlany ani organ, który łaskawie wyda mi pozwolenie na budowę. Mam dość urzędasów..... na każdym szczeblu...
Daj Boże pogonić jesienią to pełosko - pisowskie towarzystwo!!! oczywiście lsd i zsl też....
TAK 28.05.2015 23:24:34
Precz z tymi nierobami z POWIATU ze STAROSTĄ na czele.
ktos 28.05.2015 23:15:24
Wszystkie komentarze sluszne.Czas skończyć z powiatowym nierobstwem.Zastoj i stagnacja w tym powiecie.Wystarczy przekroczyć jego granice i widac inny lepszy świat.Drogi,chodniki,przystanki.A w powiecie sieradzkim tylko wyciąganie lap po pieniadze z gmin i miast,zamiast pisać wnioski o fundusze unijne.Sieradzanie TAK dla GRODZTWA.
ale jestem ciekaw 28.05.2015 22:23:46
A czy ktoś może mi wyjaśnić po co pojechał starosta służbowym autem na mecz do Warszawy na narodowy i dlaczego został tam na noc? A może więcej osób z powiatu pojechało tam pimprezować? Może ktoś coś więcej napisać?
niki 28.05.2015 21:58:06
w ogóle to powinien byc podzial dwustopniowy jak kiedyś, gmina i województwo, i wywalić wszystkie powiaty , powiększyc gminy i zrobić np 25-30 województw, wtedy by zeszły koszta i nie było by problemu które drogi miejskie a które powiatowe czy gminne oraz wiele innych upierdliwych komplikacji
Ala 28.05.2015 21:56:13
Niech mieszkańcy zdecydują!
Sieradz Powiatem Grodzkim! Należy się to Miastu jak i jego mieszkańcom!
do ehhh 28.05.2015 21:52:33
starosta się nie martwi, na koniec swojej politycznej kariery w bankowcu ma pewne miejsce, albo przybędzie kolejny wicedyrektor, albo pani Ola zostanie zdetronizowana
Adam 28.05.2015 21:39:58
Jestem za.
Dla Sieradza to wielka szansa.
Radni Miejscy - do roboty.
ada 28.05.2015 20:36:09
@taki gość
były teksty na innych stronach. kto chce to zajrzy i sobie znajdzie i zostaniesz zdemaskowany PROWOKATORZE z Brąszewic!
adam 28.05.2015 20:09:08
Panowie i Panie. Walczący od lat o dobro Sieradza, pamiętajacy województwo sieradzkie i wszyscy dumni sieradzanie! zorganizujmy sie i ratujmy możliwość rozwoju naszego miasta, która to szansa spada nam z nieba. Jak nic nie zrobimy to nas sprzedadzą w imię swoich cichych posadek, pensji i limuzyn za nasze sieradzkie pieniądze!!! SIERADZANIE LARUM GRAJĄ CZAS DZIAŁAĆ! Precz z powiatem ziemskim i pslowską mafią, która nas oplotła i wysysa z nas wszystko. ! JAK NIC NIE ZROBIMY TO NASZE DZIECI NAM TEGO NIE WYBACZĄ. Przejdziemy do czarnej historii Sieradza
taki gość 28.05.2015 20:06:28
"wstawiasz ten sam tekst pod każdym tekstem o powiecie grodzkim"

To ile tych tekstów o powiecie grodzkim było i gdzie? Z tego co wiem, to jest nowy temat. Daj linki, poczytamy, zobaczymy też te moje poprzednie wpisy, które tam umieściłem.
A wracając do tematu - o tym, czy Sieradz ma być powiatem grodzkim, czy nie, powinni zdecydować mieszkańcy miasta w referendum, a nie politycy w Warszawie czy innej Pile. Jeśli sieradzanie zdecydują, że tak ma być, to jak najbardziej Sieradz powinien odłączyć się od powiatu.
ada 28.05.2015 19:47:03
@Taki gość
wstawiasz ten sam tekst pod każdym tekstem o powiecie grodzkim. Chyba ty to nasz STAROSTA! !??? Sieradzanie powiat grodzki to jedyna szansa na pozbycie się tych pasożytów.
taki gość 28.05.2015 19:33:18
"Jeżeli to prawda to jest to dobry pomysł, gdyż odpada jeden duży urząd. Zaoszczędzi się dużo pieniędzy z utrzymania np. starostwa, które można spożytkować na zupełnie inne cele. Popieram pomysł".

Przecież starostwo nadal będzie, bo pozostałe 10 gmin pozostanie w powiecie, nowelizacja nie zakłada likwidacji powiatu sieradzkiego, tylko wyłączenie miasta Sieradza z powiatu. Nadal będzie starosta (jak nie ten to inny), nadal będzie rada powiatu (tylko mniejsza), nadal będą urzędnicy w starostwie (ale oczywiście mniej niż teraz). Tylko w urzędzie miasta trzeba będzie utworzyć urząd pracy, wydział komunikacji, służby geodezyjne, wydział architektury itd. A więc będą dwa urzędy pracy - jeden dla mieszkańców Sieradza, drugi dla bezrobotnych z pozostałych gmin powiatu, analogicznie dwa wydziały komunikacji itd. Tak więc w efekcie wcale nie będzie w Sieradzu mniej urzędników, śmiem twierdzić, że wręcz przeciwnie.
Z punktu widzenia zarządzania miastem byłoby to posunięcie słuszne, bo należałoby ono do jednego samorządu, a nie dwóch. Jednak z punktu widzenia kosztów proponowanych zmian, to pochłoną one ciężkie pieniądze.
1234 28.05.2015 18:47:19
jestem za, jestem bardzo za ...
ale ku pa 28.05.2015 18:28:29
Każde grodzkie miasto lepiej się rozwija niż Sieradz. Tu po prostu jest obawa o odłączenie samorządowców od koryta. I tyle. Reszta same plusy!
sep 28.05.2015 17:51:12
popieram - rozgonić towarzystwo w powiecie ziemskim, to są darmozjady.
ehhh 28.05.2015 17:47:42
Szanowny Pan starosta pochodzi z ugrupowania, które od dawna nie cieszy się zbyt dużym poparciem wśród Polaków, a ostatnio jest pod tym względem jeszcze gorzej, więc normalnym jest, że z obawy przed przymusem szukania dla siebie nowego stołka po takiej zmianie będzie krytykował ten pomysł.
Szkoda tylko, że ktoś, kto ma tak beznadziejne poparcie społeczeństwa piastuje funkcję publiczną.
:-) 28.05.2015 17:29:07
Chyba, że przyjedziemy pod Starostwo z taczkami...
:-) 28.05.2015 17:28:35
W tak ważnych dla społeczeństwa sprawach decyzję powinni podejmować mieszkańcy, a nie szanowny Pan Waluda czy którykolwiek polityk lub samorządowiec. A jeśli stanowisko ludzi będzie inne, niż tego Pana, powinien on absolutnie podać się do dymisji, gdyż oznaczałoby to, że to kolejny Pan na stołku oderwany od rzeczywistości.
Nie oszukujmy się jednak, politykierzy nie dopuszczą nas do głosu w żadnej sprawie, w której będą się ważyć ich stołki.
albin 28.05.2015 17:02:16
Jeżeli to prawda to jest to dobry pomysł, gdyż odpada jeden duży urząd. Zaoszczędzi się dużo pieniędzy z utrzymania np. starostwa, które można spożytkować na zupełnie inne cele. Popieram pomysł.
hmhm 28.05.2015 17:00:46
łatwo się domyślić dlaczego :D : D: D:D
gośćććć 28.05.2015 16:20:10
jak starosta łączył dps-y to nie umieli wyrazić swojego sprzeciwu, teraz jak szybko reagują, chodzi o ich stołki, diety i układy, mam nadzieję, że koniec tej kadencji, będzie ich politycznym końcem, wszystkich bez wyjątku - radni bezradni i baron na czele
observer 28.05.2015 16:05:34
Pan Waluda trzęsie portkami przed utrata władzy i apanaży ale reprezentuje partię która ma obecnie 1 procent poparcia! Dość rządów nieudaczników w powiecie!!!
<> 28.05.2015 15:50:10
Te przywileje to niby jakie?
Czarny Bogdan 28.05.2015 15:19:36
Powiat Grocki to mniej darmozjadów z Powiatu!
Panowie wasz czas się kończy!
Katastrofa finansowa to będzie ale dla tycz Państwa ze zdjęcia!
Ktoś 28.05.2015 15:17:49
Tylko głupcy zrezygnowali wtedy z tego powiatu grodzkiego! Teraz jest szansa i chcą ją znów zaprzepaścić. Bo wysoko postawieni boją się o swoje stołki.
tak 28.05.2015 15:12:22
Sieradz powinien być powiatem grodzkim! To jedno z najstarszych miast w Polsce. Dzięki temu statusowi miałoby dużo przywilejów i warto o to walczyć!
zen 28.05.2015 15:02:42
Miasto Sieradz na prawach powiatu to przywilej októry warto walczyć. Jedno miasto - jedna władza. Ci protestujący, mają na uwadze osobisty interes, nie miasta.

Więcej informacji

Zduńska Wola

Oszuści internetowi nie próżnują. W ciągu kilku dni, do zduńskowolskiej komendy zgłosiło się 10 osób, które dały się oszukać cyberprzestępcom. Zduńskowolanie podawali obcym osobom kody blik, instalowali aplikacje umożliwiające zdalnie sterowanie ich telefonem lub komputerem, chcieli szybko się wzbogacić i wpłacali pieniądze na fałszywe platformy inwestycyjne. Policja apeluje o ostrożność w sieci i rozsądek w kontaktach z osobami z drugiej strony monitora.

1

Zduńska Wola

Na ostatniej w mijającej kadencji sesji spotkała się dziś, 25 kwietnia, Rada Miasta Zduńska Wola. Obrady były okazją do podsumowania kadencji 2018-2024 i podziękowania radnym za ponad pięć lat pracy w miejskim samorządzie.

6

region

Europejski Dzień Praw Pacjenta to dobra okazja, by przypomnieć o prawach pacjenta i o tym, że będąc świadomym i aktywnym pacjentem, możemy mieć wpływ na system opieki zdrowotnej. Pacjenci, którzy mają trudności z realizacją świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych mogą złożyć skargę do NFZ.

1

Nasze Radio 104,7 FM

22:20

All Star
Smash Mouth

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

22:20

Nie ma kwiatów dla Marianny
Jerzy Michotek

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

25.04.2024

Otwarcie wystawy "Znani nieznani. Polacy światu"
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sędziejowicach
Spotkanie z Sebastianem Serafickim
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Żwirki i Wigury 4

26.04.2024

Giełda płyt winylowych
Centrum Informacji Kulturalnej w Sieradzu

27.04.2024

I Konferencja Edukacyjna "W stronę małego dziecka"
Warckie Centrum Kultury
Więcej...









Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1Alan Walker & YUQI & JVKE
Fire!
2+3The Kolors
UN RAGAZZO UNA RAGAZZA
3+9sanah
hip hip hura!